Members SoferIncepator Postat Octombrie 22, 2015 Members Share Postat Octombrie 22, 2015 Buna. am si eu unele intrebari neclare in privinta la autoutilitarele de pina la 3.5 t. In caz de grupaje mici, cu persoane fizice, ce acte se intocmesc intre livrator si transportator, CMR cum in cazul cu persoane juridice? La preluarea comenzii transportatorul e in drept sa verifice ce transporta? La traversarea vamei ce intrebari pot sa apar si cum se rezolva pe cale legala? Daca se face CMR cu persoana fizica, e deajuns doar semnatura din partea ei?Merci mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Octombrie 24, 2015 Moderators Share Postat Octombrie 24, 2015 Transporturile comerciale se fac în baza unui contract de transport, deci tu ca transportator va trebui să închei un astfel de contract cu fiecare dintre persoanele fizice a căror mărfuri le transporți. C.M.R.-ul e valabil numai pe baza unui contract de transport. Evident că poți verifica natura și felul mărfurilor. La vamă ești tratat ca transportator, deci... Convenția C.M.R. cere DOAR semnătura părților implicate (dealtfel ștampilarea multor altor tipuri de documente, gen facturi, chitanțe etc nu este nicăieri prevăzută ca fiind obligatorie, semnătura cu mâna fiind ceea ce validează documentul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members SoferIncepator Postat Octombrie 24, 2015 Autor Members Share Postat Octombrie 24, 2015 Pai, in caz ca esre contract de transport mai e nevoie de CMR? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Octombrie 24, 2015 Share Postat Octombrie 24, 2015 http://www.euload.com/forum2.php?action=view&id=166 Citeste tot cu atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Octombrie 27, 2015 Moderators Share Postat Octombrie 27, 2015 Deci, hai să ne înțelegem... [...] in caz ca esre contract de transport [...] ? Unu' la mână, aici nu suntem la piață, nu ''negociem'' dacă este sau nu, înțelegi? Ai marfă în dubă și-ai mișcat roata?!? --> Contractul este!!! [...] mai e nevoie de CMR? Depinde la ce te referi când folosești termenul ''nevoie''. Obligatoriu prin lege?!? --> Nu. Dar în același timp gândește-te la faptul că vei tranzita ''x'' țări cu un contract de transport redactat în limba română. Iar C.M.R.-ul, cum am spus și mai sus, se face ÎN BAZA unui contract de transport și e valabil în toate țările care au aderat la Convenția C.M.R. (adică toată U.E.). Deci, pentru un tranzit simplificat, DA, ai nevoie de C.M.R. P.S. Între noi fie vorba, un transportator cu acte în regulă ar ști chestiunile astea... vorbim totuși de ideile de bază din transportul comercial de mărfuri. Așa că... pune-o pe masă și hai să ne uităm la ea! (ai o dubă și nu știi cum să faci treabă cu ea? ești cu acte în regulă dar ai fost ''mânuit'' de o casă de expediții până acum?) Explică aici ce și cum și vei primi răspunsurile de care ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members SoferIncepator Postat Octombrie 27, 2015 Autor Members Share Postat Octombrie 27, 2015 Depinde la ce te referi când folosești termenul ''nevoie''. Obligatoriu prin lege?!? --> Nu. Dar în același timp gândește-te la faptul că vei tranzita ''x'' țări cu un contract de transport redactat în limba română. Iar C.M.R.-ul, cum am spus și mai sus, se face ÎN BAZA unui contract de transport și e valabil în toate țările care au aderat la Convenția C.M.R. (adică toată U.E.). Deci, pentru un tranzit simplificat, DA, ai nevoie de C.M.R. P.S. Între noi fie vorba, un transportator cu acte în regulă ar ști chestiunile astea... vorbim totuși de ideile de bază din transportul comercial de mărfuri. Așa că... pune-o pe masă și hai să ne uităm la ea! (ai o dubă și nu știi cum să faci treabă cu ea? ești cu acte în regulă dar ai fost ''mânuit'' de o casă de expediții până acum?) Explică aici ce și cum și vei primi răspunsurile de care ai nevoie. Pentru CMR multumim de explicatie. Referitor la P.S. 1. Duba nu am avut nici nu o am, pe viitor da. 2. Am gasit multa informatie pe acest forum, dar unele momente neclare leam introdus in topicul acesta. 3. Singur am facut tururi la Italia cu colete si persoane, mentionez, cu autoturism +remorca, sincer nici nu am fost oprit in jumate de an de nimeni. De aceea am intrebat la start de "vama". Clar ca cel mai simplu e sa ma aranjez la o companie pe o duba de 3.5 si ceva timp aflu raspuns aproximativ la toate intrebarile legate de transport marfa. Dar vreu sa mai mentionez un lucru, prefer in general cei legat de volan e sa fiu si sa decid singur.. Fara eecchipaj. Si nu ascund nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.