Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tahograf digital


Postări Recomandate

  • Members

salutare,in sfarsit dupa indelungi cautari am reusit sa ma angajez in Roma si eu pe un eurocargo 120e28,fac curse locale.fiind la inceput in aceasta meserie am niste nedumeriri cu diagramele,tahograf si timpi de condus odihna.pentru inceput tahograful e analogic vdo,eu primul lucru care nu il inteleg este chestia cu timpul disponibil(tempo di impegno)care e de 3 ore,nu?adica eu daca plec cu camionul la ora 00 pot sa ma intorc la garaj la ora 12 respectiv 13 de 2 ori pe saptamana?cum se calculeaza acest timp daca de ex eu merg 1 ora dupa care astept jumatate de ora la incarat,aceasta jumatate cum o calculeaza efectiv ei?ca timp disponibil?

acest tip de tahograf care il am are urmatoarele semne ;ciocacanele patratel si pat,'soferul care mi-a aratat vreo ruta,cum se aseaza marfa si punctele unde trebuie sa o las mi-a zis sa il las mereu pe patratel,ceea ce nu mi se pare corect dar asa fac toti pe la firma asta... :o

Acum sa va zic programul meu:Plec la 23,30 de la garaj merg 45 de min ajung la depozit ,astept sa ne dea drumul inauntru circa 45min- 1 ora bag masina la rampa pentru descarcat ambalajul gol (circa 10minute)bag masina la alta rampa pentru incarcat de la 30min pana la 1 ora...dupa care plec,ajung la primul punt de descarcare in 50 min 1 ora, descarc minim 30 de minute dupa care plec spre a doua descarcare la care ajung in 15 minute si descarc minim 20 de minute,dupa care plec la incarcat iar spre depozit unde ajung in 1 ora,acum nu mai astept ci in carc in maxim 40 min si plec iar spre primul punc de descarcare unde ajung in 1 ora,descarc in 20 minute si ma duc la a2a descarcare(5min de mers) unde astept 15 min sa deschida sau nu astept de loc ,depinde,,...intru ,descarc 20 de minute dupa care plec la urmatorea descarcare (10 min de mers)stau la descarcat si aici 20 minute dupa care plec spre ultimul punct de descarcare (10 min de mers)descarc in maxim 10 minute si plec spre garaj in jur de 45 min-1 ora depinde de trafic ajung la in jur de ora 9 dimineata.DECI plec la 23,30 si ajung inapoi la 9-9,30.acum nu stiu pe ce trebuie sa tin selectorul de la tahograf pe ciocanele mereu sau pe patrat mereu,ca el oricum inregistraeaza timpi in care conduci.si va rog sa imi spuneti deaca respect pauza si daca nu cum sa fac ....de sambata de la 09,oo sunty liber pana duminica seara la 23,00.va multumesc anticipat pentru rabdare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Moderators

cel mai bine deschizi un subiect cu tema asta,nu de alta dar inteleg din intrebarea ta ca esti destul de nepregatit,dicutam acolo mai multe,aici pot doar sa iti spun ca timp disponibil inseamna ca tu esti pe patrat si nu faci nici o activitate,esti disponibil ,daca cumva tu muncesti la descarcat,incarcat,etc inseamna ca esti pe ciocane,sau cind faci o alta munca,gen pana,etc.conteaza si cum e legislatia pe italia cu timpii de munca,nu cu cei de condus,deci ne auzim cu mai multe pe subiectul pe care o sa il deschizi,vei gasi destui colegi care sa te ajute

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Hihihihihi. Fiecare este liber sa faca ce doreste. Nu degeaba spune proverbul ca fiecare pasare pe limba ei piere. Si pe mine ma batea gandul sa folosesc diferite smecherii gen al doilea card sau magnet. Iar apoi am zis: de ce frate? Sa imi fur singur caciula. Tot banii aia ii iau, iar daca nu imi ajunge timpul sa ajung la destinatie, in conditiile in care am condus doar cu pauzele regulamentare si toate cele, inseamna ca e vina celui care a gandit cursa si nu si-a dat seama ca este imposibil sa ajungi in timp. SI atunci sun la ei, le zic ca nu mai am timp de condus si sa se spele pe cap. Dar cand ajung acasa pun capul pe perna si dorm linistit, pt ca am respectat legea. Dar asa sunt unii .... vor sa isi fure singuri craca de sub picioare. Drumuri bune tuturor!

