Moderators cri5tian Postat August 18, 2016 Moderators Share Postat August 18, 2016 Acum 6 ore, liviualina a spus: cu diagrame sau fara Legea recomandă folosirea aparaturii dacă ea este prezentă la bord. Dar trebuie să ai metrologia la zi. Acum 6 ore, liviualina a spus: cu atestat sau nu Fără. Acum 6 ore, liviualina a spus: pai daca tot Nu se aplica regulamentul in acest caz Nu cumva as putea as circul in orice zi inclusiv Duminica toata Ziua ? Depinde de cum se aplică interdicția de circulație. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat August 19, 2016 Moderators Share Postat August 19, 2016 Pentru ca nu ai asigurare incepind de duminica de exemplu..sau pentru ca sunt tari in care transportul peste un anumit tonaj e interzis simbata si duminica...sau in zilele de sarbatoare.. Pasaport..[sau CI..]...permis de conducere..atestat...tahograful setat pe out scope..documente pentru lucrurile personale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat August 19, 2016 Moderators Share Postat August 19, 2016 Deci... am spus din capul locului, ulterior am și explicat... Este deplasare personală, deci îi trebuie aceleași documente ca și la un turism. NIMIC altceva. Tahograful este efectiv la alegerea lui dacă vrea să-l folosească (evident, în modul OUT OF SCOPE), sau nu. Legea are în vedere și situațiile în care conducătorul unui astfel de autovehicul NU ARE CUNOȘTINȚELE NECESARE operării tahografului (devreme ce nu profesează în domeniu). De aceea folosirea lui este doar recomandată și nu obligatorie. Atestatul este dovada calificării pentru meseria de șofer, deci la fel... nu e cazul în situația de față. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat August 19, 2016 Moderators Share Postat August 19, 2016 Restrictiile de circulatie, taxele de autostrada, limitele de viteza,etc. trebuie respectate deoarece sunt dictate de alte regulamente decat cele care se refera direct la activitatile de transport. Restrictii pentru vehicule pana in 7,5 t nu prea sunt asa ca poti pleca atunci cand ai restul documentelor in regula, nu la ora 3 sau alte baliverne. Atestatul nu te incomodeaza cu nimic, nu trebuie sa-l ai intre documentele de la bord. In caz de control daca prezinti atestatul o sa fie interesati sa asimileze deplasarea ta cu activitatea de transport comercial sau sa te considere sofer angajat. Categoria C iti da dreptul sa conduci clasa asta de vehicule si fara atestat. Asa cum spune Cristian ia-ti documentele, masina si ;la drum. Daca tachograful e pe diagrama presupun ca e un model mai vechi de masina. Atentie la nivelul taxelor de drum in functie de norma euro pe care o are camionul ar putea fi cam mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members liviualina Postat August 19, 2016 Autor Members Share Postat August 19, 2016 camionul e euro 3 puteti sami recomandati Nu traseu mai ieftin eu ma gandisem la Franta Germania Austria ungaria stiti cumva ce taxe sunt? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members liviualina Postat August 19, 2016 Autor Members Share Postat August 19, 2016 Am inteles ca e scump pe Franta pe 26 si a4 pe Belgia am inteles ca trebuie sa mi cumpar Nu aparat Nu stiu ce inseamna si Costa peste 200 de euro de aceea mam decis sa evit belgia cumva acest aparat este si in alte tari? eu daca Nu ma intorc si e singuri curse Nu se Merita Am feribot cumparat pe Dover Calais apoi Nu stiu unde sa apuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat August 19, 2016 Moderators Share Postat August 19, 2016 Pentru Belgia plătești un depozit de 135 de euro pentru aparat, apoi ''îl încarci'' cu bani (0,146euro/km, pentru non euro până la Euro3, sau mai puțin pentru norme de poluare 4/5 sau 6). La ieșire, în cazul tău, predai aparatul și-ți recuperezi depozitul. Caută pe net dacă nu mă crezi. Ca să eviți Belgia trebuie să cobori pe Franța, dar eu cred că ieși mai scump (taxe de drum/combustibil/timp). Pe Belgia ai 220 de km ca s-o traversezi toată, sau chiar numai 100 dacă intri în Olanda pe la Zelzate. Google Maps și fă-ți un traseu singur, nu e greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members liviualina Postat August 20, 2016 Autor Members Share Postat August 20, 2016 Pe diagrama ce scriu? trebuie sa scriu: OUT OF SCOPE conform Reg 561/2006 art.3(h) Pe fata diagrame I sau pe spate? mai scriu in Afara de aceasta nume prenume data de plecare masina numar km parcursi? schimb diagrama la 24 de ore? de fiecare data cand schimb diagrama ce loc de plecare notez cel de unde ma aflu in momentul schimbarii diagramei? pe ce las diagrama sa mearga daca Nu respect timpii de lucru pe care din cele 4 ssemne? Odihna? Activitate? Etc....? