Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • 1 year later...
  • Members

Salut.

Firma Fockedey Transports din Belgia este Ok doar daca ti se face contract de munca belgian; dar asta nu se va intampla cu un sofer decat daca este belgian sau francez. Restul soferilor sunt incadrati cu contract de munca portughez la firma Taldis S.A. din Portugalia. Practic firma este a aceluiasi patron, dar figureaza cu un alt administrator care este angajat.  Acesta este domnul Joachim Braga.Toate tractoarele sunt inmatriculate pe Belgia sau pe Portugalia, iar semiremorcile sunt inmatriculate numai pe Belgia.

La angajare mi s-a promis salariul net de 2700-2800 euro in luna in care sunt la munca si 1600-1700 euro in luna in care sunt 2 saptamani acasa. Real nu am incasat mai mult de 2579 de euro in luna muncita cu 31 zile de munca si maxin 1658 in luna cu 31 zile, dar in care am stat acasa 2 saptamani.

Se munceste in sistem 6+2, schimbul se face cu avionul, platit de firma pe ruta Charleroi - Bucuresti si retur. Transportul de la si pana la Charleroi il asigura firma, pe tine te intereseaza doar transportul de la Otopeni pana acasa.

Chiar daca suntem angajati cu contract de Portugalia, se fac diferente salariale intre romani si portughezi. Diferenta salariala este de 200-250 euro pe luna in favoare portughezilor chiar daca facem toti aceeasi munca.

La angajare poti opta sa muncesti pe prelata, frig, bena, cimentruk sau cisterna. Indiferent pe ce vei munci sau ce vei transporta (ADR sau nonADR) salarizarea este aceeasi pentru toti chiar daca riscurile difera (Ex.: transportul marfurilor ADR).

Indiferent de vechimea care o vei avea in firma, salariul nu iti va fi marit niciodata.

Alta problema este faptul ca nu vor sa ne elibereze fisele fiscale la sfarsitul anului fiscal. De acestea avem nevoie la agentiile fiscale judetene, din ele reiese si contributia sociala pentru pensie (cand vei avea varsta pensionarii, se va depune copie de pe fisa fiscala la casa de pensii din Romania si aceasta va solicita cota parte pentru pensia lunara din Portugalia) Este ca si cum nu beneficiezi de vechimea in munca.

In contractul de munca ai 8 ore de munca zilnic, 5 zile/ saptamana, restul sunt platite suplimentar, dar nu scrie valoarea orelor suplimentare, scrie ca daca nu esti in Belgia in weekend ti se asigura cazarea la hotel pentru pauza de 45h, ca beneficiezi de 20 zile concediu de odihna platite. In realitate muncesti in medie 13 ore/zi din care ai platite doar 8 ore (orele suplimentare nu sunt platite deloc). Daca trebuie sa incarci, sau sa descarci, sau sa conduci sambata, ziua aceea nu iti este platita suplimentar. Daca nu esti in Belgia trebuie sa-ti cauti parcare, fara plata si de hotel nu ai parte. Concediul de 20 zile lucratoare iti este bagat pe gat in zilele in care tu esti oricum acasa, adica in cele 2 saptamani libere de drept, nu primesti alte zile libere.

Pana acum vreo 3 ani au avut angajati foarte multi soferi polonezi, acum nu mai este niciunul, pana acum 1 an au avut multi soferi ukraineeni, acum mai sunt vreo 6. De un an au inceput sa angajeze multi soferi romani si moldoveni, am deschis si noi ochii si am inceput sa plecam din firma. Eu acum imi caut alt job, mai bine platit ca acesta si voi pleca.

Capetele tractor sunt Mercedes sau Iveco, dar nu cele megaspace. Sunt cumparate SH, cu cutie automata si cam atat. Au un singur pat, inghesuite, cu frigider si cam atat ca dotari.

De lucrat, lucram numai ziua. Conducem noaptea numai cei care mai trebuie sa pornim de la ora 3 sau 4 dimineata si se conduce la program (9 maxim 10 ore de condus cu 13-15 ore de lucru). Conditii de cazare in firma sunt inexistente, in garaj avem doar dusuri, toalete si o bucatarie cu 3 aragaze electrice in care ne inghesuim vreo 100-150 soferi.

In concluzie Conditii de cazare sau in garaj - precare, masini medii ca dotari si siguranta rutiera, tinuta de lucru (doar materialele strict necesare si un combinezon sau salopeta), conditii salariale sub cele promise la negociere in Romania si nerespectarea contractului de munca, concediu legal de 20 zile = 0.

Este alegerea fiecaruia daca opteaza pentru aceasta firma sau nu. Apropo - nu angajeaza incepatori si nu au disponenti romani. Trebuie sa stii limba franceza sau engleza nivel minim. Au vreo 2-3 translatori in firma care ne mai ajuta, dar cu disponentii ne descurcam fiecare cum stim.

Drumuri bune oriunde va veti angaja.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Buna ziua!

