Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 479
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

                                      Eu nu inteleg cum te-ai dus in dk sa dai proba fara sa incerci macar cateva parcari pe aici pe undeva !  Daca reuseai parcarea erai angajat pacat cred ca ai cheltuit si ceva bani .

Nu am avut unde si cu cine. Lucrez in IT de 8 ani si am pierdut legatura cu cei din RO. Am riscat, oricum nu sunt dezamagit, inafara de parcare m-am prezentat mai mult decat onorabil. Am pierdut numai banii de drum (155eur dus + 230eur intors-am venit direct in IT), mancare de acasa, deci paguba nu este chiar de nerecuperat. Nu imi pare rau, erau ultimii bani dar asta e. Sper sa gasesc ceva prin IT si cat mai repede. Sunt convins ca daca trebuia sa raman la KJ imi iesea parcarea, nu e deloc dificil, dar probabil e mai bine asa. Mergem inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

sunt curios care sofer cu experienta mai mult de un an jumatate nu a luat aceasta proba

sa inteleg din toate discutiile de aici cam aproape toti care au  incercat au fost incepatori sau ma insel?

si pana la urma un roman nu o sa fie multumit niciodata de orice i s-ar oferi

eu lucrez de un an jumatate pe tir transport fier vechi si cateodata peste tonaj, dar nu cred sa fie asa de rea aceasta proba pt unul care lucreaza de ceva timp

si sunt si eu curios cu colegul ala care a lucrat pe uk cum de nu a luat proba si de ce a plecat din uk pt dk va salut pe toti si drumuri bune fara evenimente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

...

Cam atat. Daca mai vrea cineva alte info sa nu ezite sa intrebe.

Iti multumesc pentru informatii dar totusi n-am reusit sa inteleg cum trebuia sa parchezi. Banuiesc ca ai intrat in curte de pe Agenavej (conf hartii tale), pe urma ai virat la stanga si ai urcat pe langa sirul de remorci, spre locul respectiv, nu-i asa ?

Pe urma ai incercat sa intri cu spatele intre cele 2 camioane, o parcare pe stanga, cum ar veni.

Dar de ce sa virezi dreapta ? Si in afara de asta, daca ziceai ca nu mai vedeai in oglinzi locul unde trebuia sa parchezi, n-ai fi putut sa deschizi fereastra si sa scoti capul sa te uiti ? Mai mult, crezi ca danezul ar fi avut de obiectat ceva daca ai fi coborat din cabina sa te uiti ? Intreb si eu, te rog sa nu te superi.

Inca 2 si gata :)

1. cat a durat tot testul ?

2. cam cata engleza trebuie sa stii ? Asa, o apreciere generala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

oare daca ii sun de ex peste o luna si le spun ca vreau sa merg la KIM ma mai primesc? Vreau sa ma mai perfectionez in agatat/dezgatat remorci si parcari ca am 1 an jumate de condus peste limita cu mult ca asa cerea ala! Mi-a prins bine! Ce vroiam sa spun e faptul ca nu am dezgatat niciodata sau agatat la loc si nici parcat, pt ca nu a fost nevoie, am fost cu acelasi tir, am asteptat la incarcat, la descarcat si tot asa.Manevre am facut si cu spatele da nu ma stresa nimeni....si in majoritatea cazurilor am fost dirigat de cei de la firmele respective sau port unde am descarcat! Drumuri bune! Ne auzim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

nu! a pus cel cu care am fost.Caram cereale si fier veki si mergeam in 2 ca era firma lui! Singur am muncit doar la arabesque si acolo punea seful de transport.Noi doar conduceam! Asta a fost bafta mea ce sa fac! o sa o invat si pe asta, de aia nu am mai plecat ca sunt niste chestii care trebuiesc puse la punct! Din cate am inteles, sa fi sofer profi nu trebuie doar sa sti sa ti colacu` in mana si sa skimbi viteza! Eu baremi recunosc, nu ma dau cocos ca altii! M-am crucit la cate am citit pe forumul asta! Hai sa incercam sa fim COLEGI si sa ne ajutam nu sa ne balacarim....EU SUNT MAI TARE...BA NU EU SUNT MAI SMECHER...si chestii d-astea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

observ ca discutia sa acidulat putin,poate reusesc sa lamuresc cit de cit citeva aspecte prin prisma experientei mele in alte parti,

