Jump to content
Sign in to follow this  
Lepricon

Cabotaj si ce inseamna cabotajul

Recommended Posts

Buna seara. Am si eu o nelamurire. Lucrez pentru o firma de transport din Germania, si sunt detasat in Italia. Lucrez pe un camion cu remorca... plimb containere BDF (wechselbrucke). Pe scurt: colegii din germania incarca in DE containerele, le trimit in Italia pe tren, unde le iau eu, le descarc, le duc la incarcat in IT si inapoi la gara cu destinatia Germania. Eu ma invart doar pe Italia. Ridicand problema cabotajului la firma unde activez, am primit raspunsul ferm ca nu este vorba de cabotaj pentru ca ei au contracte cu firmele colaboratoare din IT, inclusiv cu furnizorul de servicii de transport feroviar. Ce varianta ar fi (in afara deschiderii unui punct de lucru in Italia) ca sa intru, eu si colegii mei de pe Italia, in legalitate?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E transport intermodal, nici vorbă de cabotaj. Tu încarci pentru Germania și lași boxa la un terminal feroviar în Italia, atâta tot. Asta am făcut și eu în ultimul an, tot intermodal și nu se aplică legea cabotajului pentru simplul motiv că nu este cabotaj. Tu când iei o boxă de pe tren nu se cheamă că ''ai încărcat'' în Italia, ci doar continui și finalizezi un traseu început de fapt în Germania, conform unui contract de transport de tip intermodal.

Gândește-te că în loc de tren, venea un coleg de-al tău, de la aceeași firmă și-ți aducea boxele în Italia. El se oprea la pauză, tu luai boxele și te duceai mai departe... unde e cabotajul?!? Nici măcar transportator succesiv nu erai (nici măcar o eventuală clauză de interzicere a transbordării n-ai fii încălcat). Este doar un alt tip de transport internațional de mărfuri, dar nu ești cu nimic în ilegalitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cri5tian, daca sustii atat de sigur acest lucru banuiesc ca ai si un argument legal. Te rog sa ne arati si noua articolul si alineatul care spune ca nu se aplica aceasta regula transporturilor intermodale. Asteptam mai multe detalii de la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reg. CE 1072/2009, art. 2, alin. 6:

 

„operaţiuni de cabotaj” înseamnă transport naţional contra cost în numele unui terţ efectuat temporar într-un stat membru gazdă, în conformitate cu prezentul regulament;

Și cu asta se termină orice altă discuție pentru situația de mai sus. Transportul intermodal prezentat de colegul nostru, este transport internațional și punct. Se face de către același operator de transport în baza unui singur contract de transport/operațiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(2)   Operatorilor de transport rutier de mărfuri menționați la alineatul (1) li se permite să efectueze, cu același vehicul sau, în cazul unei combinații cuplate, cu autovehiculul aceluiași vehicul, până la trei operațiuni de cabotaj consecutive unui transport internațional dintr-un alt stat membru sau dintr-o țară terță în statul membru gazdă, odată ce au fost livrate mărfurile transportate în cursul transportului internațional care îl are pe acesta ca destinație.

 

 

Pe CMR este trecut numarul de inmatriculare al unui cap tractor. Ori tu mergi la destinatie cu un alt cap tractor. Pe CMR-ul tau trebuie sa fie trecut locul de unde ai preluat remorca si unde descarci. Ceea ce ai facut tu a fost incalcarea regulilor de cabotaj, iar Lepricon are motive intemeiate sa puna intrebarea pe care o adreseaza.

 

Pentru ca esti atat de vehement si te tii de dat lectii, am sa-ti dau un avertisment, care in cazul tau va insemna si ban (pentru ca ai mai fost avertizat). Motivul este inducerea in eroare si sfaturi de parcare. Ai concediu 30 de zile, poate vei avea timp sa mai reflectezi sau sa citesti legi. Ca sa te citez: "cu asta se termină orice altă discuție pentru situația de mai sus".