 

Revin cu cumentarii referitor la Firma Fockedey, in cazul celor cu contract de munca - Taldis. De 2 luni s-a modificat grile de salarizare, am asteptat sa vad care este diferenta. Acum pot spune ca un sofer roman castiga 2700 - 2800 Euro intr-o luna plina muncita. Diurna a ramas aceeasi (55 euro/zi), dar a crescut salariul brut si celelalte sporuri, acest lucru ne avantajeaza si la contributia pentru asigurarile sociale (pensie). La salariul brut a fost adaugata si o prima/zi de 7,5 euro pentru zilele in care se transporta produse ADR (nu este cine stie ce, dar putin cate putin se aduna). Avand in vedere aceasta salarizare si faptul ca NICIODATA nu s-a pus problema intarzierii platii salariilor (ziua de plata a salariilor este pe 01 ale lunii si noi am primit salariul in avans, acum, inainte de sarbatori pe data de 23.12), pot spune ca am ajuns cu salarizarea la suma promisa in momentul angajarii, adica 2700 - 2800 la luna plina muncita si 1600-1700 la luna cu 2 saptamani state acasa. Avand in vedere avantajele (salarizare buna fara probleme cu ziua de salariu, conducere pe timp de zi, respectarea programului de condus si a celui de lucru al unui SOFER) si dezavantajele din aceasta firma care totusi sunt destule, dar marunte ca importanta, recomanda aceasta firma pentru angajare si prin intermediul firmei portugheze Taldis.

Apropo, pentru cei care opteaza pentru angajare pe cisterna (transport ADR) trebuie sa cunoasteti o limba straina (engleza, franceza, olandeza, germana) la nivel minim spre mediu. Este necesara limba straina deoarece 50% din la firmele unde se incarca produsele ADR se dau teste de protectia muncii pe computer si nu poti opta decat pentru aceste limbi straine.

Avand in vedere cele descrise pana acum, fiecare este liber sa aleaga in continuare unde doreste sa se angajeze. Avand in vedere marirea recenta de salariu pentru absolut toti soferii, eu aleg sa raman in continuare aici.

Drumuri bune oriunde veti merge!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Ar fii multe de spus..daca va uitati numai la bani..haideti!Adelmo are dreptate...!Parti negative?Mult mai multe!Stresul nu lipseste nici aici..Formatorii...super..toti..este si un roman..Mihai P...toata stima si respectul...la fel si portughezii!In rest..depinde de om si de caracterul fiecaruia! Eu nu sunt multumit!In doua saptamini am schimbat 2 camioane!Muta lucrurile..fa curatenie!Am optat la cisterna...dupa o saptamina..am fost trecut la prelata!Am coleg venit in aceeasi zi..a vrut prelata..si acum e la cisterna!Apropos...cursa primita de Portugalia..rezervor de 395 litrii...nu ai voie sa alimentezi decat AS24!Masochista treaba!Nu stiu..parca am impresia ca totusi suntem umpluturi..nu avem acelasi statut nici macar ca si portughezii...nu spun francezi sau belgieni!Noi si republica Moldova!Ucrainienii...dar nu cei ce traiesc in Portugalia!Bucataria in week end?WC-ul?WC..urile adica?Vai mama lor!Transportul din si inspre Romania ? Daca nu esti cu masina sau  cu plecare din Bucuresti...naspa!La cumparaturi...van..cand il prinzi! Masina de spalat?Acasa la voi!La plecare lasi lucrurile in doua cutii metalice...daca incap!Tragem linie?Vedeti numai banii?As renunta daca as gasi o firma cum am avut..care s-a inchis!Dispeceriii....hadeti...noi suntem din Romania..ei fac greseli..tu trebuie sa corectezi...daca esti francez sau belgian altfel sta treaba!Stiti treaba cu pomul laudat!Eu sunt in perioada de proba...la fel si ei pentru mine!

Editat de cico_3504
ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Update la Fockedey/Taldis

