Jump to content

Timpul de lucru saptamanal


cabbie99

Recommended Posts

  • Members

Buna ziua tuturor colegilor.Am o dilema legata de titlul topicului.In Germania tara unde lucrez am fost sfatuit sa nu depasesc 60 de ore pe saptamana timp de lucru.Timpul de lucru incluzand ore de conducere plus ciocanele.Pana aici totul ok.Ideea este ca nu inteleg de ce disponibilitatea nu este inclusa in acest timp de lucru.Am fost anuntat de disponenti ca atunci cand stam si asteptam la incarcare sa punem taho pe disponibil ca acest timp nu este inregistrat ca timp de lucru.Ceea ce eu cred ca e total gresit.Si disponibilitatea este tot timp de lucru.As dori o parere avizata de la dvs.Multumesc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

cabbie99, mai jos am sa-ti dau definitia a ceea ce inseamna disponibilitate

 

 

Directiva 2002/15/CE

Articolul 3 Definitii

 

( b )„perioade de disponibilitate” reprezintă:

- perioadele, altele decât cele de pauză sau de repaos, în timpul cărora lucrătorului mobil nu i se cere să rămână la postul său de lucru, dar trebuie să fie disponibil să răspundă la orice apel de a întreprinde o călătorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o altă muncă. În special aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în timpul cărora lucrătorul mobil însoțește un vehicul care este transportat cu feribotul sau cu trenul, precum și perioadele de așteptare la graniță și cele datorate interdicțiilor de circulație.

Aceste perioade și durata lor previzibilă sunt cunoscute în avans de către lucrătorul mobil, adică fie înaintea plecării fie chiar înaintea începerii efective a perioadei respective, sau în condițiile generale negociate între partenerii sociali și/sau în condițiile legislației statelor membre;

 

Tocmai pentru ca ar trebui sa cunosti dinainte perioada pentru care tu vei fi disponibil, acest lucru iti va permite sa incui camionul si sa pleci unde vrei, sa beneficiezi de viata ta privata.

 

Sfatul meu este sa folosesti alte activitati in continuare atata timp cat tu nu poti beneficia liber de timpul tau, iar perioada pe care o petreci in fata companiei unde incarci si descarci este in masura de a-ti afecta timpul alocat vietii tale private. Cu siguranta nu stai acolo pentru ca e pasiunea ta.

 

 

CHARTER OF FUNDAMENTAL RIGHTS OF THE EUROPEAN UNION

Article 7 Respect for private and family life

Everyone has the right to respect for his or her private and family life, home and communications.

 

Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms

Article 8 – Right to respect for private and family life

  1. Everyone has the right to respect for his private and family life, his home and his correspondence.

 

Niste dubii am si eu legate de definitia disponibilitatii si am sa vreau sa adresez aceasta intrebare mai departe, dar dupa cum ti-am zis, poti sta linistit pentru ca poti face uz de protectia vietii private. Iti recomand sa te inscrii intr-un sindicat pentru a evita orice eventuale probleme ulterioare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Buna dimineata , pentru lucratorii mobili directiva 15 in articolul 4 cere ca maxim saptamanal 48 ore MUNCA , dar se poate amplia pana la maxim 60 daca in ultimile 4 luni nu s-au depasit cele 48 ore , deci de 60 pe linie nici vorba .

Probabil , cele 60 ore vin de la codul muncii german care fac o paralela cu cel spaniol , cere maxim 40 ore sapramanale cu posibilitatea de a executa maxim jumate din cifra ca ore extra , deci inca 20 ore . Cei care cunosc codul muncii german poate ne pot lamurii mai bine .

Legat de disponibilitate , NEspecialistii Ue continua cu o idee gresita asupra termenului .

Avem doua situatii , disonibilitatea la postul de munca si disponibilitatea in afara postului de munca .

