Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Totul despre ADR.


szaga

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 241
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • Members

Salutare prieteni, imi poate trimite si mie cineva pe mail "mirceajifcu@yahoo.com" informatii referitoare la ADR? Date de examinare pentru septembrie / octombrie 2012, curs, intrebari si raspunsuri etc.

PS: Eventual o scoala de soferi in Timisoara care face acest curs si costul cursului daca se poate?! Intreb nu pentru ca mi-e lene sa ma plimb pe la ele sa intreb, dar vin in tara pentru 2 saptamani de luni si vreau sa stiu in prealabil cateva detalii.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

salutare ! as dori si eu daca se poate raspunsurile la intrebarile de pe site-ul arr.ro , am luat intrebarile pt marfa , adr si agabaritice dar nu gasesc raspunsurile daca le are cineva va rog sa mi le trimiteti si mie pe kemet_virus@yahoo.com va multumesc mult asa pot sa invat mult mai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salutare ! as dori si eu daca se poate raspunsurile la intrebarile de pe site-ul arr.ro , am luat intrebarile pt marfa , adr si agabaritice dar nu gasesc raspunsurile daca le are cineva va rog sa mi le trimiteti si mie pe kemet_virus@yahoo.com va multumesc mult asa pot sa invat mult mai bine !

Ai mail  ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am dat si eu examen la ADR ieri (sambata) si mi s-a parut usor de cand m-am dus la cursuri. La colete ai 30 de intrebari si la cisterne 20 de intrebari. Daca ai timp si te duci la cursuri pe fiecare zi, nici nu trebuie sa faci acasa ceva, ca inveti de acolo tot si faci si chestionare acolo, esti deja invatat. La examen, oricum va ajuta domnii de la ARR, am vazut cum le faceau raspunsurile. Numai unu mai in varsta a picat ca a gresit mai mult de 6 intrebari.

In concluzie nu e de speriat. Bafta tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Buna ziua, intrebare pentru cei care au deja ADR-ul luat,

e adevarat ca daca incarci mai mult de 1000 de colete cu semnul ala in forma de romb cu varful superior si cel inferior negru ( marfa care nu trebuie transportata cu adr pentru ca are o cantitate limitata de produs periculos), ai nevoie de adr??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

      Mare atentie colegi , nu uitati sa semnati atestatul ADR la .... detinator ! Am uitat sa-l semnez pe al meu,si dragutul , amabilul  ...vames ungur mi-a amintit cu zimbetul pe buze si ... incasind de la mine pe loc 100.000 de forinti ( aprox. 390 euro). Nu fiti la fel de generosi ca mine , semnati-va...cartonasul !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da ai nevoie de ADR.

Pana in prezent am  facut zeci de curse cu diferite produse pe care le credeam in afara ADR-ului doar pentru ca vedeam rombul ala cu capetele negre, la firma cand i-am spus sefului ca e marfa in ADR s-a apucat de ras si mi-a zis sa imi vad de treaba in continuare....,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pana in prezent am  facut zeci de curse cu diferite produse pe care le credeam in afara ADR-ului doar pentru ca vedeam rombul ala cu capetele negre, la firma cand i-am spus sefului ca e marfa in ADR s-a apucat de ras si mi-a zis sa imi vad de treaba in continuare....,

