Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Diurna vs salariu (salarizare)


Mit

Postări Recomandate

  • Members

Este necesar sa fac un subiect pe aceasta tema pentru ca in mod larg se face abuz de termenul salariu sau salarizare intr-un mod in care nu ar trebui cu scopul de a duce in eroare.

 

Haideti sa vedem ce reprezinta fiecare termen in parte.

 

Codul muncii:

 

Articolul 159
(1) Salariul reprezintă contraprestaţia muncii depuse de salariat în baza contractului individual de muncă.

 

Diurna se acorda in cazul delegarii si detasarii.

HG 518/1995 actualizata 2015

 

Art. 5

(1) Personalului trimis în străinătate în condiţiile prezentei hotărâri i se acordă:

 

A. În străinătate, o indemnizaţie zilnică în valută primită pe perioada delegării şi detaşării în străinătate, denumită în continuare indemnizaţie de deplasare, compusă din:

 

a ) o sumă zilnică, denumită în continuare diurnă, în vederea acoperirii cheltuielilor de hrană, a celor mărunte uzuale, precum şi a costului transportului în interiorul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea;

 

b ) o sumă zilnică, denumită în continuare indemnizaţie de cazare...

 

Pentru moment nu voi intra in detalii legate de faptul ca ar trebui sa primim si indemnizatia de cazare etc etc ci voi ramane doar la SALARIU si DIURNA, diurna care se presupune ca ne-ar fi acordata deja.

 

In urma acestor 2 definitii trebuie sa ne fie clare niste lucruri:

  1. Salariul si doar el este cel care reprezinta plata pentru munca pe care o desfasuram. Salariul este cel pe care il aveti cu totii trecut in contractul de munca si cred ca pentru fiecare in parte este clar cat reprezinta, iar asta inseamna ca atat considerati voi ca reprezinta munca pe care o desfasurati.
  2. Diurna e un pic mai jucausa in ziua de azi pentru ca in multe contracte de munca aceasta nu este trecuta si este cea pe care companiile o folosesc ca pe o unealta cu care dribleaza in functie de bunul lor plac, mai bine decat driblingurile lui Hagi cu mingea in vremurile lui bune. Spun asta pentru ca atunci cand ni se prezinta ofertele de munca ni se spune ca salarizarea este 1200 de euro sau 1900 de euro, dar in acte se spune cu totul altceva: salariu minim pe economie si restul diurna. Diurna nu este salariu!

Ce vreau sa spun cu asta este faptul ca atunci cand sunteti nemultumiti de banii primiti, ca munca voastra trebuie platita mai mult, inseamna ca trebuie sa cereti o marire de salariu sau sa pretindeti de la bun inceput cand mergeti la o firma un salariu mai consistent, asa cum face orice alt muncitor in orice alta meserie.

 

Diurna este acordata doar pentru a acoperi niste cheltuieli extra pe care le are orice muncitor atunci cand este plecat. Diurna reprezinta cheltuieli ale companiei si nu sunt bani castigati de voi. Diurna nu este salariu! Din acest motiv compania nu plateste taxe pentru acesti bani. Fiind cheltuieli ale companiei aveti dreptul sa solicitati acesti bani in avans, saptamanal spre exemplu. Nu sunteti obligati sa suportati voi aceste cheltuieli. In mod evident nu puteti suporta cheltuieli cu diurna in valoare de peste 1000 de euro in timp ce salariul vostru este de aproximativ 200 euro. Din salariu trebuie sa traiti voi si toata familia voastra, nu sa acoperiti cheltuielile firmei la care lucrati. Si atunci ce facem? Ne imprumutam noi la banca pentru a acoperi aceste cheltuieli?

 

Trebuie sa intelegem un lucru colegilor: suntem munctori, nu investitori. Muncim pentru a castiga un ban pentru noi si familiile noastre printr-o remuneratie numita salariu. Un investitor la randul lui se asteapta sa primeasca un profit separat pentru banii investiti, dar uneori e posibil sa-i piarda.

