Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tahograf digital


Postări Recomandate

  • Moderators

cu cele 2 carduri ai probleme,probabil este o scapare a italienilor cind ti lau eliberat pe al 2 lea,iai pacalit tu cumva,sau au uitat ei sa til ia,ptr ca in mod normal cind ceri pe italia[sa zicem]card taho tre sa ai cazare valabila undeva in acea tara si apoi tre sal predai pe cel rominesc,care e trimis in tara la arr,ulterior cind te intorci in tara si vrei sa til iei inapoi trebuie sa il predai pe cel italian ca sa il poti lua pe cel rominesc,tu ai reusit sa le ai pe amindoua,fa cumva si nu conduce decit cu 1,nu de alta dar e pe nasoale daca te prind astia,ai grija ca datele[informatiile] ramin si pe card si pe camion, ptr descarcarea datelor in mod normal trebuie sa ai unul la tine in firma care se ocupa special de acest aspect,daca nu iti cere cardul la descarcat e treaba lui,tu doar sa mergi numai cu unul si sa iti respecti timpii de condus  si cei de odihna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

Alta problema legata de tacho digital:

- plecat din garaj 15,30

- ajuns la incarcat 16,00 - deci 30de min conducere

- stat la incarcat 40 de min(asta s-ar calcula 15 min pauza)

- plecat in cursa si mers inca 3h,30

- pe Valea Oltului prind un accident unde am stat 28 de min(eu muream de ciuda ca nu a mai tinut blocajul inca 2 min sa fac pauza de 30 de minute. Ma batea un gand nesimtit sa pun avariile si sa ma invart pe langa masina 2 minute dar mi-era ca ma ajung blestemele alorlalti din coloana,in fine,am plecat)

- mai merg ce mai merg si apare pe display-ul de bord : TCO si pe taho 4,15 min si clipeste,mai merg vreo 10 min,gasesc parcare si opresc.Stau la cafea 35 de minute si dau sa plec,cand ma urc in masina,pun contact,ala tot zicea TCO 4,15 , am mai stat 32 de minute :-\ si am plecat(in gandul meu zic: am stat o ora ce gura masii) merg 50 m si iar apare TCO 4,15 :o!!!!! trag la urmatoarea parcare si opresc exact cand a aparut pe bord :timp de conducere expirat!!! am uitat sa spun ca in parcarea anterioara(unde am stat o ora) am cautat cartea tahografului da ce sa vezi? era in poloneza >:( buuun acuma ce sa fac? ma apuc sa apas pe butoane,si printez un bon, mai apas ce mai apas si printez alt bon ;D ;D ;D abea pe urma am apasat pe butonul aferent cardului sofer 1 si trece pe pat. Stau 35 de min in pauza si plec... offfff, grea soferia asta moderna bai nenica.

Pentru a evita unele intrebari normale va spun de la inceput ca era prima cursa pe masina cu tacho digital si m-au luat si pe sus: pleaca,pleaca si nam avut timp sa ma informez cu ce se mananca, eu credeam ca daca opresti iti calculeaza automat dar se pare ca nu,nici statie nu aveam... caine surd la vanatoare...

Acuma, carei problema?

Se pot scoate bonuri? Chiar doua, unu dupa altul? Pe bonurile care le-am scos zicea la volan 4h,29min, deci cred ca e bine.

Alta problema e ca in pauza de 9h a trebuit sa mut masina vreo 10 m si a trecut imediat pe volan(era pe pat bineinteles, ca invatasem lectia pe Val.Oltului)si l-am trecut repede inapoi pe pat dar vre-un min doua a trecut pe volan. Asta cum se rezolva? De vazut se vede ca am stat 9 ore? Sau cum? N-am mai scos bon... nu stiam care-i treaba cu bonurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

pentru soferila !

numeni nu s-a nascut invatat,  taho are trei semne mari si late din care doua sunt manuale adica le pune soferul cu alte cuvinte.

ciocanele inseamna alta munca decat condusul( incarcarea masinii, ancorarea marfii,desfacut prelata,etc..)

patratelul inseamna timp de asteptare( pana bagi la incarcat, cat timp stai blocat in trafic...etc..) acest  timp nu se considera nici timp de odihna nici timp de munca .

cerculetul sau volanul este timpul efectiv ccondus, si acesta apare automat cand ai miscat masina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
pentru soferila !

numeni nu s-a nascut invatat,  taho are trei semne mari si late din care doua sunt manuale adica le pune soferul cu alte cuvinte.

ciocanele inseamna alta munca decat condusul( incarcarea masinii, ancorarea marfii,desfacut prelata,etc..)

patratelul inseamna timp de asteptare( pana bagi la incarcat, cat timp stai blocat in trafic...etc..) acest  timp nu se considera nici timp de odihna nici timp de munca .

cerculetul sau volanul este timpul efectiv ccondus, si acesta apare automat cand ai miscat masina .

