Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Members

Salut,

Doresc sa-mi deschid o afacere in acest domeniu. Ca mecanic de camioane, am lucrat pentru firme de transport mai mici si mai mari, am acumulat experienta si cunosc oarecum cum se misca lucrurile, doar ca nu prea am contacte cu persoane din domeniu, asa ca apelez la voi cu cateva intrebari.

1) Imi propun sa iau un credit de aproximativ 30,000 de euro pentru un camion cu banii jos (de vreo 15,000, un Iveco cu peste 500,000. Am vazut unele MAN-uri si DAF-uri in bugetul asta, in jur de milion dar nu stiu despre starea lor tehnica) si restul de 15,000 sa-i folosesc pentru infiintare firma, revizie capitala la inceput, motorina si costuri de utilizare pana la prima plata, salariu sofer, etc. Credeti ca sunt suficienti bani, avand in vedere ca-mi voi face singur mentenanta si eventual depanaj in regim de urgenta?

2) Am primit o oferta de la TIPES.it pentru 0.90 euro/km plin si 0.75 euro/km gol. Credeti ca este o oferta buna? Nu ofera carduri de niciun tip, dar au posibilitate de avans saptamanal. 

3) Cei de la TIPES.it practica transport intermodal intr-o tara la alegere. Cam cati kilometri face o masina, pe luna, in transport intermodal. Ei spun ca in jur de 10,000-12,000, dar fiind intermodal ma astept la mai multe incarcari / descarcari pe zi si distante mici. Este corect?

4) Ce stiti despre lkw - Walter? Cam cat ofera pentru o firma cu un singur camion, fara semiremorca (daca accepta un singur camion)? Am inteles ca platesc mai putin, dar sunt foarte seriosi si se fac kilometri struna. Este adevarat? In jur de cat se invarte pretul?

5) Cum pot ajunge cat mai aproape de jucatorii mari precum Freja, DSV, LKW-Augustin, Cldn / Cobelfret, etc, evitand cat mai multi intermediari? Daca le trimit email / sun direct la ei, am vreo sansa? 

6) Am inteles ca cel mai usor este sa cari containere (incarcare/descarcare relativ rapida, putina munca pentru sofer, plata destul de buna). Ce case de expeditii mari si serioase (straine sau nu) intermediaza treaba asta in strainatate (nu as vrea sa lucrez intern, maxim odata pe an, pentru ca soselele sunt foarte proaste si se merge putin, pe bani putini)?

7) Vad foarte multe firme din Spania care cauta tractionisti si ofera preturi decente (similare cu ce am vazut prin Germania / Benelux / Franta / IT). De ce nu merge lumea la ei? Vad ca drumuri au, deci asta nu este o problema.

8) De la ce pret per kilometru devine afacerea rentabila?

9) Ce case de expeditii serioase cunoasteti, care sa ofere curse pe extern?

10) Alte sfaturi, ponturi, experiente?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Acum 11 ore, laguna a spus:

deja incepi prost daca tu iti iei primul si singurul camion si iei in calcul sa pui sofer pe el

Poate vrea să-și ia ÎNCĂ un șofer, să meargă în echipaj, ca să nu-i stea mașina. Și atunci nu e el cel care a început prost...

Revenind:

1. Ia în calcul ȘI varianta unui leasing operațional (un fel de închiriere, fără obligații de cumpărare). Dacă dai chix, pierzi avansul și câteva rate, nu toți banii. Și lucrezi cu utilaj nou, sau oricum, mult mai nou față de așteptările tale.

2. Nu există un ''preț corect'', depinde de munca ce trebuie s-o desfășori... Exemplu: 1 euro/km poate fi mult dacă o freci toată ziua pe Olanda, sau foarte puțin dacă umbli ca tramvaiul pe Kassel. Poate fi mult dacă îți plătește defalcări de sute de km, sau puțin dacă-ți plătește doar plin. etc etc... sunt multe variabile de luat în calcul.

3. Transportul intermodal include o parte din traseu făcută cu trenul/vaporul, dar cursele pot fi de orice fel... de la încărcări/descărcări cu duiumul până la tranzit internațional cu câte o operațiune la 2 zile. Deci km ăia SE POT face...

4. Habar nu am :D

5. Seriozitate. Și da, contactul direct e recomandat.

6. În multe cazuri containerele implică birocrație multă și consumatoare de timp, deci atenție. Samskip Van Dieren, Sogemar, DSV...

7. Mulți țepari... iar între ei mulți conaționali.

8. Păi fă-ți calculele...

9. Personal niciuna. Recomandarea unui prieten (tracționist și el) ar fi N&K din Danemarca (friguri).

10. Nu fă compromisuri!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut !

Daca esti mecanic , poti sa castigi mai mult decat castiga multi patroni de carton din acest domeniu . Mai bine stai in banca ta si fa ce stii mai bine . 

In primul rand cu un camion de 15.000 nu ai ce cauta in Vest . O depanare / tractare te costa cateva mii de euro .

Sincer eu nici pentru tara nu mi-as lua un Iveco de 15.000 Euro . Minim un Volvo de 30.000 Euro . 

Cat despre Tipes , LKW , DSV , Freja pot sa iti spun ca lucrezi doar sa le faci lor bani .

Cine ofera sub 0.85 Euro + taxe de drum pentru tractionist , isi cauta fraieri NU colaboratori . Si asta la 11.000 km / luna . Daca te bagi la containere faci mai putini km , deci ar trebui sa te plateasca mai bine , sau la zi . Dar oricum si acolo sunt preturi de mizerie , pentru ca au invadat romanii porturile din Europa , si se duc pe cat primesc . Multi o fac si pe 0.80 cu toate taxele incluse . Si ne mai miram ca toti din Vest sunt in capul nostru .

Pai daca nu reusim noi sa o scoatem la capat pe aceste preturi , cum or s-o faca ei , care au costuri mult mai mari ?!?!?!

Din pacate piata e plina de multi care au inceput exact ca tine : Habar nu au de pretul minim rentabil , dar se apuca de transport si accepta preturi falimentare , crezand ca toti sunt platiti la fel . Si din pacate pana nu dau faliment nu se linistesc . 

 

Si , asa ca un mic semnal : Vezi ca RCA la un cap tractor la prima inmatriculare e aprox. 5000 Euro / an . Adica 1/3 din valoarea camionului tau . 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.