 

Actualizat 08/11/2015

Cateva situatii pentru care trebuie sa luptam pentru un salariu decent si sa nu ne lasam inselati cu diurna:

  1. Muncind pe un salariu de 200 euro, atunci cand veti ajunge la pensie veti avea de o pensie de 150 de euro. Atunci sa vedeti cum veti taia teava la calorifer, veti pune cojoacele pe voi si veti trai asa cum vedeti ca o fac unii batrani din zilele noastre, timp in care patronii care si-au insusit taxele neplatite pentru voi vor sta intr-o vila in fata unui semineu cu focul aprins.
  2. Atunci cand apare o problema de sanatate si va trebui sa stati acasa in concediu medical, veti fi platiti conform salariului si nu al diurnei. In cazul unui accident de munca se plateste cu 100% din salariu perioada cat stati acasa, iar in alte situatii cu 75% (nu voi intra in detalii). Atunci veti realiza cat de mult conteaza sa ai un salariu decent, pentru ca nimeni nu-ti mai da banii pe diurna, iar costurile cu medicamentele, doctorii si spitalele pot fi destul de consistente.
  3. Salariul pentru concediu este bazat pe salariul minim pe economie, ceea ce va face sa fugiti repede la munca, ca nu reusiti sa traiti cu acesti bani.
  4. Salariul minim pe economie face ca orele suplimentare de munca sa le faceti aproape gratis pentru ca plata este mult prea mica si anume aproximativ 1 euro pentru ora muncita. Din acest motiv picati in capcana platii in functie de kilometri parcursi, cu tahografele setate pe pauza atunci cand voi defapt munciti. In urma acestor lucruri patronatele isi umfla buzunarele, crescand flotele de camioane si va mirati de unde (din banii vostri normal), in timp ce noi soferii suntem in mod permanent la dispozitia lor fara sa mai avem timp si de viata noastra personala.
  5. Plata suplimentara pentru orele muncite noaptea se platesc in functie de salariu, nu de diurna.
  6. Plata suplimentara pentru orele muncite in weekend se platesc in functie de salariu, nu de diurna.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Trebuie sa va mai atrag atentia asupra faptului ca este necesar sa solicitati trecerea diurnei in contractul de munca, altfel va puteti trezi cu surpriza ca veti lua doar salariul minim pe economie. Asta pentru ca in cazul in care veti merge in tribunal angajatorul va incerca sa faca abuz de legislatia romaneasca ambigua in ceea ce priveste acordarea diurnei:

 

 

Art. 17

(1) Se recomandă agenţilor economici, alţii decât cei prevăzuţi la art. 16 alin. (1), precum şi fundaţiilor, asociaţiilor şi altora asemenea, să aplice în mod corespunzător prevederile prezentei hotărâri.

 

Sa nu ramaneti doar cu recomandarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sunt contabil la o firma care nu are nici o legatura cu transporturile...urmaresc acest forum din cauza tatalui meu care are un cap tractor...ca sa fiu la curent cu noutatile. Angajatorii evita sa angajeze soferii cu salarii mari de incadrare din cauza "impozitelor" mari la stat. De ex: la un salariu de 8000 de lei, de incadrare, omul ia net in mana 5611 lei (deci i se retin lui la stat 2389 de lei) iar firma trebuie sa plateasca inca 1824 de lei. In total statul incaseaza 4213 lei, adica mai mult de jumatate. In cazul diurnei, ea este deductibila pana in limita sumei de 83 eur/zi (daca nu ma insel), si nici angajatul si nici angajatorul nu trebuie sa mai plateasca nimic. Este un artificiu pentru a plati mai putin la stat. Intr-adevar angajatul cu salariul minim pe economie pierde fiindca contributiiile sunt minime si pensia, de exemplu, va fi minima. Nu incerc sa apar pe nimeni...am incercat doar sa explic de ce este preferata varianta cu salariul minims si diurna mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut Savioli si ma bucur ca ti-ai scris opinia aici.

 

Stiu si eu prea bine de ce se procedeaza asa, dar se stie ca in toate celelalte state se platesc impozite, nu doar in Romania. Spre exemplu in Germania din cate stiu ar fi printre cele mai mari impozite si totusi lumea le plateste. Pana la inceputul anului acesta acolo nu a fost o salarizare minima si totusi oamenii luau salarii acceptabile cu taxele platite.

 

Practica actuala nu-i da dreptul muncitorului roman sa aiba o viata atunci cand iese la pensie, dar mai sunt si alte consecinte.

