Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

mentalitatea invechita a instructorilor


Postări Recomandate

  • Members

RESPECT!Inca fac scoala(c,ce)si as dori va rog niste pareri referitoare la faptul ca atunci cand faci conducere si-i spui instructorului sa-ti zica niste "chestii" pentru a putea conduce cat mai ''aproape de adevar'' sau cel putin sa te lase sa conduci mai liber, el iti motiveaza ca asa cere politia:''uita-te in oglinda ca sa nu iei bordura cu rotile din spate''. Sefu daca n-am luat-o niciodata ,ma gandesc ca sunt obisnuit cu gabaritul masinii;eu m-am uitat la ala cu dacia care mi-a taiat fata!"Sincer  am senzatia ca ma misc destul de bine si nu inteleg de ce pregatirea mi se pare ca se face pe acelasi sistem invechit in loc sa formeze adevarati profesionisti.Am cunoscut destui prin Italia care acolo au devenit soferi si vreau sa zic ca nu pre te intraba de experienta;le este destul ca posezi categoria respectiva,caci odata ce ai obtinut-o>>esti capabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da song, asa este, dar vezi tu, in Italia se dau examenele pentru categorii pe bune si nu pe spaga  ;) .In Italya nu cred ca cei cu facultate pot pica de 3 ori la rand cu 21 de puncte la sala(la proba practica e mai plauzibil) si cei ce nu stiu sa scrie sau sa citeasca sa treaca cu brio. In Romania s-au dat carnete pe ochi frumosi, pile,spada,poate chiar si sex si acum trebuie cumva sa ii elimine pe acei soferi incompetenti , dar nu prea reusesc nici acum , pentru ca si pe la atestate functioneaza legea asta a spagii.Cat despre instructori nu pot afirma altceva decat ca foarte multi dintre ei nu au o experienta relevanta pentru a putea invata la randul lor pe altii. De exemplu sunt instructori (pt Csi E ) la 30-35 de ani ( cu gradele luate pe la 25-28 ),poi ce experienta au ei ca sa poata preda ,de 3-5 ani? Cat despre mentalitatea invechita..... vechii instructori puneau accent mare pe atentie,siguranta, conduita preventiva, in timp ce actualii instructori pun mare accent pe viteza ,ca sa treaca ora si sa vina altul la rand ( cantitate si nu calitate, asa cum spunea si Dany), din cauza asta sunt din ce in ce mai multe accidente soldate cu multi morti sau vatamari corporale deosebit de grave. Nu sunt eu sofer profesionist cu acte in regula ( adik nu am C si E) , dar pot afirma cu tarie ca sofez mai profesionist decat o fac multi dintre cei care au C-ul si E-ul. In aceste conditii ce ai prefera, sa vezi instructori care sa te lase sa conduci liber fara sa iti atraga atentia foarte mult si sa-ti spuna cum sa condusi sau sa vezi instructori care iti spun mai intai cum sa conduci si apoi sa iti atraga atentia unde ai gresit ? Sper ca tu sa fi dat peste vreun instructor bun, altfel vei fii injurat mai tarziu de pietoni sau de soferi  ;D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • Members

