Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Members

Stimati colegi pt cei interesati accesati siteul www.kim .johansen.dk. Acolo aveti detalii si telefoanele de la birourile din Franta,Greve copenhaga danemarca sediul central al kim,Oslo si Polonia. Daca stapiniti lb engleza ,franceza sau germana sunati si vb la birouri. Daca sinteti stapini si pe meserie si aveti si bani va puteti duce direct la Greve in COPENHAGA va cuplati citiva baieti cu o masina si va incercati norocul . Cel mai bine e sa incercati direct fara intermediari. Asa va veti gasi ceva mai bun de lucru. Daca nu aveti bani incercati cu firma BAC DIN CLUJ (bussines activ consult o gasiti pe net ,firma de recrutari prin care am plecat si eu in Danemarca )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 479
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

Colegu, hai sa fim mai buni! Nu stie, colegul, a auzit si el de firma asta si intreaba! Eu am vorbit cu o doamna la telefon, mi-a spus conditiile si nu mi-a convenit! Practic, trebuie sa fii cu sacosica in mana, dupa 9 ore de condus, spui bye- bye la camion si te culci undeva, altcineva, tot cu sacosica, ia camionul si pleaca mai departe! Tu astepti alt camion, pe care il duci mai departe inca 9 ore!! Probabil, sistemul, dealtfel foarte convenabil pentru firma, este pentru o generatie noua de soferi!! Noi,  cei invatati cu butelia, tigaia, borsul magic, cum sa facem? Drumuri bune la toti colegii!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegu, hai sa fim mai buni! Nu stie, colegul, a auzit si el de firma asta si intreaba! Eu am vorbit cu o doamna la telefon, mi-a spus conditiile si nu mi-a convenit! Practic, trebuie sa fii cu sacosica in mana, dupa 9 ore de condus, spui bye- bye la camion si te culci undeva, altcineva, tot cu sacosica, ia camionul si pleaca mai departe! Tu astepti alt camion, pe care il duci mai departe inca 9 ore!! Probabil, sistemul, dealtfel foarte convenabil pentru firma, este pentru o generatie noua de soferi!! Noi,  cei invatati cu butelia, tigaia, borsul magic, cum sa facem? Drumuri bune la toti colegii!!

Fara sa fac offtopic, nici mie nu mi place sa ma ,,mut ,, din camion in alt camion , pt ca dureaza vreo 40 min pana cand strangi totul , si daka ai uitat ceva , evident ca nu mai gasesti. Insa NOUA GENERATIE  de soferi e fara butelie si bors magic...pt ka butelia face miros de gaz si de mancare in cabina, poate topi plasticele cabinei,dureaza mult pe urma spalatul vaselor etc, iar daka mananc bors , dupa 30 de min imi este foame , mereu cat am fost pe cabina, am preferat sa mi iau salam, pastrama , conserve,sau sa mi cumpar  vreun PUI delicios :) de  la supermarketuri  gata facut , care este  mult mai ieftin decat in RO. De rezerva mereu am biscuiti , ciocolatele , bomboane :D,  si ce mai este bun prin strainatate !

Drum bun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

bai fratilor...inainte de a incepe tot ce am de zis vreau sa informez toti cei care au postat pana acum in acest topic ca "apartamentele" in care soferii isi fac pauzele nu au ajuns in starea in care sunt doar datorita polonezilor, bulgarilor si restul natiilor care mai sunt pe aici. Cei care ati trecut pe aici...pe la Kim...de cate ori ati dat si voi cu mopu prin camerele in care ati dormit..de cate ori ati dus sacii de gunoi la ghena, de cate ori ati spalat aragazele in care v-ati gatit fel si fel de ciudatenii de mancare?? deci tot aia sunt vinovati nu?? romanii sunt cei mai curati asa-i?? deci credeti-ma ca fiecare dintre noi avem o vina in proportii egale...sloganul?? "Daca ala nu a facut eu de ce as face??" colegu care zicea de office-ul de la oslo...cand erau soferii germani la firma cum erau camioanele amice? tot asa cum sunt acum cand nu mai exista acesti soferi? iti zic eu....NU. si stii de ce?? pentru ca aia sunt civilizati nu ca noi. Legat de "hotelul" de la Greve....pai prietene...acolo se plimba sute de soferi saptamanal....cum crezi ca ar putea sa reziste toate acelel lucruri care au fost puse la dispozitie de coducerea firmei daca nimeni nu se ingrijeste de ele?? cum ar putea fi masinile curate cand nimeni nu da cu o perie prin ele sau sa stearga bordul? si apropo....ati plecat toti de acasa de la 3000-4000 de euro sau RON si la kim ca freci menta si iei 1500-1800 e rau...fabulati prieteni....