 

Lepricon, pentru problema ta nu stiu sa-ti dau un raspuns acum, dar ma poti contacta si te pun in legatura cu sindicatele care vor cauta solutii pentru tine daca te vei inscrie in sindicat. Pentru situatia in care te afli responsabila este compania, dar fara ajutorul sindicatelor poti risca sa cada vina pe tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare nu se vede destul de bine cuvântul INTERMODAL, domnule moderator? Oare transportul internațional rutier (exclusiv) și transportul internațional combinat (intermodal) sunt una și aceeași chestie? Contractele de transport sunt la fel în ambele situații? Oare documentele de interchange de la terminale există doar pentru a contribui la tăierea copacilor? De ce s-au mai obosit să prevadă niște excepții (tonaje, restricții de circulație etc) pentru transportul combinat dacă tot e aceeași brânză? Și de fapt de ce l-au mai numit intermodal?

Regulamentul pe care l-am invocat anterior lămurește cum stau lucrurile în cabotaj, iar esența acestuia este ''înărcarea și descărcarea'' în aceeași țară. De unde și până unde ''preluatul unei semiremorci'' este egal cu ''încărcarea''?!?

Dacă e cum spui dumneata, atunci Wetron Transport B.V.A. și Samskip VanDieren Multimodal (doi dintre cei mai mari operatori intermodali din NL) sunt în ilegalitate, nu? Au exact același sistem de lucru, descris de colegul nostru mai sus. Și eu am lucrat la amândoi, nu-ți vorbesc din auzite.

 

Atâta timp cât preluatul/schimbatul unei semiremorci se face ca urmare a desfășurării unei operațiuni de transport combinat (intermodal), colegul nostru (și nici compania lui, dealtfel) nu vor avea nici o problemă.

Nu te lega de ''vehemența'' cu care explic, probabil mai știu câte ceva. Dumneata ești liber să-ți cauți membri pentru sindicat și chiar să-mi închizi contul dacă asta ți-e dorința, dar atâta timp cât nu știi despre ce e vorba după cum singur ai recunoscut, mi se pare aiurea să mă acuzi că induc în eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai venit cu nici un articol de lege care sa specifice ca este exceptie pentru transportul intermodal, dar ai ignorat partea unde se specifica "cu autovehiculul aceluiasi vehicul". Asta inseamna defapt, in limba soferilor, cu acelasi cap tractor, chiar daca schimbi semiremorca. Nu am prea multa rabdare sa ma cert pe povesti de parcare. Dupa cum am mai spus, discut doar pe articole de lege.

Pentru placerea ta am sa solicit un control la firmele mentionate de tine. Multumesc ca mi-ai atras atentia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentionez ca voi atrage atentia autoritatilor cu ajutorul sindicatelor asupra responsabilitatii companiilor. Soferii eventual vor trebui sa-si ia plata in tara unde au lucrat, iar asta va insemna ca vor avea de castigat, nu de pierdut pentru ca si ei au fost inselati de companii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am discutat cu cei de la FNV si au zis ca se pot face asemenea transporturi, cu conditia sa fie pe o raza de 100 km din port sau gara.Din pacate nu am articolul de lege inca,dar voi incerca sa fac rost de el.

De asemenea, daca este detasare, soferul are dreptul la conditiile mai avantajoase: din tara unde a fost angajat sau din cea unde a fost detasat.

Cei de la FNV sunt interesati daca sunt soferi care au lucrat la Wetron Transport. Chiar daca ati lucrat si la alte companii in conditii similare, ma puteti contacta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai venit cu nici un articol de lege care sa specifice ca este exceptie pentru transportul intermodal [...]

Tu măcar ești șofer de meserie? Sau vorbești din auzite, căci tu în realitate lucrezi în alt domeniu?

Tu nu reușești nici măcar să înțelegi că vorbim de tipuri de transport diferite aici, dar în schimb îmi ceri mie ''argumente legale''. Și dacă ți le-aș da, probabil nu le-ai înțelege... Recunoști că nu știi nimic despre situația în sine dar faci afirmații la adresa mea, anume că induc lumea în eroare.