Deci un angajator te pune la proba,daca el e din dk,normal ca acolo te supune sa dai testare,nu poate firma de plasare sa te puna sa dai test,ei se uita pe actele tale sa indeplinesti  conditiile cerute si tu stii sau nu meserie.Firmele mari nu pierd bani lasind cite un sofer pe masina,la ei masina tre sa mearga nonstop,daca se poate.Ca astia din dk sau comportat mai urit cu soferii nostri e alta problema,ei au acceptat.Si acolo ai volanul ca la noi,in uk,ca tot sa zis mai sus ,te supune la fel,si nu aveai nici 1 minut condus.Sa va vad acolo pe partea ailalta,drumuri inguste,dind teste de circulatie in engleza,si la condus unu care te noteaza daca ai atins,gresit ceva.Nu tin partea celor din dk,sunt impotriva ,dar eu imi pun urmatoarea intrebare...daca aplic si plec la ei,nestiind prea bine meserie,nu risc sa cad,sa nu iau testul?si implicit cei de acolo zic uite au venit 10 romani si au cazut 8,sunt prosti soferii in RO,ai???cum cade treaba atunci?Dupa mine mai bine e sa nu plec decit daca stiu meserie,si ati observat ca si atunci sunt destui care nu iau testul,ei nu se uita ca tu nu ai mers cu modelul respectiv,ca iti tre 10 minute sa te obisnuiesti,e ca pe centura,alege ce i se pare mai bun din oferta.Si sa nu uitam ca sunt destui printre noi care stiu sa mearga doar cu fata si sa faca depasiri,ex concret ,la o firma de top din romania din 40 soferi care au dat testare cu tirul au luat 4,si aia aveau nevoie de soferi,unii ca nau mers cu mercedesul,altii ca etc.. asa ca eu cred ca pregatirea este problema,daca stapinesti meseria nu ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

meseria se stapaneste in timp, cand esti incepator nu sti toate smekeriile! Multe firme cer experienta, dar nu te angajeaza ca sa o faci...unde faci experienta daca nu te angajeaza nimeni fara experienta? Va zic eu ca am cunostinte....stau 3-4 ani pe bara si apoi spun ca eu 4 ani experienta si daca le iese parcatu` si dezgatatu` ca banuiesc ca faci un pic de practica inainte sa pleci, iti gasesti de munca! Asa se face mai nou in Romania din cate am auzit! Firmele romanesti...nu toate, ca or mai fi si serioase cred....prefera unu cu 10 ani experienta care il fura pe patron de ii ies okii si stie toate smekeriile posibile, mai e si betziv sau eu stiu ce, decat unu care e la inceput si`l poate forma! Asta e tara in care traim! Poate unu de 50 de ani nu stie asa bine ca unu de 30 regulamentul, chit ca are experienta o groaza.Cunosc specimene de gen, acu 50 de ani era alt regulament, dar unii sunt caposi.....Asta e, oricum in afara e seriozitatea mai mare....sa speram ca vom gasi ceva si noi candva...noi cei care momentan stam pe bara! Sa auzim de bine! Drumuri bune! Scuze daca s-a simtit cineva jignit in ce am zis, nu a fost cu adresa si nici cu intentie! Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

tony eu nu mam referit la tine,tu ai avut bunul simt sa recunosti niste lucruri,eu ma refeream la noi,ceilalti,care vrem sa facem ceva si suntem nepregatiti,in plus dorim foarte multe , ;D

special pentru tine si ceilalti incepatori pot sa iti spun altceva insa,nu mai gindi asa,iti dau si exemplu daca vrei.Cind am iesit eu sofer in prima luna erau o gramada  de soferi vechi,mistocari,etc.Ei  bine la toti leam inchis gura punindui sa faca ce faceam eu,nimeni na mai zis nimic,bine nu aveam experienta,dar...

vezi tu,eu am fost genul de ciine cu coada ridicata ...asa ca nimeni nu ma calcat pe ea ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Iti multumesc pentru informatii dar totusi n-am reusit sa inteleg cum trebuia sa parchezi. Banuiesc ca ai intrat in curte de pe Agenavej (conf hartii tale), pe urma ai virat la stanga si ai urcat pe langa sirul de remorci, spre locul respectiv, nu-i asa ?

Pe urma ai incercat sa intri cu spatele intre cele 2 camioane, o parcare pe stanga, cum ar veni.

Dar de ce sa virezi dreapta ? Si in afara de asta, daca ziceai ca nu mai vedeai in oglinzi locul unde trebuia sa parchezi, n-ai fi putut sa deschizi fereastra si sa scoti capul sa te uiti ? Mai mult, crezi ca danezul ar fi avut de obiectat ceva daca ai fi coborat din cabina sa te uiti ? Intreb si eu, te rog sa nu te superi.

Inca 2 si gata :)

1. cat a durat tot testul ?

2. cam cata engleza trebuie sa stii ? Asa, o apreciere generala.

Nici o suparare, daca va sunt de folos informatiile mele ma bucur.

Iesirea din curte este acolo unde se intersecteaza Geminivej cu Agenavej, in captura sunt niste semiremorci in punctul ala, e veche captura.