 

Ceea ce fac angajatorii romani este o concurenta neloiala fata de angajatorii din vestul Europei pentru ca aceasta concurenta nu se face pe baza calitatii sau unei organizari mai bune ci pe baza compensatiei meritate de catre muncitor, soferul in cazul nostru si pe evitarea platii taxelor aferente catre stat. Cu alte cuvinte o concurenta facuta pe baza social dumpingului si a evaziunii fiscale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Apropo, trebuie sa mentionez si sa-mi cer scuze pentru ca in postarea precedenta am bagat in aceasta oala doar angajatorii romani.

 

Mult mai vinovati decat angajatorii romani sunt angajatorii Vestici si Nordici, cei care isi deschid filiale prin Romania sau alte tari ex comuniste, cei care incurajeaza si sustin intr-adevar practica social dumpingului si a evaziunii fiscale... legale. Dar lucrurile astea le voi discuta eventual alta data intr-un alt subiect, pentru ca aici e vorba strict despre SALARIU si DIURNA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Impozite se plătesc peste tot, iar România nu este nici pe departe în " top ". Diurna nu este salariu. Această modalitate de plată nu avantajeaza decât angajatorul! Dacă nu exista această portita și trebuiau să plătească în mod corect salariile, ca să aiba profit erau obligați să negocieze tarife reale cu ceilalți păduchi din transporturi: intermediarii. De aceea statul este tot mai sărac, șoferul este la fel de sărac, iar lipitorile prosperă. Tarifele actuale sunt menținute artificial doar prin furt, iar aici contribuie inclusiv juriștii și contabilii. Motorina s-a ieftinit, TVA-Ul a scăzut, unde este surplusul de bunăstare al angajatilor? L-au " rezolvat " trio-ul minune: angajator-jurist-contabil! Și asta nu este valabil doar în transporturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da sxn, ai atins un punct foarte bun.

 

Ceea ce se incurajeaza este incurajarea exploatarii romanilor si mentinerea noastra la un nivel salarial "De Romania", in timp ce ne sunt puse piedici sa mergem sa ne angajam in conditii decente la companiile din vest daca tot lucram in vest.

 

Sa fim seriosi in ceea ce priveste investitiile din Romania. Ati observat care sunt cei mai mari investitori in Romania? Romanii, adica muncitorii pe care Romania i-a exportat (sau poate ar trebui sa spun ca i-a exilat?). Da, capsunarii aia pe care toata lumea ii acuza, zidarii, medicii si poate chiar soferii. Numai ca de soferi se tine inca tare cu dintii, sa ne poata plati la nivelul salariului romanesc si sa traga baietii destepti foloasele. Pai cum asa? Foarte simplu. Daca transportatorii dispar din tarile dezvoltate, esti obligat sa te angajezi in Romania, cu salariu "De Romania", dar noi muncim in continuare tot in acele tari dezvoltate vestice si nordice. Nu spun nici un secret, toata lumea o stie.

 

Legat de investitiile straine vedeti ce scrie Ziarul Financiar in urma scandalului de asta vara cand femeile noastre erau facut curve si copii golani:

 

În vreme ce guvernul nu găseşte în vistierie 1,6 miliarde de euro pentru această autostradă şi nu poate convinge un investitor nici român, nici străin să-şi asume finanţarea acesteia în regim public – privat, românii din străinătate au trimis de la debutul crizei în ţară 29 de miliarde de euro, dublu cât toate investiţiile străine realizate în aceeaşi perioadă, 14 miliarde de euro.

 

Asa ca ar trebui sa-i rugam pe guvernantii nostri sa ne scuteasca de vrajelile cu investitorii care oricum platesc salarii minime pe economie in timp ce isi trag profituri uriase din diferentele salariale ramase. Lasati-ne sa mergem la munca, pentru ca oricum suntem plecati de acasa, dar macar sa muncim pentru o plata corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Giani Grecu, ai zis-o scurt si concis:

 

Diurna nu este salariu.

 

Asta este exact ceea ce am vrut sa transmit si sper sa nu te superi ca am pus acest lucru in postarea initiala, pentru a intari si a face mai clar mesajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna ziua. 

 

Domnule Mit va felicit pentru acest post bine documentat pe o chestiune actuala si care afecteaza majoritatea soferilor/colegilor care lucreaza pe comunitate.

Reteta "succesului" majoritatii companiilor mari europene ( vezi : Norbert, Essers, Duvenbeck, Trotta, J Carrion, Gartner, etc) este cea amintita de dumneavoastra .