Asta am inteles io pana la urma,dar daca imi permiti sa te corectez,am vazut  4 semne: volan,ciocane,patrat,pat. Acum revenind la concret acolo, pe Val Oltului la accident trebuia sa pun manual pe patrat sau pe pat,in speranta ca ar fi durat asteptarea mai mult de 30 de minute? La celelalte probleme poti sa-mi spui ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

soferila problema este putin complicata,sa iti spun de ce,tu ai inceput cu 15,30,corect? dar ce ai facut pina atunci? dupa cum stii ziua de munca are 24 ore,ultimele 9 ore fiind de odihna.Sa presupunem totusi ca tu atunci ai venit la munca si ai bagat prima data cardul in tahograf[adica acesta nu a mai fost pus niciodata]In acest caz taho te inregistra ca si cum atunci ai pleca cu timp condus,conteaza si cum ai pus[daca cumva leai pus]celelalte optiuni[ciocanele,etc].Daca cumva tu nestiind lai lasat in modul in care lai gasit tot timpul si ai condus el a inregistrat[chiar daca stateai la accident] ca conduci si atunci iti apare atentionarea,cu toate ca socotind mie imi iese 4,40si nu se potriveste ptr ca taho te avertizeaza la 4,15 ca sa ai 15 minute sa te opresti.O sa te rog sa detaliezi daca vrei situatia ca sa pot sa iti dau un raspuns mai exact,sau cel mai bine ptr tine,vezi ca tre sa ai un tip care se ocupa special de program condus[daca are firma si daca tipul stie]Nu mai continui ca mam intins prea mult,dar vb,

psnu uita exista si exceptia in care tu spui pe spatele bpnului care a fost motivul expres ptr care nu teai incadrat,sau de ce ai mutat masina,vb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

soferila problema este putin complicata,sa iti spun de ce,tu ai inceput cu 15,30,corect? dar ce ai facut pina atunci? dupa cum stii ziua de munca are 24 ore,ultimele 9 ore fiind de odihna.Sa presupunem totusi ca tu atunci ai venit la munca si ai bagat prima data cardul in tahograf[adica acesta nu a mai fost pus niciodata]In acest caz taho te inregistra ca si cum atunci ai pleca cu timp condus,conteaza si cum ai pus[daca cumva leai pus]celelalte optiuni[ciocanele,etc].Daca cumva tu nestiind lai lasat in modul in care lai gasit tot timpul si ai condus el a inregistrat[chiar daca stateai la accident] ca conduci si atunci iti apare atentionarea,cu toate ca socotind mie imi iese 4,40si nu se potriveste ptr ca taho te avertizeaza la 4,15 ca sa ai 15 minute sa te opresti.O sa te rog sa detaliezi daca vrei situatia ca sa pot sa iti dau un raspuns mai exact,sau cel mai bine ptr tine,vezi ca tre sa ai un tip care se ocupa special de program condus[daca are firma si daca tipul stie]Nu mai continui ca mam intins prea mult,dar vb,

psnu uita exista si exceptia in care tu spui pe spatele bpnului care a fost motivul expres ptr care nu teai incadrat,sau de ce ai mutat masina,vb

Cico,te rog sa ai grija la formularea textului.....stiu ca nu sintem la facultate ,dar ai un mod de exprimare care lasa de dorit ,pina acum te-am corectat , dar am obosit ,sincer !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

ma lamureste si pe mine cineva... daca astept in vama, la incarcat sau descarcat. pe ce trebuie sa stau pe patrat (timp la dispozitie) sau pe ciocane (alte acticitati)?

efectiv tu stai si astepti da?

deci patratel !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

deci cand stau cum ar veni la poarta si astept sa intru la incarcat descarcat stau pe patrat (timp la dispozitie).iar cand am trasa camionul la rampa pt incarcare descarcare pun ciocanele (alte activitati)nu?

eu procedez in felul urmator:

intru sa descarc duc actele si trebuie sa desfac prelata, chingile, sau eu mai stiu ce am de facut eu personal, pun pe ciocane,apoi cat astept sa dea aia marfa jos din camion trec pe patratel, iar dupa ce au terminat ei si eu trebuie sa inchid masina la loc, sa-mi iau actele trec iar pe ciocane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

1. Cardul a fost introdus pt prima oara in viata in tachograf la 15,30 in mom. plecarii.

2. Intre 15,30 si 16,00 am mers pe volan.

3. Cand opresc trece automat pe ciocane(dupa aceea am vazut cum sa dau manual pe patratel si pe pat - trebuie sa apas butonul aferent cardului adica 1 pana apare patratel sau pat.

