Jump to content

Recommended Posts

Buna seara dragi viitori colegi.Spun,viitori,pentru ca inca nu am permisul de profesionist,urmeaza sa incep scoala.As dori sa pornesc aceasta afacere personala si am nevoie de orice sfat si informatii din partea dumneavoastra.As dori sa achizitionez un cap tractor,nu sunt inca decis ce marca.Mi-ar place ceva dupa 2012 si kilometri pana in 650000:volvo 460 dar inclin si spre daf sau un renault premium.Ce ma sfatuiti?consum,fiabilitate,piese,cost service?Am foarte multe intrebari la care daca sunteti amabili sa ma scoateti din ceata.Am tot auzit si citit diferite cifre cum ca:la sf lunii iti raman 5000euro daca lucrezi tu ca patron sofer.Altii spun ca daca iti iei sofer iti raman intre 2000 si 3000 euro lunar.Cat sunt de adevarate cifrele astea?

Eu am incropit un mic plan care este cam asa:

 

-infiintare firma si toate documentele necesare 500euro

-achizitie camion leasing(avansul) 7000euro

-cauciucuri noi 1600euro

-asigurare rca  6luni 1000euro

-verificare camion inainte de a pleca pe comunitate-1500euro

-asigurare cmr 400euro(nu stiu pretul exact)

-card motorina+taxe autostrada dkv(garantie) 2000euro

TOTAL-14000EURO ca sa pleci la drum zic eu.Daca mai sunt alte cheltuieli va rog sa ma completati si sa ma ajutati cu orice informatie.

Acum sunt nelamurit de aceste contracte pe comunitate.Calculele mele sunt cam asa simulare pentru 10500km intr-o luna la 1.25euro/litru motorina si consum 30l /100km:

-cost motorina 3150*1.25=3937euro

-cost fix 500euro

cost ulei,anvelope,service 10500km*0.15euro/km=1575euro

-taxe autostrazi (aproximativ) 1500euro

-profit sa zicem 30%- 2253,6 euro

total 9765,6 euro/10500km rezulta un pret de 0.93euro/km.

in varianta angajarii unui sofer adaug 2100 euro + 9765,6=11865,6/10500=1.13eur/km ceea ce nu cred ca ofera nimeni acest pret sau cel putin nu am gasit eu.

Acum vreau sa completati sau sa ma corectati unde am gresit sau orice altceva.Se merita tractionist in 2018?

 

cred ca am gresit locul topicului.rod adminii sa mute topicul in locul corect cu scuzele de rigoare

 

Edited by catalinviorel1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu este sa iti investesti bani in orice alt ceva... Si daca tot vrei sa faci transport si esti la inceput , nu te arunca cu leasing, mai bine ia ceva mai ieftin alearga putin pe intern sa prinzi putina experienta si apoi leasing si comunitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Catalin.

O sa-ti raspund din prisma experientei mele , nu din auzite si o sa fiu cat mai concis ca sa nu te plictisesc.

Planul l-am facut pentru o perioada de 4 ani , dupa care voi trage concluzia daca o sa mai continui sau nu.

Desi am incercat mai multe variante de lucru (tur-retur RO-UE, intern RO, comunitate) , cea mai buna varianta ramane lucrul pe comunitate.

Detin ansamblu , cap tractor si semiremorca , amandoua in leasing.

Am ales leasing din lipsa fondurilor , chiar daca riscul este mai mare ("cine nu risca nu castiga") , si ansamblu pentru mobilitate (libertarea de a selecta beneficiarii )

Pe scurt planul meu de afaceri a fost (si este) cam asa :

-16000 euro necasari pana la momentul cand plec la munca

-14000 euro capital de lucru (pentru un termen de plata 30-45 zile, in cazul cel mai fericit cand se respecta termenul)

-venit lunar 11.000 EUR (pentru 10.000 km efectuati , inclusiv si returnarile de tva)

-cheltuieli lunare 8700 EUR (!!!FARA SOFER!!!)

-ramane un profit net de 2300 EUR / luna , cu alte cuvinte un salar de sofer , DAR :

Iti voi face un calcul pentru 4 ani , :

-(fara sofer) profit net 2300 X 48 = 110.400 EUR la care se adauga ansamblu ,in caz de vanzare , suma de 28.000 EUR.

-(cu sofer , lucru alternativ 1 luna fiecare) profit net 2000 X 24 = 48.000 EUR , la care se adauga ansamblu ,in caz de vanzare , suma de 28.000 EUR.