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat August 20, 2016 Moderators Share Postat August 20, 2016 Diagrama o completezi normal, pe spatele ei scrii ''Out of scope'', o schimbi la sfârșitul perioadei de activități zilnice (dar nu mai mult de 24 de ore) iar selectarea activităților o faci normal, în funcție de ceea ce faci în acel moment. Cu alte cuvinte, tahograful se folosește normal, doar că nu mai ții cont de reglementările privind duratele de condus și odihnă, le faci cum vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat August 26, 2016 Moderators Share Postat August 26, 2016 Sunt curios cand si daca va aparea un feedbak la topicul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members liviualina Postat Septembrie 1, 2016 Autor Members Share Postat Septembrie 1, 2016 am ajuns in ro fara probleme e adevarat cu o teama care cred nu a fost intemeiata.... doar la vama in ro o vamesa tanara se pare era supracontrol sai zic asa mia cerut cmr noroc a fost ca a venit un vames in varsta si ia spus ca nu mi trebuie cmr in rest totul a fost ok nu ma oprit nimeni cu toate astea nu am gasit de folos treaba cu diagrama inauntru atata timp cat nu respecti timpi de condus si de odihna. e ceva sa impaci si capra si varza si de fapt cred ca e mai multa complicatie si e confuzie si frica pai daca e exceptie la revedere indifferent ca are sau nu tahograf oamenii in afara sunt mult mai siguri si relaxati la noi e cu si asa si asa oricum multumesc de sfaturi 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 2, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 2, 2016 Apreciez faptul ca ai postat si sfarsitul povestii. Nu sunt multi cei care o fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 5, 2016 Moderators Share Postat Septembrie 5, 2016 Faptul ca nu tea oprit nimeni nu inseamna ca a fost corect...sau incorect..cri5tian..sxn....Mario cred ca te sfatuisera legal..Tocmai ca sa fii pregatit pentru orice intimplare negativa de pe traseu..ca tu nu crezi ca era bine sa ai in tachograf o diagrama e o alta idee...incorecta..probabil nu iti dai seama ca ..de exemplu pe uk...conducerea primejdioasa e pedepsita..ajunginduse pina la suspendarea dreptului de a conduce si de a face inchisoare..Am extrapolat exemplul tocmai ca sa iti dai seama de ce e corect sa ai in aparat o diagrama...Multumim ca ai postat si un comentariu dupa ce ai terminat calatoria..Foarte bine si ca nu ai intimpinat probleme pe traseu si ai ajuns cu bine acasa...Totusi te rog daca cumva mai ai vreo alta cursa fii atent si la aceste detalii...Succes.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cabbie99 Postat Septembrie 18, 2016 Members Share Postat Septembrie 18, 2016 Tare asta cu vamesa tanara care a cerut CMR si reversul medaliei oferit de vamesul mai invarsta care a confirmat ca nu-ti trebuie.Dovada ca in Romania culoarea neagra este discutabil si roz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members adriantm Postat Decembrie 26, 2016 Members Share Postat Decembrie 26, 2016 (editat) Buna ziua, ! ) Detin un parc auto si avem o autoplatforma de 3,5t + platforma 3,5t( total 7,0t) si facem transport doar in scop propriu din diferite tari catre Romania, doresc sa intreb daca exista vreo derogare pentru acest transport in scop propriu fara a utiliza tahograful ! In Romania exista licenta in scop propriu ,dar de exemplu in Germania am un prieten care circula asa fara licenta si tahograf ( repet : doar masini in scop propriu), Ce parere aveti? 