Jump to content

Recommended Posts

  • Members

Salutare stimati colegi!Pe site-ul UNTRR aparut un comunicat de presa privind criza de soferi care ar exista in Romania,acest comunicat fiind preluat si de cei de la revista Tranzit.Din pacate nu reusesc sa copiez link-ul.Citi si spuneti-va parerea.

Parerea mea,referitoare la acest comunicat,este ca firmele care fac parte din acest UNTRR,vor sa faca in continuare EVAZIUNE FISCALA prin plata salariului minim si plata la kilometru sau alte modalitati.Probabil am inceput sa ne desteptam,sa cerem sa fim platiti la adevarata valoare a muncii pe care o prestam.Drumuri bune!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Cu toate că salariile lunare pe transport internaţional ajung de cele mai multe ori la peste 1.000 de euro pe lună, şi de cele mai multe ori chiar aproape de 2.000 de euro pe lună, pe piaţa locală există o criză acută de şoferi profesionişti, cu toate că aceştia câştigă de cel puţin dublu faţă de salariul mediu net pe economie, spune Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

 

Criza acută de şoferi profesionişti afectează competitivitatea transportatorilor români şi trebuie tratată ca o prioritate naţională. UNTRR  solicită autorităţilor măsuri urgente pentru formarea vocaţională a tinerilor de la vârsta de 18 ani ca şoferi profesionişti.

 

Cererea de forţă de muncă calificată în transporturile rutiere internaţionale este tot mai prezentă în România şi în UE. Transportatorii rutieri – companii multinaţionale ca şi companii cu capital românesc se confruntă cu lipsa de şoferi profesionişti, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt şoferi disponibili pe piaţă.

 

Transportatorii români au nevoie de soluţii europene urgente şi eficiente la această criză acută de şoferi profesionişti, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri buni.

UNTRR a solicitat modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină şoferi profesionişti, existând îngrijorarea că actuala lipsă de şoferi profesionişti ar putea fi cauzată şi de legislaţia românească care stabileşte  vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C şi CE în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere – pentru că după absolvirea educaţiei secundare (liceului), tinerii cu vârste între 18 şi 21 de ani caută alte oportunităţi de angajare şi nu îşi mai schimbă opţiunile ulterior pentru a deveni şoferi profesionişti. Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani  precizată de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea şoferilor profesionişti, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, aşa cum procedează şi alte State Membre.

Sursa: http://www.zf.ro/auto/uniunea-transportatorilor-in-romania-exista-o-criza-acuta-de-soferi-de-camion-15015921

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Citez de pe pagina de facebook a petitiei Europa Transportului Echitabil:

 

Exista o lipsa a conditiilor de munca si de plata decente in transporturi, nu a fortei de munca

 

COTIDIANUL.ro ( bit.ly/1nJtjaG) si B1.ro ( bit.ly/20kT6XK) au publicat azi articole prin care suntem informati despre criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii rutieri din România, dupa cum semnaleaza cei de la Uniunea Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).

 

Cand asemenea lucruri se intampla, inseamna ca exista o cauza, iar in situatia de fata cauza este data de incalcarile legilor sociale europene si nationale la scara larga de catre patronatul roman, dar si de cel din Europa. De ce spunem ca si din Europa? Pentru ca aceasta lipsa a soferilor se manifesta atat in estul cat si in vestul Europei.

 

Mentinerea salariilor soferilor la un nivel foarte redus si chiar scaderea lor, conditiile de munca si de viata precare oferite de catre companiile de transport, practicarea social dumpingului, sunt cauzele care au dus spre lipsa de personal de care se plang companiile in ziua de azi. Totusi, aceste companii nu incearca sa remedieze problemele pe care le-au creat ci doresc sa obtina schimbari legislative pentru a-si continua practicile de pana acum, chiar si cu riscul de a inrautati siguranta rutiera pentru noi toti.

 

Nu uitam sa mentionam una dintre solutiile precedente prezentate intr-un comunicat de presa de catre cei de la UNTRR, atunci cand Franta a emis o lege in urma careia urmau sa inceapa controalele pentru a verifica daca soferilor le este asigurata cazarea in afara vehiculelor pe durata repausului saptamanal normal, conform legislatiei europene. Citam din comunicatul UNTRR ( bit.ly/1Kmrha4):"O posibilă soluție temporară este ca șoferul să efectueze această perioadă de repaus săptămânală, mai ales în cazul tranzitării Franței, în cort, lângă vehicul, dacă nu există interdicții clare în acest sens".

 

Forta de munca o aveti in functie de cum o tratati, iar mesajul anterior spune mai mult decat suficient despre respectul pe care o asociatie a transportatorilor romani il are fata de forta de munca, fata de cei care le duc afacerile mai departe.

 

Noi sustinem ca problema lipsei soferilor poate fi rezolvata daca vor fi alocate fonduri pentru controale care sa verifice respectarea legislatiei sociale actuale, o legislatie de care atat companiile cat si autoritatile pare ca au uitat. Soferi sunt destui, doar ca trebuie motivati sa nu mai tina permisul in vitrina, prin acordarea de salarii si conditii decente de munca.