Mi-a placut raspunsul lui chr1s. Eu chiar nu inteleg de ce unii vor sa fie eroi. Nu va face nimeni statuie si cu atat mai putin o firma care va pune in situatia de a fi cu timpii la limita. Mersul cu autocarul la spalat, la service sau orice altceva este tot munca care trebuie sa-ti fie platita tie ca sofer. Cu siguranta nu stai intins in pat si te uiti la televizor, nici nu esti in oras la o bere cu prietenii, sau daca ai fi in orasul tau nu esti acasa cu sotia (prietena), copii si rudele. Cei care cauta diverse modalitati de a fenta lege nu faceti nimic altceva decat sa cautati modalitati de a va fenta timpul liber si de bani. Eu unul va urez succes si spor :D :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

salut ,sunt incepator si va intreb in legatura cu tahograful .daca las masina dupa o zi de munca la firma seara sau cand ajung dupa cele 15 ore de activitate ,scot cartela din taho si-l las pe ce?,iar a 2 a zi oiau de la cap cu introdusul cartelei si bat de ;la cap destinatia,etc.?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • Administrators

tahograful recunoaste tara si implicit limba tari de origine a cardului soferului , deci seteaza singur limba dar se poate face si manual , dai de sageata sus , o sa te intrebe daca vrei sa intri in menui , mai dai o data sageata sus si apare limba , dai ok si o alegi din lista , dupa ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Salutare,

Sunt nou pe aici :( . ca si sofer detin permis de conducere de 7 ani (B,C,E) emis in Germania,unde si locuiesc de altfel,si muncesc,dar nu am mai condus camion pana anul acesta,adica nu am practicat munca de sofer,...Sunt putin in impas cu niste date...

In sensul imaginilor de pe aparatul Taho.

Care ce semnifica?

Am fost intr-o cursa de unul singur joi,si m-am cam incurcat cu acele semne de pe Tahograf,in sensul ca ciocanele sunt condus,si acel scaun Pauza?

Stiu ca trebuie sa trebuie sa ma duc 4,5 ore si 45 min pauza(30 min minim,cu recuperare ulterioara),si iar 4,5 ore .Dar problema e alta,dupa 4,5 ore mi-a inceput sa imi clipoceasca tahograful ca sa fac pauza,totu bine si frumos,am tras in parcare si am pus pe scaunel,am stat 45 min si cand plec ,dupa vreo 3-4 km ,iar a inceput sa imi zica de pauza,si ca mai am inca 40 min(adica numai 5 min facusem pauza),i-am tot dat ok,pana disparea,si iar dupa cativa km imi amintea.Mi-am bagat piciorul in ea avertizare si am dus-o asa pana la destinatie.Nu a fost o distanta mare(circa 500 km),si de la 4 dimineata pana la 12 amiaza,deci m-am incadrat la 8 ore.

Rugamintea mea este sa imi explicati semnele exacte de pe taho,si sa imi spuneti daca am procedat corect cu tahograful din imaginea urmatoare.

taho.jpg

Va multumesc...

P.S. puteti sa ma faceti cu apa si otet,ca nu e nici o problema ,sunt incepator desi am 7 ani de permis :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scaunul-pauza

Volanul-conducere

Ciocanelele-alte activitati

Nu e bine ce ai facut acolo, le-ai cam incurcat.

Ai condus peste 4ore si 30 fara sa ai pauza 45 de minute...4 minute iti lipseau sa termini 45 de minute.

Oricum pauzele alea pana in 15 minute le faci degeaba ca nu se iau in considerare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

taho.jpg

Stiu ca trebuie sa trebuie sa ma duc 4,5 ore si 45 min pauza(30 min minim,cu recuperare ulterioara),si iar 4,5 ore .Dar problema e alta,dupa 4,5 ore mi-a inceput sa imi clipoceasca tahograful ca sa fac pauza,totu bine si frumos,am tras in parcare si am pus pe scaunel,am stat 45 min si cand plec ,dupa vreo 3-4 km ,iar a inceput sa imi zica de pauza,si ca mai am inca 40 min(adica numai 5 min facusem pauza),i-am tot dat ok,pana disparea,si iar dupa cativa km imi amintea

:ymhug::ymhug: bun venit in comunitatea soferii.ro , iti apreciez onestitatea si interesul de a cunoaste , te rog sa urmaresti acest scurt rezumat :

conform regulemntului 561 /2006 CE

Art 4 (q) „perioadă de conducere / şofat”: durata de şofat cumulată între momentul în care conducătorul se

aşază la volan după o perioadă de repaus sau o pauză şi momentul în care începe o perioadă de repaus sau o pauză. Perioada de şofat poate fi continuă sau fragmentată.