Dupa parerea mea este tot o forma de "exploatarea OMULUI de catre OM" in anii 2015...

Din toata aceasta "afacere" are de pierdut atat statul roman cat si angajatul roman care munceste cu un salariu de mizerie cutreierand Europa in lung si lat,  plecat cu lunile departe de casa, de familie, singur, prin soare sau ploaie .

 

Intrebarea e : "Ce este de facut?" Depinde numai de noi, angajatii? Eu cred ca nu! Daca nu se implica si un sindicat puternic si statul roman prin institutiile abilitate cred ca lucrurile nu se vor schimba prea curand. Ba din contra...

Uniunea Europeana a luat la sfarsitul anului trecut ( daca nu ma insel)  o masura prin care obliga transportatorul sa plateasca soferul cu salariul minim din tara in care este inmatriculat camionul. Urmarea? In cursul acestui an majoritatea firmelor au inmatriculat flote intregi pe Romania si Bulgaria ca aici sunt cele mai mici salarii din UE. 

 

Daca soferii romani ( poate cei mai numerosi dupa polonezi pe drumurile europene! ) raman dezbinati , neinformati si neorganizati intr-o forma sindicala atunci nu cred ca vom vedea imbunatatiri in ceea ce priveste salariul si diurna .

O zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mit, departe de mine orice suparare, nu sunt eu depozitarul acestui adevăr. Definiția diurnei este clară - pentru cine vrea să înțeleagă. Sper ca vom ajunge să ne cerem ( toate ) drepturile în stradă - altfel nu merge. Am o duba în " dotare ", dacă trebuie, mă transform în " vamaiot " și pichetez orice instituție din România. Dacă trebuie, și demisionez. Găsesc eu ceva de muncă pe urma. Sper să înțeleagă tot mai mulți colegi, ca se fura de către angajatori bani grei - atât de la noi, cât și de la stat - prin această modalitate de plată. Am scris în alt subiect despre asta: am avut un accident de munca cauzat de un coleg. Când este vorba de accident de munca, concediul medical se plătește 100% din salariu. Pentru ca am avut salariul real pe cartea de munca, nu s-a simțit la buzunar. Încet, încet, vine și vârsta pensionarii pentru toată lumea. Chiar dacă apucam să ne asiguram și altfel această etapă din viață, de ce să nu beneficiem de condiții civilizate de trai după zeci de ani de dormit când avem timp, de mâncat când ne aducem aminte, de izolare, despărțiți de familii. Programul de munca si de odihna inegal repartizat, uzeaza organismul mult mai profund decat simtim noi. Pensia raportată la salariul minim pe economie, nu acoperă nici pe departe nevoile unui trai decent. Prin acceptarea salarizarii subt forma de diurna, șoferii participă impreuna cu angajatorul la furt ( evaziune fiscală ), dar avantajele pentru ei sunt nule. O seara liniștită, mâine adunam kilometri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ce este de facut ?

 Inscrierea in sindicate ,constientizarea faptului ca salariul minim pe economie are efecte devastatoare asupra viitorului mai ales cel pensionistic .

 Gasirea unor solutii (ma tot gandesc la ele si am ceva in minte dar acum sunt in mare criza de timp) gen petitii ,la Ministerul Muncii

in care sa cerem schimbarea incadrarii acestei meserii si recunoasterea acesteia implicit clasificarea ei intr o altfel de grupa de salarizare etc etc .

  Va invit sa mergeti la oficiile de pensii din cadrul camerelor de munca si sa va informati pentru cate zile vi se platesc asigurari /contributii sociale ma adresez  mai ales celor care faceti comunitate si stati cate 2-3 luni pe cabina.Rezultatul obtinut coroborati-l cu art 3 litera d din O:G 38/2008.

 Toate cele bune .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Intrebarea e : "Ce este de facut?" Depinde numai de noi, angajatii? Eu cred ca nu! Daca nu se implica si un sindicat puternic si statul roman prin institutiile abilitate cred ca lucrurile nu se vor schimba prea curand. Ba din contra...

 

Un sindicat puternic se construiește în timp. Personal sunt membru în sindicatul soferilor SLT și am expus de mai multe ori care imi sunt motivele.