Ce excepție să fie prevăzută domnule moderator, când din capul locului reglementările cabotajului NU SE APLICĂ?!? Ce e așa de greu de înțeles?!?

Este transport internațional combinat (intermodal, multimodal sau cum vrei să-i spui), atâta tot. Nu este absolut nimic ilegal. În plus, dovedești clar că nu știi ce vorbești când îmi ''povestești'' mie despre numărul de înmatriculare al autotractorului scris pe C.M.R. Uite, eu nu scriu numărul autotractorului și nici pe cel al semiremorcii, ci scriu B.I.C.-ul semiremorcii... ce părere ai dumneata, oare convenția C.M.R. îmi permite asta?

Și încă ceva, la mintea ta așa, cine crezi că întocmește C.M.R.-ul?!?... Nu cumva ăia din Germania când au încărcat marfa? Cum poți tu să-mi spui mie că fac cabotaj când eu am CMR din Germania, am interchange-ul de la terminal și sunt același operator de transport (nici măcar un transportator succesiv la rubrica 17).

 

Rezumă-te la a fii sindicalist înfocat (dacă crezi că alții pot îndrepta ce nu suntem noi înșine în stare) și nu te mai lega de mine dacă nu știi despre ce este vorba. Am evitat s-o spun până acum, dar tu pur și simplu abuzezi de poziția de moderator (vis-a-vis de confruntarea cu mine). Nu mă deranjează, dacă e să o luăm oblu... moderator sau nu, sunt gata când vrei tu să ne confruntăm pe legislație.

Dar mai bine ai profita de poziția de moderator în acțiunile tale sindicale. Dacă ești convins că faci ceva bun, atunci profită de impactul mesajelor tale ca moderator și adună-ți oameni. Nu-ți ''strica'' rating-ul cu mine, eu n-am nici un fel de interes aici... doar ajut la rândul meu cum și eu am fost ajutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cri5tian, ti-am cerut lamuriri pe baza legii. Nu am facut transporturi de tipul asta si e clar ca am ceva de invatat, dar prin comparatie cu tine nu am pretins ca sunt 100% sigur de un anumit lucru pana nu am si argumentele legale.

Sunt sofer, doar cu 3 ani jumate vechime si inca am multe de invatat. Dar am invatat un lucru: indiferent cati ani vechime ai in meseria asta, tot timpul mai ai ceva de invatat. Diferenta intre mine si altii este ca am invatat multe intr-un timp foarte scurt si mai ales in ceea ce priveste legile.

Am mentionat ca mi-a zis cineva tocmai pentru ca pana obtin un articol de lege pentru mine ramane o chestie "din auzite". De abuzat nu abuzez deloc de pozitia de moderator, de asta inca mai scrii aici. Dar iti promit ca in momentul in care obtin articolul de lege care spune ca ai voie doar pe o raza de maxim 100 km tu vei avea ban permanent aici pe motivul inducerii in eroare in mod continu si insistent. Intre timp ma poti critica cat vrei, dar sa o faci in limita bunului simt, pentru a nu-ti grabi excluderea.

Forumul asta e aici pentru a invata si ajuta soferii, dar nu cu povesti de parcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transportul combinat de mărfuri :

Transportul combinat este un caz particular al transportului intermodal de

mărfuri în care unităţile de încărcătură (autocamionul, remorca, semiremorca cu sau

fără autotractor, cutia mobilă sau containerul) se deplasează sau sunt deplasate, după

caz, pe drumurile publice, pe parcursul iniţial şi/sau final, iar restul transportului se

efectuează pe calea ferată sau pe o cale navigabilă interioară ori pe un parcurs maritim

ce depăşeşte 100 km în linie dreaptă.