2) Si mai intreb un lucru : cand plec in Germania imi urc remorca sus si merg pe 3,5t fara tahograf ,da? dar cand ma intorc vin cu remorca dupa mine ,deci folosesc sau nu tahograful? Cum fac dovada ca pe dus am avut remorca urcata sus? Cu poze ...., sau ? Mentionez ca utilitara + platforma sunt inmatriculate pe aceeasi firma ! Multumesc, Editat Decembrie 26, 2016 de cico_3504 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Decembrie 26, 2016 Administrators Share Postat Decembrie 26, 2016 Am unit subiectul aici . Regulamentul 561/2006 CE Articolul 3 Prezentul regulament nu se aplica : (h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Decembrie 26, 2016 Moderators Share Postat Decembrie 26, 2016 (editat) 1 oră în urmă, adriantm a spus: exista vreo derogare ptr acest transport in scop propriu fara a utiliza tahograful Întrebarea ta este formulată impropriu. După cum vezi, citatul lui Mario conține două cuvinte cheie ''scopuri necomerciale''. Dacă firma ta deține o licență de transport +copia conformă emisă pentru vehicul (indiferent că e transport în cont propriu sau pentru terți), atunci ești obligat să respecți regulamentele aplicabile atunci când configurația ansamblului o impune. Plus alte aspecte (ordin de deplasare, atestat șofer, contract de muncă etc etc). Ca să te încadrezi în excepția pe care ți-a prezentat-o Mario, vehiculul nu trebuie să dețină o copie conformă a unei licențe de transport, mărfurile transportate să fie proprietatea firmei iar destinația mărfurilor nu trebuie să genereze profit (mărfurile vor fi folosite doar pentru folosința proprie a firmei). Era mai simplu dacă ansamblul era înmatriculat pe persoană fizică. Editat Decembrie 26, 2016 de cri5tian Corectare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members adriantm Postat Decembrie 26, 2016 Members Share Postat Decembrie 26, 2016 (editat) Momentan vehiculul nu are copie conforma ,dar din cate observ nu prea am incotro si va trebui sa scot copie conforma si automat sa merg la tahograf, Daca era pe persoana fizica era altceva ,dar asa ... ! Asta este, multumesc de raspuns! Editat Decembrie 26, 2016 de cico_3504 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members crissangel Postat Decembrie 23, 2018 Members Share Postat Decembrie 23, 2018 Salutare! Va rog sa ma.lamuriti si.pe.mine cu urmatoarea situatie: Am cumparat un camion de 7,5 t, proprietar eu, si vreau sa transport bunuri.personale ( un utilaj agricol ,o masina, etc, ) _ bunuri personale Inafara de cat c am.nevoie de atestat si licenta daca transport bunurile.proprii ? In Og 27/2011 scrie : art. 1 alin. (5) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009, prevederile privind accesul la ocupația de operator de transport nu se aplică întreprinderilor angajate exclusiv în următoarele tipuri de transport rutier național: transportul necomercial de vehicule defecte m) transporturi în interes personal efectuate de către persoane fizice, cu vehicule rutiere deținute de acestea, indiferent de capacitate Ma.puteti.lamuri si.pe.mine ca nu stiu cum e procedura.... Dupa 1 ianuarie as vrea sa merg la.ARR sa intreb dar presupun ca nu au amabilitatea sa imi explice cum trebuie sa procedez. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Donatelo Postat Octombrie 13, 2019 Members Share Postat Octombrie 13, 2019 Salutare. Am o autoplatforma pana in 3,5 tone Înmatriculată pe persoană fizică . Din când în când mai agăți și eu o remorcă de o mașină după ea . Mașinile pe care le car sunt tot pe persoană fizică pe numele meu . În cazul acesta trebuie tahograf sau licența de transport ? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Maricelharabagiu Postat Februarie 28, 2021 Members Share Postat Februarie 28, 2021 La 01.09.2016 la 22:38, liviualina a spus: am ajuns in ro fara probleme e adevarat cu o teama care cred nu a fost intemeiata.... doar la vama in ro o vamesa tanara se pare era supracontrol sai zic asa mia cerut cmr noroc a fost ca a venit un vames in varsta si ia spus ca nu mi trebuie cmr in rest totul a fost ok nu ma oprit nimeni cu toate astea nu am gasit de folos treaba cu diagrama inauntru atata timp cat nu respecti timpi de condus si de odihna. e ceva sa impaci si capra si varza si de fapt cred ca e mai multa complicatie si e confuzie si frica pai daca e exceptie la revedere indifferent ca are sau nu tahograf oamenii in afara sunt mult mai siguri si relaxati la noi e cu si asa si asa oricum multumesc de sfaturi Buna seara, la fel ca dvs. am un camion de 7.5 tone si as dori sa il aduc in Romania. Ce acte am nevoie? Si cum se procedeaza cu lucrurile din camion? Sunt lucruri personale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Lcosty Postat Ianuarie 26, 2022 Members Share Postat Ianuarie 26, 2022 Încep prin a îmi cere iertare dacă întrebarea mea a mai avut răspunsuri. Doresc sa cumpăr la firmă un camion de tonaj cca 24 to cu care să transport in interes propriu cerealele recoltate din câmp în depozitul fermei. Deplasarea se va face strict p o raza de până la 50 km. Din ce am mai citi în astfel de cazuri