Am si eu ceva de comentat.In Iasi se plateste cu 4-5 ron/ora ca instructor auto(am si eu atestat dar am profesat doar 7 luni).La banii astia de ce mi-as bate capul?Dupa 10-12-14 ore de munca vii acasa si de multe ori nici nu mai mananci,faci un dus si cazi rupt.Maine o iei de la capat.Asa ca pentru 50-60 de lei /12-14 ore nu cred ca merita.Nu mai vorbesc de faptul ca nu iti poti permite nici o secunda de relaxare ca nu stii ce face elevul.Bine asta e valabil pentru cei care vor sa-si faca treaba caci pentru restul...De aceea am preferat sa renunt(sunt constient de limitele mele,iar daca vreau sa fac doar bani si nu ma intereseaza daca elevul pricepe ceva).Deci hai sa nu privim doar din punctul de vedere alsoferilor.Asta e parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si eu sunt de acord cu colegul de mai sus.O perioada am fost si eu instructor pentru categoriile B,C+E.Cred ca un instructor bun te invata doar necesarul pe care trebuie sa-l ai in momentul cand te prezinti la examen.Dupa aia e treaba ta cum dovedesti cum ai asimilat "calitatile de sofer".Si in legatura cu asa zis colegul de mai sus care zicea ca nu prea e de acord cu instructorii tineri,eu as zice sa obtina permisul de profesionist pt inceput si dupa aia sa dea sfaturi.De mers pe strada cu masina mica mere si bunica de 85 de ani.No ofence.Totusi am vreo 150 de cursanti pe care i=am facut "soferi"zic eu.Ca radeau colegii de mine ca de ce fac ore cu remorca in poligon...adica manevre cu spatele si alte alea,aia e alta treaba.Cred ca fiecare dintre instructorii tineri care zici tu ca n-au "experienta"incearca sa obtina niste profesionisti.Ar trebui sa va ganditi ca in 80% din cazuri scoala e platita de parinti si copilasii lor dragi nu deschid odata o cartre de legislatie.Asa ca hai sa nu m-ai fim carcotsi si sa facem ce stim mai bine.Hai sa fim sanatosi si poate o sa ne vedem pe drumuri ca eu ma intalnesc destul de des cu fostii cursanti si nu ma injurat nimeni pana acum.fnfg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

probabil un elev nu va fi niciodata subiectiv in ceea ce priveste calitatile instructorului.

nu stiu daca se poate vorbi despre mentalitate invechita la instructori, cel mult pot fi clasificati in instructori buni si rai.

daca omul nu te invata sa faci o parcare laterala(asa cum nu ne-a invatat pe noi,pentru ca oricum nu te punea politaiul sa o faci) inseamna ca e marlan.daca elevul se sesizeaza,poate ar fi oportun sa-i ceara el sa faca anumite chestii.dar cum nici elevul nu prea are habar si nu stie cu ce o sa se confrunte, totul depinde de intructor.

oricum,raman la parerea ca soferia se invata dupa ce iei carnetul.scopul instructorului este sa te vada cu carnetul in mana,dupa aia totul depinde de tine.ar fi ideal sa creeze anumite deprinderi, dar asta depinde de mai multi factori:motivatia instructorului si a elevului, numarul de ore de conducere, etc.un elev trimis la scoala de mami si tati nu cred ca o sa ajunga sofer bun nici cu 10 instructori meseriasi,si viceversa.

oare cei care fac scoala de soferi astazi au habar cum decurgeau orele de conducere acum 10-15 ani.palme si coate la ordinea zilei,se ajungea si la pumni,elevi care refuzau sa vina la conducere din cauza metodelor dure de 'insusire a materiei', din 50 de minute de conducere ramaneau in cel mai bun caz 15-20, restul era folosit la incarcat si descarcat materiale de constructie pentru dom'instructor.cei care au facut liceul auto stiu ca nu exagerez.

si totusi, cei care aveau soferia in sange continuau, isi alegeau asta ca meserie.deci rolul instructorului era relevant pana la un anumit punct.

nu sunt nostalgic si as vrea sa avem si noi scoli de calitate, dar pentru asta trebuie mult timp si bani(si nu numai).

