Jump to content

Noutati din Germania


Gongy

Recommended Posts

  • Administrators

LHV-urile (Longer Heavier Vehicles) sau vehiculele combinate ECO pot transporta de doua ori mai mult volum de marfa fiind mai lungi pana la 9 metri decat vehiculele de transport conventionale, si anume 16.50 m pentru combinatiile cap tractor – semiremorca si 18.25 m pentru combinatiile camion – remorca independenta.

In prezent, mai multe ansambluri rutiere de tip LHV sunt testate pe autostrazile din Germania, controversatul proiect urmand sa fie extins pe alte noi drumuri nationale.

Ministerul Transporturilor din Germania a anuntat ca ansamblurile rutiere de peste 25 m au fost autorizate sa circule pe aproximativ 90 de sectoare de drumuri. In cadrul acestui program de teste sunt implicate 12 landuri, cele mai noi fiind Baden-Württemberg si North Rhine-Westphalia. In cadrul testului ce se desfasoara pana la sfarsitul lui 2016, sunt implicate 45 de companii de transport cu 119 camioane de pana la 25.25 metri.

Autorizarea unor astfel de ansambluri rutiere de catre guvernul german, reprezinta un avantaj pentru producatorii din industria auto, alimentara si a serviciilor de coletarie.

Principalul aspect pe care cei care contesta proiectul il aduc este legat de siguranta rutiera. Un raport interimar al Institutului Federal de Cercetare a Autostraziilor, care insoteste proiectul de la inceputul anului 2012, nu a gasit nicio problema majora in implementarea in trafic a unor astfel de ansambluri.

Testate in aproape toata Germania
Reteaua de drumuri include deja mai mult de jumatate din reteaua germana de autostrazi. In prezent in cadrul proeictului participa Bavaria, Hamburg, Hesse, Saxonia de Jos, Saxonia, Schleswig-Holstein si Turingia. De asemenea, Bremen a permis folosirea sistemului de autostrazi iar Mecklenburg-Vorpommern sectiuni de autostrazi. Lacunele pe reteaua de autostrazi, exista in Saxonia-Anhalt si, chiar si in Baden-Württemberg. De asemenea, Stuttgart a permis accesul pe mai multe sectoare.

Camioanele de tip LHV au o lungime maxima de 25.25 m si o greutate maxima combinata de 60 de tone. Principalele combinatii LHV sunt:

– cap tractor – semi-remorca – remorca cu axa centrala
– camion – remorca cu axa centrala – remorca cu axa centrala
– camion – semicupla independenta – semiremorca

Acest tip de ansambluri rutiere combinate sunt destinate transporturilor pe distante lungi si se vor deplasa in special pe autostrazi.

Avantajele LHV-urilor
Principalele avantaje ale combinatiilor LHV constau in utilizarea mai eficienta a infrastructurii (aglomeratie in trafic redusa cu 1%), o eficienta operationala mai mare (costuri totale de transport mai mici cu 25% per tona de marfa/km) si un impact mai mic asupra mediului (reduce poluarea cu 3-5%), generand un consum de carburant mai mic cu 33% per tona de marfa/km.

Scopul este ca dupa finalizarea procesului de testare acest tip de ansambluri rutiere sa poate fi folosite in mod regulat, a declarat ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt.

 

    -si tot din germania :

 

Intrata in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2015, legea salariului minim in Germania (MiLog) a generat un val de proteste a uniunilor patronale din transportatorile din Europa, in special cea Centrala si de Est. In ciuda valului de nemultumiri, legea a ramas in vigoare si este aplicata. Astfel, Ministerul Finantelor din Germania impreuna cu Autoritatea Vamala au efectuat in primele 6 luni ale anului 24.970 de controale in vederea combaterii dumping-ului social si muncii la negru, chestionand peste 210.581 de persoane.

Verificarile agentilor economici au inclus pe langa respectarea legislatiei privind salariul minim (MiLog), asigurarea sociala a angajatilor, angajarea ilegală a străinilor și beneficiile sociale ilegale. Cele 146 de anchete inițiate in baza suspiciunii de încălcare a legii salariu minim au condus la sanctionarea a 31 de angajatori din zona Baden-Württemberg, 20 din zona Bavaria și 18 din zona Hesse, impotriva acestora fiind luate masurile legale care se impun.

Va reamintim ca Germania a inceput controalele privind salariul minim inca din luna martie a acestuia an.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ar fi interesant de stiut daca si cate companii din afara Germaniei sunt in ancheta sau au fost verificate. Din cate stiu legea respectiva cerea ca orice sofer, indiferent de tara unde e angajat, sa fie platiti cu un minim de 8,5 euro/ora cat timp se afla pe teritoriul Germaniei. De asta au fost proteste, ca doar nu-i interesa pe polonezi, care au fost cei mai vocali in problema respectiva, cu cat isi platesc nemtii soferii. Oricum, multumim de informatii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.