Jump to content

Ajutor!!!Probleme cu instructorul!!!


Recommended Posts

  • Members

Salut,sant din Bucuresti si am Categoria C din 2004,dar nu am profesat,acum m-am hotarat sa fac si cat E si zic bun pai fac si atestatele,gasesc pe internet o firma foarte ieftina si fac Cpc si Adr complet 450 lei si fac si categoria  E tot la ei 700 lei.Admis la atestate,acum instructorul zice vorbim cu orele de condus dupa ce esti admis la sala,in mintea mea zic perfect si asa este vorbim  de 5 ore de condus.

Acum vine si problema : Luni am traseul la parcul Carol,nu am condus decat 30 de minute ieri in zona Baicului- Doamna Ghica-Fundeni si a zis ca mai facem joi si vineri,dar cand l-am intrebat de ce nu facem si pe traseul de examen imi raspunde ca "ce aici sau acolo nu tot strada este?"Rugamintea mea este daca a dat cineva la parcul Carol si imi poate spune si mie incadrarile si daca se fac exceptii de a incalca marcajul continuu pe acest traseu!Multumesc

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Dunga continua nu se incalca..ca de aia e continua...daca vezi ca instructorul nu doreste sa intre pe zona de examen cu masina scolii te poti duce tu ulterior pe jos prin jurul parcului si te orientezi..uitate la autogara filaret si jos in fata parcului cum sunt prioritatile..in rest daca stii circulatie nu trebuie sa ai probleme..dupa mine personal..intradevar nu conteaza zona..ci sa stiu sa merg cu o semiremorca dupa mine si atunci cind efectuez viraje sau depasiri sa nu iau pe altul dupa mine...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bună seara domnilor. Colegule, o să încerc sa te lămuresc, dacă pot. Asta depinde foarte mult de examinator. Daca ai crengi de copaci care pot agata prelata sau pot lovi parbrizul, faci remarca examinatorului - în 9 cazuri din 10, îți dă O.K. -ul. Orice manevra dupa ce in prealabil, te-ai asigurat temeinic. Trebuie sa demonstrezi ca esti capabil sa circuli in spatii in care altii nu incap cu Matiz-ul. Dacă ai taximetre, microbuze care îți stânjenesc manevra, faci remarca examinatorului, te asiguri si totul o sa fie bine. La plecarea din loc, ai grija la zapacitii care vin de pe strada Cuțitul De Argint. În 99% din cazuri, o să întorci în jurul scuarului din fata autogării Filaret. Dai prioritate si la muștele care vin dinspre " farfurie ", totodată ai grija sa nu te surprindă tranvaiul care urca/coboară spre/dinspre șoseaua Viilor, pe linie. Paralel cu Autogara Filaret, este o străduță cu restricție de greutate, dacă te băga pe acolo, în prealabil atenționezi examinatorul - care vrea să vadă că " tu vezi ". Vezi ca în fața la Autogara sunt microbuze, dacă spune sa faci dreapta spre Viilor, o să poți doar dacă încalci banda doi. Dacă mergi pe Trafic Greu, atenție la semaforul care dă prioritate la tranvai ( linia intersectează direcția ta de mers în virajul la dreapta, pe strada din fata ai restricție de greutate ). Tot pe Trafic Greu ai calea ferată dezafectată, dar care are încă Crucea Sfântului Andrei - este lăsată acolo pentru examen. Oprești, întorci capul să te asiguri până îți trosneste gâtul. Aceeași situație pe strada Zetarilor - este traseu de examen. Alt traseu " urat " este pe la Policolor. Ai cale ferată, si atenție mare la întoarcerea în giratoriul dinainte de Drumul între Tarlale. Vin ca bezmeticii de pe A2, si riști să nu dai prioritate - acolo, ei au ! Te încadrezi pe banda interioara, cu rotile din dreapta de la remorcă pe latura din dreapta a benzii tale și virezi ușor dreapta camionul - ai grija sa nu-l scoți prea tare in fata unui idiot care - teoretic - nu are ce căuta decât înainte, spre străduța din spate de la Arabesque. În felul ăsta, o să vezi ce vine din dreapta. Dacă te duce pe Sebastian si îți spune să virezi dreapta pe 13 Septembrie, vezi ca ai bretea cu doua benzi. Te poziționeze pe mijlocul bretelei, înainte să intri pe ea. Dacă o să încerci să virezi de pe banda unu, precis pleci cu semaforul de pietoni după tine pentru că la ora de examen, 13 Septembrie este foarte aglomerat, si nu poți scoate camionul în larg. Pe urma, o să virezi dreapta pe Trafic Greu. Atenție la pietonii care traversează din dreapta ta, în momentul când și tu virezi la dreapta. Încearcă să folosești si vitezele superioare - atenție la limita de viteza -, folosește ambele game. Încearcă să vezi dincolo de " 5 metri ". Ai grija sa nu atingi bordura cu rotile de la remorcă, în virajul la dreapta. Nu stiu daca te-a învățat instructorul, dar cel puțin doi dintre examinatori, au obiceiul să înceapă examenul cu cuplare aer, ABS si instalația electrica. Încearcă să dovedești siguranță în manevre. Daca esti in miscare, te apropii de o intersectie si examinatorul nu-ti spune din timp incotro sa o iei, inseamna ca ai un indicator cu traseu de urmat pentru camioane -atenție la tipul ăsta de indicatoare. In momentul cand examinatorul iti da o indicatie de urmat, o repeti cu voce tare, sa vada ca ai inteles. Nu palavragi, dar poti schimba cateva cuvinte, sa vada ca poti sa fii atent, concomitent la mai mute lucruri. Dacă te pune sa dai cu spatele, oprește cu rotile drepte, te asiguri, si miști ansamblul doar din ambreiaj, fără să folosești accelerația. Indiferent unde o să executi manevra, la ora aia este circulație, vin din spate, cand esti absolut sigur, mai misti putin agregatul. Nu te opri foarte aproape de bordura - e bine si la 40-50 de cm. Daca pleaca remorca intr-o parte, tragi usor de volan in directia respecfiva - mai mult de 10m, nu o sa dai cu spatele, pe urma se complica treaba la protap. Permanent muchea verticala din spate a cabinei, sa fie aliniata cu muchea verticala din fata de la remorca. Bafta la examen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