4. Totusi nu ma lamureste nimeni ce-i cu bonurile. Se pot scoate sau nu? Sau trebuiesc scoase la 24h? Are voie soferul sa scoata bon sau nu?Daca are,cand se pot scoate?

5. La prima situatie de la Val Oltului inteleg ca trebuie sa scriu pe spatele bonului ca nu am trecut tacho pe pat si de aceea nu apare pauza?

6. La pauza de 9 ore nu am mai scos bon. Cum mai trec pe spatele bonului? Trebuie sa scot bon din nou?

7. Poate intrebarile pot parea stupide pentru unii,dar,atunci cand nu stii, tie frica sa faci vreo miscare de teama sa nu gresesti ca daca gresesti ti se spune de ce nu intrebi... asa ca ... intreb.

Oricum va multumesc pentru rabdare si pt sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

cu cele 2 carduri ai probleme,probabil este o scapare a italienilor cind ti lau eliberat pe al 2 lea,iai pacalit tu cumva,sau au uitat ei sa til ia,ptr ca in mod normal cind ceri pe italia[sa zicem]card taho tre sa ai cazare valabila undeva in acea tara si apoi tre sal predai pe cel rominesc,care e trimis in tara la arr,ulterior cind te intorci in tara si vrei sa til iei inapoi trebuie sa il predai pe cel italian ca sa il poti lua pe cel rominesc,tu ai reusit sa le ai pe amindoua,fa cumva si nu conduce decit cu 1,nu de alta dar e pe nasoale daca te prind astia,ai grija ca datele[informatiile] ramin si pe card si pe camion, ptr descarcarea datelor in mod normal trebuie sa ai unul la tine in firma care se ocupa special de acest aspect,daca nu iti cere cardul la descarcat e treaba lui,tu doar sa mergi numai cu unul si sa iti respecti timpii de condus  si cei de odihna

Cico ...eu cred ca este o scapare in lege...sau a fost cel putin...eu mam prezentat la examenul pentru permis in Italia cu permisul romanesc in mana,si la ora actuala inca detin ambele permise (romanesc si italian) valabile 100%,deci baza de date comuna nu exista!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pentru timpul cand cardul nu este in aparat i-ti trebuie foaie de concediu,si ca sa vezi cat ai condus nu trebuie sa scoti bon ,intri la display driver si te intreaba ziua care vrei sa  vezi programul si in tahograf dai de sageata in jos si vezi exact ca si cum scrie pe bon,deci nu mai strici hartia din tahograf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

pentru timpul cand cardul nu este in aparat i-ti trebuie foaie de concediu,si ca sa vezi cat ai condus nu trebuie sa scoti bon ,intri la display driver si te intreaba ziua care vrei sa  vezi programul si in tahograf dai de sageata in jos si vezi exact ca si cum scrie pe bon,deci nu mai strici hartia din tahograf

in sfarsit  si un Sofer ! cineva caruia nui-a fost frica sa butoneze tahograful (adica a fost sigur ca nu musca daca apasa cele cateva butoane pe care le are ) pentru a vedea ce informatii se poate obtine si fara sa folosesti hartie !

si tot acolo poti vizualiza programul tau pe o saptamana sau pe doua saptamani !!!

si  asta inseamna sa fii SOFER ! Bvo colegul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Administrators

pentru soferila : nimeni nu sa nascut invatat si nu e rusine ca intrebi , de asta suntem aici ca sa ne ajutam unii pe altii :

in cazul primei experiente pe care ai avuto cu tachografu digital , si ce ai scris ,

din cate mi-am dat seama in cele 28 minute cat ai stat din cauza acidentului si cele 2 pauze de peste 3o minute le-ai facut pe ciocanele/alte munci ...cand ai dat sa pleci si sa miscat roata cum nu aveai cele 45 minute facute pe pauza tacho te aviza ca nu ai pauza facuta , in cazul tahografelor cu care am lucrat , acestea la oprirea pe loc a camionului se puneau pe alte munci , si din butonu 1 se trece pe pauza ( sau ce intereseaza sa pui )

in cazul celor 9 ore intrerupte dupa ce ai miscat 10 metrii roata ,  daca dai peste un politati cum se cade nu te amendeaza ..pentru ca tu ai o pauza de x ore , un minut doua , pe condus  si iara pauza de y ore (pana la sfarsitul celor 9 ore de pauza pe care le-ai socotit tu ) dar tacho dupa ce ai miscat roata ti-a intrerupt pauza si dupa a luat-o de la zero ,( de aici trebuia sa ti cont de cele 9 ore ..)