Cu alte cuvinte , investitia se "amortizeaza" in patru ani in cazul in care voi decide sa renunt la transportul de marfuri generale.

Acesta este cel mai optimist plan de afaceri.

Dar, pentru ca nu am mai gasit "coleg" cu care sa impart munca , in acest moment lucrez 6 saptamani pe comunitate cu doua acasa. Camionul ramane pe comunitate.

Problema cea mai mare nu o reprezinta planul de afaceri , ci "beneficiarul" transportului pe care il efectuezi , care nu respecta conditiile negociate.

Trebuie sa iei in calcul ca transportul de marfuri este cel mai dificil domeniu de activitate in care la propriu iti spun ca este o "jungla amazoniana".

Cea mai mare parte din "colegii" din acest domeniu se comporta ca hienele si nu ma refer doar la cei romani .

Sper ca am expus o imagine cat mai reala fara sa incurajez/descurajez pe cineva.

Sanatate multa si spor in toate!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

iti raspund eu cam tarziu...

Asa visam si noi in 2017, am avut 30.000 euro facuti din transport de persoane, stransi cu greu in decursul anilor...

am zis sa investim in transport mare de marfa... 
zis si facut, am gasit leasing in austria la Tchann pentru un DAF XF 105.460 din 2014, cu  330.000km reali, cauciucuri noi, dotari de bun simt (intarder, frigider, ac stationar, pat dublu etc)

12.000 euro avans + 30 rate x 1200 euro (casco si tot ce trebuie inclus) deci masina costa la final 48.000 euro
ne-a mai costat cam 800 euro sa mergem pana in austria si sa aducem masina.

bun, apoi incep cheltuielile (in jur de 5000 euro):

  • card DKV (2000 euro gaj intr-un cont dkv din germania) 
  • OBU-uri, 
  • facut o revizie la reprezentanta DAF vreo 600 euro,
  • dotarea masinii cu gps, statie, antifurt la rezervoare si baterii
  • monitorizare GPS cu roaming pentru UE
  • sofer, contracte de munca traduse, macron-uri si altele

acum contract.. am inceput cu Dascher Germania (recomandarea unui roman care avea si el 3 masini acolo)..
transport trailer frig, plateau 0.87 in august 2017. dar nu plateai chirie la trailer si totul era inclus

dupa primele curse, marfa lipsa... pfii cum naiba ca soferul preda exact cati paleti incarca, dar la depozite mereu iesea pe lipsa
in mare parte mancare, conserve mai ales si mancare congelata...
dupa 3 saptamani ne-au anuntat ca ne rezilieaza contractul pentru ca suntem neseriosi si furam, si nu mai vor sa aiba de aface cu romani si bulgari...

am plecat si noi suparati, mai ales ca dupa ce am platit si soferul cu vreo 2200 euro pe intreaga luna, masina a produs -1400 euro (exact, minus 1400 euro dupa ce au inceput sa vina facturile DKV de autostrazi pe germania, austria, italia si franta)
am gasit imediat pe cei de la Spontex Logistics din Austria... astia transportau orice, 0.93 pe ruta DE>IT>FR>UK si 0.95 pe AT>IT
imediat am trimis soferul in austria la ei, si evident ca nu aveau trailer, asa ca si ei au inchiriat in numele lor de la KLV Rent, 650 euro + 20 euro la spontex taxa de intermediere :D

ok, plecam la drum.. prima cursa... cherestea paletata de 26 tone (suprasarcina evident) din AT catre IT... mare noroc ca la Brenero nu l-au oprit pe cantar, ca altfel italienii te trimiteau pe tren sa cobori din munti cu tot cu amenda...
a doua cursa IT>UK, si a treia cursa UK>DE.... cand a ajuns masina in DE, marfa refuzata.. vreo 2 paleti de borcane cu unt de arahide aveau folia frecata.. nu era nimic atins sau stricat, dar in UK cand au incarcat, probabil s-au atins..
dupa vreo 5-6 ore de "plansete" cu astia de la Spontex, au zis sa trimitem cei 2 palei vreo 200km in alta locatie pe banii nostri, altfel ne imputa toata marfa :D