Disponibilitate la postul de munca e indusa de munca , asteptarea de a relua munca , si care evident intra in timpul de munca zilnic , o incarcare o descarcare , asteptarea unei incarcari ,timpul petrecut ca pasager la conducerea in echipaj , etc

Disponibilitatea in afara postului de munca , esti acasa sau la hotel , dupa executarea unui repaus zilnic sau saptamanal , sa zicem luni dupa 08.00 iesi din ,, viata privata ,, pentru a intra in ,, stand by ,, adica pe picior de plecare , incepand cu acea ora poti fi deplasat in orice moment , chiar daca nu faci nimic , nu iti poti planifica nimic personal /social pentru ca esti retinut de termenul de plecare .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Multumesc Mit si Mario pentru raspuns insa nu sunt lamurit.Activarea pe tahograf a altor activitati este sau nu legala in timp ce eu stau sa astept sa incarc?E foarte ciudata aceasta definitie si tocmai din acest motiv vreau sa aflu corectitudinea sau legalitatea acestei operatiuni.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cabbie99,

 

In opinia mea folosirea optiunii "alte activitati" este perfect legala. Ti-am si explicat de ce. Recent a aparut si o decizie a Curtii Europene de Justitie prin care se explica fapt ca daca angajatul nu poate beneficia de timpul sau liber dupa bunul plac, atunci inseamna ca e munca. Curtea de justitie explica faptul ca nu exista un termen care sa se situeze intre munca si timpul liber. Cu alte cuvinte, daca nu este timp liber, inseamna ca este munca.

 

Din motivul asta ti-am recomandat sa te inscrii intr-un sindicat si sa folosesti mai departe, in mod absolut legal, optiunea alte activitati. Daca firmei nu-i va place acest lucru vor incerca sa faca presiuni asupra ta, sa te dea afara, sau n-au decat sa mearga in instanta. Cu siguranta in instanta nu vor merge in nici un caz mai ales daca vor afla ca faci parte dintr-un sindicat, pentru ca sunt constienti de faptul ca vor pierde. In momentul de fata isi incearca norocul (un fel de loterie): daca merge merge, daca nu, asta este.

 

Offtopic: un pic offtopic, dar sa-i raspund lui Mario.

Pe parcursul unei saptamani un sofer poate munci pana la maximul de 60 ore fara probleme, pentru o perioada de timp, dar atunci cand se face media orelor de munca pe 4 luni, nu trebuie sa rezulte o medie mai mare de 48 de ore. Este similar cu cele 90 de ore de conducere pe parcursul a 2 saptamani care pot fi 56 intr-o saptamana ceea ce inseamna ca in a doua mai putem conduce doar 34. Concluzia este ca daca ai lucrat pentru o perioada lunga cate 60 de ore pe saptamana, la un moment dat va trebui sa stai acasa pentru a recupera.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pe scurt problema sta asa:De luni pana vineri la terminarea programului aveam 54 de ore lucrate.Am sunat disponentul si l-am rugat pentru sambata sa nu-mi dea mai mult de 6 ore de munca.Intrebarea lui a fost cat timp disponibil am in aceasta saptamana.Evident raspunsul meu a fost habar nu am.Tu ar trebui sa sti cat timp disponibil am pentru ca descarc cardul zilnic.El a zis ok acest ok fiind urmat de doua comenzi insumand 9 ore de munca.(noi stim dinainte cat timp ne ia fiecare benzinarie de facut cu toate cele incarcat condus descarcat condus inapoi).In fine dupa prima comanda am parcat cisterna ura si la gara.Ah am uitat sa spun ca pentru depasirea programului de munca i-am cerut scris :D evident acest lucru nefiind acceptat.Deci problema sta in fel urmator:depasirea a 60 de ore de munca saptamanal atrage dupa sine amenda catre conducatorul auto,disponent si dublu la firma.Vreau sa aflu in acest fel daca disponibilitatea este sau nu incadrata in timpul de munca.Astept parerile dvs care cu siguranta vor fi sustinute legal ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Am tot adus in discutie directiva 15 din 2002 , nu vreti sa cititi deloc

Citez :

Articolul 3

Definitii

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:

conducerea autovehiculului;

incarcarea si descarcarea;

ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul;

curatenia si intretinerea tehnica;

toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.;

perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre .

Am facut diferenta intre disponibilitatea la postul de munca care intra in timpul de munca si cea in afara postului de munca , care evident nu .