Articolul 7

După o perioadă de patru ore şi jumătate de condus, conducătorul trebuie să facă o pauză

neîntreruptă de cel puţin patruzeci şi cinci de minute, exceptând cazul în care îşi începe o

perioadă de repaus.

Această pauză poate fi înlocuită cu o pauză de cel puţin cincisprezece minute urmată de o

pauză de cel puţin treizeci de minute, pauze intercalate pe parcursul perioadei de conducere

astfel încât să respecte dispoziţiile primului paragraf.

exact ce nu ai facut !! x_xx_x

intre 04.40 si 05.21 utc ai 41 minute pauza , mai trebuiau 4 minute sa completezi pauza si ceea ce ar fi fost prima perioada de conducere . sau daca intre 00.57 si 04.40 utc , inainte de aceasta pauza de 41 minute ai fi avut o pauza de minim 15 minute , suma lor ( desi depaseste 45 minute ) formeaza o pauza fractionata ( minim 15 + minim 30 obligatoriu in aceasta ordine )

tahograful digital are setata o alarma initiala de apropiere a sfarsitului duratei de conducere ( 4,30 ore ) , adica la 4.15 ore de condus efectiv apare acel semnal luminos si textual in care esti avertizat ca in 15 minute vei depasii limita si ca esti obligat sa opresti . avertizarea apare constant si daca nu opresti se considera eveniment la depasirea pragului de 4.30 ore . evident el te va anunta mereu , tu dai ok , fapt apreciat ca esti constient de ea !!

la ora 05,21 cand te -ai pus in miscare dupa acea pauza de 41 minute , aveai conduse 3,32 ore si de acolo cum tahograful nu a ,, vazut ,, pauza ( nici fractionata nici din o bucata ) a continuat sa adune si desi la 06.41 utc aveai 4,25 ore conduse pauza de 19 minute e degeaba , trebuiau minim 30 minute si contorul duratei de conducere se dadea la zero , ( exemplu : https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9213_n.jpg , randul din dreapta sus e cumulul pauzei , dreapta jos activitatea executata in acel moment -pauza , acolo executasem 15 minute in prealabil si 30 minute exact ca la carte . )

cum tahograful inca nu a ,, vazut ,, pauza cum trebuie a tot adunat ....zici de pauza , tu ca ai vazut lipsa 40 minute , de fapt aveai 41 inregistrate de tahograf si lipseau restul , iti erea aratat cumulul pauzei considerate pana in acel moment si aparte tahograful cu cat pedalai , el tot aduna la cele 4.25 conduse dinainte , 4,26 , 4.27 , 4.28 , 4,29 , 4.30 .... eveniment .... tu ai dat ok , ok ..... pana cand ai oprit de tot ..... total durata conducere 7.19 ore ..... :-bd:-bd de la 4.30 la 7.19 cale lunga .... :ymdevil::ymdevil:

(din greseala ) ai extras cardul , , simbol pe care trebuia sa il introduci la inceputul perioadei de munca lipsa , cel de sfarsit l-ai pus prin extragere , dupa ai introdus cardul ( incorect ca ai declarat sfarsit perioada munca prin simbol ) si nu ai inregistrat acel minut prin introducerea datelor manual ( apare ? ) dupa cum zice noul regulament 164 /2014 art 34 (art 15 din 3821 /85 abrogat )

In sensul imaginilor de pe aparatul Taho.

Care ce semnifica?

m-am cam incurcat cu acele semne de pe Tahograf,in sensul ca ciocanele sunt condus,si acel scaun Pauza?