...respecta si vei fi respectat...by Floriann

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare colegi !

Vreau sa stiu mai multe detalii despre proba de lucru din Danemarca ! Nu am lucrat prea mult pe camioane cu schimbator de viteze manual si am auzit tot pe aici ca proba s-ar da pe ceva camion de genul asta ! Va rog sa-mi spuneti mai multe despre aceasta proba ! Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

. Insa NOUA GENERATIE  de soferi e fara butelie si bors magic..

FOARTE RAU ......aia inseamna ca iara am facut un pas inapoi... cum adica dureaza prea mult sa speli vasele?? Pai nu de aia ai pauza zilnica de odihna??? sa gatesti ceva, sa halesti ceva facut de mana ta, sa speli vasele si eventual sa bei o bere, si evident apoi sa dormi vreo 8-9 ore. Asta cu noua generatie e o porcarie ordinara. Prietene daca tu stai numa in salam si pastrama sa nu te miri de ce se spune de (unii) soferi ca dezvolta boli digestive la 40 de ani. Asa ca lasa-ma frate ca si io sunt tanar si io am probleme dar nu accept sa lucrez in conditiile astea. Ar trebui sa ii lasam pe rusi sa lucreze in conditiile alea, sunt destule firme care ofera munca pe comunitate in conditii mai umane.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

FOARTE RAU ......aia inseamna ca iara am facut un pas inapoi... cum adica dureaza prea mult sa speli vasele?? Pai nu de aia ai pauza zilnica de odihna??? sa gatesti ceva, sa halesti ceva facut de mana ta, sa speli vasele si eventual sa bei o bere, si evident apoi sa dormi vreo 8-9 ore. Asta cu noua generatie e o porcarie ordinara. Prietene daca tu stai numa in salam si pastrama sa nu te miri de ce se spune de (unii) soferi ca dezvolta boli digestive la 40 de ani. Asa ca lasa-ma frate ca si io sunt tanar si io am probleme dar nu accept sa lucrez in conditiile astea. Ar trebui sa ii lasam pe rusi sa lucreze in conditiile alea, sunt destule firme care ofera munca pe comunitate in conditii mai umane.

Salut, scuze iar de OFFTOPIC ,dar incepe pauza de 9 ore, si

1) tre sa ma spal ( deobicei cu sticla uneori nu sunt dushuri la Peco) sau nu ai bani dureaza 30 de min

2) tre sa mananc hai inca 30 de min si ceva rapid salam , pastrama sandwich pui gata facut sau biscuiti in sistem de urgenta , nu am timp de butelii, sa fac bors , pe urma sa spal vasele, trece 1 ora si ceva si nu mai ajung sa dorm OK, nici in Ro nu mananc Bors ( nu am nici o boala digestiva am 30 de ani, timpul inseamna bani sau somn)

3) deja  mai sunt 7 ore si 30 de min de pauza , tre sa fac curat in cabina dupa ce am mancat , arunc hartiile,mizeria, vad unde am de dus maine, inainte de culcare ma uit sa vad de gorile sau clanuri sau alti hoti sun prin zona , daca sunt, dau cheie pana in alta parcare ( si asa se strica pauza)  ajungem la 7 ore...

4) cat mai adorm mai trece 1 ora , deci dorm 6 ore

Concluzia: la TIR  tre sa fii rapid , nu mai zic ca uneori tre sa mai cumperi mancare, speli haine , deci scazi din cele 6 ore dormite

DRUM BUN LA TOTI :* !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

salut toti colegii...dupa o pauza de 1 an pe site in sfarsit reusesc si eu sa mai rasp la cate unul si asta pt ca sunt in concediu

Deci cei care ma cunosc pe acest site sau de prin parcarile din draga noastra UE stiu ca nu pap kk degeaba si ca vorbesc din cunostinta de cauza...