Intrarea in curte se vede in foto, e in partea de jos. Intri, mergi pe langa semiremorcile din partea stanga langa gard pana in fata cladirii din imagine, unde trebuie sa parchezi pe stanga, intre celelalte s/remorci. Teoretic trebuie virezi dreapta la 90 grade ca sa-ti ramana locul de parcare in spate. Eu m-am dus prea in fata inaite sa virez dreapta si cand a trebuit sa dau cu spatele vedeam doua s/remorci si nu locul gol unde trebuia sa intru. Poti sa te uiti pe geam, nu stiu daca e nevoie sa cobori pentru ca ala te miroase imediat daca stii ce ai de facut sau bajbai. E un banal tras in rampa pe stanga, care e mai usor, deci nu ar trebui sa puna probleme unuia care a lucrat si l-a facut. Cand il faci prima data cred ca e mai greu sa-ti iasa din prima. Pana la urma as fi reusit, repetam toata manevra si iesea, dar chestia asta o faci cand esti singur si nu te streseaza nimeni, nu la examen unde ala vrea sa vada daca ai mai lucrat.

Testul a durat cam 30 minute pt mine, ceilalti am inteles ca au intrat si i-a pus sa completeze un CMR, o constatare de accident si o programare pentru feribot, in engleza. Nu stiu daca astea faceau tot parte din test sau ii invata deja ce au de facut.

Din toti cei care erau acolo cred(fara sa fiu sigur) ca vorbeam engleza cel mai bine. Chiar mai bine decat danezul care m-a testat.

Ceilalti nu vorbeau f bine, gramatica la pamant, foarte dupa ureche, mai mult niste cuvinte disparate in engleza. Ideea e ca transmiteau ceea ce vroiau sa spuna, intr-un fel sau altul si intelegeau ce spuneau ceilalti. Oricum nu sunt englezi nativi acolo, vorbesc toti dupa ureche, nu foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nici o suparare, daca va sunt de folos informatiile mele ma bucur.

Iesirea din curte este acolo unde se intersecteaza Geminivej cu Agenavej, in captura sunt niste semiremorci in punctul ala, e veche captura.

Intrarea in curte se vede in foto, e in partea de jos. Intri, mergi pe langa semiremorcile din partea stanga langa gard pana in fata cladirii din imagine, unde trebuie sa parchezi pe stanga, intre celelalte s/remorci. Teoretic trebuie virezi dreapta la 90 grade ca sa-ti ramana locul de parcare in spate. Eu m-am dus prea in fata inaite sa virez dreapta si cand a trebuit sa dau cu spatele vedeam doua s/remorci si nu locul gol unde trebuia sa intru. Poti sa te uiti pe geam, nu stiu daca e nevoie sa cobori pentru ca ala te miroase imediat daca stii ce ai de facut sau bajbai. E un banal tras in rampa pe stanga, care e mai usor, deci nu ar trebui sa puna probleme unuia care a lucrat si l-a facut. Cand il faci prima data cred ca e mai greu sa-ti iasa din prima. Pana la urma as fi reusit, repetam toata manevra si iesea, dar chestia asta o faci cand esti singur si nu te streseaza nimeni, nu la examen unde ala vrea sa vada daca ai mai lucrat.

...

Gata, acum am inteles, tu ai virat dreapta pentru ca vroiai sa te 'indrepti' astfel incat atunci cand dadeai cu spatele sa vii drept, direct intre cele 2. Cam greu s-o nimeresti asa, parerea mea. Foarte greu sa pici exact pe locul care trebuie ...

Eu as fi facut altfel: m-as fi pozitionat perpendicular pe directia locului unde trebuia sa parchez, eventual chiar inclinat pentru o vedere cat mai buna, mai sus de locul respectiv si cam la o lungime de tir departare. Pe urma as fi dat inapoi tragand dreapta de volan pentru a articula ansamblul, astfel incat semiremorca sa intre intre celelalte doua. Viraj stanga dupa ce remorca  intrat pe traiectorie astfel incat ansamblul sa descrie un arc de cerc si eventual, la sfarsit, inca o manevra mica inainte - inapoi pentru a alinia remorca si capul tractor cu cele deja parcate.

In felul asta as fi avut o vedere buna (in oglinda sau pe fereastra) atat la coltul din stanga spate al remorcii mele cat si la remorca din dreapta locului de parcare fata de care imi calculez traiectoria. Pe cea din stanga n-am nevoie s-o vad.

In sfarsit, de-abia astept sa termin cu atestatele si cardul si incerc si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Gata, acum am inteles, tu ai virat dreapta pentru ca vroiai sa te 'indrepti' astfel incat atunci cand dadeai cu spatele sa vii drept, direct intre cele 2. Cam greu s-o nimeresti asa, parerea mea. Foarte greu sa pici exact pe locul care trebuie ...

