Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

MAN Erori


leobango

Recommended Posts

  • Members

Din ce an e masina? Nu cumva e vorba de EGR? Daca e vorba de EGR atunci nu are nicio treaba cu antigelul. Si totusi , intreb si eu, la temperaturile care sunt la evacuare, cum vedeti ca se arunca antigelul pe toba?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Salut  leobango,

multumesc mult pentru promtitudine.

Anul de fabricatie 07-2003,euro 3, cand porneste motorul  pe esapament iese ca un abur pret de o jumatate de minut. De ce spun ca este problema cu antigelul, pentru ca  la 200 km rulati trebuie sa completeze cu apa cam 5 litri, am verificat si nivelul uleiului in baie la joja si culoarea uleiului inclusiv nivelul sunt normale . Ai dreptate denumirea este EGR, am gasit o firma la Oradea  care fabrica asa ceva, am vorbit acolo au pe stoc si noi si reconditionate oricum la niste preturi mult mai pamantene, ofera si garantie, pentru cele noi 2 ani si pentru cele reconditionate 1 an.

Astept raspuns si va stau la dispozitie pentru orice relatie.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

vreau un sfat pentru un MAN TGA 410 arunca anntigelul pe toba. Am fost la un mecanic si cica ar fi modulul AGR . Trebuie schimbat? Costa o gramada de bani (8000 +TVA). VA ROG MULT SE POATE REPARA ? Dati niste sfaturi eventual niste meseriasi(Bucuresti). Multumesc din suflet .

Am sa descriu functionarea Regulatorului recircularii gazelor ( EGR sau, in unele cazuri, AGR)

Recircularea gazelor se reduce prin scaderea excedentului de oxigen si la temperaturi si presiuni de varf scazute ale continutului de oxid de azot (NOX) in gazele evacuate.Comanda regulatorului EGR  se realizeaza prin intermediul unitatii de comanda EDC.informatia privind temperatura aerului de supraalimentare se obtine cu ajutorul senzorului pentru temperatura aerului de supraalimentare.Sistemul EGR este deconectat in anumite conditii de temperatura,pe de o parte pentru a impiedica condensarea acidului sulfuric in cazul temperaturilor scazute ale aerului de supraalimentare si pe de alta parte pentru a impiedica supraincalzirea aerului de supraaliemtare datorita recircularii gazelor evacuate.

Regulatorul EGR(AGR) este compus in principal din urmatoarele piese:

-cilindru de aer comprimat pentru actionarea clapetei de recirculare a gazelor

-electrovalva ptr actionarea cilindrului

Clapeta de recirculare este o piesa din fonta ce se afla montata in interiorul unei conducte pe unde circula aer.

Acum intrebarea- cum credeti ca piesele ce vi le-am descris pot fi vinovate de pierderea antigelului ? Eventual scoateti la imprimanta acest text si il intrebati si pe mecanicul ce v-a dat explicatia savanta ca de vina este clapeta EGR(AGR).

Acum, in particular, eu cred ca de vina este ori intercoolerul ori termoflotul. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

D-le Leonard

Va multumesc mult de tot pentru descrierea facuta, acuma ce mai vreau sa va intreb (asta ca sa ma duc cu lectia facuta)

1. poate sa circule cu masina asa pana descoper ce are cu adevarat

2. daca tot completeaza cu apa exista riscul sa inghete apa in motor asta pentru ca tot adaugand apa antigelul banuiesc ca se dilueaza foarte mult

3. este greu de verificat intercoolerul si termoflotul ( ce necesita ca timp si  cam ce trebuie demontat)

Va rog mult daca mai stiti si alte sfaturi

D-le Leo pentru instalatia de gresare automata la cupla de remocare cam ce cantitate de vaselina trebuie si cum se poate alimenta rezervorul de vaselina.

Cu deosebita stima va saluta

paisa

Link to comment
Share on other sites

  • Members

1.POate circula daca nu va deranjeaza sa-i completati nivelul.

2.Exista riscul si e destul de mare mai ales ca am inteles ca de azi se raceste chiar bine.

3.Pentru un amator este dificila operatia de scoatere radiatoare (racire+intercooler) si verificarea intercoolerului (se face sub presiune), cred ca si inlocuirea sau demontarea termoflotului este dificila pentru home-user. Incercati totusi sa gasiti un mecanic care sa se priceapa.

