Jump to content

Cum a fost prima ora de conducere ?


Recommended Posts

  • Members

Am deschis acest topic pentru ca am si eu o curiozitate despre cum a decurs prima ora de conducere la scoala de soferi la categoria c, poate ca suna prosteste ideea topicului dar eu astazi am avut prima "ora" de conducere, am pus ora in ghilimele pentru ca au fost practic decat vreo 25 minute, am plecat destul de dezamagit si cu o mare neincredere in mine. In primul rand ambreiajul m-i se parea ca tine ciudat si masina mai smucea din cand in cand, pedala de frana avea jumatete din cursa libera si fiind neobisnuit cu masina respectiva franam cam brusc, la sfarsitul orei instructorul a spus ca el la urmatoarea ora nu mai vine sa vina alt instructor ca el nu se mai enerveaza, recunosc ca poate nici eu nu sunt cel mai bun sofer dar aveam ceva emoti fiimd prima oara cand am condus un camion, ma tot gandesc sa renunt ca poate nu e de mine.Imi cer scuze pentru postul lung si pentru greselile de ortografie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 Din cate inteleg nu ai omorat pe nimeni in primele 25 de minute :)) , asa ca vei putea "imblanzi fiara" . Ar fi culmea sa renunti doar pentru ca s-a enervat instructorul . are timp sa se calmeze in celelalte 35 de minute in care ar fi trebuit sa isi dea silinta sa te invete , ca doar ai avut prima ORA de conducere , nu !?

Edited by C_M
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cel care a condus inaintea mea cand am fost la ora mia spus ca instructoru e baiat bun ca te invata da sa ai mai dau si lui ceva la fiecare sedinta ceea ce nu mi sa parut normal din moment ce am platit niste bani pentru scoala aia.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ii dai in bot ce sa-i dai?!

Vezi ca meseria asta nu este pentru oricine, trebuie sa-ti placa soferia, sa o adori, sa simti motorul sub tine, astfel nu merita. Eu am luat B-ul in 1998 si pana in 2015 am sarit de 500.000km cu diverse B-uri si bus de marfa. Mie imi place soferia iar prima ora de conducere categoria C a fost super, sa vezi strada de sus e ceva ce nu-ti pot exprima in cuvinte. camionul cu care am luat categoriile C si CE a fost un Renault Magnum tandem fabricat in 1997, cutie manuala cu bataie (gama 4 mici si 4 mari) plus tractiune si fuga la clapeta pe schimbator (astea nu mai merg demult). Ambreiajul patina, sarea din viteza a 6a, nu intra in a 5a tot timpul si o scoteam din gama, a 7a intra usor dar sa nu astepti prea mult ca altfel trebuia sa mai apesi odata ambreiajul.

Daca nu te obisnuiesti cu gabaritul din prima nu vei reusi, de parcat nu mai vorbesc. Prima data trebuie sa stii pe unde calci cu rotile, ca info sa stii ca rotile din stanga, pe directia inainte calca exact unde tii piciorul stang, lateral de pedala de ambreiaj. La viraje urmaresti obligatoriu puntea spate, cand a trecut puntea spate de obstacol atunci virezi, valabil camion, tandem, semiremorca, protap. Fata camionului o vezi in oglinda din parbriz, aia din dreapta, remorca pe viraj o vezi in oglinda mica de sus stanga sau dreapta functie de virajul efectuat. Sa vezi ce fain e cand ai viraj de 90 cu manuala cu bataie...  Din Magnum nu vezi de la botul camionului la 3 metri in fata, asta difera functie de inaltimea postului de condus, nu este greu, trebuie sa-ti placa.

