Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tahograf digital


Postări Recomandate

  • Members

Salut.

Am inteles de la unii colegi ca daca ai doua carduri, ambele pe numele tau, indiferent de modalitatea in care le-ai dobandit,iese belea. Stim cu totii ca daca ai un card, mergi la ARR si il declari pierdut/furat, si-ti scoti al doilea card.

Dar, de exemplu, ai un card pe numele tau...si un card al unui alt coleg (acesta din urma fiind perfect valabil, nefiind declarat pierdut sau furat). Acum, situatie: esti in port, tre sa misti camionu pe acolo dar nu mai ai minute de condus, timpul tau de condus este epuizat. Fara a scoate cardul tau (card 1), introduci celalalt card 2 (al unui alt coleg) si in timp ce card 1 este pe pauza, card 2 conduce (adica tu conduci de fapt). Asta ca o alternativa mai "delicata" la maimuta...

Scopul nu este sa ii invatam pe altii la prostii, dar poate intr-o zi veti fi in situatia aceasta si...ar fi bine sa procedati in asa fel incat, la urma, sa iesiti basma curata, si la timp cu camionul inapoi acasa, si cu timpii respectati, si cu banii in buzunar...

Ce parere aveti? Tine jmekeria? Sau tot te ard astia pana la urma, si din ce motiv? Alte utilizari mai perfectionate ale celui de-al doilea card strain aveti?

Ce coleg iti da cardul ? Eu unul nu l-as da  ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Administrators

..daca tu nu ai timp ....scoti cardul tau si il pui in slotul 2 , si celalant in slotul 1 , dar te baga la manimai calmre de tacho ...

scuze .. ;D ;D

daca tu nu ai timp , scoti cardul tau, si il pui in slotul 2 si celalant in slotul 1 ( sau nu il bagi deloc ) , dar la un control te baga la incercare neautorizata de a modifica parametrii de tahograf  , o sal caute , ,,pe colegu ,, si de unde il scoti !!!!  mai ales in deplasare !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut.

Am inteles de la unii colegi ca daca ai doua carduri, ambele pe numele tau, indiferent de modalitatea in care le-ai dobandit,iese belea. Stim cu totii ca daca ai un card, mergi la ARR si il declari pierdut/furat, si-ti scoti al doilea card.

Dar, de exemplu, ai un card pe numele tau...si un card al unui alt coleg (acesta din urma fiind perfect valabil, nefiind declarat pierdut sau furat). Acum, situatie: esti in port, tre sa misti camionu pe acolo dar nu mai ai minute de condus, timpul tau de condus este epuizat. Fara a scoate cardul tau (card 1), introduci celalalt card 2 (al unui alt coleg) si in timp ce card 1 este pe pauza, card 2 conduce (adica tu conduci de fapt). Asta ca o alternativa mai "delicata" la maimuta...

Scopul nu este sa ii invatam pe altii la prostii, dar poate intr-o zi veti fi in situatia aceasta si...ar fi bine sa procedati in asa fel incat, la urma, sa iesiti basma curata, si la timp cu camionul inapoi acasa, si cu timpii respectati, si cu banii in buzunar...

Ce parere aveti? Tine jmekeria? Sau tot te ard astia pana la urma, si din ce motiv? Alte utilizari mai perfectionate ale celui de-al doilea card strain aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Atentie la folosirea celui de al doilea card:

"conducere în echipaj": situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului pentru a asigura conducerea. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezența unui sau mai multor alți conducători auto este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei.

Nerespectarea programului duce la penalizarea "ambilor" soferi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ce coleg iti da cardul ? Eu unul nu l-as da  ;)

Tavy, am eu un prieten bun care lucreaza si va continua sa lucreze pe <3.5T si care nu are nevoie de cartela tahograf...

Am inteles cele precizate de voi, cu "manimai calmre  de tacograf"...dar sa zicem ca esti in situatia in care lucrezi la o firma de genul aceleia la care soferii se schimba unul dupa altul, iar masina merge continuu facand km, in timp ce soferii se odihnesc prin hoteluri (Kim Johansen parca, din ce am mai citit pe acest forum)... Conduci 9 ore (sau maxim 10, dupa caz), si mai ai nevoie de o ora sa ajungi la destinatie. Scoti cardul tau si bagi alt card. Atata timp cat in aceasta ultima ora de condus nu te prinde controlu ca esti cu alt card, ar fi OK, nu? Ca apoi predai camionul altui sofer si..."La revedere"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
;D vio este bine sa ai un prieten asa de bun.Poate reuseste si el sa se trezeasca cu o amenda ceva,tu faci smecheria asta timp de 2 minute,ce te faci daca ti se intimpla odata ca chiar atunci sa te prinda?Sio ia el,
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da, stim care sunt riscurile.