Parcursul rutier iniţial şi/sau final poate fi:

a) între punctul de încărcare a mărfii şi cea mai apropiată staţie de cale ferată

de expediţie adecvată acestui mod de transport, pentru parcursul iniţial, şi între cea

mai apropiată staţie de cale ferată de destinaţie adecvată şi punctul de descărcare a

mărfii, pentru parcursul final;

B) pe o rază care să nu depăşească 150 km în linie dreaptă de la/până la portul

fluvial sau maritim de încărcare sau descărcare.

Transportul combinat poate fi însoţit (RO–LA) sau neînsoţit (containere, cutii

mobile, semiremorci).

Uniunea Europeană, 1992, Directiva Consiliului nr. 92/106/EEC privind stabilirea regulilor comune pentru

anumite tipuri de transport combinat de marfă între statele membre (Bruxelles).

După cum observăm la punctul "a", nu există precizări în privința "distanței kilometrice" de la locul încărcării și până la stația feroviară, sau, de la stația feroviară până la locul descărcării (atunci când transportul de mijloc este efectuat pe calea ferată), iar la punctul "b", într-adevăr, implică o distanță de maxim 150 Km liniari între locul încărcării și portul vamal / și invers (bineînțeles, se poate parcurge chiar și 250-300 km atâta timp cât nu se depășește raza distanței liniare), dar, aceasta face referire atunci când transportul de mijloc este efectuat pe cale fluviala/maritimă.

Sunt de aceeași părere cu Cristian, nici urmă de cabotaj. O zi bună!

Sent from my Vodafone Smart 4 max using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Directiva 106/92/CEE A consiliului privind stabilirea de norme comune pentru anumite tipuri de transporturi combinate de mărfuri între state membre (actualizata la 1-07-2013)

 

Articolul 1

(1)  Prezenta directivă se aplică operațiilor de transport combinat, fără a aduce atingere Regulamentului (CEE) nr. 881/92 ( 5 ).

În sensul prezentei directive, „transporturi combinate” înseamnă transporturi de mărfuri între state membre în cadrul cărora camionul, remorca, semiremorca, cu sau fără tractor, caroseria mobilă sau containerul de cel puțin 20 picioare utilizează calea rutieră pe porțiunea inițială sau finală a parcursului și, pentru restul traseului, calea ferată sau o cale navigabilă interioară sau maritimă, în cazul în care această secțiune depășește 100 km în linie dreaptă și efectuează traseul rutier inițial sau final al transportului:

 între punctul în care mărfurile sunt încărcate și gara feroviară de încărcare corespunzătoare cea mai apropiată pentru traseul inițial și între cea mai apropiată gară feroviară de descărcare corespunzătoare și punctul de descărcare a mărfurilor pentru traseul final sau

 pe o rază care nu depășește 150 km în linie dreaptă de la portul fluvial sau maritim de încărcare sau descărcare.

 

 

Strictly, multumesc pentru raspuns. Da, se pare ca restrictia de distanta este doar in cazul cazul in care se preia semiremorca din port. Cand e transportata cu trenul trebuie sa fie cea mai apropiata gara, iar de asta cred ca se ocupa firma.

 

Lepricon, ai obtinut raspunsul pentru ceea ce ai intrebat. Daca preiei de la tren, ar trebui sa n-ai nici o problema in ceea ce priveste cabotajul. Problema pe care ar trebui sa ti-o pui este faptul ca probabil iti sunt tie incalcate drepturile, dar pentru asta nu te va amenda nici un politist ci trebuie sa cauti tu sa ti le obtii, iar eu ti-am propus varianta.

 

Strictly, Cri5tian a zis ca nu se aplica legile cabotajului la tot transportul intermodal ( transport combinat ), iar acest lucru este fals dupa cum se vede in articolul de lege. Urmand un sfat ca al lui, un sfat de parcare, soferii vor merge in ilegalitate pana cand vor lua amenda, dupa care vor plange in pumni ca banii care trebuiau sa-i duca acasa i-a lasa la polititst pe autostrada.