Sunt colegi aici care ne baga in buzunar cu manevrele dar totul se invata, sa ai in vedere ca greul in meseria asta va cadea pe umerii soferului principal, ala isi va manca sau nu nervii cu tine. Scoala te invata prea putin sau deloc despre aceasta meserie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ce te asteptai sa-ti zica dupa 20 si ceva de minute de condus? Ca esti bun de mers la raliu? Cu timpul o sa inveti sa controlezi masina dar numai daca ai atractie spre asta si vointa. Iar daca vrei sa te faci sofer doar pentru ca ai auzit ca tiristii castiga bine (iar tie nu-ti prea place)..... mai bine te lasi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, nu ma asteptam sa zica ca sunt bun de mers la raliu dar nici sa zica ca data viitoare nu mai vine, am inteles ca ma criticat nu asta ma deranjat cat ma deranjat faptul ca nu sa sichisit deloc sa remediem ce nu fac bine, ma asteptam ca prima sedinta sa ma acomodez cu masina sa vada ce nu execut cum trebuie si sa remediem problema asta.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Revin cu impresii dupa a 3 a sedinta de conducere, instructorul de la prima sedinta nu a mai venit si la a 2 dar a fost mai bine pentru ca instructorul actual face ce ar fi trebuit sa faca si primu, imi explica ce si cum, ma plimba toata ora, cu ambreiajul nu mai am probleme, m-am obisnuit cu gabaritul masini, concluzia mea este ca e foarte important instructorul, asta daca mai tipa la mine macar imi explica unde gresesc ca sa pot remedia pe viitor celalalt stia doar sa urle fara sa iti si explice de ce urla si unde gresesti. Va rog sa scuzati greselile de ortografie.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

 Un instructor adevarat nu ridica tonul , asta in opinia mea . Tipatul , urlatul si explicatul nu au loc in aceeasi formula atunci cand vrei sa inveti ceva pe cineva . Spune-i ca nu ai probleme cu auzul , doar ai trecut de ORL ... nu ?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cine e din bucuresti si doreste sa faca scoala de soferi mai bine sa ai evite pe astia de la AUTOSPORT, cam la fiecare 2 sedinte iti schimba instructoru si fiecare instructor te invata in felul lui, astazi iarasi mi-au schimbat instructoru si spre sfarsitu orei se cam grabea si intro intersectie eu executand virajul la stanga imi veneau masini din drepata si el ma tot grabea hai bagate ca avem loc eu executand virajul mai incet si asteptand sa treaca masinile care imi veneau din dreapta ca sa pot trece in siguranta, dupa intersectie a inceput sa imi zica ca ma misc cam incet ca trebuia sa trec cand mia zis el, dupa ce iam zis ca daca eram la examen si si ma bagam atunci picam examenu pentru neacordare de prioritate a zis ca el e acolo nu sa ma invete sa iau examenu ci ca sa faca soferi profesionisti.Dupa faza cu profesionisti l-am intrebat daca crede ca poti face pe cineva sofer profesionist in 20 ore de conducere si a zis ca da, apoi lam intrebat cati elevi dupa ce termina scoala de soferi stiu sa dea cu spatele cu un camion si sa cam eschivat ca nu prea se fac manevre dastea ca nu e unde, deci in concluzie se pare ca poti deveni sofer profesionist in 20 de ore (daca le faci si pe alea) de mers numai cu fata cu 30 km la ora.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Domnilor, cu scuzele de rigoare, nu generalizez dar ati intrebat sau aflat, ce experienta profesionala au instructorii de astazi. Cunosc cativa in Bucuresti si trei din patru, sunt soferi care au esuat in a fi buni soferi, zi de zi pe rute interne sau provin din cadrul armatei.

Daca pretendentii la aceasta meserie ar fi mult mai exigenti cu ce primesc in schimbul banilor platiti, poate se schimba ceva. Dealtfel si eu ma trezesc multumind dupa cumpararea unui produs, cand de fapt vanzatorul trebuie sa o faca. Trebuie sa avem pretentii mai mari pe banii nostri. Compromisurile nu sunt intotdeauna benefice.

Succes si toate cele bune.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Mda, destul de misto sa vad ca nu doar eu am curiozitatea asta...cum am ajuns acasa dupa prima ora de condus, am cautat sa vad si alte pareri.

Scolile de soferi, pe scurt = o bataie de joc. Cel mai grav e ca se da dovada de inconstienta. N-are rost sa insist pe subiectul asta.

Fac scoala pe un Eurocargo de prin 2007, cutie 8 trepte cu bataie, spre bucuria mea, remorca nu-i cu protap motiv pentru care am si ales scoala asta. Ambreiajul mi s-a parut extrem de comod si extrem de iertator, n-am avut parte nici macar de usoare smucituri. Frana, alta poveste....ori ON, ori OFF, cam asa merge =)). Gabaritul, incadratul pe banda, nu mi s-au parut o problema, dar, sunt 2 chestii cu care o sa trebuiasca sa ma obisnuiesc: volanul necesita miscari mai ample pentru a tine magaoaia pe drum in comparatie cu masina (cel putin asa mi s-a parut mie). A 2a chestie e ca nu-s obisnuit cu faptul ca nu mai am atat de mult loc in stanga si dreapta. E o senzatie destul de stranie sa vad de fiecare data ca ocup aproape toata banda, tre sa fiu mult mai atent cum folosesc spatiul disponibil si sa nu uit ca-s foarte aproape de marginea drumului (eu tot fac comparatie cu masina pentru  ca asta conduc de ani buni). De departe, cel mai tare lucru e ca stai la inaltime. N-am putut sa nu am un ranjet urias pe fata, alta-i viata la inaltime :P.