Scopul nu este sa incalcam legea, sa incercam sa fim mai presus de lege, sa inselam pacea...

Scopul este sa "invatam" impreuna sa ne scoatem din anumite situatii "extrem de delicate", sa le spunem asa.

Bineinteles, daca smecheria asta merge la un moment dat, te-ai scos din situatie si atat, GATA. Nu faci abuz de smecherie si o practici la nesfarsit... pentru ca o sa fii prins la un moment dat. Trebuie sa te chinui sa faci in asa fel incat sa NU ajungi in situatia aceea delicata, nu sa ajungi si apoi sa faci abuz de smecherie prin practicarea ei in mod frecvent :).

Daca mai sunt si alte pareri, le asteptam aici cu drag...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

scuze .. ;D ;D

daca tu nu ai timp , scoti cardul tau, si il pui in slotul 2 si celalant in slotul 1 ( sau nu il bagi deloc ) , dar la un control te baga la incercare neautorizata de a modifica parametrii de tahograf  , o sal caute , ,,pe colegu ,, si de unde il scoti !!!!  mai ales in deplasare !!!

si cum dreaq`a ajuns al doilea sofer acolo sa conduca masina ??? s-a parasutat ???

inveti oamenii sa se dea singuri cu capul de pereti ???

(3) Perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință al conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, se consideră altă muncă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

inveti oamenii sa se dea singuri cu capul de pereti ???

domnul gongi citeste te rog in context , nu printre picaturi , eu iam zis cum sa o faca daca vrea totusi sa o faca , el zicea ca sa bage cardul in slotul doi si sa ii dea bice , eu iam dat exemplu cum ar trebuii sa faca , nu lam impis de la spate si i-am prezentat riscurile , ce nu e clar ?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tavy, am eu un prieten bun care lucreaza si va continua sa lucreze pe <3.5T si care nu are nevoie de cartela tahograf...

Daca te opreste politia,arr,bag,etc... si iti verifica actele, observa ca pe permis este un nume si pe card alt nume, ce patesti ?  ;) si tu si el , doar ca el poate sustine ca i-ai furat cardul si n-a observat pentru ca nu-l foloseste zi de zi ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca te opreste politia,arr,bag,etc... si iti verifica actele, observa ca pe permis este un nume si pe card alt nume, ce patesti ?  ;) si tu si el , doar ca el poate sustine ca i-ai furat cardul si n-a observat pentru ca nu-l foloseste zi de zi ;).

Da, am inteles care sunt riscurile, daca te prinde, si chiar tin sa va multumesc pentru explicatiile detaliate. Dar, banuiesc faptul ca s-a obervat ca ipoteza de la care am pornit aceasta discutie a fost "daca nu ai control". Deci, daca nu ai control in timp ce esti cu al doilea card bagat si cu cardul tau scos, sa inteleg ca este ok treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

mai bine lasi in pace ipoteza asta,zici ca merge poate si tio iei pe urma,si ce faci atunci?zici ca nu teai gindit,ca nai stat sa analizezi,laso in pace de ipoteza,mergi normal si nu iti fa probleme,nu uita ,mai avem un caz ,un coleg,printre altele,care a baut si el ceva,a riscat 1 data si a ajuns sa nu mai poata fi sofer,are dosar penal,etc.Asa ca sfatul meu,circula normal si nuti mai bate capul cum sa fentezi,e riscul tau si daca te inveti asa, o sa tot incerci cu fentele si sar putea sati para rau apoi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Da, am inteles care sunt riscurile, daca te prinde, si chiar tin sa va multumesc pentru explicatiile detaliate. Dar, banuiesc faptul ca s-a obervat ca ipoteza de la care am pornit aceasta discutie a fost "daca nu ai control". Deci, daca nu ai control in timp ce esti cu al doilea card bagat si cu cardul tau scos, sa inteleg ca este ok treaba...