 

 

Dacă e cum spui dumneata, atunci Wetron Transport B.V.A. și Samskip VanDieren Multimodal (doi dintre cei mai mari operatori intermodali din NL) sunt în ilegalitate, nu? Au exact același sistem de lucru, descris de colegul nostru mai sus. Și eu am lucrat la amândoi, nu-ți vorbesc din auzite.

 

Cri5tian, nu cred ca sunt in ilegalitate ci sunt sigur ca sunt in ilegalitate. Poate respecta aceasta prevedere, dar nu respecta drepturile soferilor. Edit: Ma refer la nerespectarea regulilor in ceea ce priveste detasarea personalului prevazute de Directiva 96/71/CEE.

 

Nu ai ban permanent, dar iti dau un concediu de 30 zile sa ai timp sa mai cauti prin legi si sa inveti sa dai sfaturi corecte, iar cand nu esti sigur sa nu mai fii atat de vehement in ceea ce afirmi ci sa dai de inteles ca asta e ceea ce stii tu pana in momentul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cabotajul este o operatiune de transport a unui transportator strain intr-un alt stat avand urmartoarea caracteristica , incarca si descarca in acelas stat ! Exemplu : camion romanesc incarca in Franta si descarca tot in Franta . Operatiunile de acelas fel ex. incarcari multiple ,sau numai decarcari , pe teritoriul unui stat membru , nu este cabotaj.  Abia acum ( dupa ce intelegem ce se numeste cabotaj),se poate vorbi despre cabotajul permis intre statele membre , numarul permis de operatiuni de cabotaj in acel stat ......  Intermodal-ul , sau mai bine zis transportul combinat , referiri legale RO-RO sau RO-LA  nu sunt operatiuni de cabotaj daca se inscriu in cele trei operatiuni legate intre o descarcare si o incarcare internationala ,atata timp cat capul ( camionul) este romanesc iar operatiunile se efectueaza intr-un stat membru , afara de Romania . Deci...nu incarci din HH container ..descarci la Munchen , faci dislocare la Mainz unde incarci ,ca apoi sa duci containerul inapoi la HH ....si asta zilnic cu un cap tractor inscris in RO!!!

   Acum daca gresesc ....mii de scuze  , eu nu am facut cabotaj prea des , iar sistemul intermodal a fost unul international  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimati colegi!

Haideti va rog cei care stiu mai mult despre acest subiect sa incercam sa lamurim cat de cat.

Eu unu nu sunt total lamurit cu aceasta lege,cum se aplica in cumunitatea EU.Deci cate curse ai voie ca si transportator intr-o alta tara cu descarcare si incarcare intr-o alta tara decat cea in care e imatriculata firma si masina. Depilda firma la care lucrez face foarte mult Germania si eu aici am fost gasit de BAG cu 3curse de cabotaj pe Germania dar m-au lasat in pace. Un alt coleg de al meu la 4curse de cabotaj a luat amenda cca 1000eur nu sunt sigur cat dar a luat.Recordul de amenda la noi la firma a fost de 5000eur pentru cabotaj doar in ultimul an, am inteles ca au avut si de 8000eur dar asta mai veche. Acum zic eu intrebari ar fi multe, depilda cum se aplica aceasta lege in fiecare tara pentru ca eu cred ca daca eram gasit cu 3curse de cabotaj in Belgia sau Franta nu scapam dar in Germania se pare ca e altceva. Deci stiti cumva ceva mai concret? Ce indatoriri avem noi ca soferi legat de asta? Cate cmr-uri ar trebui sa am asupra mea in caz de control, eu stiu ca pe ultimele 28zile calendaristice. Dar firma zice sa nu tin nimic asupra mea legat de curse pentru ca amenda va fi mai mica si ca o vor platii orcum ei. Ce as vrea sa aflu si cred ca oricare sofer pe comunitate ar vrea  sa stie, oare ce raspundere avem noi fata de asta? Oare ni-sar putea imputa in vreun fel vre-o astfel de amenda. Apropo firma imi cere sa anunt cand am a3a cursa de cabotaj dar daca nu au ceva extern imi spun ca nu au si imi dau tot cabotaj si imi spun sa nu tin acte la mine si etc., etc. Deci care ar fi indatoririle noastre ca soferi pe comunitate legat de cabotaj? Mentionez ca lucrez la o firma din Romania cu masini imatriculate in RO.