atunci am zis HALT, aducem masina acasa cu o cursa de pe bursa DE>RO si mai vedem
masina a ajuns acasa, intre timp soferul a plecat ca el nu-i convenea 2200 euro salar, ca el vroia 2500, ca asa umbla vorba printre soferii cu experienta, ca salariile sunt mult mai mari decat ce ofeream noi
dupa ce a stat vreo luna pe dreapta, aia de la Spontex ne intreaba daca mai venim la treaba, le zicem ca nu.. si ei ne zic sa ducem inapoi trailerul ca ne mai ia chirie vreo 3 luni in avans din platile pe care inca nu le facusera

dupa cursele cu Spontex profitul a fost de 200 euro :) (motorina, autostrazi si soferul au mancat tot), soferul a incasat aprox 4000 euro 2 luni cat a stat la noi, el e singurul care a facut "profit"

am gasit cursa RO>AT si am dus si trailerul inapoi cu un alt sofer pe care il angajasem intre timp, a dus marfa la vreo 250km distanta de unde trebuia lasat trailerul si s-a intors acasa cu, capul tractor
bonus, a luat vigneta  la unguri si n-a fost atent ca i-a dat vigneta de autoturism, iar la granita la noi, politaii unguri l-au tras deoparte si a zis ca a mers toata ungaria cu vigneta de masina si amenda e 800 euro
ca dupa 30 min sa revina si sa zica ca sterg ei toate inregistrarile video dar sa le dea 400 euro :D asa ca am trimis de urgent pe card banii si pana la urma a negociat la 300 euro "amenda"


masina a mai stat vreo 2.5 luni pe dreapta, timp in care ratele le plateam si din activitatea de transport persoane

intre timp soferul (al doilea) a plecat si el pe comunitate, si dupa o luna a murit strivit pe autostrada in Franta cand a oprit pe banda de urgente

si alt camion din spate nu l-a vazut, a agatat trailerul lui, iar cabina a fost trimisa in parapet unde se afla fostul nostru sofer,
are oprisera ca i s-a parut ca se auzea ceva ciudat la roata dreapta spate :(

de atunci facem curse nationale si incercam sa terminam leasingul (acum in decembrie e ultima factura) 

slava domnului ca in afara de a doua revizie si de cauciucuri noi pe spate (adica aprox 6000 lei cauciucuri si 2400 lei revizia completa), DAF-ul nu a mai avut nevoie de nimic altceva, si are aprox 500.000km, aici inca ma bucur ca am ales DAF...

in fine, poveste lunga, dar poate o citeste cineva care se gandeste sa "investeasca" niste bani facuti intr-o afacere de transport marfa...

AVIZ AMATORILOR: 20.000 euro s-au tocat inainte ca masina sa plece, si inca 6.000 euro s-au tocat pana sa incasam primele facturi

deci daca nu aveti bani pusi deoparte, si o alta sursa de bani... NU va apucati de un astfel de antreprenoriat, ca imprumutati bani de la camatari ca sa aduceti masina acasa, si sa platiti facturile

