Jump to content
Mario Bandit

Franta , noua interpretare pauza conducere echipaj

Recommended Posts

Buna ziua soferite si soferi ,, odata cu intrarea deplina in drepturi a regulamentului 165/2014 CE in 2 martie anul curent   , Franta da o noua interpretare asupra conduceri in echipaj  , contrar normelor Ue prin regulamentul 561/2006 si nota 2 de orientare asupra acestuia ,si  cer  pauza intre perioadele de conducere ale fiecarui sofer care compune echipajul .

Reglumamentul 561/2006 CE in articolul 7 cere ca un conducator auto la maxim 4.30 ore conducere sa ia o pauza de minim 45 minute ,  pauza care conform regulamentului 165/2014 articolului 34 punctul 5 alineatul b- iv se inregistreaza cu simbolul ,, h ,,  prin interventia asupra butonului de selectare a activitatilor de catre conducatorul auto,  activitate care se poate seta doar in stationare  dar la conducerea in echipaj avem  ca particularitate  nota 2 de orientare asupra 561 /2006   , cand un al doilea conducator nu este implicat activ asistând conducătorul auto, o perioadă de 45 de minute din „perioada de disponibilitate” a acelui membru al echipajului poate fi considerată „pauză”. 

Franta se pare ca nu respecta acordul Ue si incearca sa interpreteze in regim propriu legile  in lupta contra dumpingului social , desi justifica aceasta masura prin un nou format mai ,, clar ,, al dispozitiilor cu privire la inregistrarea timpilor si a actiunilor conducatorilor auto , sa nu uitam ca articolul 15  punctul 3 din regulamentul 3821/ 85 are exact acelasi continut ca articolul 34 punctul 5 regulamentul 165/2014 .

Pana la raspunsul petitiei Soferii.Ro catre ambasada Frantei  , pentru clarificarea situatiei si pana cand  Ue raspunde petitiei asociatiilor soferilor profesionisti europene,  recomandarea noastra ar fi ca in cazul conducerii in echipaj pe teritoriul Frantei sa fie luata o pauza intre perioadele de conducere ale fiecarui sofer care compune echipajul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara domnilor. După părerea mea ( nu ca ar conta ), această nouă interpretare a particularității conducerii în echipaj, este cât se poate de benefică pentru factorul uman, adică acea parte a afacerii, care este cantitate neglijabila pentru unii angajatori. Deci, eu personal, sper ca această nouă prevedere, să fie implementata și preluată și de alte state membre U.E. Regulamentul 561/2006, este departe de a fi perfect, are destule " zone gri ", care pot da naștere la interpretări de parcare, si mai ales incalca din multe puncte de vedere legislatia muncii. Cred ca a sosit momentul să fie adaptat la realitatea actuală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, ce sa intelegem? Conduce soferul 1 maxim  4h30', conduce soferul 2 maxim 4h30', si pe urma e obligatoriu pauza de 45'? Pe urma din nou au voie sa conduca cate maxim 4h30'? Si mai ceva, asta e valabil doar pe teritoriul Frantei? Pentru ca am vazut si ceva directive cum ca ar intra si pe teritoriul Spaniei acelasi mod de lucru, ceea ce nu ar fi rau deloc, parerea mea! Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns! Ceva de genul am vazut intr-o postare pe FB, dar nu stiu cat de adevarat este, tocmai de aceea intreb! Si mai stiu ca Mario Bandit mai lucreaza si pe Spania, sau cel putin a lucrat, ca am citit multe subiecte pe aici, si de asta ma gandesc ca este competent sa spuna ceva adevarat pe aici :)

FB_IMG_1458418772610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da inca lucrez pe aici  , ministerul transportului spaniol nu a dat nici-un ordin in acest sens  , pentru ca e contra acordului Ue , in rest asociatiile conducatorilor si cele patronale iau masuri de a informa asupra noii interpretari data de francezi , chiar si.pe la logistici apar anunturi .  

