Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

intrebare


Vizitator truck4u

Postări Recomandate

Vizitator truck4u

  Buna colegi . Am o intrebare mai deosebita :

La conducerea in echipaj, se utilizeza progrmul de 21 de ore, cu 9 ore pauza, orele in care soferii sunt la dispozitie, fie ca celalalt conduce sau tahograful este setat pe alte activitati...este considerat program de lucru (dupa regulamentul 561/2006), dar ca si pontaj este socotit ca 21 de ore de lucru 1 sofer si 21 de ore al 2 lea sofer??? Va multumesc anticipat (sunt intr-un proces cu firma). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca ati folosit corect selectorul de activitati, toata periada de timp trebuie platita .

daca voi ati condus si restul timpului ati stat pe "pat" (adica in pauza) asta este !

 

uite si ce zice directiva 15 din 2002:

Art. 3

Definitii
În sensul prezentei directive:
a) „timp de lucru” reprezinta:
1. în cazul lucratorilor mobili: perioada de la începutul pâna la sfârsitul timpului de lucru, în timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si în exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:
- perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:
i) conducerea autovehiculului;
ii) încarcarea si descarcarea;
iii) ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborârea din vehicul;
iv) curatenia si întretinerea tehnica;
v) toate celelalte activitati vizând asigurarea sigurantei vehiculului, a încarcaturii sale si a pasagerilor sau îndeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata în desfasurare, inclusiv supravegherea încarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.;
- perioadele de timp în care acesta nu poate dispune liber de timpul sau si i se cere sa fie la postul sau de lucru, gata sa întreprinda activitatea sa normala, îndeplinind anumite sarcini asociate serviciului, în special în timpul perioadelor când asteapta sa se faca încarcarea sau descarcarea, daca durata previzibila a acestora nu este cunoscuta dinainte, si anume fie înaintea plecarii fie chiar înaintea începerii efective a perioadei în chestiune, sau în conditiile generale negociate între partenerii sociali si în conditiile legislatiei statelor membre; 
2. în cazul conducatorilor auto independenti, aceeasi definitie se aplica perioadei cuprinse între începutul si sfârsitul lucrului, în timpul careia conducatorul auto independent se afla la postul sau de lucru, la dispozitia clientului sau exercitându-si functiile sau activitatile altele decât activitatea administrativa generala care nu este direct legata de operatia de transport respectiva aflata în curs de desfasurare.
Perioadele de pauza la care se face referire la articolul 5, perioadele de odihna la care se face referire la articolul 6 si, fara a aduce atingere legislatiei statelor membre sau acordurilor dintre partenerii sociali care prevad ca aceste perioade ar trebui compensate sau limitate, perioadele de disponibilitate mentionate la litera B) a prezentului articol, sunt excluse din timpul de lucru;
B) „perioade de disponibilitate” reprezinta:
- perioadele, altele decât cele de pauza sau de repaos, în timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramâna la postul sau de lucru, dar trebuie sa fie disponibil sa raspunda la orice apel de a întreprinde o calatorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o alta munca. În special aceste perioade de disponibilitate includ perioadele în timpul carora lucratorul mobil însoteste un vehicul care este transportat cu feribotul sau cu trenul, precum si perioadele de asteptare la granita si cele datorate interdictiilor de circulatie.
Aceste perioade si durata lor previzibila sunt cunoscute în avans de catre lucratorul mobil, adica fie înaintea plecarii fie chiar înaintea începerii efective a perioadei respective, sau în conditiile generale negociate între partenerii sociali si/sau în conditiile legislatiei statelor membre.
- pentru lucratorii mobili care conduc vehiculul în echipa, perioada petrecuta stând lânga sofer sau în cuseta în timp ce vehiculul este în miscare;

c) „post de lucru” reprezinta:
- locul unde se afla sediul principal al întreprinderii pentru care persoana respectiva care efectueaza activitati mobile de transport rutier îndeplineste anumite sarcini, împreuna cu diversele sucursale ale întreprinderii, indiferent daca acestea sunt situate în acelasi loc cu sediul social sau sediul principal;
- vehiculul utilizat la îndeplinirea sarcinilor de catre persoana care efectueaza activitati mobile de transport rutier si
- orice alt loc unde se desfasoara activitati legate de transport;
d) „lucrator mobil” reprezinta orice lucrator care face parte din personalul aflat în cursa, inclusiv stagiarii si ucenicii, aflati în serviciul întreprinderii care desfasoara servicii de transport rutier de pasageri sau marfuri contra unei remuneratii sau pe cont propriu;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.