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

9 ore · 

Cand ai bani poti mânca, cand nu ai inseamna că nu iti e foame !!
Asta e replica aia care imi tot vine obsesiv in cap si apartine unui prieten si coleg de-al meu de corporație.
Aud din ce in ce mai des, mai ales din partea tinerilor cum ca vor sa isi cumpere un cap tractor si vor sa inceapa sa lucreze pe cont propriu.
Ba mai mult, unii din ei se si vad patroni de corporatii la nivel national in transporturi.
Nu e rau sa crezi in tine si in potentialul tau, dar citeste randurile astea inainte sa te arunci cu capul spre o roata in mers.
In primul rand, acest sector este sugrumat efectiv de mici corporatisti de astia cu 1, 2 tractoare care se chinuie sa lucreze sub pretul pietei pentru a scapa de concurenta neloiala a marilor balauri ce stapanesc piata de transport din Romania.
A lucra sub un pret de 0.85 centi(asta in regim propriu, fara sofer angajat) e un fel de moarte lenta, ca si cum ai lua paracetamol ca sa vindeci o tuberculoza. Trebuie luati in calcul multi factori si cifre.
Ceea ce omit cei mai multi este perioada asta nefasta si tulbure pentru a face bussines in transport.
Gigantii in transportul romanesc au inceput afacerile dupa anii '90, atunci cand evaziunea fiscala, salarizarile soferilor, pretul per km, le era favorabil.
Asa au ajuns cateva companii romanesti sa detina monopol pe sectorul de transport din Romania.
Mai exista un aspect :
Transportul romanesc nu este detinut de companii romanesti decat in proportie de 40%, restul fiind subfiliale ale unor alti balauri cu radacini in tari precum Spania, Olanda, Franta, Belgia, Italia.
Asta inseamna ca automat vei lucra pentru straini, ceea ce presupune un anumit tarif per km, astia fiind organizati intr-un fel de cartel tacut si departe de ochii presei, care stabilesc preturi fixe pentru camioanele si firmele romanesti.
Ce inseamna asta ??
Daca ai rabdare pana la final iti explic !!
Preturile oferite romanilor pentru transporturi la prelata se incadreaza intre 0.75 centi si 1 euro(asta intr-un caz bun).
Preturile pentru transport frigo sunt undeva intre 0.95 si 1.20 per km .
Sa zicem ca ai un contract pentru 11000 km lunar.
Asta la un mediu de 1 euro per km inseamna 11000 euro lunar produsi de acel camion.
Din asta se scad urmatoarele :
Motorina- un consum mediu de 30 l % 
Taxe de drum (astea difera de la stat la stat )
Asigurare camion
Leasing camion(daca nu e achitat cash )
Intretinere camion(cel putin 2 revizii generale anual )
Km care se pierd lunar, prin ocoliri, dislocari, etc
Chirie remorca(daca nu esti posesor al uneia )
Intretinerea ta (aici difera de la om la om, intre 500-1000 euro lunar, daca esti fumator )
La final, cand vei trage linie, vei constata ca BMW ul ala la care sperai sa ai acces in 6 luni dupa inceperea bussinesului cu 1 cap tractor ca si tractionist la vreo caracatita, pardon, logistica de asta obscura, mai are mult de asteptat.Profitul in transportul de mare tonaj incepe sa vina, putin cate putin, de la 3-4 camioane in sus, asta dupa cateva recuperari mari de TVA, dupa cateva inginerii financiare facute de un contabil bun in care tu nu prea ai profit ca si firma, ca na, la profit platesti taxe, chestii de genul.
In plus, recomand sa nu va aruncati cu capul inainte la chestiuni gen, doar pentru ca aveti vreo cunostinta care se lauda ca face bani cu sacul in domeniu.Bani s-au facut cu ani in urma, acum fac doar cei care si-au consolidat bine afacerile si care au flote mari.
Cei mici, rar spre deloc au acces doar la firimituri, nici macar la bucatele.
Chiar aveti impresia ca nu sunt soferi cu potential financiar de a cumpara un cap tractor ??
Sunt, insa majoritatea stau pe loc, pentru ca apele sunt tulburi, mai ales ca nimeni nu stie cu exactitate ce va reprezenta Pachetul de Mobilitate pentru transportatorii din Est.
Asa ca, stimate coleg cu ganduri de imbogatire rapida din acest domeniu prin schimbarea taberei, intai stai si verifica piata, fa-ti niste calcule, apoi vei constata ca in vremurile astea e mai rentabil si mai sanatos sa fii doar sofer.
Despre inginerii financiare care inca se fac, nu o sa povestesc pentru ca la un singur camion nu vei avea acces la ele.
Spun doar atat :
Macron, Milog, returnari de TVA, diurne, etc
Dar acolo au acces la borcanul de miere doar companiile mari, ca au spatiu de manevra.
Tu in schimb, cu un singur camion, vei fi sofer, mecanic, contabil, dispecer, sef coloana, secretara, etc.
Te-am pus pe ganduri ??
Verifica ce am scris mai sus si informeaza-te !!
Asta ca sa nu ramana vreun tanar naiv din bransa asta cu impresia ca noi suntem cumva invidiosi pe succesul si Lamborghiniul ala ce va sa vina dupa 6 luni de la achizitionarea primului camion. Ia o gura de apa, spala-te bine pe ochi si verifica informatiile.
Aici sunt gratis, in piata asta nu vei primi nimic gratis, nici macar un sfat.
Astept sa ai ambitie si sa fii perseverent si iti doresc sa ai atata succes incat intr-o buna zi Omul Șoselelor sa tremure cu un CV in mana la poarta firmei tale asteptand un raspuns la o cerere de angajare.
Drumuri bune, dragilor !!
#OMULSOSELELOR

Edited by cico_3504

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamă, mamă... adevărat analist financiar și un mare guru în ale transportului...

De 450€/zi ai auzit?!

De 0,97€/km pentru ce arată tahograful, taxe de drum plătite pe Germania, curse doar în Nordul Germaniei, Belgia și Olanda (adică teren plat)... de asta știi?!