colegul care sustinea ca probabil conduce mai bine decat multi din cei cu CE nu cred ca este departe de adevar.dar asta nu depinde de instructor, depinde in cea mai mare masura de calitatea celui din spatele volanului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Liviu, lasa aerele astea de vedeta.Iti arat instructori care au facut peste 500 de elevi, pe toti  cu ajutorul spagilor si relatiilor.Deci i-a facut soferi, si din pacate pe unii i-a facut profesionisti (nu in adevaratul sens al cuvantului, ci doar pe acte).Instructorul trebuie sa te invete baza soferiei,aferente categoriei pentru care te instruieste.Un instructor trebuie sa aibe o experienta vasta in spate ca sa poata da sfaturi corecte si folositoare.Crezi nu crezi, am vazut si batranici de 80-85 de ani care sofau mai bine decat unii instructori. Este grav ca un instructor sa afirme ca "un instructor bun te invata doar necesarul pe care trebuie sa-l ai in momentul cand te prezinti la examen", nu este o gandire profesionista. "Instructorii" sunt cei care invata elevii doar ca sa ia examenul , iar instructorii (in adevaratul sens al cuvantului) te invata sa conduci cu adevarat, nu doar ca sa iei examenul, ci sa conduci corect, preventiv,sa nu fi un pericol public la volan, sa fi responsabil ,calm ,etc. Spre dezamagirea ta eu nu am facut scoala de soferi din banii parintilor sau impins de acestia de la spate. Am strans banut cu banut , asa cum am putut eu. Mi-am dorit sa o fac , pt ca-mi plac masinile,imi place sa conduc.Parintii mei nici nu au vrut sa fac scoala, dar am facut-o contrar dorintelor lor .De la 4 ani am stat in spatele soferilor (era locul meu preferat) si le urmaream fiecare miscare (spre norocul meu am avut ocazia sa stau in preajma unor soferi cu adevarat profesionisti, de la care am avut ce  "fura").Tot de la 4 ani am inceput sa invat semnele de circulatie si intrebam soferii denumirea fiecarui indicator in parte , imi placea cum imi dadea explicatia un unchi de-al meu : "Curba dubla sau o succesiune de mai mult de doua curbe prima la dreapta","Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere" ; pentru mine erau niste denumiri pompoase la acea varsta si imi placea cum suna si chiar erau uimiti ai mei de unde stiu eu semnele de circulatie  ;D.Nu am luat permisul pe bani si chiar am fost un elev model al instructorului pe care l-am avut (model pt ca m-a dat k exemplu celorlalti colegi ai mei si altor cursanti pe care i-a avut mai apoi, ca am fost singurul care nu i-a "carait" cutia la masina scolii , o dacie de era imposibil sa o faci sa nu "caraie", pentru ca am citit legislatia si pentru ca am prins foarte repede ceea ce mi-a explicat el ).Nu sunt cel mai bun sofer din lume,nici din Romania (il las pe antoni  ;D ), nici macar din Resita, dar nici nu sunt cel mai prost ;). Daca nu am categoriile C+E nu inseamna ca nu pot gandi profesionist, ca nu stiu cu ce se mananca soferia sau ca iti sunt cu ceva inferior tie. Crezi sau nu, am avut ocazia sa cizelez(sa dau niste sfaturi utile) 2-3 soferi, care au iesit din scoala si care se plangeau ca nu le-a aratat mai nimic instructorul.Nici elementarele parcari nu i-a prea invatat,de conduita preventiva nici nu se mai pune problema.Nu spun ca tu esti un instructor rau, dar am avut ocaza sa ma intalnesc in trafic cu niste instructori la volan, tineri, sa nu-ti spun ca majoritatea au incalcat reguli de circulatie elementare (neacordare de prioritate,depasiri riscante si nepotrivite care mi-au pus in pericol integritatea atat mie cat si celor aflati la mine in masina, etc. ).Un instructor nervos care claxoneaza strident pe cel din fata lui pentru ca-i acorda prioritate pietonului si ca-l incetineste astfel pe el sau care merge cu masina scolii, cu elevul la volan cu 80-90 km/ora prin oras nu-l pot numi instructor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Of of ce ti-e si cu soferia asta..... ;D