:crazy: 

Cele 5 ore tin  mai mult de zgarcenia  celui interesat si de iresponsabilitatea scolilor ,  nu e nici-o norma, ,, fixa,,   , iar daca vrei un sfat ( am urmat un curs de instructor auto ) faci atatea sedinte cat consideri ca esti pregatit sa stapanesti un ansamblu , nu atatea cat sa eviti niste crengi si sa faci un girator , apoi pentru cine te pregatesti ?? Pentru tine !! 

Intrebarile le pui la instructor , ca ai platit , nu cauta consolare pe forum , increderea si stapanirea nu o dobandesti citind cateva randuri , ci prin practica si dialog ,  iar daca vei reusi , lucru la care iti urez ,,, succes ,, , cu primul loc de munca iti vei da seama ca defapt nu sti nimic , neavand logica si sensul ,, mersului ,, ( plus manevre ) iar muncind si invatand esti ,, prada ,, firmelor ,, pe degeaba ,, iar ce te zgarcesti acum , vei plati cu varf si indesat ,, mai incolo ,, cand in loc sa fi rasplatit pentru munca ta , sa semnezi doar un salar pe hartie in schimbul ,, antrenamentului . 

Asta e crudul adevar si sincer , imi cer scuze daca nu te las sa ,, visezi ,, frumos ..