Mit , am folosit o abordare diferita , cunosc destul de bine sensul legii

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cabbie99, argumentele legale deja ti le-am dat in doua postari. Sunt mai mult decat suficiente. Nu vad ce anume nu ai inteles sau ce anume nu te multumeste?

 

Disponibilitatea foloseste-o doar daca te intorci la firma sau acasa, parchezi camionul si stii ca pentru 4 ore (este doar un exemplu, timpul poate varia) esti liber si ca iti poti vedea liber de viata ta privata. Dupa 4 ore te intorci la camion si iti mai continui munca pentru alte 4 ore. Daca in schimb trebuie sa astepti la nu stiu ce firma si nu poti sa beneficiezi liber de viata ta privata (sa fii cu familia, sa mergi in oras sa-ti repari masina, sau sa mergi sa-ti alegi gresia pentru baia in lucru), esti acolo pentru ca firma are nevoie de tine sa fii acolo. Imposibilitatea de a beneficia de viata ta privata trebuie platita ca ora de munca si face parte din munca ta. Daca firma descopera ca nu e profitabil in conditiile actuale, fie cere clientului un tarif mai mare, fie discuta cu acesta pentru a elimina timpii de asteptare. Este o problema care pe tine nu te priveste. Ceea ce te priveste pe tine este sa-ti fie platit timpul pe care il pui la dispozitia companiei tale.

 

Avertizarea mea este ca firmei nu o sa-i convina si va trebui sa fii destul de tare sa le tii piept. Din cauza asta vin inca odata cu recomandarea de a te inscrie in sindicat. Trebuie sa intelegi ca situatia este delicata pentru ca lucrul asta va pune compania in situatia de a fi mai putin competitiva in fata companiilor care incalca drepturile soferilor. Din acest motiv sindicatul este unica solutie, pentru ca este singurul care poate schimba ceva si o poate face la nivel national sau international. Daca te bati cu firma de unul singur, e posibil sa castigi, dar fiind un caz singular, compania la care lucrezi poate intra in faliment, in timp ce concurenta isi va freca mainile de bucurie si vor merge mai departe, iar tu va trebui sa o iei de la capat in alta companie care inca rezista pe piata, dar rezista tot pentru ca incalca anumite reguli.

 

Daca doresti detalii despre sindicate ma poti contacta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

cabbie99, cu permisiunea colegilor,  in esenta o sa repet acelasi lucru. Tu pleci de acasa sa muncesti, nu in excursie. Tot timpul alocat de tine angajatorului, trebuie platit. Diurna nu intra in discutie, nu este salariu, trebuie sa o primesti chiar daca stai in camera de hotel sau in cabina, degeaba. Timpii morti - fara vina soferului - in tarile cu apa calda la discretie, trebuiesc platiti. Prea multi timpi morti platiti, trebuiesc justificati de dispecer, inseamna ca nu e in stare sa planifice cursele cum trebuie. Asa ca incearca sa o dreaga cum poate. Pe scurt, sofereste : intre " tara inceput " si " tara sfarsit " tu muncesti, indiferent daca esti pe covrig, ciocanele, sau patratel.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Giani, patratelul trebuie evitat pentru ca nu este considerat timp de munca. Patratelul este timp la dispozitia soferului si am dat exemplu mai sus cand poate si ar trebui folosit. Ar trebui sa spunem si altfel: atata timp cat esti plecat din orasul tau si primesti diurna nu ar trebui sa apara patratelul in nici un fel pe inregistrarile tahograf pentru ca e clar ca nu poti beneficia 100% liber de timpul tau. Nimeni nu va putea demonstra contrariul.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

-  "patratelul"  ala  este platit intergral, si este in realitate "timp la dispozitia firmei" deci nu  "timp la dispozitia soferului" si in care el soferul sa faca ce vrea muschiul lui !

- si pe undeva prin legislatie zice ca soferul trebuie sa faca ceva cu tahograful ala din masina care sa arate "fidel" realiatea, dar daca la noi a mers asa pana acum de ce nu ar merge in continuare ?

-cei care au "croit" acea directiva ar trebui "batuti" ca nu au specificat acolo toate situatiile posibile in care poate fi folosit "patratelul"ala !