tichetul cu activitatile zilnice il poti scoate cond vrei si de cate ori vrei , dar ai grija sa sa ai destula hartie sa nu ramai fara ,

in caz de forta majora ...nu pentru orice prostie ca depasesti cele 4.30 de condus , sau intrerupi pauza , se scoate un tichet pe programul respectiv , si se adauga motivul ,

eu am patit ca pe franta sa nu gasesc parcare si m-am parcat pe banda de accelerare in spatele la alte 2-3 camione , la nici 45 segunde dupa ce am oprit vine jandarmeria ....ne-au zis ca punem in pericol pe ceilanti participanti ai traficului si ca sa mergem la urmatorea parcare ...aveam 4.27 conduse si am mai condus 7-8 minute pana la urmatoarea parcare ......si ca sa scriem toti motivul : eu am scris :PARKING FULL , DRIVE TO THE NEXT PARKING !!!! la cei cu disc si care sa-au miscat mai repede cu discurile la masina le-au pus si stampila ...eu tocmai vroiam sa scot bon si au plecat ....!!!!!

pentru septaru 2007 : cand reintroduci cardu foloseste cu incredere  sa introduci datele manual .......sa ai continuitate in activitati ....

de ex ....stai pe pauza ...sau dupa ce conduci si vrei sa pui pe pauza ..si din greseala apesi pe  scos cardul ....dupa ce il introduci .....dai pe introducerea manuala a datelor ......continuarea programului si  minutele lipsa pe pauza

sau daca ai scos cardul si vrei sa pleci si seful iti zice ca mai trebuie sa faci ceva

si tu ai scos cardu la ora 16 si il reintroduci la ora 17 ....la introducerea datelor manual .....te pui pe pauza ....de la 16 la 17 si iti reiei programul sau ce iti mai ramane din el

descarcarea datelor din card se face la 28 zile dar ele raman inmagazinate  timp de un an pe card dar alfel codificate ca sa ocupe cat mai putin spatiu ....si de ceea tacho nu le poate citi ...el ofera doar datele pe ultimile 28 zile !!!

in cele 28 zile nu conteaza daca ai condus o zii sau 10 sau 25 ....

cum zice si gongy ...tacho nu musca sau corenteaza daca il atingi si se pot citi f usor timpi inregistrati , aici un exemplu :

Nueva_imagen_de_mapa_de_bits_thumb.jpg

cat despre folosirea a doua carduri cu acelasi nume  si serii diferite , eu zic ca e ,, sinucidere curata ,,  , fiecare card inregistreaza ce se conduce cu el introdus  dar ce se intampla cand se verifica tachograful ?????? .....se observa 2  soferi cu acelasi nume ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

SINGURA CHESTIE CU DESCARCATUL LA 28 DE ZILE ESTE CA ARR-UL OBLIGA FIRMA SA DETINA ACESTE DATE IN MOMENTUL CAND VIN IN CONTROL. DACA FIRMA NU T-IL DESCARCA, ESTE PROBLEMA EI NU A TA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut.

Am inteles de la unii colegi ca daca ai doua carduri, ambele pe numele tau, indiferent de modalitatea in care le-ai dobandit,iese belea. Stim cu totii ca daca ai un card, mergi la ARR si il declari pierdut/furat, si-ti scoti al doilea card.

Dar, de exemplu, ai un card pe numele tau...si un card al unui alt coleg (acesta din urma fiind perfect valabil, nefiind declarat pierdut sau furat). Acum, situatie: esti in port, tre sa misti camionu pe acolo dar nu mai ai minute de condus, timpul tau de condus este epuizat. Fara a scoate cardul tau (card 1), introduci celalalt card 2 (al unui alt coleg) si in timp ce card 1 este pe pauza, card 2 conduce (adica tu conduci de fapt). Asta ca o alternativa mai "delicata" la maimuta...

Scopul nu este sa ii invatam pe altii la prostii, dar poate intr-o zi veti fi in situatia aceasta si...ar fi bine sa procedati in asa fel incat, la urma, sa iesiti basma curata, si la timp cu camionul inapoi acasa, si cu timpii respectati, si cu banii in buzunar...

Ce parere aveti? Tine jmekeria? Sau tot te ard astia pana la urma, si din ce motiv? Alte utilizari mai perfectionate ale celui de-al doilea card strain aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca nu scoti cardul  tau ..si introduci un alt card ,in slotul 2, soferul 1 tot tu esti ......deci nu fa smekeria ca rupi pauza , iniciun caz daca bagi  alt card in slatul 2 nu inseamna ca poti trece ,,din butoane ,, activitatea pe sofer 2 ....daca tii cardul tau in slatul 1 ,  si iontroduci alt card in slatul 2 , devine , munca in echipaj , tu sofer 1 celalant secund .

..daca tu nu ai timp ....scoti cardul tau si il pui in slotul 2 , si celalant in slotul 1 , dar te baga la manipulare de tacho ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.