 

Va invitam sa vizualizati conditiile de munca ale soferilor romani ( on.fb.me/23FleUA), care nu sunt o exceptie ci o regula, cat si alte articole pe care le-am publicat pe pagina noastra si speram sa obtinem semnatura dumneavoastra pentru petitia Europa Transportului Echitabil - Fair Transport Europe, pentru conditii decente de munca in sectorul transporturilor: https://fairtransporteurope.eu

 

Detalii despre initiatorul acestei petitii si numarul de inregistrare al petitiei la Comisia Europeana gasiti la aceasta adresa: http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing/details/2015/000002/ro

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Members

( eliminat ) Cei de la UNTRR uita sa mentioneze ca - de cele mai multe ori - acel venit de aproape 2000 de euro pe luna este format in proportie de 80%-85% din diurna, adica din banutii pe care un sofer ar trebui sa-i foloseasca doar pentru a trai in conditii civilizate, umane. Salariul propriu zis, este mai mic decat al unui salahor de santier, iar asta nu ajuta deloc cand vine vremea pensionarii. Pentru varianta cu " peste 1000 de euro pe luna " sa-si aduca propria familie sa lucreze pe extern. Eu " propun " ca odata cu buletinul, fiecare tanar(a) sa primeasca si un permis de sofer profesionist, nu are rost sa mai asteptam pana la 18 ani [-x . Cu cat sunt mai tineri, cu atat sunt mai usor de " aburit ". ( Eliminat ) Cei de la UNTRR uita sa mentioneze ca 99.9% din firmele membre UNTRR solicita folosirea mijloacelor de manipulare a tahografului, folosesc sistemul de plata per km sau " la cursa ", folosesc contabilitatea dubla atunci cand se declara diurnele soferilor si salariile, nu achita taxele pentru asigurarile medicale si sociale, folosesc cereri fictive de concediu fara plata pentru perioada cand soferul este plecat din tara, etc.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Paduchii de la UNTRR nu sunt in stare sa accepte ideea ca, in momentul de fata, un sofer profesionist roman are posibilitatea sa aleaga ! S-au obijnuit sa aiba la discretie " pretendenti ". P.S. - nu trebuie investit in corturi, legea specifica ca se interzice efectuarea repausului saptamanal normal in cabina camionului, deci putem dormi linistiti in lada de paleti [-x

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

dupa cum observati..ziarele cotidiene au lansat rapid stirea ...nu s-au obosit sa faca o cercetare..asta ar fi insemnat sa fi fost profesionisti in meseria lor..oricum au fost multe persoane care au facut comentarii asupra adevarului si asupra inadecventei celor declarate de cei de la untrr...nu scriu cu majuscule numele lor ca nu se merita...sa ofere conditii bune angajatilor...sa nu forteze folosirea ''magnetului''...sa uite de plata la km...si atitea altele..vor observa atunci ca nu au camioane pentru citi soferi se aduna...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mesajul pe care l-ai vazut mai sus a fost transmis presei. Ramane de vazut daca vor sa si reactioneze. Din cate se pare reactioneaza imediat la comunicatele de presa ale transportatorilor, dar nimeni nu s-a interesat sa afle vreodata situatia angajatilor si daca ceea ce spun transportatorii este sau nu adevarat.

Este plina presa cu informatii despre faptul ca soferii au salarii de 1500-2000 de euro. As vrea si eu sa vad salariile alea in contractul de munca si pe urma sa primesc diurna pentru deplasare. Este sau nu dezinformare?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Domnilor colegi...insa-si postul pro tv dezinformeaza...anunta lipsa de soferi ,necesitatea de a cobora limita de varsta de 21 ani si...surpriza...salarii de 6000 lei !!!!lipsa de profesionalism al jurnalistilor sau interesele cui face sa se strecoare asemenea informatii false la stirile pro tv??

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

buna seara.imi aduc aminte cu durere de vremea cand ne aruncau vorbele grele ca "daca nu pleci in cursa am 50 la poarta care asteapta cheile",alti colegi au auzit si celebra replica "daca arunc cheile in aer,100 de soferi sar sa le prinda" si tot criza se numea si aia,din pacate a noastra,a soferilor dar nu am avut "sansa" sa spun asa,ca sa fie mediatizata! pana la urma si meseria noastra,ca orice bussines de altfel,se raporteaza la cerere si oferta iar in momentul cand cererea e mai mare decat oferta,cresc preturile domnilor!din fire sant realist si nu doresc sa ma imbat cu apa rece dar la momentul prezent cred ca tot firmele care ne amenintau cu cate 100 de soferi la poarta,tot aceia se vaita azi de criza(apropo,domnul vlase vrea sa importe soferi din filipine) si pentru ca au untrr-ul s-ar putea sa si faca ceva referitor la criza! noi ne dorim ce ne dorim,ei isi doresc ce isi doresc dar trebuie tinut cont de un lucru si aici imi exprim parerea din propriile observatii si anume ca acest bussines functioneaza cu reguli dure iar greselile se platesc imediat...soferii profesionisti au simtit pe pielea lor regulile jocului

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Criza de soferi? Poate nu zic nu,e din cauza ca ne.am saturat de ciobanii care au vândut oile si au devenit patroni ,,TRANSPORTATORI''. Muncim la altii in afara țării,nu zic ca ar fi rău dar mai avem si noi familii si sa vii acasa la 2 3 luni

 nu e tocmai ok.Pentru patronii romani soferii sunt: hoti,curvari,bețivi si golani. Ma opresc ca ma apuca nervii.Daca e prea directa formularea e din cauza ca sunt Sofer. Drumuri bune a.aveti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.