cred ca tu vrei neaparat sa faci ceva iesit din comun cu ipoteza asta  ;D

daca insisti ai sa reusesti odata si odata, si atunci ai sa vezi si cat ipoteza asta a ta  ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • Members

Am explicat in ce conditii as dori sa il utilizez pe al doilea. Nu asa cum ati inteles voi, concomitent, ambele bagate in tahograf. Ci altfel, adica: de exemplu, tre sa pleci cu autocarul in cursa. Seful te-a trimis sa il speli, sa faci presiune, porcarii d-astea. Ce rost are sa bagi cardul tau sa-ti strici pe acolo timpii, cand poti pentru operatiunile astea sa folosesti alt card?  Oricum in oras nu te controleaza nimeni. Si astfel nici pe tahograf nu apare ca a fost condusa masina fara card introdus!

Si mai era treaba aia cu Kim Johansen, cand iei camionul dintr-o parte si il duci in alta, iar tu ramai acolo, la destinatie, facandu-ti pauza de 9 sau 11 ore, si asteptand alt camion sa il preiei. Daca nu ai ajuns unde trebuie sa ajungi, scoti cardul tau dupa ce ti s-a terminat timpul si pentru juma de ora sau o ora cat mai ai nevoie sa ajungi, conduci cu alt card pana la destinatie, sperand sa nu ai control in aceasta ultima ora. Ajungi la destinatie, esti ok cu timpii pe cardul tau si gata, scoti si al doilea card pe care ai condus 1 ora si la revedere...

Asta ca o solutie la a nu-ti strica timpii pe cardul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Am explicat in ce conditii as dori sa il utilizez pe al doilea. Nu asa cum ati inteles voi, concomitent, ambele bagate in tahograf. Ci altfel, adica: de exemplu, tre sa pleci cu autocarul in cursa. Seful te-a trimis sa il speli, sa faci presiune, porcarii d-astea. Ce rost are sa bagi cardul tau sa-ti strici pe acolo timpii, cand poti pentru operatiunile astea sa folosesti alt card?  Oricum in oras nu te controleaza nimeni. Si astfel nici pe tahograf nu apare ca a fost condusa masina fara card introdus!

Si mai era treaba aia cu Kim Johansen, cand iei camionul dintr-o parte si il duci in alta, iar tu ramai acolo, la destinatie, facandu-ti pauza de 9 sau 11 ore, si asteptand alt camion sa il preiei. Daca nu ai ajuns unde trebuie sa ajungi, scoti cardul tau dupa ce ti s-a terminat timpul si pentru juma de ora sau o ora cat mai ai nevoie sa ajungi, conduci cu alt card pana la destinatie, sperand sa nu ai control in aceasta ultima ora. Ajungi la destinatie, esti ok cu timpii pe cardul tau si gata, scoti si al doilea card pe care ai condus 1 ora si la revedere...

Asta ca o solutie la a nu-ti strica timpii pe cardul tau.

sa ai noroc la folosirea acestui sistem !  ;D ;D ;D

eu te sfatuiesc prieteneste sa nu-l utilizezi ,acum tu decizi  :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

vio daca tu esti hotarit sa utilizezi un al 2 lea card inseamna ca degeaba te sfatuim noi sa fii corect,faci cum vrei tu,insa nu uita,e posibil ca odata si odata  sa ne ceri si chibriturile, ;D ;D ;D

e ca la chestia aia cu fetele,scapa de nn... ori dar odata si o data tot o prinde ;) ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegu Vio : 1. cei de la Kim J. pot dovedii(verifica) caci  au facut pauza in apartament(hotel),(acasa)

                    2.in timp ce conduci pe a-l 2-lea card ,poate sa intre in tine alta masina...(Doamne fereste )

                    3.nu ai voie sa detii asupra ta alt card (poate sa ti-l gaseasca la control in alta tara ,nu unde ai condus:cauta dupa prafuri...).

                    4.firma care se respecta (serioasa)nu-ti accepta smecheria ;

Asculta ce au spus si colegii ;tu decizi.

