Members FMN Posted April 17, 2019 Members Share Posted April 17, 2019 Salut. Va rog sa ma ajutati cu incadrarea in "cadrul legal" pentru urmatoarea situatie. Conducem in echipaj , suntem din localitati diferite , 60 km distanta intre ele. Dupa ce ajunge primul sofer acasa/la garaj , celalalt mai are de parcurs inca 60 km . In acest timp , al doilea sofer este oprit de ISCTR si amendat cu 5000 lei pentru depasire program . Explicatia inspectorului este ca dupa ce primul sofer a parasit cabina , ori trebuia sa lase cardul lui in tahograf , ori soferul ramas in cabina trebuia sa faca o pauza de 9 ore. Ma puteti ajuta cu "cadrul legal" pentru aceasta situatie ? Vreau sa fac contestantie. Merci! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cri5tian Posted April 21, 2019 Members Share Posted April 21, 2019 Nu există nici un cadru legal, inspectorul I.S.C.T.R. are dreptate. Există o singură excepție la condusul în echipaj și anume că ''ÎNCEPEREA'' activităților zilnice o poate face un singur șofer, urmând ca celălalt să se alăture în următoarea oră. Atât și nimic mai mult. Condusul în echipaj începe și se termină cu un repaus de minim 9 ore, deci cronologia este următoarea: Șofer 1: repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice în echipaj -> sfârșit activități zilnice în echipaj -> repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice singur -> etc; Șofer 2: idem... Nu este obligatoriu ca repausurile să fie făcute împreună, ci doar să fie făcute. P.S. La 17.04.2019 la 13:22, FMN a spus: ori trebuia sa lase cardul lui in tahograf Asta e o gogoriță a respectivului inspector ( dacă a afirmat așa ceva), dar nu este nicidecum ceva legal. Înregistrările sunt ''la purtător'' odată cu sfârșitul activităților zilnice, atunci când repausul nu se efectuează la bordul autovehiculului. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.