Sa va zic si parerea mea. Instructorul nu e piesa principala in formarea unui elev ca si sofer, ci elevul. Va zic din experienta proprie pentru ca  am in familie 2 instructori. Cand eram mai mic mergeam cu ei in timpul in care faceau instruire practica cu elevii, dar am observat ca unii dupa 30 de ore de conducere erau la fel de praf ca inainte de prima ora. Deci parerea mea e ca, conteaza materialul, adica ce chemare are elevul....daca n-are soferia in sange....mare lucru sa iese ceva de calitate din el. Eu personal cand am facut scoala de soferi am condus in total cam 6 ore, 3 cu masina mica, 3 cu raba, pentru a ma obisnui cu condusul in oras, si la examen (fara sa ma laud) examinatorii s-au mirat de felul cum conduc, in special cum ma descurc cu comenzile masinii. Am fost ca si martor la o tanti eleva(care a parcurs toate orele de conducere prevazute legal)....si mi-am vazut moartea cu ochii.....noroc ca examinatorul a fost unul cu experienta si a calcat frana ca altfel saream o bordura si ne opream intr-un gard. Nu ma dau eu mare sofer.....dar de 2 ani si un pic de cand am permis....am circulat pe tot felul de drumuri, in tara si in afara si nu am facut nici o cascadorie. La 13 ani cand m-am urcat prima data la volan, la saviem, nu am avut nevoie de indicatii si explicatii...am invatat pedale, viteze...tot ce trebe doar fiind atent la cum procedeaza soferul...(la fel si indicatoarele, precum Tavy...le-am invatat din intrebarile puse la soferi)....si mergeam singur cate 10 km incarcat cu 7 tone. Cand am ajuns la volan la masina mica(dacie)...deja eram stapan pe masina.

CONCLUZIA: CONTEAZA CE AI IN CAP, SI DACA AI CHEMAREA PENTRU SOFERIE, CEEA CE TE INVATA INSTRUCTORUL E UN FLEAC.

Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

Lupte grele taica la Oituz.......cam asa se intampla si pe aici ,vad ca in loc sa ajungeti la o concluzie clara,care sa serveasca si altora,va omorati cu " cerneala ".

Dragi mosului, un sofer adevarat se formeaza in timp, capata experienta pe drum,cu munca multa si  ani pierduti din viata .

Cine spune ca elevul sau instructorul, este mai mult sau mai putin important greseste .....importanti sint amandoi.....este ca in clasa 1,de scoala.....instructorul ,ca si invatator,iti da notiunile de baza,te pregateste pt mai departe,depinde apoi de tine daca esti capabil sa-ti insusesti ceea ce el te invata......ca daca ai un cap " patrat ",vai de mama lui de instructor .

Adevarat,in ultimii ani s-au scos soferi pe banda rulanta,prea multi insa,iar instructorul a gresit ......multi elevi,multi bani,deci la mai mare !

Concluzia,cind te-ai trezit singur in cabina aia mare si vezi in oglinda ca nu se mai termina semiremorca,pune-ti o intrebare ,una singura....

" oare sint capabil sa ajung inapoi acasa fara sa fac rau nimanui " ???

Drumuri bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va zic ca am luat "salile"si C-ul si E-ul si atestatul din prima toate si "pe bune".La E cel putin,politistul nu m-a penalizat nici macar un punct si la sfarsit m-a felicitat si mi-a zis ca nu are absolut nimic de obiectat.Dar cand am dat E-ul instructorul neputand sa vina,a venit colegul lui,celalalt instructor(baiat tanar,fost sofer de international) si asa am putut face diferenta toti cei care eram acolo.In 2 ore,pana ne-a venit randul am invatat mai multe despre repere,manevre, diferite situatii cu care te poti confrunta in trafic,decat ne-a spus celalalt in toate celelalte ore.Colegii mei nici nu s-au sfiit in a-i spune ca ce bine ar fi fost sa fi facut scoala cu dansul si cum nu au invatat mai nimic de la celalalt in ciuda faptului ca noi toti il provocam in a ne impartasi din experienta sa.Instructorul tanar n-a zis nimic, a ridicat din umeri neputincios si ne-a aratat elevii sai care faceau manevrele cu o acuratete de sofer 'profesionist' .Cand noi toti i-am spus ca e pentru prima oara cand facem manevra(de cuplare a remorcii)ne-a indicat cu mana inca o data elevii sai:

    - Pai,eu le-am agatat remorca de fiecare data si am facut toate orele cu ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tavy985....nu are rost sa m-ai continui dar se pare ca cu ai inteles nimic din ceea ce am vrut sa spun eu,asa ca o sa incetez cu comentariile.Totusi un sfat....nu vorbi fara sa stii...,poate ajungeam si eu la 500 de cursanti dar eu am renuntat la aceasta meserie dupa aprox 7luni....si nu din cauza "spagilor"cum zici tu... m-am intors tot la prima mea dragoste....sa fiu in stanga....nu in dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tavy985....nu are rost sa m-ai continui dar se pare ca cu ai inteles nimic din ceea ce am vrut sa spun eu,asa ca o sa incetez cu comentariile.Totusi un sfat....nu vorbi fara sa stii...,poate ajungeam si eu la 500 de cursanti dar eu am renuntat la aceasta meserie dupa aprox 7luni....si nu din cauza "spagilor"cum zici tu... m-am intors tot la prima mea dragoste....sa fiu in stanga....nu in dreapta.

Bine, nu mai vorbesc caci sunt mic si  nu stiu nimic  ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

''uita-te in oglinda ca sa nu iei bordura cu rotile din spate''.

Ce te face sa crezi ca esti deja obisnuit cu gabaritul masinii???Daca data viitoare,o sa iei dupa tine odata cu bordura si o persoana  pe care tu nu ai vazut-o ca de esti obisnuit cu gabaritul ,nu e asa?

Crezi ca omul ala e instructor de prost?Ai plecat pe un drum foarte gresit in meseria asta.Nu e prea tarziu sa te corectezi.Cum ziceau si colegii mai sus,iti spun si eu si dupa 10 ani de lucrat continuu o sa mai ai de invatat ,intotdeauna apare ceva nou,o situatie care nu ai mai intalnito etc.Lasa atitudinea de gen eu stiu eu fac eu dreg ,si casca bine ochii ,invata si fii atent 100%,deoarece o clipa de neatentie te poate costa scump.SUCCES!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Interesant cum toata lumea huiduie "adevarul"Intradevar toti v-ati nascut invatati si cam toti va crede-ti meseriasi si nu isi doresc decat sa fie doar ei pe drum.Asta dovedeste cat de buni sunt unii care doar de autostrada stiu...hai ca nu mai zic nimic ca prea sunte-ti intelepti...Sunt constient ca o groaza o sa-mi sariti in cap acum dar trebuie sa realizati ca eu nu fac decat sa fiu realist si nu doar sa imi dau cu parerea despre una sau despre alta.Si pt Mihai....nu m-ai tu ala meseriasul ca lauda de sine.....stii tu continuarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

a. ...as dori va rog niste pareri referitoare la faptul ca atunci cand faci conducere si-i spui instructorului sa-ti zica niste "chestii" pentru a putea conduce cat mai ''aproape de adevar'' sau cel putin sa te lase sa conduci mai liber, el iti motiveaza ca asa cere politia:''uita-te in oglinda ca sa nu iei bordura cu rotile din spate''. Sefu daca n-am luat-o niciodata ,ma gandesc ca sunt obisnuit cu gabaritul masinii;eu m-am uitat la ala cu dacia care mi-a taiat fata!"Sincer  am senzatia ca ma misc destul de bine si nu inteleg de ce pregatirea mi se pare ca se face pe acelasi sistem invechit in loc sa formeze adevarati profesionisti.

b. Am cunoscut destui prin Italia care acolo au devenit soferi si vreau sa zic ca nu pre te intraba de experienta;le este destul ca posezi categoria respectiva,caci odata ce ai obtinut-o>>esti capabil

a. Un instructor are de facut doua lucruri :

1. sa te pregateasca sa iei examenul (in primul rand),

2. sa te pregateasca sa devii sofer (atat cat are la dispozitie ca timp, motivatie si capacitate). 

b. Obtinerea unei categorii inseamna ca esti capabil doar de un ABC. Sofer profesionist devii in timp. Occidentul este irelevant pt noi deoarece acolo se merge pe drumuri bune, unisens si disciplinat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Interesant cum toata lumea huiduie "adevarul"Intradevar toti v-ati nascut invatati si cam toti va crede-ti meseriasi si nu isi doresc decat sa fie doar ei pe drum.Asta dovedeste cat de buni sunt unii care doar de autostrada stiu...hai ca nu mai zic nimic ca prea sunte-ti intelepti...Sunt constient ca o groaza o sa-mi sariti in cap acum dar trebuie sa realizati ca eu nu fac decat sa fiu realist si nu doar sa imi dau cu parerea despre una sau despre alta.Si pt Mihai....nu m-ai tu ala meseriasul ca lauda de sine.....stii tu continuarea.