Regulamentul 165 /2014 Art 34 : Folosirea cardurilor de conducător auto și a foilor de înregistrare

(5) Conducătorii auto:

(B) utilizează funcția de selecție a activităților pentru a permite ca următoarele perioade de timp să fie înregistrate separat și

distinct:

(i) cu semnul : simbol VOLAN timpul de conducere;

(ii) cu semnul : simbol CIOCANELE „altă muncă”, însemnând orice altă activitate în afară de cea de conducere, definită la

articolul 3 litera (a) din Directiva 2002/15/CE, precum și orice activitate desfășurată pentru același angajator

sau pentru un alt angajator din sectorul transporturilor sau din afara acestui sector;

(iii) cu semnul : simbol PATRAT TAIAT IN DIAGONALA „disponibilitate”, definită la articolul 3 litera (B) din Directiva 2002/15/CE;

(iv) cu semnul : simbol PAT pauzele sau repausul

recomand cu urgenta inainte de o noua iesire in strada si de a fi victima sigura autoritatilor , citirea si invatarea ca pe ,, tatal nostru ,,a urmatoarelor regulamente :

r 561 /2006 http://www.arr.ro/files/tahograf-digita ... ie/561.pdf

r 165 /2014 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 3ARO%3APDF

note orientare : viewtopic.php?f=21&t=4480

P.S. puteti sa ma faceti cu apa si otet,ca nu e nici o problema ,sunt incepator desi am 7 ani de permis :D

note : prezentare - :-B stil - #-o#-o executare - :crazy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

taho.jpg

Daca ai fi prins in romania prin ORDONANŢĂ nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora

"Art. 8. - (1) Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:

4. depăşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu o oră şi 30 de minute sau mai mult;

"Art. 9. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se sancţionează după cum urmează:

c) cele de la alin. (1) pct. 1-10, cu amendă de la 6.000 lei la 10.000 lei, aplicabilă întreprinderii /operatorului de transportrutier;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salut, ma puteti ajuta si pe mine cu un raspuns pe tema tahograf-legalitate?

stau in Germania si pana acum nu am lucrat pe camion si cartela este noua cu zero ore

intrebarea este: daca ma sui acum pe camion in part time sau full time sau ajutor cu 400 basis si ma opreste controlul logic ca nu am cele 28 zile de condus doveditoare, ce regula se aplica? poti sa le arati contractul de munca ,o hartie de la fortele de munca in care sa spuna ca nu ai lucrat sau cum se procedeaza?

pentru ca aici lucreaza multi ca pfa sau ajutor cu ziua....stiti cum e , prefera sa-ti dea banu in mana si te cheama doar cand are de lucru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
stau in Germania si pana acum nu am lucrat pe camion si cartela este noua cu zero ore

intrebarea este: daca ma sui acum pe camion in part time sau full time sau ajutor cu 400 basis si ma opreste controlul logic ca nu am cele 28 zile de condus doveditoare, ce regula se aplica? poti sa le arati contractul de munca ,o hartie de la fortele de munca in care sa spuna ca nu ai lucrat sau cum se procedeaza?

În 561 se specifică foarte clar că șoferul trebuie să fie ANGAJAT al operatorului de transport, nu contează în ce formă, dar angajat. Asta înseamnă că tu în momentul în care te urci la volan ai contract de muncă/legitimație de serviciu asupra ta.

Într-un alt topic aici pe forum se discută exact despre întrebarea ta, cum dovedești cele 28 de zile la prima angajare. Spun colegii acolo că o declarație pe propria răspundere dată în fața notarului este suficientă, dar asta se aplică doar în RO.

Din punctul meu de vedere (repet, este doar părerea mea) eu cred că contractul de muncă și cartela tahografică are trebui să fie de ajuns (pe contract apare data începerii, iar cartela tahografică are 0 ore scrise în memoria ei+ seria ce dovedește că este prima emisă). Organele de control mă pot controla cât vor ele, dar numai în legătură cu activitatea mea de la operatorul la care sunt angajat în acel moment. În 561 nu scrie nimic legat de obligativitatea de a avea la mine vreo foaie de lichidare de la ultimul angajator, sau declarație la notar, sau extras din REVISAL etc etc.

Dacă organele de control vor să vadă ce am făcut înainte de prezentul angajator, n-au decât să se folosească de un alt drept al lor și anume controalele la sediul operatorilor.

Repet, este doar părerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...
  • Moderators

Teoretic da, practic depinde de volumul informațiilor scrise în memoria cardului. Dacă nu s-a rescris și informațiile sunt acolo, da, normal că poți. Când dai tipărire, te duci înapoi până la data care o vrei, dar repet, cu condiția ca informația să mai fie disponibilă. În caz contrar, n-o să poți ajunge la data respectivă...

P.S. Bănuiesc că la memoria cardului taho te referi, căci din taho... trebuie scule speciale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.