in franta daca transporti marfa ADR fara sa ai atestatul amenda 10000 euro si 6 luni puscarie,atentie mare,patronul spune sa mergi ca raspunde el dar raspunderea este a ta ,el va plati amenda sa deblocheze camionul dar tu ramaii cu parnaia,este un coleg care abia asteapta sa iasa din puscarie sa ii spuna cateva patronului,6 luni departe de copii si restul,un om care a muncit si care sufera enorm pt naivitatea lui de a crede ca patronul ii doreste binele,deci nu va jucati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Subscriu. Si acum m-am uitat in cartea ADR, coletele sau marfurile periculoase in cantitati limitate. Acesta nu trebuie sa depaseasca 30 kg fiecare, iar pe fiecare colet trebuie aplicat eticheta cu substanta specifica. Coletele transportate in cantitati limitate pot avea risc de pericol exceptand clasa "1". Deci poti transporta chiar si din clasa 7 (Radioactive). Marfurile care se transporta in cantitati limitate sunt destinate si transportului ICAO (aerian). Daca la aia unde iei tu produsele, nu specifica pe colet si eticheta de pericol, atunci e amenda si ptr Expeditor si pentru Transportator. Ai grija cu ADR-u ca e belea, amenzi foarte mari. Mai bine intrebi ce fel de produse transporti, dar chiar si daca au un risc scazut de pericol, acestea sunt incadrate la marfuri periculoase in ADR. Era un turc care transporta spray-uri, parfumuri pe inteles, si a fost controlat..cand i s-a cerut autorizatia ADR, canci ca nu avea asa ceva. Nici eu nu credeam ca spray-urile la tub sunt incadrate la ADR. Si i-a dat o amenda de 6000 Euro. Mai bine ai face tu sa te interesezi ce transporti si eventual sa ceri si parerea cuiva, de pe la scolile de atestate sau de la ARR. Sa nu ai surprize. Aceasta eticheta daca nu era la ADR cum ai crezut tu, probabil nu o mai gaseam in carte si nu se mai vorbea de ea. Mai exista un capitol: Transportul marfurilor in cantitati exceptate. Ce inseamna asta ca pot transporta marfuri periculoase care sunt exceptate de la ADR? NU! Si mai e un tip, marfuri periculoase in cantitati partiale. Deci totul se refera la ADR, nici cum ca acestea ar fi posibil transportate si fara ADR, ca sunt partial periculoase, exceptate, sau limitate. Deci intereseaza-te ce contin marfurile de le transporti tu si ce grad de pericol au. Si daca transporti marfuri (infentioase) deseuri de la spital, organe etc...sunt incadrate la ADR, deoarece este un mare risc de infectie, virusi etc. Masina trebuie semnalizata si la fel si sacii cu eticheta specifica si autorizatia ADR pentru sofer. Acestea intra in clasa coletelor. Multi care nu cunosc zic, pai ce ba si carne daca transport, trebuie ADR? da daca alea sunt deseuri de spital, unele bolnave etc..deci ADR din start. Nu e de joaca si decat sa te prinda vreunu, ar fi mai bine sa intrebi. Si lasa-l pe patron ca patronu sigur nu stie nimic despre treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

in franta daca transporti marfa ADR fara sa ai atestatul amenda 10000 euro si 6 luni puscarie,atentie mare,patronul spune sa mergi ca raspunde el dar raspunderea este a ta ,el va plati amenda sa deblocheze camionul dar tu ramaii cu parnaia,este un coleg care abia asteapta sa iasa din puscarie sa ii spuna cateva patronului,6 luni departe de copii si restul,un om care a muncit si care sufera enorm pt naivitatea lui de a crede ca patronul ii doreste binele,deci nu va jucati.

Vad ca e serioasa treaba, eu transport doar intern in Italia, aici nu e prevazuta pedeapsa cu inchisoarea, cel mult ramai fara permis 6 luni, si o amenda de la 1500 la 8000 de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Vad ca e serioasa treaba, eu transport doar intern in Italia, aici nu e prevazuta pedeapsa cu inchisoarea, cel mult ramai fara permis 6 luni, si o amenda de la 1500 la 8000 de euro.

Da mai bine te interesezi sa fi legal. 8000 de euro e o suma imensa, ar fi nasol. Pedeapsta cu inchisoarea la francezi mi se pare deplasata, ptr ca nu faci crima ca transporti fara ADR...pana la urma ori cu ADR ori fara el tot asa le duci daca stai sa te gandesti...dar fiecare tara cu legile ei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Subscriu. Si acum m-am uitat in cartea ADR, coletele sau marfurile periculoase in cantitati limitate. Acesta nu trebuie sa depaseasca 30 kg fiecare, iar pe fiecare colet trebuie aplicat eticheta cu substanta specifica.

Coletele nu trebuie sa depaseasca 30 kg, exista si o limita minima?  De exemplu, transport un after shave care al carui colet cantateste mai putin de 1.5 kg, dar cu eticheta pentru marfuri pericoloase in cantitati limitate, fara eticheta de pericol, fara cod ONU, pe un palet sunt 133 cutii....,

Coletele transportate in cantitati limitate pot avea risc de pericol exceptand clasa "1". Deci poti transporta chiar si din clasa 7 (Radioactive). Marfurile care se transporta in cantitati limitate sunt destinate si transportului ICAO (aerian).

Daca la aia unde iei tu produsele, nu specifica pe colet si eticheta de pericol, atunci e amenda si ptr Expeditor si pentru Transportator. Ai grija cu ADR-u ca e belea, amenzi foarte mari. Mai bine intrebi ce fel de produse transporti, dar chiar si daca au un risc scazut de pericol, acestea sunt incadrate la marfuri periculoase.