Ir tu Mihai mai bine las o mai moale cu comentariile, pt ca esti putin in afara problemei(vis a vis de TIR si restul) du abia ce ai 3 ani de cand numai faci taxi si cauti cu disperare un job ca HGV Driver..Numai ca pt a fi sofer la tonaj nu inseamna sa stii o limba straina si sa ti dai parul cu gel iar cand e sa strangi kingile n o faci decat cu manusi pe mana...Scuze la ceilalti colegi pt aceasta mare paranteza..

Deci sfatul meu pt toti cei care sunt incepatori sau nu sunt stapani pe ei , siguri...sau nu cunosc cu adevarat ce inseamna sa fii sofer pe tir le recomand H Essers pt inceput..Ganditi logic..este mai simplu si muuuult mai ieftin sa vii la pt neamt la savinesti pt PROBA decat sa te tarai pana in Danemarca(la Comati lA AUTOCAR TRANPORT iASI - PADBORG este undeva la 190 euro)...

Am cunoscut destui colegi cu experienta kiar(pe intrn la noi) care au picat testul la Kim si cautau de lucru orice in Padborg...

Iar pt cei care zic zic ca au lucrat la Kim ...nu stiu cum a fost acum cateva luni sau ani dar in martie am vazut cu okii mei camerele lor de odihna si aveau tot confortul ca la o garsoniera conf. II...problema este singura cu mutatul, DAR acum cand este cald totul devine relativ simplu pt ca nu sunt multe de carat(mai greu este iarna), iar de mancare te descurci  daca stii locurile de unde poti sa ti cumperi ieftin si bun(ca REWE de ex.) sau Hof uri cu reduceri si farfurii pline.

Eu va doresc sincer "succesuri" multe la toti si sa ne intalnim prin parcari la un week de 45 la un gratar si o bere

Drumuri line fara capre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Moderators

mult noroc sa ai nicusormateescu!

si mai ales nu uita: este un examen nu te GRABI!! fa manevrele incet ca sa ai timp sa corectezi sa nu atingi vreo oglinda etc..

i ti spun doar ce mi au povestit altii cu care m am intalnit in padborg..este un examen simplu, dar trateaza l ca pe unul de permis!!

repet, manevre incete pt corectari ulterioare..

Drumuri line

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Mai colegii, eu nu va inteleg. Sunt 22 de pagini pe topicul asta pline toate de informatii despre aceasta firma. Ce doamne iarta-ma alte noutati mai credeti ca puteti afla? E unul din putinele topicuri serioase din aria "firme transport" si totusi se mai trezeste unul sa ceara noutati. oare nu credeti ca, daca era ceva schimbat , se gasea cineva sa posteze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

va salut ma oameni buni si va multumesc tuturor celor care va consumati timpul si aveti bunavointa sa impartasiti unele din cunostintele si experientele voastre . ce sa zic,eu nu sunt nici incepator,pentru ca doar ce am obtinut categoriile C,CE si acum fac cursurile pentru atestate (categoria B o am de 10 ani si circul in fiecare zi). imi place soferia , imi place meseria asta, dar si mai mult imi place sa ajung un bun sofer de tir , asadar va intreb , voi cum ati facut , cum ati inceput , cum se incepe treaba asta , pentru ca greu stiu ca este . la un examen , la un test de angajare ce ti se cere , ce te pune sa faci ?  inca odata mii de multuniri si  drumuri bune va doresc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

citeste cu o pagina mai in urma si ai sa vezi ca este deja o noutate asa ca nu te mai lua tu asa de noi aiurea ca nu cred ca ai dreptate

(,,cred ca au nevoie de soferi si au lasato mai moale cu proba de lucru")