 

Ar fi multe de spus aici,dar pe scurt am putea primii noi ca soferi amenda pentru cabotaj? Pentru ce motiv?

Edited by cico_3504
unit comentarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua .

Cu siguranta mai exista un asrfel de subiect pe acest forum ,eu unul imi amintesc sa fi citit asa ceva (Cico parca postase ceva destul de interesant !).

Dar daca tot esti interesat ....:

http://www.europarl.europa.eu/atyourservice/ro/displayFtu.html?ftuId=FTU_5.6.3.html

https://www.untrr.ro/cabotaj/cabotaj-in-tarile-ue-din-2010.html

 

Toate cele bune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru acest raspuns clar cu legea, deci trebuie sa am actele doveditoare pe ultimile 7 zile in care se accepta maxim 3cabotaje, dar in cazul incalcarii legii amenda poate revenii soferului? sau in ce situatii ar putea revenii soferului? depilda in cazul meu cand sunt rugat de cei de la firma ca la al4lea cabotaj sa nu mai tin acte la mine pentru ca din punctul lor de vedere e mai mica amenda decat daca se gaseste un cabotaj mai mare.

 

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites

lentzu38..pe viitor te rog sa folosesti functia cautare cind vrei sa deschizi un subiect..dupa cum vezi ce te intereseaza pe tine deja s-a discutat,am unit subiectele ca sa iti fie usor...

In alta ordine de idei..daca nu ia amenda soferul tu ai face....la curse ...mama...mama...La stadiul de birfa..pentru ca doar se discuta in parlamentul englez.. si nu e data lege...vezi ca pe uk..se doreste confiscarea camionului pe loc...

uite si un link spre subiectul unde am postat eu pdf-ul cu informatii cabotaj..cel indicat de cryploy...credeam ca nu isi aminteste nimeni...:lolno::lolno:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04/05/2016 la 22:27, lentzu38 a spus:

Cate cmr-uri ar trebui sa am asupra mea in caz de control, eu stiu ca pe ultimele 28zile calendaristice.

Eu știam de înregistrările tahografului că trebuiesc prezentate pentru ziua în curs și pe ultimele 28 de zile?!? :D

Vorbești povești colegule, numai din auzite... evident de la alții la fel de ''pe lângă'' ca și tine. Stabilirea operațiunilor de cabotaj se face prin controalele la sediul transportatorului, nicidecum în trafic (sau cel puțin, nu așa simplu). Și pe baza contractelor de transport, nu a C.M.R.-urilor. Deasemenea, mai există ceva sisteme informatice (mai ales când e vorba de import) care la rândul lor țin o evidență strânsă a transportatorilor folosiți pentru transportul unor bunuri, mai ales când e vorba de cantități mari și/sau transporturi repetate. Și nu m-aș mira deloc ca organele de control să aibă și ele acces la acele informații (și asta ar explica controalele ''la fix'' pe care le fac uneori, de plâng patronii că au fost ''dați în primire'').