(dar una peste alta scrie clar: timp de asteptare, deci domnul sofer ar trebui sa stie ca atunci cand sta pe scaun, sau pe langa masina sau prin curtea firmei , sau eu mai stiu pe unde  poate sta, el doar "asteapta"  sa treaca timpul, nu ca face "face alte activitati", sta doar si asteapta sa treaca timpul. 

din aceasta cauza timpul petrecut pe "patratel" nu se cumuleaza niciunde, este considerat doar timp pierdut .)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

La o complectare normala a unui pontaj acesti timpi intra in timpii de plata orara pe langa alte activitati si durata de condus. Se subantelege ca pentru asta trebuie sa-si doreasca si soferul sa fie platit normal cu ore suplimentare si cu sporurile ce i se cuvin. Adica sa foloseasca acel tachograf corect si sa-si ceara drepturile.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ce zice aici ??

Articolul 3

Definitii

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioadele de timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei in chestiune, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre .

Cum nu e timp de munca mit ?

Nu se vede diferenta intre cele doua disponibilitati ??

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mit, tahograful este aparatul meu de pontaj, iar diagrama sau cardul tahograf este cartela de pontaj. Cand introduc " tara inceput ", incep programul de munca, cand introduc " tara sfarsit ", l-am terminat. Nu luam in considerare cazul ipotetic, ca cineva spala vagonul, in loc sa doarma :-q. Singura perioada de timp in care soferul poate sa dispuna de timpul sau, este pauza sau repausul. Patratelul SE ADUNA LA TIMPUL GENERAL DE MUNCA zilnica, impreuna cu ciocanelele si covrigul - Regulamentul 561. Deci nu este timp la dispozitia mea, este timp la dispozitia firmei. Pe patratel, eu sunt obligat sa raspund la telefonul de serviciu, in perioada de repaus sau pauza - sa ma scuteasca. De aceea nu poti sa stai mai mult de 6 ore consecutiv pe patratel fara sa ai o pauza, nimeni nu poate sa te oblige sa mananci in timpul asta, pentru ca daca suna telefonul, sau vine nea' Picker, trebuie sa te pui in miscare cu salamul neterminat. Pauza nu ti-o poate intrerupe nimeni - conform Regulamentului 561 si Codului Muncii.  De aceea nu poti sa ai - de exemplu - 16, 17, ore de patratel intr-un arc de 24 de ore, pentru ca nu mai ramane timp suficient pentru efectuarea unui repaus zilnic, adica singura perioada de timp ( impreuna cu pauza/pauzele intercalata/e ) care este exclusiv a dispozitia soferului( lucratorului ). De aceea insista " paduchii " pe statul pe pat, nu pe patratel. Candva, timpul de stat pe patratel peste o anumita perioada " tampon ", justifica obligarea beneficiarului la plata unei taxe de stationare a camionului. S-a indus idea ca timpii de lucru in meseria de sofer profesionist se calculeaza in functie de Regulamentul 561. Gresit, Regulamentul 561 impune o anumita secventa a activitatilor pentru a impiedica firmele de transport sa transforme soseaua in pista de concurs de anduranta. Timpii de lucru se calculeaza in functie de Codul Muncii ( cel valabil in fiecare tara in parte ). Mit, in caz de litigiu de munca, legea este clara : se accepta orice fel de dovezi. Martori, inregistrari audio/video, fotografii, documente original/copie, sms-uri, e-mail. Soferii trebuie sa invete sa se " acopere ". Copii dupa cmr-uri, avize de expeditie, foi de parcurs, ordin de deplasare ( foarte important, ai pe el stampila beneficiarului care atesta cand te-ai prezentat si cand ai plecat - au stampilat si cei reticenti, care nu intelegeau ce este, tableta setata pe traducere-poza, click si s-a rezolvat ), foi de decont, bonuri de parcare si de alimentare, procese verbale ( chiar si de amenzi, mai ales daca sunt primite din vina angajatorului ), sms-urile de interes profesional intotdeauna salvate, valabil si pentru e-mail. In general, totul scris si nimic vorbit. Cand astepti aiurea - pe patratel - cat mai mult trafic in format electronic care sa dovedeasca ca tu esti la munca nu la odihna, ceri si oferi periodic informatii despre situatia in care te afli. Pisezi dispecerul sa rezolve problema, daca nu-i convine nu are decat sa reclame patronului ca un sofer vrea sa invarta roata - chiar daca nu esti platit la km. P.S. Apropo de prelucratorii prin aschiere si colegul Vulcan : daca un frezor planeaza o chiuloasa, regleaza cotele, seteaza masina pe automat, si pe urma asteapta 40 de minute ca sa iasa din span, asta nu inseamna ca el este platit doar perioada in care a reglat masina [-x .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Posibil sa nu inteleg eu sau posibil sa nu fi explicat cum trebuie.Ei zic asa:cand stai si astepti la incarcare pune taho pe patratel ca in asa fel eu pot sa-ti mai de munca (condus +ciocanele).Eu zic asa:eu nu pun taho pe patratel atata timp cat sunt in camion chit ca in tank lager nu intra politia,BAG or whatever.Atata timp cat sunt la munca stau ori pe ciocanele ori pe pauza ori conduc.Ca daca militia germana sau BAG vede patratel mult chit ca tu cu tot cu acest patratel ai depasit 60 de ore nu zice nimic.Deci ei nu considera patratelul timp de lucru eu il consider atata timp cat stau in camion si sterg praful.Asa vad eu treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Gongy, de obicei imi place sa explic de ce sustin un anumit lucru, dar in cazul tau am sa te trimit sa citesti. Sustii urmatorul lucru:

 

-  "patratelul"  ala  este platit intergral, si este in realitate "timp la dispozitia firmei"

"In realitate" nu este argument legal. Daca vrei sa sustii faptul ca patratelul este timp platit, astept un raspuns argumentat cu articol de lege. Iti dau indiciu Directiva 15 din 2002.

 

cabbie99, BAG are dreptate sa ignore "patratelul". Sunt mult prea rare cazurile cand "patratelul" ar trebui folosit. Companiile stiu acest lucru dar le place sa creeze confuzie si sa profite de necunoastere. Iti voi da raspunsul argumentat legal dupa ce imi va raspunde Gongy.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Mit incep sa  am impresia ca te-ai aruncat in gol fara  parasuta  !

nu am nevoie de indicii, mai ales  de la cineva care nu stapaneste legislatia.

 

 

`perioade de disponibilitate` reprezinta:

perioadele, altele decat cele de pauza sau de repaos, in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru, dar trebuie sa fie disponibil sa raspunda la orice apel de a intreprinde o calatorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o alta munca

 

eu imi permit sa te trimit sa citesti  fara sa am remuscari, si chiar iti recomand sa ai un dex la indemana.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mihai, nu m-am aruncat fara parasut, ba chiar am si de rezerva. Mi-am batut destul de mult capul cu aceasta disponibilitate pentru ca intr-adevar modul cum este definita e foarte confuza si se bate cap in cap. Cine a introdus definitia si perioadele cand ar trebui sa consideram ca suntem disponibili a cam uitat sa tina cont de anumite parti ale drepturilor omului. Cand spui ca "in realitate este timp la dispozitia firmei ai dreptate" pentru ca nu poti beneficia liber de timpul tau. Aici te sustine atat CONVENTIA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI cat si CARTA DREPTURILOR FUNDAMENTALE A UNIUNII EUROPENE. Cele doua spun ca:

 

 

Orice persoană are dreptul la respectarea vieții private și de familie.

 

Totusi avem o problema. Directiva 15 din 2002 nu considera ca disponibilitatea, cea care este incadrata sub semnul "patratel" in tahograf, ar fi timp de lucru, iar in consecinta este evident ca nu trebuie platita. Articolul 3 litera ( a) din Directiva 2002/15/CE, din care Mario a citat mai sus dar din care nu a citat cat trebuia, spune asa:

 

 

Perioadele de pauză la care se face referire la articolul 5, perioadele de odihnă la care se face referire la articolul 6 și, fără a aduce atingere legislației statelor membre sau acordurilor dintre partenerii sociali care prevăd că aceste perioade ar trebui compensate sau limitate, perioadele de disponibilitate menționate la litera ( b ) a prezentului articol, sunt excluse din timpul de lucru;

 

Cabbie99, din cauza acestui alineat de lege BAG iti ignora timpii de disponibilitate.