Si cum crezi ca au lasat-o mai moale, crezi ca te pune sa dai buna ziua si gata esti angajat? Da, poate sunt mai ingaduitori examinatorii la proba de garat, parcat cu spatele , dar asta e altceva. daca nu esti in stare ca sofer sa iei o proba banala cum e la kim si sa mai schimbi trei cuvinte intr-o limba straina atunci cu parere de rau nu veniti deoarece cheltuiti bani aiurea si care cu siguranta ii imprumutati sau lasati familiile cu minimum necesar traiului zilnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ciao baietii,va scriu din bucataria de kim johansen din greve,si tin sa va anunt ca nu e asa greu cu testul,cum  :-\,mai ziceau unii,ca e greu,ca te pica.ca cine stie ce bete-n roate se mai intampla aici.eu cred ca aici e nevoie mai tot timpul de sofer,dar sunt perioade cand au nevoie exes de soferi,adica f numar,eu cred ca am nimerit in perioada aia cand aveau nevoie :-\,pentru ce zic asta,e pentru ca eu cu tiru in viata mea nu am avut bafta sa ma sui si iata ca sunt angajat aici.am condus doar camioane de 18 tonee,dar or vazut ca am ceva indemanare si gata.la inceputul testului i-am spus ca nu am condus tir in viata mea,dar am condus camion de 18 t,o fost multumit ca nu l-am mintit,ca cica mai vin consateni romani si zic ca sunt nepotii lui Lewis Hamilton si ca stiu de toate,si au plecat cu frana de remorca pusa sau ce stiu ce prostie.am plecat cu capul de tir din fata biroului de dispeceri,am mers in parcare ,am cuplat remorca cu ajutorul persoanei ce te testeaza,am plecat sa facem o tura prin poligoanele si drumurile vecine ,in jur de 15-20 de min,ne-am intors si am parcat cu spate si am decuplat,si gata.mare atentie la parcare cu spate sa nu atingi unul din 4 conuri rosii,ai 4 conuri rosii,2 la intrare cu spatele,2 la jumate,si la sfarsit ai un zid,trebuie sa te apropi de el la 20-50 cm,cel mai bine il pui egal la bot cu cel de langa tine,asa iesi mai usor ca poate nu poti reusii distanta.bun,greu a fost ca e emotie,dar in principiu,iti trebuie si undeva ambitie sa reusesti,nu sa vi cu un lan de morcovi in c.r,si speriat de toti amatorii.bun cei ce vreti sa incercati,eu va rog sa incercati,incercarea moarte n-are.eu am incercat pe banii mei,si am reusit,acum restu voi stiti.drum uscat la toti,si fara politie! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Sa va spun experienta mea la Kim : Am plecat din tara sambata , dupa un drum lung am ajuns pe la 5 ora la care trebuia sa fim acolo si sa ne ia cineva dar dupa 2 ore de stat in frig am sunat la firma si iam intrebat ce facem cum facem ca nu a venit nimeni dupa noi dar ne-au spus ca este pe drum si ca vine cineva dupa noi dupa inca 2 ore a venit cineva dupa noi toate bune ne-au dus la caminu unde stau soferii si marti dimneata exam .Incep examenu merg bine fara incidente nu ating borduri nu lovesc dat inapoi cu trailerul incarcat cu 20 de tone tot ok decuplez merg inapoi la office intram inauntru si vine alt tip si spune ca nu am reusit fara sa imi zica nimic ce am gresit ....am zis asta este dupa mine urmau inca 2 romani si un bulgar si la baieti le spune ca nu au luat desi au facut testu fara greseli ...neam resemnat neam chinuit sa gasim cu ce sa mergem inapoi in cele din urma am gasit a 2 zi un avion dar cat am stat acolo sa ast sa ne duca inapoi am intalnit colegi romani si care neau povestit ca acum nu fac angajari ca poate in ianurie deci in concluzie nu aveau nevoie de soferi si uite asa am facut un drum de Danemarca degeaba multumita unei firme de la Cluj care nu tie legatura cu cei din danemarca doar trimit oameni si iei isi iau comisionul ....Sfatul meu daca mergeti la aceasta firma sunati inainte si intrebati daca se fac angajari si perioadele cand se fac sunt ianuarie feb si in vara august -sep pentru cei interesati sper sa nu pateasca si iei ca noi..Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

BA.(  .??. ) fratilor care vreti sa mai veniti la firma mentionata mai sus ba nu mai veniti (. ?? .)   comentariu eliminat !! si am sa va dau si motive

  te obliga sa mergi fara card daca se termina programu sau sa mergi pe card peste program sunt firme la care tre sa incarci tu sau sa incarci tu si cine mai intelege si norvegiana lor nu stiu dar acestea se intampla pe national driver adica pe norvegia . FIRMA care recruteaza e din cluj va spun numai baliverne aia ai aici camere de cacat esti calaret ?(adica sch camionu cand vor ei cum vor ei ) conduci doar noaptea banii de nimic ptr munca de aiki si mancarea exagerat de scumpa pe norvegia asa ca aviz amatorilor va dau un sfat prietenesc cautati in alta parte va multumesc

te rog sa foloseti un limbaj civilizat !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Kim Johansen-DK 

  Buna colegi,o sa va descriu in cateva cuvinte experienta de munca la firma Kim Johansen din Danemarca.