Schimbatul treptelor a fost lucru care mi-a dat batai de cap. In teorie, stiu cum fuctioneaza cutiile cu 8/12/16 rapoarte. In practica, creierul meu e muci. Uit in ce treapta sunt, cand trebuie sa trec din 5 in 4, dumnezeu cu mila. Creierul imi spune ca tre sa fac ceva, instinctu altceva, si se duce totu de ripa... Presupun ca ne aducem cu totii aminte cum a fost prima ora de condus la B, cand nu stii nici pe ce lume esti, chiar si cel mai banal lucru nu esti in stare sa-l faci.

Cam asta a fost prima mea ora de condus, mi-a placut extrem de mult, culmea, sunt destul de multumit de mine (sunt genul de om care se asteapta sa fie perfect din primele 3 secunde), am invatat destul de multe lucruri si cel mai important, mi-am dat seama relativ repede de lucrurile la care nu ma descurc si la care trebuie sa insist. Nu stiu cum o sa fie dupa numarul urias de ore pe care tre sa le fac (vreo 6....) dar sper ca o sa fie totul bine.

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

In cazul in care mai e cineva interesat de evolutia unui incepator, azi am facut cea de-a 3-a ora de condus. A fost o zi interesanta pentru  ca instructorul meu ajuns in spital, am condus cu directorul scolii (care e si el instructor) de la care am aflat niste lucruri foarte interesante. Lucrurile cu primul instructor au decurs in felul urmator:

- faceam doar o ora pe saptamana si anume martea

- sedinta avea 10km, respectiv 15-20 minute maxim, mers pe centura (deci tinut de volan si cam atat)

- in aceste 2 sedinte, nu mi-a explicat absolut nimic...nu ma refer la bord si asa mai departe, NIMIC

Realitatea era ca mergeai de capul tau fara sa ti se explice nimic, faceai 3-4 sedinte si dadeai examen. Norocul meu e ca am un talent nativ cand vine vorba de condus si probabil m-as descurca la examen chiar si in conditiile astea. Dupa o lunga discutie cu acest nou instructor, mi s-a confirmat ca faptul ca primul instructor e un om de nimic.

 

S-a schimbat radical treaba azi, omul practic m-a luat de la zero. Explicat absolut tot ce tine de camion, a condus el vreme de 15 minute ca sa-mi explice lucruri in timp ce le si facea. Maine urmeaza sa ma transfer la el, n-o sa mai fac o sedinta pe saptamana (eu credeam ca asa functioneaza scoala, camionul iese doar martea. Ca sa aflu ca se fac ore cu camionul in fiecare zi) si probabil ca pe la 1 iunie o sa dau sala.

 

Cat despre condusul in sine, nu mai am nici un fel de problema cu schimbatul treptelor. Manevrele cu spatele mi se par destul de usoare, n-am avut probleme pana acum. Inca ma obisnuiesc cu gabaritul, deocamdata nu simt banda, trebuie sa ma uit in permanenta in oglinzi altfel nu-mi dau seama cat de aproape sunt de bordura sau orice altceva ar fi in dreapta mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

Salut, am vazut ca s-a discutat despre cateva scoli de soferi din bucuresti care au lasat de dorit la capitolul instructori...eu am de ales intre Bidi Trans si Teo, unde am luat si B-ul insa nu pot spune ca mi-au lasat o parere nici buna, nici foarte rea.  Cunoasteti ceva instructori pe la scolile acestea ? Avand in vedere ca preturile scolilor au crescut din ce in ce mai mult si consider ca implica un efort financiar destul de mare as vrea ca macar sa am o siguranta ca scoala aleasa va fi macar..decenta. Adica instructori ok si sa nu astepti 2 luni ca sa iti iasa un dosar de la ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.