Totusi schema de mai sus ar trebuii interpretata ca un mod de aplicare , nu ceva fix , ca parca vad maine poi-maine ca la conducerea in echipaj nu e permisa o durata de conducere mai mare de 4.15 ore , sau alte ,, legende ,, de parcare ,, . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, si atunci rezolvarea este, ca noi sa conducem cu pauza de 45' doar pe teritoriul Frantei, si totusi daca ne permite timpul, putem face asta si in celelalte tari. Cel putin in Suedia, de la firma mi-a spus sa facem pauza de 45'dupa 9h, deci dupa cum spuneam, din punctul meu de vedere, ar fi buna o pauza dupa cele 9h de condus, dar asta poate e doar parerea mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si un comentariu de la amicul CeCor :

  • CECOR2016CECOR2016 +1 -1 (+1 / -0 )
     
    We want to ask for an opinion about the 45 minutes break situation from France, when the drivers are involved in multi-manning driving. We are the largest consulting company specializing in legislative road in Romania and some of the transport companies we consult, often perform road transport activities in France. We read with interest your materials, appeared on the websitehttp://www.forotransportistas.es ,about the controls in France, where some spanish carriers involved in multi-manning driving were fined, because they didn`t take the 45 minutes break after the 4:30 hours of continuous driving, and in our turn we analyzed this situation, by studying in the first place the Regulation (EC) 561/2006, the Regulation (EC) 165/2014 and the Regulation (EC) 3821/1985. In your materials, you make reference to certain modifications regarding this situation, that have occurred at the same time with the entering into force of Regulation (EC) 165/2014. Following the legal analysis of the provisions from the Regulation 165/2014, Article 34 (3) and Regulation 3821/06, Article 15 (3), there haven`t been found modifications that lead to a different interpretation. Also, the Guidance Note 2 clarifies certain aspects in this regard. The obligation to take the BREAK aboard an stationary vehicle doesn`t appear in Regulation (EC) 561/06. The obligation to take the REST BREAK aboard an stationary vehicle appears in Article 8, paragraph (8). There is the possibility that a french "specialist" (if these fines are confirmed) had compared the Regulation (EC) 165/2014 with the Regulation (EC) 3821/06 in the unconsolidated form. To conclude, everything that appeared online in these last days regarding this issue, does not have a legal basis, and may be arising from a mistake of interpretation. In this situation, we understand that you have corresponded with the responsible authorities in France and they confirmed the intimations made by your company. We also sent to the European Commission an address regarding this situation. However, we believe that an error has occurred. Can you send us more details regarding this issue? Thank you very much and we look forward to your response. Respectfully, Cecor Consulting Center in Road Transport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din interpretarea francezilor, eu am inteles ca:

Soferul 1 conduce maxim 4h30

Pauza 45 minute

Soferul 2 conduce maxim 4h30

Pauza 45 minute.

Un coleg mai sus a scris ca:

Dupa 9h de condus(ambii soferi) este nevoie de 45minute pauza.

Care e varianta corecta?

Trimis de pe al meu HTC Desire 820 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva lămuriri?

Cineva afirma pe un grup că jandarmii i-au spus să facă pauză.la fiecare schimbare a cardurilor..

Eu.nu sunt prea.convins.de.franceza sa!

Trimis de pe al meu GT-I9505 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strict legat de interpretarea frantuzeasca ,  nu e nevoie de pauza la fiecare schimb de soferi ,  ci dupa ce fiecare cumuleaza o durata de conducere de maxim  4.30 h , pentru ca la urmatoare durata de conducere , neinterpretand pauza in disponibilitatea la care e supus primul sofer ( ulterior al doilea ) contorul duratei de conducere continua de la 4.30 in sus ,  care se sanctioneaza ca depasire durata conducere prin conducere continua ,  tahografele digitale de prima generatie chiar avertizau de treaba asta .

Tahografele functioneaza  dupa algoritmi presetati , nu se adapteaza situatiei , prin urmare ele nu cunosc nota 2 de orientare si derogarea acesteia cu privire la posibilitatea considerarii pauzei in disponibilitatea la care e supus un sofer dupa o durata de conducere prin urmare arata o conducere continua depasind limita de 4.30 ore , singurul mod de a pune contorul la ,,00 .00 ,, este indeplinirea unei pauze de minim 45 minute ( dintr-o bucata sau fractionat ) . La fel presetarea tahografului stabileste ca pentru a indeplini conditia de pauza camionul trebuie sa fie oprit ,  fiind si una din motivatiile francezilor pentru justificarea noii interpretari dupa 165/2014 ( desi uita ca fostul 3821 /85 zice acelasi lucru) si  accepta pauza in disponibilitate doar la cele 6 ore permise muncii , anuland-o in cazul conduceri , desi nota 2 asupra regulamentului 561/2006 cat si regulamentul insusi e obligatoriu  valabil si aplicabil in franta ca membru semnatar acordului Ue, uite ca francezilor le place sa forteze mana Ue si oarecum beneficiaza de pozitia inalta pe care o ocupa pe scena politico -sociala europeana .

