EX Staff VT880 Posted June 5, 2010 EX Staff Share Posted June 5, 2010 :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members bondaru76 Posted June 5, 2010 Members Share Posted June 5, 2010 SI IN AMERICA AU ACELASI RITM DE VIATA SOFERII ACELESI TIMPI DE CONDUCERE,PAUZE.... DAR ACOLO AI SIGURANTA ZILEI DE MAINE BAFTA LA TOTI COLEGII Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted June 5, 2010 Author EX Staff Share Posted June 5, 2010 SI IN AMERICA AU ACELASI RITM DE VIATA SOFERII ACELESI TIMPI DE CONDUCERE,PAUZE.... DAR ACOLO AI SIGURANTA ZILEI DE MAINE BAFTA LA TOTI COLEGII Trebuie sa te contrazic putin,acolo nu exista inca notiunea " timpii de conducere si odihna " Soferul isi pregateste traseul si trebuie sa respecte programul de livrare, atit, pentru restul poate conduce cat rezista !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Nu-i chiar asa!In Canada ai dreptul sa conduci maxim 13 ore pe zi,mai ai inca o ora de on duty not driving(munca,incarcat/descarcat,inspectie,etc)si asta intr-o fereastra de 16 ore(2 ore pauza,14 ore conducere +munca).8 ore de somn obligatoriu!In State e si mai rau!11 ore conducere maxim,fereastra de 14 ore,si 10 ore consecutive de nani obligatoriu!E drept ca inca nu avem tahograf(din fericire),toate orele se inregistreaza pe hartie,deci mai poti sa pacalesti un pic(nu foarte mult,minciunile tale de pe hartie trebuie sa se potriveasca cu trecerile de frontiera,care oricum sunt inregistrate,cu orele la care ai alimentat,cu orele la care ai intrat la vreun cantar sau inspectie,trebuie sa tii cont de limitele de viteza prin Statele prin care treci,ca daca la tine in log-book iti iese o medie orara de 70 mile si limita era de 50 nu iei amenda pentru log-book dar iei amenda pentru speeding si e la fel de rau etc.)Oricum,in caz de accident DOT(politia)are dreptul sa intre in ECM(computerul de bord al camionului)si daca te prinde cu minciuna ai dat de naiba!Unde mai pui ca se preconizeaza sa se bage si tahograh pentru companiile care au fost inregistrate cu infractiuni referitoare la log-book,momentan doar in State dar de obicei cand o lege intra in vigoare in State nu mai dureaza mult si se introduce si in Canada!Sper totusi sa nu se introduca,si daca se introduce sa ramana doar pentru companiile care au probleme cu log-book-ul,de altfel toate asociatiile si organizatiile soferilor si owner-operatorilor din Canada si USA se lupta impotriva acestui proiect de lege! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted June 5, 2010 Author EX Staff Share Posted June 5, 2010 ok,ken ai dreptate,exact la taho m-am referit , cand am spus " timpii " !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members bugs bunny Posted July 20, 2010 Members Share Posted July 20, 2010 kenworth, in canada ai voie la 13 ore de condus dar parca trebuie fractionate, ceva de genul 4h condus-1h pauza-4h condus-1h pauza-5h condus si obligatoriu 8h somn (ca un exemplu asta caci se pot imparti in mai multe feluri). asa-i sau ma insel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members savimbi Posted August 24, 2010 Members Share Posted August 24, 2010 Niciunde nu specifica fractionarea timpului de condus. Ideea este sa te incadrezi intr-un total de 16 ore de la inceperea programului. Ca exemplu: incepi munca la ora 07.00 AM, dupa teorie 07.00 + 16 (orele maxime in care trebuie sa te incadreazi) = 23.00 PM, rezulta ca la ora 23.00 PM trebuie sa te opresti. Asta e partea totala, insa in cele 16 ore totale nu ai voie sa muncesti mai mult de 14 ore dintre care 13 ore la volan si 1 ora alte activitati ( incarcat, descarcat, etc) Concluzia : o zi de munca poate avea 16 ore insa nu ai voie sa muncesti mai mult de 14 ore, diferenta o reprezinta timpul de odihna ( 2 ore). Timpul de odihna si aici ma refer la cele 2 ore, le iei cum vrei tu, insa o pauza nu poate fi mai mica de 30 minute. Uite un exemplu: - incepi munca la ora 07.00 - inspectie camion 07.00 - 07.15= 15 minute - conduci intre 07.15 - 11.15 = 4 ore de conducere pauza 11.15 - 11.45 = 30 minute - conduci intre 11.45 - 15.45 = 4 ore de conducere - descarci camionul 15.45 - 16.15 = 30 minute pauza 16.15 - 17.15 = 1 ora - conduci intre 17.15- 21.15 = 4 ore de conducere - incarci camionul 21.15 - 21.30 = 15 minute pauza 21.30 - 22.00 = 30 minute - conduci intre 22.00 - 23.00 = 1 ora de conducere Rezultat : ai condus 4 + 4 + 4 + 1 = 13 ore ai "muncit" 0.15 + 0.30 + 0.15 = 1 ora te-ai odihnit 0.30 + 1 + 0.30 = 2 ore Esti perfect legal cu o munca totala de 14 ore, 2 ore odihna dintr-un total de 16 ore Retine te rog ca este un exemplu teoretic, daca vrei mai multe detalii suna-ma, sau trimite-mi un mesaj Inca ceva, nu poti depasi 70 ore/7 zile asta pe ciclul 1. Practic daca tii o evidenta stricta a orelor de munca, nu depasesti multe ore pe zi, poti conduce toata viata ta, ma repet fara a depasi cele 70 ore in ultimile 7 zile. Bine si aici intervine ceva, dupa 14 zile consecutive de munca, a 15 zi trebuie sa iei o pauza de 24 ore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted August 24, 2010 Members Share Posted August 24, 2010 Multumim "batrane" savimbi pentru exemplul dat, eu cred ca este foarte bine explicat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.