Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Rovigneta pentru 7,49T


Andrei_D

Recommended Posts

  • Members

Sunt incepator, am luat de curand primul camion, o septica. MTMA 7.490kg. La ce categorie de rovigneta se incadreaza?

Rovinieta / rovigneta categoria C:
    Vehicule de transport marfa cu 3,5 t mai mic decat MTMA mai mic sau egal cu 7,5 t;

* Rovinieta / rovigneta categoria D:
    Vehicule de transport marfa cu 7,5 t mai mic decat MTMA mai mic decat 12,0 t;

Intreb deoarece pentru mine e clar ca masina se incadreaza la categoria C dar fostul proprietar facea pentru categoria D. Am facut de curand pe o zi si la fel, cica e nevoie de categoria D. Daca are vreo importanta, camionul are motor de 6.000 cmc si 12T tractabil in acte.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

nu are logica, pentru ca nu am si remorca. Plus de asta MTMA camion + MTMA remorca inseamna cam 19,5T, deci cu ansamblu depasesc categoria D. Dar eu nu am ansamblu, pe sosea este doar camionul.

 

Ma deruteaza formularea "cu 3,5T mai mic decat MTMA", nu stiu la ce se refera.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

MTMA autovehicul 7,5t și ''tractabil'' 12t?! Și 19,5t ansamblu total, în configurația aia?!

Eu zic să lași poveștile și învață întâi unde să citești informațiile de care ai nevoie. Și e foarte simplu... Certificatul de înmatriculare și Ordonanța 15/2002. Legea vorbește despre ''vehicul'', dar se subînțelege atât un autovehicul cât și un ansamblu de vehicule (caută la definiții în lege și o să vezi). Dar în practică, tu îți cumperi rovinietă pebtru categoria de vehicul pe care o vei conduce în perioada de timp pentru care îți cumperi rovinietă.

Dacă azi mergi doar cu camionul îți iei pentru categoria C. Dacă mâine agăți și remorca, atunci îți iei pentru categoria D. Deci 2 roviniete, în 2 zile, în categorii diferite. Categoria C = M.T.M.A. între 3501kg și 7500kg; Categoria D = M.T.M.A. între 7501kg și 12000kg.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Colegul cri5tian tia dat informatii mai concrete..eu iti spusesm sa te uiti in actele masinii  si sa vezi tonajul..adica cit este trecut...nu are rost sa repet ce spunea Cristian mai sus..Sa nu te legi la cap era pentru faptul ca tu azi pleci doar cu camionul..asa stii in acel moment..numai ca intre locul plecarii si sosirii la incarcare..[sa zicem] apare altceva...respectiv patronul hotaraste ca tu sa iei si o remorca si sa iti continui calatoria..In acest mod esti obligat sa mai cumperi din nou o rovigneta pentru aceiasi zi..dar de asta la o categorie diferita...Deci..?? concluzia..nu te lega la cap daca nu te doare...El lua pe D...iti spune sa iei pentru D...el plateste...atunci..??posibil sa stie ca oricind poate interveni ceva si atunci e prevenitor...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.