Gresarea automata din ce imi aduc aminte foloseste cam 2.5kg de vaselina speciala( nu stiu exact codul, stiu doar ca este mai fluida) si se incarca cu o pompa pe la un stut de umplere (niplu in genul celor de la cilindrii de frana),imediat sub borcan se vede.Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

multumesc mult de tot d-le Leo,

sper sa ma ajutati si alta data!!(preferabil este sa nu fie nevoie si sa se invarta roata)

cu deosebita stima va saluta

paisa

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

D-le Leo va salut , sunt impresionat de amabilitatea si bunele dv intentii de ai ajuta pe camioneri. Incerc si io  pt un tga .430 . ZBR-04311-04 . Am cautat tot aici pe forum si am gasit in cartea cu coduri--wiper limit swici-  Intr-adeva nu-mi funct stergatorul de parbriz, nu stiu ce sa-i fac, fuzibilele bune , ce sa fie de bai????? motorasul???va rog fr , daca ma puteti lamuri , ramin indatorat..........multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hm, asta-i chiar ciudat.Nu defectul ci coincidenta ca astazi a mai fost un defect identic. Si doua defecte identice dupa vreo 3 ani, in aceeasi zi, e chiar bizar ptr mine. Si acum sa-ti zic ce avea defect cel de azi: era ars circuitul metalic de pe placa cu circuite ale motorului.Ca remediere se poate ori comanda motorul nou, ori se schimba placa respectiva de la unul sh care are ars motorul.Asta nu inseamna 100% ca si al tau a facut la fel. Poti demonta motorul si capacul de la placa aceea( vreo 7 suruburi cu T20) si se vede daca e ars metalul chiar langa axul de la surub. Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc pt promptitudine. Asa o sa fac. Acuma , am prins curaj si mai vin cu o intrebare.......Camionul meu la vit de 89km/h  avind dim rotilor pe 80 ,  merge foarte ambalat  , pe la 1500 de turatii/min. Ma intreb de ce?????? asa l-am cumparat , dar consuma cu cel putin 2 L /100 km  mai mult decit in mod obisnuit. Stiu asta pt ca mai am unul  identic dar care merge cu 1300 rot/min si pot sa fac comparatii foarte exacte..........Ce as putea sa-i fac sa nu mai fie atit de turat in afara de ...-sa merg cu vit de 84 km/h ???oare se poate face din calculator sau trebuie sa-i schimb cutia - ma gind la schimbat pt ca am cutie de schimb .....Cutia cu care vreau s-o schimb functiona cu 1280 rot/min la vit de 90 km/h si cauciucurile pe 70......mersi anticipat inca odata.......

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Cred ca e o chestiune elementara de fizica cea ce vreau sa intreb, dar pt ca am dubii, o fac totusi......Daca unui camion cu dim rotilor de 80 , i se schimba rotile cu altele mai mici , respectiv 70 ,....... turatia motorului  cu rotile pe 80 , la 90 km/h era de 1500 rot/min , cum ar trebui sa fie turatia la aceasi vit de 90 km/h si dim rotilor de 70 ????

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cred ca e o chestiune elementara de fizica cea ce vreau sa intreb, dar pt ca am dubii, o fac totusi......Daca unui camion cu dim rotilor de 80 , i se schimba rotile cu altele mai mici , respectiv 70 ,....... turatia motorului  cu rotile pe 80 , la 90 km/h era de 1500 rot/min , cum ar trebui sa fie turatia la aceasi vit de 90 km/h si dim rotilor de 70 ????

Turatia si indicatoru de viteza vor ramane la fel deoarece ai limitator de viteza la 90 si aceasta viteza e masurata in cutia de viteza si nu la roti ,asa ca daca ai roti de 80 vei merge cu viteza reala de 90,iar daca ii pui cauciucuri de 70 viteza reala va fii mai mica undeva la 80 si ceva la ora,atata tot ca pe vitezometru iti va arata tot 90 la ora.

Am experimentat pe proprie piele treaba asta,deoarece pe bascula pe care am lucrat la inceput am avut cauciucuri pe 80 si dupa o pana am fost nevoit sa schimb toate cauciucurile pe 70 deoarece astea erau in stoc si astea am fost obligat sa le pun,iar cand am plecat in cursa cu colegi eu eram ultimu deoarece camionu nu mai fugea 90 la ora reali si cu ocazia asta am si facut un experiment cu colegi.Avantaj era ca urcam mai repede in treptele de viteza si in situatile grele avea parca putere mai mare,iar dezavantaj era faptul ca la sfirsitul zilei aveam mai mult consum decat colegi mei.(asta m-am referit la camioanele mai noi cu limitator de viteza,ca la unele mai vechi(fara limitator) ca sa ajungi la 90 cu cauciucuri de 70 normal ca turatia va fi mai mare,dar cum am mai spus viteza nu va fi cea reala).Cu cauciucuri de 80 sau cu cele de 70 viteza in bord va fi de 90 si turatia la 1500 sau la ce turatie a fost conceput sa se limiteze in cea mai mare treapta de viteza.