  Am inceput sa lucrez la ei in vara anului 2011,inca de la inceput am avut probleme.Cand am ajuns seara pe la 20:30 in Copenhaga la aeroport am stat 3 ore in strada pt ca nimeni nu m-a asteptat,am sunat la nr de telefon pe care l-am primit de la Business Activ Consult Cluj dar am dat peste un robot care ma tinea pe hold,am asteptat peste 10 minute (era sa raman fara credit la tel),apoi am incercat sa iau legatura cu D-na Lucia Arion de la Cluj,dupa ce in sfarsit am reusit aceasta mi-a spus sa iau un taxi din aeroport si sa merg la Greve (26 km) unde era sediul firmei,m-am conformat (platind taxiul 65 eur) iar banii i-am obtinut inapoi abia dupa doua zile (dupa ce am promovat testul de conducere si am facut un scurt curs de initiere pur teoretic in limba engleza).Am primit aproximativ 60 de eur in coroane daneze iar 5 eur mi-au fost retinuti.Intotdeauna cand firma va face o plata in numerar se retin cei 5 eur "comision".

  In fine,dupa ce am ajuns pe la 23:45 la Greve am primit o camera la "hotel",o cladire din containere cu camarute 2,5x3,5,pereti murdari,un pat scorojit pt o persoana si o masa,fara lumina (mi s-a spus sa merg sa-mi cumpar bec daca vreau lumina in camera),o mizerie si un un miros acru de ciorapi nespalati.Majoritatea camerelor nu au geam doar un iluminator in tavan asa ca de aerisit nici nu poate fi vorba (sau de spalat pe jos).Toaleta este in fata asa zisului hotel (pe care colegii il numesc "Alcatraz") intr-un container metalic de culoare albastra ce are 4 grupuri sanitare cu dus de un jeg si un miros greu de suportat.Anexez niste poze sa va faceti o idee.

  Dupa aceasta "frumoasa" prima impresie a urmat a doua zi testul care consta in cuplarea semiremorcii,un parcurs de aproximativ 11 km,atat pe drum national mai ingust cu sensuri giratorii,viraje la stanga si dreapta cat si o scurta portiune de autostrada.Apoi urmeaza parcarea masinii cu spatele intr-un loc de parcare dreptunghiular delimitat de patru jaloane (daca atingeti un singur jalon ati picat testul si va intoarceti acasa pe cheltuiala voastra).

  Parcarea nu este chiar atat de dificila avand in vedere ca aveti loc sa va indreptati destul de bine in fata si apoi dati drept cu spatele intre cele 4 jaloane.Eu am dat testul pe o vechitura de DAF manual,acum am vazut ca se da testul pe IVECO Stralis hidramat din 2011 sau pe DAF automatic din 2012.

  Apoi urmeaza cursul de pregatire care dureaza cateva ore unde se vorbeste engleza si vi se explica in ce consta munca voastra la firma.Deasemenea se da un mic test scris,pur teoretic la sfarsit.

  Daca tipa cu care faceti cursul (o poloneza tanara cam "acra" pe nume Agneska) vede ca nu puneti intrebari sau va intreaba ceva si nu stiti sa raspundeti pt ca nu cunoasteti limba engleza riscati sa plecati acasa chiar daca ati luat testul de conducere.

  Dupa curs veti primi o mapa cu informatiile de care aveti nevoie pt a lucra,telefon de serviciu,carduri de alimentare,o cheie electronica pt gps-ul masinii,bocanci cu bombeu metalic,vesta reflectorizanta,harti,etc.Prima cursa este de obicei a doua zi.

  Va recomand sa va luati cu voi un GPS (chiar daca e pt. autoturisme) sau sa aveti bani pt a cumpara unul pentru ca riscati sa nu gasiti adresele de incarcare-descarcare.De asemenea e foarte inportant sa aveti un cearsaf,o perina si sac de dormit de acasa pt ca nici o locatie nu este dotata cu asa ceva.