 

Ceea ce se intamplă azi în transporturi nu ține doar de sindicatele si guvernul României și din acest motiv este nevoie de o colaborare la nivel internațional. Rezultatul colaborarii între sindicate la nivel internațional începe să se vadă prin petiția Fair Transport Europe (Europa Transportului Echitabil) despre care am scris și aici pe forum. Guvernele vestice si sindicatele de acolo trebuie să înteleagă faptul ca acceptarea muncii noastre în țarile lor în condițiile în care se desfașoară ea astăzi este defapt o acceptare a social dumpingului (o forma de sclavie) la ei în țară. Acest lucru nu le permite sa ridice degetul să arate spre noi ci îi acuză chiar mai mult pe ei însăși daca stau indiferenti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Concluzia unui sofer in urma acestui articol postat pe Facebook:

 

Mirel sunt re acord cu toate intrebariile tale insa pe cea cu plata la km nu vad ce probleme sunt.. Eu is platit la km si chiar o duc foarte bine.

 

Plata in functie de km parcursi este si mai rea decat plata cu diurna. Am si descris de ce. Pentru ca ajungeti sa declarati in tahograf ca sunteti in pauza atunci cand voi munciti defapt. Asta inseamna ca voi nu vreti sa fiti platiti pentru munca voastra.

 

Este unul din motivele pentru care am considerat necesar sa atrag atentia si asupra faptului ca alte plati sunt mult mai mari decat salariul. Salariul in ziua de azi a ajuns un bonus. Este o gluma de prost gust pe care noi o acceptam prin acceptarea platii in functie de km parcursi sau prin acceptarea diurnelor mari si a salariului minim pe economie.

 

Raspunsul meu pentru colegul respectiv a fost urmatorul:

 Stefan, citeste articolul pe care l-am pus. Plata la km face sa nu primesti nici un ban cand esti in concediu, cand te imbolnavesti, sau cand vei ajunge la pensie. Plata la km te face sa declari ca esti in pauza si atunci cand tu defapt muncesti: cand incarci/descarci, cand pui motorina sau cand astepti pentru ca nu e gata marfa.

Cu alte cuvinte tie ti-e bine sa-ti fie furata munca. Ne dai voie sa te furam si noi? De ce doar patronul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sunt stupefiat! Acest om, încălca legea, nu obligat, o face pentru ca este convins ca așa este bine! Pemtru el este bine! Nu-l interesează și nu înțelege cât rău face celor din jur și lui însuși. Nu am fost niciodată un " turnător "! Dar de acum încolo, promit ca dacă știu ca cineva folosește orice mijloc de manipulare a tahografului, indiferent dacă in timpul operațiunilor de încărcare/descărcare sau în timpul deplasării, anunț autoritatile! De ce? Pentru ca eu consider ca așa e bine pentru mine! Cine este plătit " la hectar ", 100% " rupe " programul de condus/odihnă! Și pe urma, când primește o țeapă cât casa, vine și plânge pe forum. Și iar nu înțelege, și solicita ajutorul - celor pe care i-a sfidat, i-a ignorat. Si nu intelege ca isi merita soarta. Iar la batranete, când iar nu o să înțeleagă de ce nu-i ajunge pensia, o să umble după ajutor pe la organizațiile statului. Și o sa primească, din banii pe care eu și alții ca mine, i-am cotizat ani la rând, în mod corect. Era pe aici un " aplaudac profesionist ", care considera ca este bine la o anumită firmă de doi lei, pentru ca i-au dat o butelie! Cine știe ce înseamnă bine, si pentru celălalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va dau un exemplu care arata ce se poate intampla cu diurna, cum se joaca companiile cu ea. Exemplul l-am gasit pe http://www.avocatnet.ro si am sa citez intrebarea pe care un sofer o adreseaza:

 

 