Dupa 2 luni lucrate,salariul primit la timp,munca ok,am rămas fara serviciu,trebuie sa recunosc ca am participat din plin la asta!Cum s-a intamplat,păi asa,la angajare m-ii s-a reamintit ca urmează sa-mi expire cardul ADR si ca este obligația mea sa am actele valabile din timp! Corect,nu contest,dar,,,,,,,doamna Maria B din Portugalia care se ocupă cu stresatul soferilor m-a rugat foarte frumos si mieros sa rămân 2 luni la lucru!Am spus :ok,dar am informat-o ca daca ritmul ar fi fost 6/2 saptamini as fii putut sa dau examen pentru reînnoire si urma apoi sa il trimita sotia in Belgia cu un coleg, răspunsul ei?Tăcere!Asta a fost suspect pentru mine,si cu prima ocazie in care am ajuns la Leuze ,am vorbit cu seful cel mare,nu d-nul Fockedey,de el nu dai usor,care a spus asa;Nici o problema,poti lucra la colle (lipici in cisterna non ADR),cimentroc,sau chiar preluată,astea fiind spuse,am crezut ce a spus si credeti ca am mai citit ceva din cartea ADR. ?NIMIC!OK,au trecut 2 luni,spală camion interior,exterior,preda-l si urma sa i-ti lasi lucrurile in cele 2 cutii metalice!Din comoditate am pus tot ce am avut minus echipamentul adr in masina mea si am venit acasa.Când ma pregăteam sa ma întorc am primit mesaj de la colega lui Maria,Paula,sa nu vin la lucru pînă nu am atestatul ADR! Când am vazut tiganeala asta am sunat-o pe Paula,Joao,si pe seful portughez Joachim,cel din urma trimitindu-ma la Maria,cică ea e seva!Bineinteles ca m-au luat dracii si nu mai fac nici un dar,nu am mai vorbit cu ei,ei tot întreba  când o sa am ADR din nou!Cumsecadele  formator roman Mihai,nu a raspuns la telefon crezând ca nu am cui sa spun cum am fost"tras pe sfoara"!Deci,vorbim una,facem alta,țin sa va spun ca mi-am facut treaba,nu am lovit campionul ca si alți colegi,care desigur trebuie sa plătească,nu am băut ,cazut pe scări si murit in cele din urma ca un portughez,si da,nu am fost de acord sa zbor de la Bucuresti la Brussel  Charleroi,pentru ca era peste mina avind TM,CJ,SB aproape!Am coleg bun care s-a conformat si nu a venit nimeni dupa ei la aeroport!Asta inseamna asa:Pleci de acasa când vrei,dar sa fii la Otopeni dimineata,avionul pleaca in jur de 06,00 zbori 2 ore si ceva,iar de la Charleroi,iei autobuz pînă la gara,tren pînă la Turnat,schimbi trenul pînă la Leuze,si de acolo pe jos 2,3 km!Asa a facut colegul meu si un alt coleg!V-i se pare ok?Asta-i adevarul!Munca ok,bani ok!In rest,,,,,

Editat de cico_3504
ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • Members

Fockedey/Taldis.sa

Atentie mare cu acest rommânaș.... ce angajează   ...promite 2800 e  si se lucrează în ADR

1. Transportul ți-l asiguri si plătești singur.

2.Salariul este undeva la 2.35unar dau diurnă 40 zi si salariu aprox 1000 e pe Portugalia..... se mai pot recupera taxele de pe Pt aprox300e .

3. Lucrezi aproximativ la negru  ( adică tu nu plătești nimic la stat ..doar o asigurare dar si aia din pix)
4.Camioane mici  cu un  singur pat , murdare si neintretinute.

5.Acum vine partea cea mai  interesanta...
Mr  intermediarul RommÂnaș   are următoarele pretentii:
Pretinde șoferilor români  bani pentru intermedierea postului de munca  aprox 100e  , daca te duci cu mașina personală și îi ceri numerele de teefonl al colegilor de pe aceiasi  tură  iară vrea bani ...iara daca vrei echipament bun  sau camion curat ...la el totul costa. 
 
  6.La garaj ai interdicție pe toate durata sezonului. 

             Rezumat
     Se lucrează 6/2 
    Transportul ți-l asiguri 
    Camioane murdare
    La garaj nu se intra (doar daca ai probleme)
    Ti se cer bani în anumite situatii in care apelezi la Romm
  Bagajul ți-l lasi într-un container maritim, in curte (ai 2 lazi de la ei)

Salariu 2350 :
        40 E diurnă
        1000 salariu de bază cu toate sporurile etc.
   
Iar IRS-ul de pe Pt 300   (acestea sunt taxele dv ce nu le platiti )
Pentru acești bani va trebuie o hartie de la Anaf Romania  
 
Toate aceste informații le aftati pe propria piele.... după ce va angajati 

Iar în Be mai faceti una in limba Pt   in care va dati acoordul sa va platiti taxele si impozitele in tara de provenienta  ... dar bineinteles ca nimeni nu face asta :)

Atentie mare la plecarea acasă  se  opresc bani , indiferent ca pleci cu vorba buna sau nu... in ultima vreme sunt colegi ce nu si-au luat mai bine se jumătate se salariu.

Apropo  , angajații cu domiciliu in Portugalia  au salariu de 2700 fără IRS
Ceilalți au 2350 fără IRS  (din sursa verificata)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Atentie mare la contractul de Portugalia  ...incercati sa l  verificați online (mail)  la autoritățile Pt ,si veti  descoperi ca Nifu-l dv nu exista , la fel si asigurarea medicală,  

 

Si grija mare cu Pintilie ca-i mare fomist    (banii )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • Members
La 21.04.2021 la 21:40, Misa001 a spus:

Atentie mare la contractul de Portugalia  ...incercati sa l  verificați online (mail)  la autoritățile Pt ,si veti  descoperi ca Nifu-l dv nu exista , la fel si asigurarea medicală,  

 

Si grija mare cu Pintilie ca-i mare fomist    (banii )

Salut! S-a mai schimbat ceva la Fockedey în ultima vreme la contractul pe Portugalia (ADR Cisterne) ?

Mi s-a promis 3000€/luna și 1850€ în luna cu 2 saptamini acasă,aș dori un sfat. Mulțumesc 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.