Dar de 300€/zi, plus taxe de drum și motorina la compresor (cisterne), plătite toate zilele... nici de astea nu știi?!

Sau cu 2 șoferi la BDF-uri, să-ți meargă mașina non-stop și să iei 1050€/zi... asta cum o suna?!

....

Ne dăm atotștiutori pe aici, dar în afară de prelată și frig nu mai știm nimic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu siguranta se fac bani pe comunitate,
dar numai daca esti propriul tau patron... si sofer, si manipulant si contabil si mecanic amator spre profesionist :D... etc
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo, cam asa arata graficele pe luna aprilie si pe luna in curs...

se fac si km si consum normal pe tara...

uzura evident e alta din cauza lipsei infrastructurii :(

23456345764567456756.jpg

45687564856787.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic să nu mai vorbim ''prăpăstios'', DOAR din dorința de a părea inteligenți și mari cunoscători ai domeniului. Hai să facem un calcul...

Autotractor Volvo FH 540, de 540CP, 2800Nm, priză de putere, DualClutch, 3 axe, omologare tehnică de 13t pe motrică (bun la lichide), full ADR, full option, nou... preț de achiziție 106000€ (fără TVA, factură externă)

2 rezervoare custom, de 900L total, omologate... preț 650€ (rezervorul original la schimb și montaj inclus)

Compresor 4 bari, furtune și accesorii... 2400€ (montaj inclus)

Set de roți de iarnă (jante + cauciucuri și lanțurile potrivite)... 10000€ (montaj și depozitare incluse, producător la alegere)

UTA One pentru plata taxelor de drum... prețul diferă în funcție de depozitul depus și vechimea ca și client (neoficial, pentru un depozit de 2500€ aparatul se montează pentru ''câteva sute'')... vom considera 300€

Societate comercială, licență, agreere, metrologie, asigurare de garanție a puterii financiare, birotică și alte echipamente... 2500€

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Investiție inițială:                                                                                                                                                              Rată lunară:

Camion... 25000€ avans                                                                                                                                                  1465€ x60

Rezervoare... 650€                                                                                                                                                                   0€

Compresor... 300€                                                                                                                                                               200€ x12

Roți de iarnă... 3000€                                                                                                                                                          200€ x36

UTA One... 2800€                                                                                                                                                                       0€

S.C. și restul... 2500€                                                                                                                                                                0€

Contabilitate...                                                                                                                                                                           40€

RCA...                                                                                                                                                                                          90€

CASCO...                                                                                                                                                                                    180€

CMR...                                                                                                                                                                                          85€

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Total: 34250€                                                                                                                                                                         2260€ în primul an/ 2060€ în următorii 2 ani/ 1860€ în următorii 2

Costuri de operare pentru 10000km lunar

Consum... 29%                                                                                                                                                                       2900€

Taxe de drum... 70%                                                                                                                                                              1100€ (estimativ)

Chirie, servicii...                                                                                                                                                                       700€

Costuri angajat...                                                                                                                                                                    2800€

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                                                                                                                                                   9760€/ 9560€/ 9360€, din care ulterior se va recupera TVA

La diferența dintre suma încasată și costuri, se aplică un impozit de 10% (către stat) și ce rămâne este profit net.

Calculul este făcut pentru un camion nou, configurație ''șmecheră'' (vorba unui coleg) și pentru un scenariu în care odată investită suma respectivă, posibilitățile sunt foarte diversificate... prelată, frig, containere, cisterne, siloz etc. Doar că nu e echipare mega.

Dacă lucrează proprietarul câștigul lui va fi în jurul a 3000€/lunar pe toate cele 60 de luni, căci doar prima revizie în primul an va fi gratuită. Dar după 60 de luni va avea un camion cu 600000km, cauciucuri relativ noi (schimbate cu un an înainte) și într-o stare bună, pe care-l va vinde cu cel puțin 40000€ (va fi tot full option). Adaugă 140000€ adunați cash și își poate cumpăra liniștit... Bentley!