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Buna seara domnilor. Valentin, eu am dat examenul in 1989, dupa ce am terminat scoala profesionala. Era putin altfel... Ceea ce ti-am spus este rezultatul scurtei mele experiente de instructor auto - nu mi-au placut practicile curente din bransa. Din pacate sunt un tip incapatanat, inflexibil - nu sunt calitati -, si nu sunt de acord cu sistemul " pompieristic " de a fabrica soferi. Dar asta este, facem fata cu ce avem in stoc. Tu ai platit ceva - mult, putin, nu judec eu asta - si nu ai primit nimic. Economia de motorina incepe in scoala de soferi. Cat despre capacitatea profesionala si morala... Incearca sa te plimbi la sfarsitul asta de saptamana, chiar si cu masina mica pe traseul de examen si vizualizeaza traseul. Din pacate scopul scolilor de soferi profesionisti din Romania este obtinerea permisului de conducere de catre cursanti, nu acela de a forma profesionisti cu expertiza. Experienta se acumuleaza in timp. Cu asa instructor, poti face si 50 de ore de conducere, o sa devii expert in a plimba camionul cu 20km/h in traficul din Bucuresti. Succes la examen ! P.S.1 - ai primit prima lectie -contra cost : ai fost ademenit cu un atestat  ADR, care fara experienta practica va fi foarte greu de valorificat si ai optat pentru ei. P.S.2 - cele 5 ore de conducere, sunt chiar doar 5 ore de conducere sau vorbim de 5 sedinte ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Asa a fost oferta scolii 5 ore de conducere,defapt la toate scolile sant 5 ore de conducere la cat CE nu sedinte, problema este ca eu intre timp am mai facut inca 20 de minute  ieri cu ansamblul si imi spune ca gata sant pregatit si ca ne vedem luni la examen!!!

I-am spus ca nu ma simt pregatit de cel putin 3 ori dar imi raspunde ca sa stau linistit ca o sa fie bine,nu stiu cum sa procedez cu el credeti-ma ca vreau sa ma cert cu el tare de tot ca de vorba  buna nu intelege dar imi este teama ca nu mai vine la examen cu camionul sau mai rau sa nu imi dea dosarul!!!!

Multumesc tuturor!!!!

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 20 ore, Mario Bandit a spus:

 

Asta e crudul adevar si sincer , imi cer scuze daca nu te las sa ,, visezi ,, frumos ..

 

 

 

Ai dreptate Mario!!!Asta este acum,sper ca acesta sa fie o lectie pe viitor pentru toti cei care vor urma cursurile unor scoli de soferi fara renume si cu preturi mici!!!

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Bună dimineața domnilor. 1. Nu te certa cu el ! Pot exista consecințe negative. Am mai vorbit despre asta, subiectul există, nu mai reiau. 2. Ai platit/primit pachetul minim. Cu remorca se fac 3 ședințe a câte 1h si 40 Min - conform programei - adică cele 5 ore de care vorbim în cazul tău. Extrem de puțin. Pentru cursanții care nu au condus o perioadă mai lungă, există varianta unui pachet cu 5 ședințe - tot putin. 3. Stai linistit, la examen o să vină - nu cred că ești singurul lui elev care dă examen în ziua aceea. Oricum ai plătit rezervarea camionului pentru examen. Oricum prea multe nu mai poți schimba, tu concentreaza-te pe examen, nu te duce stresat.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 6 ore, Giani Grecu a spus:

Bună dimineața domnilor. 1. Nu te certa cu el ! Pot exista consecințe negative. Am mai vorbit despre asta, subiectul există, nu mai reiau. 2. Ai platit/primit pachetul minim. Cu remorca se fac 3 ședințe a câte 1h si 40 Min - conform programei - adică cele 5 ore de care vorbim în cazul tău. Extrem de puțin. Pentru cursanții care nu au condus o perioadă mai lungă, există varianta unui pachet cu 5 ședințe - tot putin. 3. Stai linistit, la examen o să vină - nu cred că ești singurul lui elev care dă examen în ziua aceea. Oricum ai plătit rezervarea camionului pentru examen. Oricum prea multe nu mai poți schimba, tu concentreaza-te pe examen, nu te duce stresat.

 

 

 

 

 

Multumesc!Promit ca dupa examen sa revin cu detalii!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.