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati........
Sunt sofer de tir, pentru extern, angajat cu Contract de munc, in care scrie ca munca se desfasoara in strainatate, iar dupa aproape 2 ani, soferilor li s-a afisat pe perete o hartie in care scrie ca, incepand din data :ziua,luna,anul....salarizarea este de........, nemaiplatindu-se sambetele si duminicile in strainatate, si nici zilele de repaus. Adica diminuandu-se.
Mentionez ca se muncea in strainatate 6 saptamani si acasa 5 zile.
Deoarece noi nu am fost de acord, in conditiile in care munca era aceeasi sau mai mult, am facut o sesizare catre ITM.
In urma raspunsului ITM-ului, am remarcat ca DIURNA pe toata perioada lucrata( 2 ani), era de 75 euro/zi + salariul in tara de 720 lei/luna brut, fara a ni se platii orele suplimentare, ore de noapte, spor de vechime, coeficient de calificare...etc.
In acest caz, am remarcat ca pe fiecare luna trebuia sa primim in jur de 2400 euro/luna.....iar noi primeam 1500 euro/luna din care ni se retineau anumite sume nejustificat in scris, doar motivand verbal retinerile din diverse motive.
Intrebarea noastra este : CE PUTEM FACE IN ACEST CAZ, DACA NE PUTEM RECUPERA DIFERENTA DE DIURNA PE FIECARE ZI(TIMP DE 2 ANI) IN INSTANTA.
Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

buna ziua colegi si nu numai.

 

va impartasesc experienta mea.

angajatorul meu (fostul) in contractul de munca a stipulat un salar de 1050 ron la 8 ore de munca. pe statl de plata am fost platit pentru 178 de ore pe luna lucrata. am refuzat sa semnez statul de plata si salarul la-m revirat in contul sau.

 i-am explicat ca inh acest salar nu se regasesc orele suplimentare, cele de noapte si nici weekendulta si sarbatorile legale muncite..

i-am documentat cu art de lege si nici asa nu a vrut sa recalculeze mai mult decat atat revenit in tara dupa aproape cinci luni de cabina, care iar nu este legal, cum nu este legal neplata transportului in tara tur retur, mi-a trimis un mail cu preaviz de doua saptamani.

prin aceasta si-a recunoscut vina.

deci. clar nici el nici altii nu respecta legea salarizarii. clar trebuie sa se regaseasca in statul de plata aceste elemente.

in legatura cu diurna, bine spus nu este salar. in alta ordine de idei nu stiu care tirist a semnat un document de detasare care conform legislatiei in vigoare trebuie intocmit altfel nu avem dreptul la diurna. iar dupa cum se vorbeste ceea ce facem noi nu este detasare deci nu avem dreptul de diurna. este o mare confuzie aici. sa nu ne trezim intr-o zi sa platim diurna inapoi. 

daca angajatorul are contract de prestari servicii cu un transportator extern in mod normal ar trebui sa fie detasare. in cazul acesta este nevoi de un document de detasare si in acest caz este nevoie de diurna, transport asigurat, cazare. plus ca detasarea nu poate sa fie mai mare de 60 de zile cu posibilitatea prelungiri cu alte 60 cu acordul partilor. in caz de refuz nu trebuie sa fi sanctionat disciplinar. de aici si lipsa actului de detasare, fiindca se sare de 60 de zile, nu se asigura cazare pentru zilele de odihna la care avem dreptul conform codului muncii si in cazul meu nici transportul nu s-a platit.

toate aceste nu se vor rezolva pana ce nu se va emite o legislatie expresa meseriei noastre. 

sindicat? de ce? hai sa ma inscriu sa vad ce se rezolva. nimic. statul pierde imens si nu ia masuri, noi la fel

asta este. mai revin cu impresii.

as vrea sa am o discutie cu un reprezentant al sindicatului. vai cat mi-o doresc.

merci si drumuri bune

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Offtopic:

Cryploy, mesajul ti l-am sters din cauza lipsei de constructivitate. Fiecare persoana are dreptul sa spuna ce i s-a intamplat si sa se schimbe pareri. Asa s-a construit forumul acesta, iar in aceasta sectiune sunt mai strict in a respecta anumite principii care pot motiva persoanele sa comunice.

 

Ontopic:

Abramburici, daca vrei sa discuti cu cineva de la un sindicat ai topicul Cum ma inscriu in sindicatul soferilor SLT, topic in care vei gasi toate informatiile necesare pentru contact.

 

In ceea ce priveste diurna, in lege este prevazut ca trebuie acordata atunci cand pleci mai departe de 5 km de localitatea ta si nu mai poti reveni acasa. Detasarea nu este singura situatie cand se plateste diurna.

 

Totusi, daca este sa discutam despre situatia detasarii, daca practica reala dovedeste faptul ca a fost detasare, se poate castiga in instanta chiar daca documentul privind detasarea nu a fost incheiat. De asta exista tribunalele: pentru a se stabili conditiile reale atunci cand unii incearca sa evite legile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.