Responsabilitatea șoferului e aceeași și în cazul cabotajului, adică TU ești principalul responsabil pentru desfășurarea transportului ÎN CONDIȚIILE LEGII. Cât despre CMR-urile care trebuie să le ai la tine... ei bine, asta depinde de cine te controlează. În mod normal și în cele mai multe cazuri, trebuie să prezinți actele pentru marfa din vagon (dacă e cazul), dar când spun ''în mod normal și în cele mai multe cazuri'' mă refer la organele de control specializate pe transportul rutier de mărfuri (I.S.C.T.R., B.A.G., VOSA, etc, etc). Dar pe lângă acestea mai există și alte organe de control, îndreptățite să controleze anumite aspecte ale transportului rutier de mărfuri... Garda Financiară, de exemplu. Nu sunt calificați ei să-ți controleze tahograful, dar sunt supercalificați să-ți controleze hârțogăraia, crede-mă. Și ei pot să-ți ceară documentele mărfurilor transportate pe toată durata deplasării, așa cum e ea trecută în ordinul de deplasare. Înțelegi acum?! Și mai fiecare țară din U.E. are asemenea agenții ''conexe'' ca să le zic așa... Practic, astfel de controale descoperă operațiunile de cabotaj, direct la un control în trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, cico_3504 a spus:

uite si un link spre subiectul unde am postat eu pdf-ul cu informatii cabotaj..cel indicat de cryploy...credeam ca nu isi aminteste nimeni...:lolno::lolno:

Buna ziua .

Te -am citit si te citesc intotdeauna cu placere si interes ,te asigur ca ai avut si ai postari de la care am invatat ( la urma urmelor asta ar trebui sa fie cred unul din rolurile unui bun moderator !).

Continua ....

Toate cele bune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc,asta dorim sa facem aici dupa cum bine ai sesizat...sa incercam sa ajustam greselile sistemului si sa dam o mina de ajutor dupa puterile noastre...drumuri bune in continuare..bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

As dori sa intervin si sa fac cateva precizari legate de operatiunile de cabotaj, deoarece am facut foarte multe operatiuni de acest fel pe parcursul a 3 ani.

Sa exmplific: am incarcat din Hamburg pentru UK; executat deplasarea la Hoek van Holland, imbarcat pe ferry pentru Harwich; sosit in UK in data de dimineata zilei urmatoare si inceput descarcarile(9 la numar) care s-au intins pe durata a 2 zile, la sfarsitul acestei de-a 2-a zile ramanand cu trailerul gol.

Prima zi din care incepand se socotesc cele 7 zile permise de Reg. 1072 pentru efectuarea a 3 operatiuni de incarcare/descarcare pe teritoriul UK se socotesc, in acest caz, incepand cu ora 00.00 a celei de-a treia zi ce urmeaza debarcarii. In cele 7 zile permise avem dreptul la maximum 3 operatiuni de incarcare si descarcare pe teritoriul aceleuiasi stat, indiferent daca aceste operatiuni sunt efectuate cu acelasi trailer sau cu trailere diferite. Cele 3 CMR-uri aferente trebuie sa fie pastrate in cabina ca dovada a legalitatii operatiunilor efectuate. Dupa aceasta perioada de 7 zile sau dupa efectuarea celor 3 operatiuni chiar daca nu s-a implinit termenul de 7 zile, autocamionul e obligat sa paraseasca teritoriul tarii respective. Daca se iese cu trailerul gol din UK, sa zicem, si suntem trimisi sa incarcam in Franta, avem obligatia, in acest caz, sa parasim Franta in maxim 3 zile dupa ce am intrat pe teritoriul ei(nu se mai aplica regula celor 7 zile, odata ce am intrat cu trailerul gol).

Referitor la transportul intermodal, acesta se presupune existenta a doi vectori de transport, adica rutier+ fluvial sau maritim si rutier+feroviar. In cazul transportului combinat, acesta se executa cu aceeasi unitate de transport si nu trebuie sa existe o distanta mai mare de 150 km. de la punctul de plecare pana la punctul de imbarcare in cazul transportului cu miloace maritime sau 100 km. in cazul celor feroviare.

Reg.1072 stabileste principii si reguli de baza in transporturile internationale printre care si operatiunile de cabotaj si legalitatea acestora, iar statele semnatare ale acestui regulament isi rezerva dreptul de a face mici ajustari pentru operatiunile efectuate pe teritoriul lor, fara a se abate de la principiile de baza. Tot in acest Regulament este prevazuta obligativitatea inscrierii nr. de inmatriculare ale capului tractor si semiremorcii in CMR, in caz contrar amenzile putand ajunge, in functie de tara, la cateva mii de euro.