 

 

        

Share this post


Link to post
Share on other sites

costuri mult prea optimiste... 29% consum ? merge numai la vale ?

real e 35% medie
la cat de scumpa e motorina prin franta,belgia si anglia... mai scade in jur de 600-700 euro din profitul ala de 3000euro lunart al patronului
mai adauga si platile parcarilor (prin cam toata europa parcarile au devenit cu plata in ultimii 3 ani)

si eu zic ca proprietarul va face sub 2000euro lunar pe toate cele 60 luni,
asta daca totul merge ceas, si nu ia nicio amenda de pe la nemti, si nu are nicio paguba,
si are sofer care sta 60 luni legat de masina si nu pleaca ca sa ai cateva saptamani moarte pana gasesti alt sofer..

etc etc...

prea multe variabile :)

iar dupa 600.000km nu mai vinzi masina aia cu 40.000euro... e plina europa de camioane second
la tchann un DAF de 3-4 ani cu 350.000km e cam 38.000-40.000 euro, deci uzura la jumate

dupa 600.000km si 5 ani masina va valora sub 20.000euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit pe mail cea ce am postat mai sus, nu am intervenit, editat, raspunsul, facea referire la un sofer fara multa vechime pe comunitate. Personal castig 2300 euro pe luna, salar pe tara plus diurna, duba fara frig, posta. Am vrut sa incerc si eu pe cont propriu si am intrebat mai multi soferi, raspunsul l-am postat aici, acum aflu si alte noutati, multumesc pentru informare, m-am hotarat sa raman sofer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, marinmarfa a spus:

costuri mult prea optimiste... 29% consum ? merge numai la vale ?

real e 35% medie

Am 27.8 acum, cu o pârnaie de Renault T din 2018, de 460 și car containere cisternă (adică ''beep'' spărgător de valuri, deci balans de am rău de mare...).

Acum 13 ore, marinmarfa a spus:

la cat de scumpa e motorina prin franta,belgia si anglia...

Nope... nu e. Tot între 0,95 și 1,10 e de vreo 2 ani aproape... Să ne-nțelegem, chiar zilele trecute am alimentat în D cu 1,272 afișat, deci... (încă am bonul).

Acum 13 ore, marinmarfa a spus:

mai adauga si platile parcarilor (prin cam toata europa parcarile au devenit cu plata in ultimii 3 ani)

Eu cred că tu umbli prin altă Europă, căci eu chiar n-am văzut nici o schimbare vis-a-vis de parcări. În plus, câtă gaură poate să-mi dea în buget cele câteva nopți prin autohofuri?!!

Și în plus, DualClutch chiar face o diferență, degeaba ne exorcisăm pe noi... cumnatul deține unul, de 500CP și 2200Nm, tot cu 3 axe și trage frigo NL-UK. Mașina îi fuge cu 96 și are consum de 28,4 (acu' l-am sunat să-l întreb).

Nu e dracu' chiar atât de negru... cu calcule făcute cu atenție și cu seriozitatea necesară, e chiar ok să te apuci de treabă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.05.2019 la 0:33, cri5tian a spus:

Mamă, mamă... adevărat analist financiar și un mare guru în ale transportului...

De 450€/zi ai auzit?!

De 0,97€/km pentru ce arată tahograful, taxe de drum plătite pe Germania, curse doar în Nordul Germaniei, Belgia și Olanda (adică teren plat)... de asta știi?!

Dar de 300€/zi, plus taxe de drum și motorina la compresor (cisterne), plătite toate zilele... nici de astea nu știi?!

Sau cu 2 șoferi la BDF-uri, să-ți meargă mașina non-stop și să iei 1050€/zi... asta cum o suna?!

....

Ne dăm atotștiutori pe aici, dar în afară de prelată și frig nu mai știm nimic...

Mă numesc Remus. Sunt din localitatea Nădlac. Vreau să achiziționez un cap tractor daf la vreo 25,000 euro și aș dori să iau legătura cu tine văd că le cam știi multe despre tracționiști. Cum am putea să luăm legătura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.05.2019 la 0:33, cri5tian a spus:

Mamă, mamă... adevărat analist financiar și un mare guru în ale transportului...

De 450€/zi ai auzit?!

De 0,97€/km pentru ce arată tahograful, taxe de drum plătite pe Germania, curse doar în Nordul Germaniei, Belgia și Olanda (adică teren plat)... de asta știi?!

Dar de 300€/zi, plus taxe de drum și motorina la compresor (cisterne), plătite toate zilele... nici de astea nu știi?!

Sau cu 2 șoferi la BDF-uri, să-ți meargă mașina non-stop și să iei 1050€/zi... asta cum o suna?!

....

Ne dăm atotștiutori pe aici, dar în afară de prelată și frig nu mai știm nimic...

Sunama te rog 0728127915 Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.