  Activitatea principala a firmei este transportul de air cargo,colete de marfa puse pe un palet de aluminiu ce are forma unei tavi de dimensiuni aprox 2,5x3,5 m si o grosime de 1 cm peste care se trage o plasa de franghie.Intr-o semiremorca incap 4 paleti.Podeaua semiremorcii are role actionate pneumatic pe care ruleaza paletii la incarcare-descarcare.Deasemenea exista departamente unde se transporta europaleti sau posta (carucioare inalte pe roti pline cu colete pe care le incarca-descarca soferul).

  De obicei (80 la suta) soferul nu incarca sau descarca dar se intampla sa aveti si curse unde trebuie sa incarcati-descarcati.Eu am avut cateva experiente neplacute,o data am tras la lisa manuala paleti de 1280 kg cu gresie si credeti-ma ca acolo nimeni nu te ajuta,tipul de pe motostivuitor statea si se uita la mine cum ma chinui razand.

  Alta data trebuie sa decopertati cate o remorca veche si ruginita (au si remorci foarte vechi cu structura fixa,nu toate au prelata-cortina pe role),nedesfacuta de cine stie cand,pentru a pune chingi,situatie deasemenea neplacuta.

  Trebuie va spun ca clima din Scandinavia si nordul Germaniei este foarte urata,cu vant,ploaie si frig aproape in fiecare zi,chiar si vara.Sunt foarte putine zile insorite intr-un an.

  De obicei se lucreaza 6-8 saptamani cu 2-3 saptamani acasa,cand aveau soferi prea multi m-au trimis acasa 3 sapt dupa doar 6 sapt lucrate,asta de doua ori consecutiv.In aceste cazuri am venit acasa dupa 6 saptamani cu doar un salar din care a trebuit sa-mi opresc si bani de mancare (pt acolo) pana la urmatorul salar.

  Dispecerii sunt cam scarbosi si vorbesc urat cu soferii,am avut cazuri (si nu putine) in care pur si simplu zbierau la telefon cand vorbeau cu mine.Nu exista dispeceri romani ci doar polonezi,rusi (estonieni,lituanieni,etc),bulgari si danezi (doar 2-3).

  Cei mai multi soferi sunt bulgari (cam 75-80 la suta),multi nu vorbesc nici o limba straina (sau cel mult rusa).Ce pot sa va spun despre asa zisii "colegi" bulgari este ca sunt foarte galagiosi,neciopliti si au grave probleme de igiena (adica put pt ca nu se prea spala).Nu am vazut nici un bulgar sa bata la usa inainte sa incerce sa intre.Lasa o mizerie de nedescris peste tot : in cabina,in camera,la toaleta.De multe ori am strans dupa ei din cabina masinii pe care am preluat-o cate 2 pungi de gunoi pline cu resturi de mancare,ambalaje,pachete goale de tigari,coji de seminte,mucuri de tigara,flacoane goale de plastic,servetele,etc. 

  Daca o masina pleaca de la Oslo si trebuie sa ajunga la Frankfurt cursa respectiva o vor face 4 soferi.Fiecare isi face portiunea lui de traseu (7-8-9 ore de condus) apoi coboara intr-o locatie unde exista un apartament sau o casa inchiriata de firma,alt sofer urca in masina si merge mai departe in timp ce precedentul isi face pauza (de 9 ore,de obicei).

  Asta inseamna marele dezavantaj de a trage dupa tine o gramada de bagaje (cel putin un troler greu cu haine,sac de dormit,etc,cel putin o plasa mare cu mancare si eventual un rucsac sau o geanta cu un laptop-ul personal.De multe ori se intampla ca locul de parcare unde se schimba soferii sa nu fie chiar asa de aproape de apartamentul firmei,300-400 m sau chiar mai mult peste 500 m,ex:Sittensen(D).

  Referitor apartamentele din Europa ale firmei Kim Johansen ei promit marea cu sarea:ca au conditii,curatenie,masini de spalat,masini de uscat,bucatarie,net wireless,etc. dar din pacate am constatat ca treburile nu stau chiar asa.

  De obicei apartamentele sunt foarte murdare si se intampla frecvent ca masina de spalat,masina de uscat sau netul sa nu functioneze.Multe locatii chiar nu au internet,cine are nevoie nu are decat sa-si cumpere stick de net si sa plateasca.Chiar daca soferii sesizeaza aceste probleme celor de la firma nu le pasa si adeseori trec saptamani sau luni de zile pana problemele sunt rezolvate.