 

Din cauza acestui alineat de lege va recomdan sa nu folositi disponibilitatea atunci cand sunteti plecati in cursa. Singura situatie in care disponibilitatea ar putea fi folosita cu adevarat este atunci cand lucrezi in orasul tau, muncesti 3 ore, pe urma ai o pauza din cauza specificului muncii pe care o desfasori si deja stii anticipat ca vei fi liber, lucru care iti permite sa-ti organizezi timpul dupa bunul plac intradevar. Iti lasi camionul si pleci pentru cateva ore. Faptul ca cei de la firma te pot chema in aceasta perioada nu inseamna ca tu te afli in timpul de lucru ci se numeste disponibilitatea. Modul cum este platita disponibilitatea trebuie negociat cu firma. Nu te va plati nimeni ca si cum lucrezi, dar intr-un mod sau altul trebuie sa fii platit pentru ca, totusi nu esti liber 100% sa poti pleca din oras spre exemplu, sau sa-ti desfasori o activitate in interes propriu dar care nu poate fi intrerupta.

 

Cand esti plecat din oras e clar ca accesul la viata ta privata iti este in mod considerabil afectat si daca te afli intr-un alt oras, in alt colt al lumii esti acolo in interesul companiei si nu al tau, iar tie personal, atunci cand ai o asemenea intrerupere a programului iti este complet inutila.

 

In cazul in care compania va incerca sa va penalizeze pentru ca ati folosit "alte activitati" in loc de "disponibilitate" aparati-va folosind drepturile omului. Pana cand se va reglementa aceasta problema asta e modul in care ne putem apara interesele.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Mit , tu ai vazut ca am facut o diferenta de disponibilitate in functie de locul unde e facuta , adica postul de munca , indusa de munca si in afara postului de munca.

Imi pare rau ca timpul nu imi permite sa fac subiectele mai stufoase , dar cand discutam am increderwa ca discutam in cunostinta de cauza si cunostinta literii legi .

Cum am mai afirmat , NEspecialistii ue , continua cu o idee incompleta a situatiei , se pot observa cele doua situatii , adica in timpul de munca definit la articolul 3 , timpul de asteptare pentru a completa activitati anexe , si specificat CLAR la postul de munca si citez : // timp in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea// si o a doua situatie data de definitia disponobilitatii , ca citez // perioadele , altele decât cele de pauză sau de repaos, în timpul cărora lucrătorului mobil nu i se cere să rămână la postul său de lucru, dar trebuie să fie disponibil să răspundă la orice apel de a întreprinde o călătorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o altă muncă.

Sa inteles ??

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mario, noi discutam aici despre disponibilitatea definita la Articolul 3 litera ( b ) din Directiva 2002/15/EU, cea pe care o marcam cu "patratel". Aceasta, conform directivei, nu este considerata ca fiind timp de lucru si este o absurditate. Directiva chiar ne da si cateva exemple cand ar trebui sa setam "patratelul", dar situatile date sunt absurde pentru ca soferul nu beneficiaza liber de timpul sau si aici cea mai grava situatie este cea cand se conduce in echipaj, iar soferul secund ar trebui sa fie pe disponibilitate. Este inchis intr-o cabina de camion care se afla in miscare, cum poate beneficia liber de timpul sau?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Si cu cealanta disponibilitate ce facem ? Despre care vorbim in subiectul asta , adica :

Timpul in care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa intreprinda activitatea sa normala, indeplinind anumite sarcini asociate serviciului, in special in timpul perioadelor cand asteapta sa se faca incarcarea sau descarcarea.

Situatie definita ca timp de lucru .....

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

de ce nu privesti situatia in ansamblu si te cramponezi doar de fraza aia  ?

uite ce scrie putin mai sus:

citez:

Definitii

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili: perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, etc. etc

 

si din cate zici tu cei care au fabricat tahografele astea  si  au pus "patratelul" ala , sunt  niste tampiti, si eu care folosesc acest simbol la fel, si habar nu am de legislatie   ???

eu asta inteleg din ce ai postat aici.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mihai, sunt cateva situatii de explicat aici.