Ceau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

Am explicat in ce conditii as dori sa il utilizez pe al doilea. Nu asa cum ati inteles voi, concomitent, ambele bagate in tahograf. Ci altfel, adica: de exemplu, tre sa pleci cu autocarul in cursa. Seful te-a trimis sa il speli, sa faci presiune, porcarii d-astea. Ce rost are sa bagi cardul tau sa-ti strici pe acolo timpii, cand poti pentru operatiunile astea sa folosesti alt card?  Oricum in oras nu te controleaza nimeni. Si astfel nici pe tahograf nu apare ca a fost condusa masina fara card introdus!

Si mai era treaba aia cu Kim Johansen, cand iei camionul dintr-o parte si il duci in alta, iar tu ramai acolo, la destinatie, facandu-ti pauza de 9 sau 11 ore, si asteptand alt camion sa il preiei. Daca nu ai ajuns unde trebuie sa ajungi, scoti cardul tau dupa ce ti s-a terminat timpul si pentru juma de ora sau o ora cat mai ai nevoie sa ajungi, conduci cu alt card pana la destinatie, sperand sa nu ai control in aceasta ultima ora. Ajungi la destinatie, esti ok cu timpii pe cardul tau si gata, scoti si al doilea card pe care ai condus 1 ora si la revedere...

Asta ca o solutie la a nu-ti strica timpii pe cardul tau.

Uite altul care a descoperit " apa fiarta si cartofii prajiti ", ce spui Franz, nu te controleaza nimeni in oras ....in ce oras stai dumneata ?

Faza cu stricatul timpiilor si  facut economie e relativa, da relativa rau..nu as vrea sa fiu in pielea ta ,ipotetic vb , cind o sa te gaseasca BAG-ul sau Gendarmeria franceza cu 2 card-uri .......ca de Vosa, nu mai vorbesc !

iti recomand sa citesti " Papillon ", sa vezi unde tine-au detinuti banii ......poate asa salvezi al 2 card !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Uite altul care a descoperit " apa fiarta si cartofii prajiti ", ce spui Franz, nu te controleaza nimeni in oras ....in ce oras stai dumneata ?

Faza cu stricatul timpiilor si  facut economie e relativa, da relativa rau..nu as vrea sa fiu in pielea ta ,ipotetic vb , cind o sa te gaseasca BAG-ul sau Gendarmeria franceza cu 2 card-uri .......ca de Vosa, nu mai vorbesc !

iti recomand sa citesti " Papillon ", sa vezi unde tine-au detinuti banii ......poate asa salvezi al 2 card !

crezi ca nu-l gasesc si acolo???????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Hihihihihi. Fiecare este liber sa faca ce doreste. Nu degeaba spune proverbul ca fiecare pasare pe limba ei piere. Si pe mine ma batea gandul sa folosesc diferite smecherii gen al doilea card sau magnet. Iar apoi am zis: de ce frate? Sa imi fur singur caciula. Tot banii aia ii iau, iar daca nu imi ajunge timpul sa ajung la destinatie, in conditiile in care am condus doar cu pauzele regulamentare si toate cele, inseamna ca e vina celui care a gandit cursa si nu si-a dat seama ca este imposibil sa ajungi in timp. SI atunci sun la ei, le zic ca nu mai am timp de condus si sa se spele pe cap. Dar cand ajung acasa pun capul pe perna si dorm linistit, pt ca am respectat legea. Dar asa sunt unii .... vor sa isi fure singuri craca de sub picioare. Drumuri bune tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

daca autov. este dotat cu tahograf analog numai pentru o singura diagrama si trebuie sa plece 2 soferi in cursa ,este corect ca soferul care sta la dispozitie sa inregistreze manual pe verso diagramei disponibilitatea (pauza)? stiind ca la cursele de persoane internationale al treilea sofer asa procedeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

cardul se descarca la 28 de zile, oriunde gasesti un cititor de carduri. ala care iti descarca cardul trimite la firma un mail cu datele descarcate. in plus, si tahograful masinii se descarca la maxim 3 luni!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Dupa  3 saptamani se descarca la firma,cei de la birouri trebuie sa aiba un aparat micut in care introduci cartela tahograf si asa se descarca....asta e mai mult pt controalele care se fac la firma vis-a-vis de cum respecta soferii programul.Nu este o abatere f grava dar daca Garcea nu iti gaseste nimic alte abateri la program sau e maitalalau iti da amenda pt asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.