Daca doreste cineva sa ma contrazica pe aceasta teme, il invit sa descarce Reg/1072 de pe net, sa il studieze cu mare atentie si sa imi prezinte argumente solide si lagale in sprijinul unor eventuale polemici.

Contracdictiile, atat timp cat se incadreaza in limite rezonabile, au fost si vor ramane intodeauna unul dintre motoarele progresului.

Multa sanatete tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, DoctorMaxx a spus:

Tot in acest Regulament este prevazuta obligativitatea inscrierii nr. de inmatriculare ale capului tractor si semiremorcii in CMR, in caz contrar amenzile putand ajunge, in functie de tara, la cateva mii de euro.

Corect, prevederea se referă explicit la numerele de înmatriculare, dar în practică vei folosi numerele de înmatriculare/înregistrare ale UNITĂȚII DE TRANSPORT. Care nu e obligatoriu să fie unul și același lucru. Exemplu: Un container are un nr. de înregistrare (BIC) iar șasiul ce-l poartă pe străzi are un număr de înmatriculare (sau număr de flotă în cazul UK). În acest caz tu vei înscrie în documente numărul unității de transport (numărul BIC al containerului), deoarece șasiul poate fi folosit de mai mulți operatori de transport, unii dintre ei nefiind sub incidența legii cabotajului.

Iar transbordarea unității de transport nu are legătură nici cu cabotajul, nici cu transportul combinat. (Dacă expeditorul și/sau destinatarul, sau orice altă parte cu drepturi asupra respectivului transport nu se opune, cărăușul poate duce un container folosind câte șasiuri vrea el la o adică, indiferent că sunt ale lui sau are doar drept de folosință asupra lor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cri5tian, ceea ce spui tu se refera la transportul marfii containerizate sau in box-uri, nu te contrazic, am facut si eu acest tip de transport in Italia si Olanda, adica aveam un sasiu si de la terminalul din Melzo luam un box cu numar  de flota, cum ai spus, venit cu trenul din Olanda, si il puneam pe acest sasiu; in Olanda, la Venlo, procedam la fel cu box-urile venite din Italia; cand insa este vorba de semiremorci(cu prelata, frigotrailere etc.) care nu se detaseaza de pe sasiu, datele problemei se schimba.

In DK, N, S sau UK trebuie avuta foarte mare grija la contabilizarea acestora, deoarece amenzile sunt foarte mari, asa cum am spus. Mai mult decat atat, danezul cere, conform Reg.1072, inscrierea detaliata in CMR a tuturor tipurilor de marfuri transportate; sa fiu mai exact, am luat un trailer la a carui incarcare nu am asistat(lucru specificat de mine in CMR) pe ale carui documente de transport la descrierea bunurilor transportate era trecut doar " full loading ", iar in trailer erau 29 paleti; organele de control au zis ca nu e corect, deoarece trebuia specificat ce se afla pe cei 29 paleti si in ce cantitate, asa ca au "premiat" transportatorul(in calitate de posesor al licentei comunitare) cu 35.000 DKK. Ulterior firma transportatoare si-a recuperat banii de le firma care a facut expeditia si a intocmit CMR-urile; cert este ca ulterior acestui fapt, expeditorul(DHL in acest caz), s-a conformat si a scris pe toate CMR-urile denumirea marfurilor transportate, astfel ca, la un moment dat, am avut 22 CMR-uri pentru o semiremorca plina transportata in UK, ceea ce i-a incantat la culme pe clienti, cand faceau scurta la mana si schimbau uneori pix-ul pana le semnau pe toate.

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, DoctorMaxx a spus:

am avut 22 CMR-uri pentru o semiremorca plina transportata in UK

Nu era mai simplu un singur CMR și atașai la el un Packing List?! La descrierea mărfurilor scriai ''According to packing list attached'' și... gata. Semnai un singur CMR, nu 22 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.