Jump to content

Plecare din tara!


Tuningman

Recommended Posts

  • Members

Buna ziua tuturor membrilor va salut cu stima si azi as avea nevoie de ajutorul vostru!

Sunt un sofer incepator 3 luni lucrate pe comunitate prin belgia, luxemburg,franta si putin olanda am revenit acasa si dupa o pauza de 2 luni  urmeaza maine dimineata sa plec din tara cu un tir(doar capul de tir) pana in Belgia! Pentru prima data ies din tara cu un tir,cu masina mica am trecut de nenumarate ori, urmeaza sa trec prin punctul de frontiera din Oradea pornind din Suceava!

 

 In primul rand as avea nevoie de toate sfaturile posibile in ceea ce priveste pregatirea bagajelor, pregatirea pentru drum, pregatirea masinii ,pregatirea actelor, cum se procedeaza in vama,, a acesorilor si tot ce tine de acest drum cat si trecerea prin tarile Ungaria, Austria, Germania ce trebuie sa fac ,sa urmaresc sau sa platesc! Doresc sfaturi cat mai precise, nu discuti fara rost!

 

In al doilea rand, dupa aceasta pauza de o luna jumatate  trebuie sa ma pornesc la drum cu o foaie de concediu ceva? eu am lucrat la alta firma la care mi-am dat demisia de acolo, si acum intru la alta..cum se procedeaza? se baga cardul cu cel putin 9-11 ore inainte de a ma porni, perioada in care va sta pe "pat" ?

 

In al doilea rand as avea nevoie sa stiu daca ma pornesc maine dimineata la 8-10 voi conduce pana in Belgia sperand ca voi ajunge Duminica dupa amiaza..sau cand voi ajunge...apoi trebuie sa fac vreo pauza de 9-11 ore sau ceva saptamanal?  cum va fi evaluata saptamana, daca de vineri eu voi incepe sa folosesc cardul?

 

Va rog din suflet sa imi dati sfaturi utile si sa ma ajutati sa procedez cat mai bine si cat mai corect! Stima si va doresc sanatate si drumuri cat mai placute si cat mai bune!

Edited by Tuningman
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Citeşte 561, notele de orientare, T.R.A.C.E., 165... şi abia după aceea poți pleca la drum!!! Acum, pe lângă că eşti aproape de a fii un pericol pe drum, mai eşti şi victimă sigură d.p.d.v. financiar.

Apropo, cine e cel ce-şi permite să te trimită aşa, izmene pe călător?!?... Trebuie că aveai costum cu pene şi omul te-a luat de gâscă!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Din cate vad ai nevoie de un sofer cu tine. Vorba unui coleg" manuitori de volan avem destui". Daca asta iti e limita.....Opreste-te aici !

 

 

Pe forumul asta ai o gramada de informatii pentru drumul tau. Ori ti-e lene ori nu-ti place soferia. 

Nu o sa-ti fac temele tale. Te ajutam cu informatii si discutii dar nu muncim in locul nimanui.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

1) La bagaj , fiecare ce ii trebuie urmareste subiectul pus de cico cu bagajul soferului de tir .

Plata , romania - rovinieta , ungaria taxa tranzit hu-go , austria -go box ( plus stickerul norma poluare , germania toll colect , belgia - taxa zi .

Fiecare firma are aparatele ei , modul ei de plata , cash , on line , etc etc etc

Actele camionului , actele soferului .

2 ) Referitor la perioada de inactivitate , aceasta justificare cade in responsabilitatea ta , prin introducerea datelor manual , fosta firma nu iti poate emite un certificat de desfasurare a activitatii ( ca asa ii zice nu ce foaie visezi tu ) si nici noua firma pentru ca nu esti angajatul lor in tot acest timp si nu se pot face raspunzatoare de tine .

Studiu -articolul 34 din regulamentul 165 /2014 care a inlocuit articolul 15 din regulamentul 3821/85 .

Preluarea camionului din baza de stationare sau domiciliul conducatorului auto nu impune un repaus zilnic , contrariu , deplasarea baza /domiciliu catre camion ( viceversa ) -alte munci ( exceptie deplasarea cu tren si acces cuseta ) in perioada de serviciu a zilei de munca ,sau se ajunge chiar pana la repaus zilnic obligat in anumite cazuri

Stiudiu regulamentul 561 /2006 cu privire la timpii de munca si odihna ,

3 ) Plecare suceava pana la oradea ai mai bine de 450 kilometrii care pe zi si pe soselele patriei vei face 8 /9 ore conducere , cu pauza , cu alimentare combustibil etc se termina o perioada de munca , repaus zilnic si inchei o zi de munca .

Sambata , dis de dimineata , pornit la drum , ungaria nu prinzi restrictie , sambata ora 15 locala pana duminica la 22 locala , patrundere in austria dar la ora 15 locala pana duminica la 22 locala este restrictie generala la care te incadrezi pentru ca mma-ul autotractorului depaseste 7.5 tone ( atentie mma ) iar daca te vei incadra cu 800 kilometrii pana in vama A /DE in perioada de munca , cu repaus zilnic inchei ziua de munca duminica dis de dimineata cand germania e si ea in restrictie pana duminica la 22 locala . depinde si unde mergi in belgia , dar in diagonal a germania tot sunt 700 kilometrii , deci o noua zi de munca incepand de duminica la 22 .

Perioada de sambata ora 15 locala pana duminica la ora 22 locala , 31 ore vei efectua un repaus saptamanal redus ( dupa doua zile de munca ) iar dupa acesta vei putea muncii maxim 6 perioade a 24 ore , adica pana maxim sambata la 22 . Depinzand de drum , si locatia finala vei ajunge luni dupa masa calculat la partea estica a belgiei cu repaus zilnic marti dimineata vei fi apt de munca , sau marti la jumatea zilei calculat la partea vestica .

Nu stiu cine si cum te coordineaza , se vede clar ca habar nu are , dar o plecare vineri , cu o perioada de 30÷ ore de stationare la jumatea drumului nu compenseaza nimic , mai bine stai acasa aceste ore si pornesti duminica .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.