As dori la subiect sa discutam despre legi si punerea lor in aplicare si sa lasam preferintele personale sau catalogarile echipajului ,  iar daca ue a inteles problema pauzei /lor la echipaj si a dat acea derogare prin care e permis un lucru la facut pentru a evita manipularile tahografului si de a eficientiza la nevoie timpii de munca si odihna , sa nu uitam ca desi pauza a devenit neobligatorie asta nu a insemnat ca nu a fost si recomandata pentru functionarea echipajului ,  dar , patronatele flamande au facut din echipaj o regula fixa de maxim timp conducere / munca si ,, stasul ,, 21 h munca /9 repaus cu maxim conducere .

Problema in atitudinea francezilor o prezinta lipsa analizarii transportului la nivel Ue , ei vad doar dumping social in acelasi timp in care tot ei fiind uni dintre cei care au permis acest lucru ( si inca pernit )  , la nivel Ue prima data trebuiau controlate firmele pentru a stopa ,, stasul ,, echipajului ca maxim ,  sa implementeze conditii de munca acceptabile care tina cont de necesitatile clientilor , conditiile soferilor in curse , eficientizarea tranzitului si normal , rentabilitatea investitiei camion /echipaj . 

Dar nu , e mai simplu sa sari pasi , sa dai vina pe altii si sa pui piedica , piedica care din pacate va avea un impact puternic in viata sociala a soferilor , a economiei acestora , a libertatii , pentru ca patronatele in ,, cete si fratii,, nu vor ceda usor iar la mijloc vor fi soferii , mereu veriga slaba din lantul slabiciunilor . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua domnilor. Cu permisiunea dumneavoastră, o să-mi spun si eu părerea despre noua interpretare - a francezilor - privind condusul în echipaj. În primul rand, eu personal, sunt de acord cu ea. Orice lege, orice regulament poate fi îmbunătățit, actualizat, ținând seama de noile condiții de aplicabilitate. În forma veche, se plia mai bine pe conditionarea platii per km, si încalca flagrant prevederile din Codul Muncii. Adică legea care are prioritate absolută fata de toate celelalte reglementări, atunci când vorbim de relația angajat/angajator. Este vorba doar de dumping social, si de privarea angajatului - în speță șoferii - de cele mai elementare drepturi umane. Spațiul " de trai ", volumul de aer, din cabina unui camion folosit în regim de " la patru maini " este mai mic decat conditiile minime prevăzute pentru deținuții din închisori ! Practic ești sechestrat în cabina camionului, fără să  ai posibilitatea sa dispui liber de timpul tau, dar totodata, fara sa fii platit pentru asta ! Practic, obligi niște oameni să muncească efectiv 21de ore pe zi. Mai mult decât niște sclavi !  Factorul uman are si trebuie sa aibă prioritate absolută fata de celelalte elemente : eficientizare, rentabilizare ( adică, jecmaneala dusa la extrem ). Patronatele, în cete si frații ? Să se organizeze si sindicatele tot așa. Intr-adevar, impactul va fi puternic, dar și pozitiv. Mario, nu sunt un fan al poporului francez, dar de data asta au gândit și acționat foarte bine. Cel mai important : au actionat, au facut! Drepturile sociale nu s- au castigat niciodată cu analize si studii de fezabilitate. S-au castigat întotdeauna, sub presiunea străzii ! Iar poporul francez are o tradiție bogata când vine vorba de așa ceva. Derogările trebuiesc eliminate din Regulamentul 561, astfel patronatele nu vor mai avea ce să interpreteze/răstălmăcească. Stipularea expresa in Regulamentul 561 a faptului că din momentul deschiderii programului zilnic de către șofer și până la închiderea lui, orice activitate prestată de șofer sub incidența următoarelor setări a tahografului - " covrig, pătrățel, ciocănele " constituie activitate în folosul angajatorului si TREBUIE OBLIGATORIU PLATITA ! Iar daca activitatea reglementată de aceste setări ale tahografului se desfasoara pe timpul noptii, - la conducerea in echipaj este imposibil sa nu prinzi si activitate de noapte - AMBII SOFERI AU DREPTUL LA SPOR DE NOAPTE. Soferul care nu conduce, NU SE ODIHNESTE ! Pentru asta, camionul trebuie sa fie stationat ! Astfel, anumiți colegi nu vor trebui să ajungă să solicite pronunțarea instanțelor de judecată, pentru a-si primi TOATE drepturile cuvenite. Mai putina vorba, si mai multe fapte. Au dreptate să dea vina pe noi ! Piața muncii nu poate fi reglementată pe criteriul cerere/oferta ! Patronatul este echipa adversă. Intr-un meci nu este necesar să rupi picioarele adversarului, poți să ai relații bune cu el, dar interesele sunt diferite ! Nu trebuie lăsat patronatul să decidă ce este bine si ce nu pentru angajat ! Nu moare nimeni, nu se scufundă Pamântul dacă marfa ajunge cu 45 de minute mai târziu ! Astea sunt texte si pretexte ! Sindicatul trebuie să sprijine astfel de inițiative/hotărâri. Strict referitor la noi, cel puțin se va elimina mâncatul din mers al unui sandwich pregatit de colegul de echipaj care se " odihnește " vorbind la telefon cu disponentul, consultând harta, răspunzând la apelurile pe statie, sau urinatul in sticla ! Condusul în echipaj necesită un efort suplimentar, dar veniturile pe cabina " la dublu " sunt mai mici ! In momentul când autoritatile francez au luat o astfel de hotărâre, s-au consultat în prealabil si cu reprezentanții sindicali din transporturi. Au tot dreptul să introducă această hotărâre si sa actioneze in consecinta ! Așa cum unele state interzic traficul la sfârșitul săptămânii, iar altele nu. Regulamentul 561/2006, cu toate modificările ulterioare este perimat, si trebuie schimbat, plecând de la ideea că și șoferii profesioniști sunt în primul rând angajați, lucrători, cu contract de munca, si pe urma cu atestat sau card tahograf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