Eu as fi facut altfel: m-as fi pozitionat perpendicular pe directia locului unde trebuia sa parchez, eventual chiar inclinat pentru o vedere cat mai buna, mai sus de locul respectiv si cam la o lungime de tir departare. Pe urma as fi dat inapoi tragand dreapta de volan pentru a articula ansamblul, astfel incat semiremorca sa intre intre celelalte doua. Viraj stanga dupa ce remorca  intrat pe traiectorie astfel incat ansamblul sa descrie un arc de cerc si eventual, la sfarsit, inca o manevra mica inainte - inapoi pentru a alinia remorca si capul tractor cu cele deja parcate.

In felul asta as fi avut o vedere buna (in oglinda sau pe fereastra) atat la coltul din stanga spate al remorcii mele cat si la remorca din dreapta locului de parcare fata de care imi calculez traiectoria. Pe cea din stanga n-am nevoie s-o vad.

In sfarsit, de-abia astept sa termin cu atestatele si cardul si incerc si eu.

Exact, ai inteles.

Nu a zis nimeni ca un incepator nu o sa reuseasca sa faca parcarea. Pur si simplu mie nu mi-a iesit asa cum ar fi vrut danezul. Asa cum soferi cu ani multi de a/articulat in spate nu au reusit sa schimbe vitezele. Or fi emotiile, nu stiu ce sa spun.

Mie nu-mi pare foarte rau ca nu am luat si pentru ca preturile in DK mi s-au parut exorbitante. Daca nu treci prin DE sa cumperi de mancare cred ca te trezesti cu o gaura mare in buget. Si nici salariul nu este imens.

Si mi-a parut rau pt ca era o experienta interesanta sa te invarti un pic prin N Europei. Si regimul de 6 saptamani cu 1 sau 2 acasa nu este rau de loc, mai ales cand ai copii. Am mai vazut ca sunt unii care te tin prin lume 12 saptamani cu 2 acasa. Cand ai familie nu e dragut deloc.

Mult succes celor care decid sa mearga la KJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

stalker. Nu cred ca un sofer cu ani  lucrati pe articulat nu stie schimba vitezele sau nu stie sa faca o parcare. Ma supun la orice test pe orice articulat. Ce tot solicitati atatea detalii despre unde este amplasata semiremorca sau unde este capul tractor la K.J. Un sofer adevarat nu pune intrebari de acest fel. Daca la urmatoarea testare muta locatia semiremorcii sau modifica traseul ?  Am mai spus-o soferia nu este o poezie pe care o memorez si gata devin sofer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

hai ma iar incepeti? ca eu sunt mai tare, eu sunt mai smecher si chestii d-astea? fiecare gandeste si conduce cum crede el ca e mai bine.Incercati sa nu mai fiti invidiosi unu pe altul ca nici unu nu e mai presus ca celalalt! Daca si aici aveti orgoliu prostesc, ma scuzati dar nu sunteti soferi cei care va laudati atata ca faceti si dregeti! Mai bine taci si faci , decat sa ai gura mare si sa nu sti sa parchezi intre  2 tiruri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

stalker. Nu cred ca un sofer cu ani  lucrati pe articulat nu stie schimba vitezele sau nu stie sa faca o parcare. Ma supun la orice test pe orice articulat. Ce tot solicitati atatea detalii despre unde este amplasata semiremorca sau unde este capul tractor la K.J. Un sofer adevarat nu pune intrebari de acest fel. Daca la urmatoarea testare muta locatia semiremorcii sau modifica traseul ?  Am mai spus-o soferia nu este o poezie pe care o memorez si gata devin sofer.

Incearca sa citesti toate postarile mele si ai sa intelegi ca si eu sustin acelasi lucru. Eu nu am lucrat niciodata cu un schimbator cu 16 viteze si totusi m-am descurcat spre deosebire de colegul care sustinea ca lucreaza de ani buni si nu a trecut de prima intersectie. Poate la fel ar fi fost si cu parcarea dar probabil e mai bine asa.

Detaliile le-am dat pentru ca mi-au fost cerute, si eu am cerut detalii( nu de genul asta dar fiecare intreaba ce vrea pana la urma) si eram singurul cu bec in buzunar-un alt coleg a intrat in criza cand a vazut ca nu are bec in camera.

"Ma supun la orice test pe orice autoarticulat" spune-o celor care au mai lucrat pe asa ceva, daca topicul asta nu consideri ca ti se adreseaza lasa bobocii sa-si spuna si ei oful si sa se incurajeze unul pe altul.

Nu e greu de inteles din discutii ca suntem doar niste incepatori speriati eventual. Avem si noi dreptul asta.

Stii bine ca multi din "soferii adevarati" de la KJ si din alte parti nu stiu mai mult decat sa traga la rampa un autoarticulat si sa-i dea talpa. Pentru mine nu este destul ca sa pun stampila de "sofer adevarat" cuiva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.