  Unele case sunt chiar "horror",ex:Osnabruck(D),imaginati-va cum e sa dormi intr-o camaruta mica cu 3-4 paturi alaturi de "colegii" bulgari,intr-un miros de picioare nespalate si transpiratie.Unul vrea sa vorbeasca pe mess,altul ar dormi,mereu usa se deschide cand altul cauta un pat liber.In plus "baetii" se aduna in living unde chefuiesc zgomotos uitandu-se la tv (canale bulgaresti evident),masa e plina de sticle de vodka si bere,scrumiere neincapatoare pline de mucuri,fum,mizerie,etc.

  Trebuie sa stai la rand daca ai nevoie la toaleta iar bucataria e mereu plina de "bratko" care gatesc la cuptor tot felul de mancaruri ce te umplu de fum si arome greu de suportat.

  Stai la rand daca ai de spalat,asta daca masina de spalat functioneaza.Daca masina de spalat merge cea de uscat e defecta sau invers,cat despre net,cand se apuca toti de downloadat filme nu mai poti sa vorbesti nici pe mess decat scris.Postez mai jos cateva fotografii cu "conditiile"  de la Greve(DK),Osnabruck(D) si Kassel(D).Cred ca nu mai au nevoie de comentarii.

  La angajare m-au intrebat intr-un formular daca sunt dispus sa conduc noaptea,eu am raspuns "DA" ca sa ma trezesc la un moment dat ca timp de 6-8 saptamani,cand am lucrat pe departamentul "Lufthansa",ca de fapt TOATE CURSELE se fac  doar NOAPTEA.Adica am condus noapte de noapte in fiecare noapte toate noptile cu exceptia pauzei saptamanale de 24 de ore sau celei de 45 cand era cazul.Dupa ce am condus toata noaptea si dormeam vreo ora doua dispecerii de pe biroul din Polonia (cei ce se ocupau de Lufthansa) trimiteau mesaje sau ma sunau pt ca ei incepeau serviciul dimineata si aveau nevoie stringenta sa ma deranjeze cu intrebari idioate referitoare la cursa,de ex:cati paleti,cate kilograme ai avut,etc. adica porcarii ce "nu pot" suferi amanare.Pur si simplu ii durea in p*** ca eu am condus toata noaptea si eram frant de obosit.Sa nu credeti ca daca imi inchideam telefonul sau il dadeam pe silent scapam pt ca punea pe un coleg sa ma trezeasca si sa-mi spuna sa deschid telefonul.De cele mai multe ori schimbau instructiunile si de doua,trei ori si ma trezeau doar sa ma intrebe daca le-am primit sau ma puneau sa schimb capul tractor (asta insemnand sa ma dau jos cu tot bagajul din cabina) sau semiremorca cu alt coleg chiar atunci cand dormeam cel mai  bine in cabina (evident in pauza mea de 9 ore) dupa o cursa grea.

  Exista locatii in care dormi in cabina,nu peste tot sunt apartamente,ex:Frankfurt,Billund,Arlanda,Landvetter,etc.

  Cat am lucrat pe Scandinavia (un an) de multe ori conduceam 7-8 programe fara pauza de 24 de ore (daca ceream 45 de ore pauza saptamanala ma scuipa in fata dispecerul JOHN Christensen,un mos danez care a fost sofer si acum isi bate joc de romani),ce sa mai spun de timpul de lucru care sarea de cele mai multe ori la 17-20 de ore pe zi.Nu are rost sa pomenesc nici de cursele foarte lungi pe care nu reuseam sa le fac nici in 10 ore de condus sau de cate ori am condus 10 ore de 3-4 ori pe saptamana.Toate astea se fac deoarece ei mizeaza pe faptul ca in Scandinavia controalele sunt foarte rare si vor scapa basma curata.Eu am avut noroc ca nu m-au oprit niciodata.

  Cat despre "hotelul" de la Greve daca ai norocul sa ajungi pe acolo in apropierea weekend-ului sigur nu vei gasi camera libera pt ca cei de la service desk tin chei sub tejghea pt prietenii lor soferi rusi si bulgari.Au fost cazuri cand am venit de la Frankfurt in echipaj si nu au avut sa-mi dea nici macar o cabina de cap tractor sa ma odihnesc drept urmare am stat in fata la service 4 ore asteptand sa-mi dea o camera in timp ce "prietenii" vorbitori de limba rusa primeau camere intr-o veselie.Bineinteles ca am facut scandal dar fara nici un rezultat.