Asa a fost la mine si dupa parerea mea cel mai bine e ca fiecare camion sa fie echipat cu dimensiunea  cauciucurilor cu care a venit din fabrica.

Sper ca m-am facut inteles!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Tudore,......m-ai bagat in ceata........pesemne ca-s io mai greu de cap :( .Deci , in concluzie ,  daca la vit reala de 90 km/h cu rotile pe 80 , turometru meu este la 1500 rot/min , daca pun roti de 70 la aceasi vit reala de 90km/h , ce turatie imi va indica turometru...........????

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Cred ca e o chestiune elementara de fizica cea ce vreau sa intreb, dar pt ca am dubii, o fac totusi......Daca unui camion cu dim rotilor de 80 , i se schimba rotile cu altele mai mici , respectiv 70 ,....... turatia motorului  cu rotile pe 80 , la 90 km/h era de 1500 rot/min , cum ar trebui sa fie turatia la aceasi vit de 90 km/h si dim rotilor de 70 ????

Si acum sa facem o alta comparatie: un om de 1.90 merge alaturi de unul de 1.60. Ei merg umar la umar, dar omul de 1.90 are lungimea pasului de 0.90 iar cel 1.60 de 0.6 m. De cate ori da mai repede din picioare cel marunt pentru a fi la egalitate cu cel inalt?  ;D ;D ;D ;D

Asa e si cu rotile, cu cat sunt mai mici cu atat turatia lor ( pentru a avea aceeasi viteza) e mai mare.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pai cu cauciucurile de 70, in bord iti va arata tot 90km/h si tot turatia de 1500 numai problema e ca viteza reala nu va fii de 90,deoarece butucu de la roata se invarte cu aceasi viteza ori ca ai cauciucuri de 80 ori de 70,da cum tu iai scazut dimensiune la cauciuc iti dai seama ca nu va alerga la fel de iute.Eu am inteles ca tu ai vrut sa zici ca daca pui cauciucuri de 70, turatia iti va urca undeva la 1700(sa zic) ca tu sa poti ajunge la 90,da trebuie sa te gandesti ca tu ii modifici numai cauciucurile nu si sistemu de masurare a vitezei si tu ai un limitator la camion care zice ca in treapta a 8 pe mare camionu va merge cu viteza de 90 la turatia de 1500rot/min cu cauciucurile de 80.

Deci toate iti vor ramane la fel,numai viteza reala(aia cu care te depisteaza radaru) se va modifica.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
;D ;D ;D OK am inteles .......... ;D ;D ;D  ......sper doar ca pe omul mic din povestea lu d-l Leo sa nu-l cheme Indianul Talpa Iute.......... :( :( :(  ca atunci se schimba datele............
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

D-le Leo

Ca de obicei a-ti avut dreptate , de fapt tot modulul acesta de racire a gazelor (EGR,AGR) in afara de cilindru de aer comprimat si electrovalva, este  un  fel de ''radiator'' (termoflot) format din 19 buc tevi mult  mai subtiri ca degetul mic (acuma pentru fiecare depinde ce fel de, degete are la maini) care sunt din inox la o lungime de aprox 40-50 cm, montate in cerc de la mic la mare si care se poate fisura la capete, la inbinari.Daca ai norocul ca, fisurile sa fie la vedere, teoretic se mai poate suda de catre un sudor cu adevarat meserias care stie si cu inoxul(argon). Intrebarea este daca se obtureaza la ambele capete cu niste placute metalice cu garnituri, are vreun efect asupra motorului?

Va rog mult de tot daca se poate sa-mi raspundeti.

Oricum stiu sigur ca dumneavoastra ''visati'' procesul de functionare  al motoarelor diesel .

Va multumesc mult anticipat,

Ca de obicei cu deosebita stima,

acelasi,

paisa

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Imi pare rau sa va dezamagesc, nu visez noaptea pentru ca sunt prea obosit si, oricum, nu sunt mecanic doar ca am cunostinte elementare despre motoare in general.Referitor la intrebare, presupun ca nu degeaba s-au chinuit toti constructorii sa raceasca aerul pe admisie, el plecand cu o temperatura destul de mare din turbosuflanta.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Primit pe adresa de contact.

Buna ziua

Am un man tga 460/2004  pompa injectie,mi a scos fum alb si mi aluat pedala,a afisat cod FFR DIAGNOSIS 03263-08 TRIUNGHI ROSU,nu a mai pornit la automat,am pornit in viteza am mers pana in prima parcare,acum nu mai afiseaza nimic,a mai facut o data am pus o pe tester la man si nimic,ce ma sfatuiti sa fac ca mi e frica sa plec mai departe.MULTUMESC,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.