nu necesita tahograf/ card și nici atesta pentru șofer (desigur care are categoria potrivită). Având în vedere că legislația este destul de stufoasă și mereu în schimbare vă rog să mă luminați în această nebuloasă. Toată stima celor care sar în ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Ianuarie 29, 2022 Moderators Share Postat Ianuarie 29, 2022 1. Certificat de transport în cont propriu; 2. Șofer cu atestat; 3. Tahograf cu metrologie periodică. În cazul tău este vorba de transport comercial (chiar dacă în cont propriu) iar vehiculul este destinat transporturilor de mărfuri și nici una din premise (nici activitatea, nici vehiculul) nu se încadrează la excepțiile prevăzute de lege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Xever Postat Iunie 8, 2022 Members Share Postat Iunie 8, 2022 On 8/17/2016 at 11:15 AM, Mario Bandit said: Fara ,, metrologia ,, la.zi ...nici nu il misca din parcare .. Te rog , gandeste .... Ce inseamna transport rutier ?? „transport rutier”: orice deplasare efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul călătorilor sau al mărfurilor; E deplasare personala sau transport rutier ?? Cui se adreseaza 561/2006 ? Articolul 2 (1) Prezentul regulament se aplică transportului rutier: (a) de mărfuri cu vehicule, inclusiv vehicule cu remorcă sau semiremorcă, a căror masă maximă autorizată depăşeşte 3,5 tone sau (b) de călători cu vehicule care sunt construite sau amenajate în mod permanent pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane, inclusiv conducătorul, şi care sunt destinate acestui scop.. Pana aici totul perfect . Articolul 3 Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de : (h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depăşească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale; Ca derogare , acelasi regulament te apara , adica iti pernite sa faci ceva aparte , fara el nu ai baza legala si aceasta derogare trebuie facuta vizibila , prin ce ?? Prin instrumentele legale , specifice . Mai sus am intrebat , scrii pe un carton si il agati de prelata ,, nene eu sunt in afara legii ,, ? Sau preferi o functie a unui aparat sub incidenta : REGULAMENTUL (UE) NR. 165/2014 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere Asa cum folosesti tahograful a arata respectarea timpilor de munca si odihna , asa il folosesti penteu a arata si derogarea , ce e asa greu de inteles , si de luat in considerare , te folosesti.de aparat , atat analog cat si digital de a arata ca stii legea , te folosesti de ea si ca esti cu un pas in fata agentilor , nu te pot amenda , si /sau abuza . legea e clara , dar procedeul ?? Repet , agent eu , tu sofer , stop ,... Cum imi arati ca te folosesti de derogare ?? Prin viu grai sau cartonul agatat de prelata ?? Legat de atestat , va invit sa puneti mana pe telefon , bateti la cap arr ul si isctr-ul , ca degeaba incerc sa va explic legal ..... Si gratis !! Desi topicul este depasit, dar eu abia l am gasit spun doar atat: fecat un meserias de inalta batut in freza si inflexibil, se recomanda unul mai putin pregatit dar flexibil. Unde era inflexibiliatatea ta, desi sper ca pana laora asta te-ai vindecat? Ca le amesteci cu legea in mana, de le -ai ametit. Atata tot, cat din orice actiune sau activitate care se face accidental, sau foarte rar, nu se scot bani, adica nu se face profit, fiind efectuata strict in folos personal, este considerata a nu fi activitate comerciala care sa cada sub incidenta tuturor abramburelior tale pe post de regulamente. Deci: nu este activitate economica, nu cade sub incidenta legii. Este ca si cum as plimba un cap tractor in excursie cu familia prin tara, caci s a stricat masina mica. Vezi ceva castig comercial aici? Asa si in cazul precedent! Sa fim sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Iunie 8, 2022 Moderators Share Postat Iunie 8, 2022 Acum 4 ore, Xever a spus: Este ca si cum as plimba un cap tractor in excursie cu familia prin tara, caci s a stricat masina mica. Vezi ceva castig comercial aici? Câștig comercial nu. Doar că până la partea economică, e vorba de vehicul. În cazul tău ESTE destinat transportului de mărfuri și nu te încadrezi în nici o excepție... deja NU MAI contează ce faci cu el. Taho musai!!! Acum 4 ore, Xever a spus: se recomanda unul mai putin pregatit dar flexibil. Așa zice și vulpea când n-ajunge la struguri... că-s acri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.