De curand am primit o notificare, cum ca de la 01.03.2016 au aparut modificari la programul de lucru in echipaj. Daca are cineva mai multe detalii, il rog sa ne lumineze si pe noi.

IMG-20160326-WA0000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , am unit subiectul aici , modificari nu sunt , doar ca francezii dau o noua interpretare asupra conduceri in echipaj dupa intrarea in drepturi depline a regulamentului 165/2014 in data de 2 martie anul curent si nu mai vor sa considere pauza in disponibilitatea la care e supus un sofer cand trece ,, in dreapta ,, asa cum specifica nota 2 de orientare asupra 561/2006 CE. .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, Mario Bandit a spus:

Salut , am unit subiectul aici , modificari nu sunt , doar ca francezii dau o noua interpretare asupra conduceri in echipaj dupa intrarea in drepturi depline a regulamentului 165/2014 in data de 2 martie anul curent si nu mai vor sa considere pauza in disponibilitatea la care e supus un sofer cand trece ,, in dreapta ,, asa cum specifica nota 2 de orientare asupra 561/2006 CE. .

 

 

Multumim pentru clarificare.

Drumuri bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva o pagina de internet oficiala de la autoritatea franceza care sanctioneaza nerespectarea pauzei de 45 minute intre programul 1 si 2 cand se conduce in echipaj?Am vazut aici si pe alte pagini de internet tot felul de reglementari si directive dar nimic ofigial din Franta desi exista foarte multe sanctiuni.Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute la ,, Marea Adunare ,, de la C.E sub petitia IRU , grupul de aplicare a regulamentelor si directivelor Ue ,  numit EWG a reunit pe tema transporturilor reprezentanti tarilor membre in care sa adus in discutie tema acestui subiect ,  la care reprezentantul francez a declarat ca nu exista nici-o schimbare in interpretarea legilor si ca nota de orientare 2 asupra regulamentului 561/2006 CE trebuie sa fie in continuare respectata iar toata ,, harababura ,, sa datorat unei erori de soft , in urma integrari depline a regulamentului 165 /2014 CE , la care se va da o solutie in termenul lunii iunie pentru rezolvarea tuturor neplacerilor create .

 Pe scurt , atunci când un al doilea membru al echipajului aflat la bordul vehiculului pentru a-l putea conduce, în caz de necesitate, este aşezat lângă conducătorul auto şi nu este implicat activ asistând conducătorul auto, o perioadă de 45 de minute din „perioada de disponibilitate” a acelui membru al echipajului poate fi considerată „pauză”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.