 

1. Dupa cum a semnalat si Mario cuvantul "dispozitia" pe care il citezi tu din Articolul 3 litera ( a ) si cuvantul disponibilitate din Articolul 3 litera ( b ) din Directiva 2002/15/CE creeaza confuzie si nu sunt unul si acelasi lucru. Dispozitia de care imi zici tu este "la dispozitia angajatorului" si face parte din definitia "timpului de lucru". Acest timp de lucru se marcheaza in tahograf, conform Regulamentului (UE) Nr. 165/2014:


 

 

Articolul 34

(5)   Conducatorii auto:

( b ) utilizeaza functia de selecte a activitatilor pentru a permite ca urmatoarele perioade de timp sa fie inregistrate separat si distinct:

(ii) cu semnul  "ciocanele" ( cuvant care inlocuieste imaginea din lege pentru ca nu este acceptata imaginea pe forum)

: "alta munca", insemnand orice alta activitate, inn afara de cea de conducere, definita la articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE....................

 

 

 

Disponibilitatea care se marcheaza cu patratel, conform Regulamentului (UE) Nr. 165/2014 este cea definita in Articolul 3 litera ( b )

Articolul 34

(5)   Conducatorii auto:

(b)utilizeaza functia de selectie a activitatilor pentru a permite ca urmatoarele perioade de timp sa fie inregistrate separat si distinct:

(iii) cu semnul  "patratel" ( cuvant care inlocuieste imaginea din lege pentru ca nu este acceptata imaginea pe forum)

: "disponibilitate", definita la articolul 3 litera ( b ) din Directiva 2002/15/CE;

 

 

Disponibilitatea definita la Articolul 3, litera ( b ) din Directiva 2002/15/CE este timp la dispozitia angajatului pentru ca, citez:

 

( b ) "perioade de disponibilitate" reprezinta: perioadele, ...., in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru...

 

2. Confuzia intre acesti termeni apare in limba romana prin modul cum a fost tradusa legea, dar nu apare si in limba engleza, care este limba de referinta in fata legii internationale:

 

Article 3

(a) "working time" shall mean:

1. in the case of mobile workers: the time from the beginning to the end of work, during which the mobile worker is at his workstation, at the disposal of the employer and exercising his functions or activities....
....

( b ) "periods of availability" shall mean:

- periods other than those relating to break times and rest times during which the mobile worker is not required to remain at his workstation...

 

Dupa cum se vede, termenii sunt diferiti: "disposal" si "availability". In romana din pacate traducem la fel, iar cei care au tradus legea nu au cautat un mod sa evite aceasta confuzie. Si totusi, dupa cum am explicat si pana acum, aceasta diferenta se intelege clar din definitii.

 

Concluzia: atunci cand setezi tahograful pe "patratel" declari ca ai timp la dispozitia ta, dupa bunul plac si ca nu face parte din programul tau de munca, consecinta fiind ca nu trebuie sa fii platit conform grilei normale de salarizare. Totusi trebuie sa fii pregatit sa raspunzi la telefon si in cazul in care compania te cheama la treaba trebuie sa poti reveni pentru a-ti relua munca.

 

De cealalta parte, cand soferul "se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale" inseamna ca muncesti si setezi "ciocanele" (alta munca).

 

Totusi, asa cum este definita disponibilitatea la Articolul 3 litera ( b ) imi permit sa spun ca cel care si-a permis sa spuna ca timpul cat soferul secund sta pe scaunul din dreapta este timp la dispozitie a comis o grava eroare, iar acest lucru l-a facut pentru ca nu a stat inchis 9 ore pe zi intr-o cabina de camion in mers. Soferul este obligat sa stea stea la locul de munca in situatia data, pentru ca daca ar alege sa ramana intr-o parcare pe undeva, cand ar trebui sa-i vina randul ar fi la cateva sute de km distanta de camionul lui si i-ar fi imposibil sa-si reia munca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.