  Si acum sa trecem la ce este foarte inportant:banii.Salariul promis este cel de 1400 eur/luna pt romani,eu am luat de mai multe ori sub aceasta suma,ex:1385 euro/luna de 2-3 ori.

  Asa zisele "mariri" de 8 eur/zi lucrata de la 4 luni respectiv un an si din an in an sunt calculate in salariul brut si de fapt veti primi net 3 eur/zi lucrata,asta ducand de la 1400 euro/luna la angajare la aproximativ 1500 euro/luna dupa un an si ceva,adica dupa doua "mariri" de salariu.Sunt colegi care dupa 3 ani de munca iau 1600 euro/luna ceea ce este foarte trist.

  Nu la toti le da cei 3 euro/ziua lucrata dupa 4 luni si/sau un an,unii nu primesc nimic altii iau doar 1,5 euro/ziua lucrata in plus,nu exista o regula asa ca ramane la latitudinea lor cat si ce dau.Ceea ce este sigur sunt cei 32 euro/zi diurna pe care ii primiti pentru fiecare zi in care nu sunteti in Romania.Pt perioada de concediu de 2-3 saptamani petrecuta acasa dupa cele 6-8 saptamani de serviciu nu primiti nici un ban.Am patit in nenumarate randuri sa conduc 25-26-27 de zile si sa-mi fie platite doar 22-23,si nu doar mie ci si altor colegi.

  Pe tipul care se ocupa de probleme legate de bani,zile platite,mariri de salariu il cheama Lars,e suedez,deci un mare mincinos (suedezii sunt cei mai mari mincinosi ai Europei nu italienii cum gresit se credea) care stie sa te duca cu zaharelul si sa-ti promita marea cu sarea.

Contractul de munca se face in Estonia nu in Danemarca (o alta smecherie a patronului pt a nu plati multe taxe) cat despre vechime,pensie,asigurare medicala si alte drepturi va spun sigur ca puteti sa uitati de ele pentru ca de la "rusii" din Estonia nu o sa primiti nimic chiar daca lucrati 5 ani sau mai mult (cunosc cateva cazuri care nu au primit vechimea pt pensie chiar daca a lucrat 5 ani si o luna),cat despre returnarea taxelor platite statului estonian acestea nu se mai pot recupera dupa terminarea contractului (eu am incercat dar nu am reusit) pentru ca nici o firma care se ocupa de recuperarea taxelor nu colaboreaza cu statul estonian.

  Firma Kim Johansen face angajari in Estonia si lucreaza cu contract de inchiriere de personal cu firma din Danemarca care va poate trimite sa lucrati pentru punctele de lucru din Norvegia sau Franta.

  Ar fi bine sa aveti in vedere daca vreti sa lucrati pentru aceasta firma  mai ales in Scandinavia ca PRETURILE LA MANCARE SUNT FOARTE MARI ! Din 1400 de euro pe luna cheltui jumatate daca fumezi si mai bei cate o bere.Exemplu:in Danemarca la Bilka faci cumparaturi de 40 de euro si mananci maxim 3 zile daca faci economie.Preturile la tigari in Norvegia sunt uriase,un pachet de Marlboro costa 100 de corone adica 13 eur (treisprezece) !,un kilogram de carne de porc congelata este 25 euro,o bere la jumate 3 euro in cea mai ieftina alimentara.

  Daca veti lucra in Scandinavia 1400 de euro/luna e foarte putin,cei care fac Danemarca-Germania-Olanda-Belgia-Franta se mai descurca cu mancarea si isi cumpara tutun la cutie sa fumeze,in schimb cei care fac Danemarca-Suedia-Norvegia-Finlanda (cum am lucrat eu un an pe 1400 euro/luna) nu se vor alege cu mare lucru din acest salar.  Cat despre patron nu pot sa va spun decat ca in ultimul timp si-a cumparat o insula privata si un castel in Franta printre alte multe "achizitii".Asa ca nu pot decat sa va avertizez sa va ganditi de doua ori inainte de a lua decizia de a merge la Kim Johansen DK.Multa bafta si drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.