Asta e problema, expeditorul nu spune nimic(desi cred ca stie) pentru ca ar trebui sa plateasca mai mult pentru transport. De obicei incarc after shave-ul ala cu nume de  jeans  si produsul ala pentru desfundat chiuveta foarte cunoscut,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Coletele nu trebuie sa depaseasca 30 kg, exista si o limita minima?  De exemplu, transport un after shave care al carui colet cantateste mai putin de 1.5 kg, dar cu eticheta pentru marfuri pericoloase in cantitati limitate, fara eticheta de pericol, fara cod ONU, pe un palet sunt 133 cutii....,

Asta e problema, expeditorul nu spune nimic(desi cred ca stie) pentru ca ar trebui sa plateasca mai mult pentru transport. De obicei incarc after shave-ul ala cu nume de  jeans  si produsul ala pentru desfundat chiuveta foarte cunoscut,

Nu exista o limita minima la transportul marfurilor in cantitati limitate. Exista doar o limita maxima. Daca acele produse nu au numar Onu, nici eticheta de pericol, si nu prezinta risc de inflamabilitate, toxicitate, atunci se poate folosi doar acea eticheta in cantitati limitate. Dar nu te-am intrebat, daca expeditorul este cumva si producator? Daca astea vin de la producator fara inscriptiile mentionate, atunci poti sa stai linistit. Am recitit niste capitole din ADR si daca la ambalejele pe care producatorul si expeditorul nu mentioneaza nimic nici pe documente de riscuri, nu semnalizeaza produsul cu etichete pericol, atunci acestea nu fac parte ADR. Normal daca ar prezenta pericole, producatorul insusi ar trebui sa aiba pe produse inscriptii cu eticheta pericol, Numar Onu de indentificare etc. Iar apoi obligatia expeditorului este de a pune etichete si pe ambalajele sau cutiile in care sunt ambalate acele produse si etichetate. Si la produse periculoase trebuie si fisa de siguranta, insa nu e cazul tau, numai daca transporti produse inflamabile cu risc mare de pericol. Insa s-a schimbat si aia, trebuie sa o dea transportatorul, nu o mai da expeditorul. Daca nu e mentionat pe produs( ce sunt alea, bidoane, cutii facute de producator) atunci nu e problema. Daca exista si expeditorul nu a facut nimic in acest sens, il paste amenda daca il prinde controlul. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu exista o limita minima la transportul marfurilor in cantitati limitate. Exista doar o limita maxima. Daca acele produse nu au numar Onu, nici eticheta de pericol, si nu prezinta risc de inflamabilitate, toxicitate, atunci se poate folosi doar acea eticheta in cantitati limitate. Dar nu te-am intrebat, daca expeditorul este cumva si producator? Daca astea vin de la producator fara inscriptiile mentionate, atunci poti sa stai linistit. Am recitit niste capitole din ADR si daca la ambalejele pe care producatorul si expeditorul nu mentioneaza nimic nici pe documente de riscuri, nu semnalizeaza produsul cu etichete pericol, atunci acestea nu fac parte ADR. Normal daca ar prezenta pericole, producatorul insusi ar trebui sa aiba pe produse inscriptii cu eticheta pericol, Numar Onu de indentificare etc. Iar apoi obligatia expeditorului este de a pune etichete si pe ambalajele sau cutiile in care sunt ambalate acele produse si etichetate. Si la produse periculoase trebuie si fisa de siguranta, insa nu e cazul tau, numai daca transporti produse inflamabile cu risc mare de pericol. Insa s-a schimbat si aia, trebuie sa o dea transportatorul, nu o mai da expeditorul. Daca nu e mentionat pe produs( ce sunt alea, bidoane, cutii facute de producator) atunci nu e problema. Daca exista si expeditorul nu a facut nimic in acest sens, il paste amenda daca il prinde controlul. Bafta.

Expeditorul este si producator, saptamana asta am vazut un container care incarca pentru extern acelasi produs, am vazut ca pe cutii avea un cod ONU si i-a dat fisa de siguranta, in plus mi-am dat seama ca ei aseaza cutiile pe palet in asa fel incat sa nu se observe semnul de la marfa periculoasa in cantitate limitata, cred ca imi voi vedea de treba mea, daca se va intampla ceva imi voi lua matura in primire si voi matura vreo 6 luni parcarea de la firma, ca doar nu degeaba am contract pe perioada nedeterminata....,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.