'meserias' se crede unul care desi nu a condus un camion mai mult de cateva ore, deja ii cunoaste bine gabaritul si nu se mai uita in oglinzi.

mihai probabil nu ar vrea sa aiba de-a face cu 'meseriasi' ci ii prefera pe incepatorii cu sute de mii de km la bord care inca se mai uita in oglinzi.

cat despre faza cu autostrada....ne-ai dat gata...cand am luat carnetul nu indrazneam sa ma uit in curtea celor care stau cel putin 5 zile pe sapt pe autostrada.de fapt, de ce vorbeste de autostrada cineva care nu a mers inca destul nici pe nationala?

mai este o chestiune pe care nu v-au predat-o la scoala de soferi, probabil ai sa te convingi de ea ulterior:atunci cand te crezi cel mai meserias, chiar dupa ani si ani de volan, atunci se intampla cele mai mari nenorociri pe sosea.nu stiu daca sunt si altii de acord cu mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

atunci cand te crezi cel mai meserias, chiar dupa ani si ani de volan, atunci se intampla cele mai mari nenorociri pe sosea.nu stiu daca sunt si altii de acord cu mine.

Eu nu prea as fi de acord daca tinem cont de statistici.

Soferii profesionisti cu vechime/in varsta (adica meseriasi) au cea mai mica incidenta a accidentelor auto. Mai grav e cu tinerii/incepatorii si mai ales la categoria B.

Niste observatii suplimentare in legatura cu tema topicului. Orice elev nemultumit de prestatia instructorului, ar trebui sa se adreseze administratorului/patronului scolii de soferi respective. Pt ca primul plateste salariile celorlalti doi. Cel putin in cazul meu, am fost intrebat dupa fiecare categorie ( C, CE, D) de catre patronul scolii, cum merge treaba si daca sunt multumit, iar la urma am completat un chestionar al firmei privind nivelul de satisfactie. Un alt aspect, calitatea unui instructor nu e direct proportionala varstei. Poate fi as, in varsta, cu vechime, dar lipsit de talent pedagogic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Va salut,am terminat scoala c+ce in septembrie si vreau sa va impartasesc din experientele mele......Surprinzator instrucorul a fost ok ,explicatiile corecte adaptate vremurilor etc.....Am mers bine pe toata perioada scolarizarii nu prea a avut ce sa-mi reproseze(nu ma laud),iar cu remorca nu am facut nici o ora pana la examen (a uitat sa mai facem si remorca 8).Toate bune si frumoase la scoala cand mergi cu 30-40km/h,partea interesanta vine in momentul in care mergi pe un camion cu 60-90km/h si vezi ca nu se mai potriveste mai nimic din ce ai invatat asta aviz celor care se viseaza deja soferi profesionisti.La examen m-am bazat pe ceea ce mi-a explicat instructorul si pe propria intuitie si trebuie sa recunosc ca in ambele cazuri cu si fara remorca am avut parte de un trafic foarte linistit.Cuplarea si decuplarea remorcii a fost obligatorie la examen (in dimineata examenului am invatat cum se face).Politistul multumit am luat examen....,atestate ....tot.Scoala mi-a fost usoara doar pt ca am propria masina de marfa un Iveco 35C13 de 10ani intern extern si inca sunt constient ca mai am de invatat pana ies la pensie.

In alta ordine de idei ar fi bine venit un top "mentalitatea elevilor care vor sa fie profesionisti" .Din seria mea la scoala 10 baieti am terminat scoala fara sa picam la vreun examen doar 2 ,ceilalti 8 erau pe la 20-25 ani si aveau in mintea numai versiunea "dau 100-200eur si iau traseul" si impresii de soferi ........care mai de care cu drumuri pe afara ,vorbeau de bmw-uri tunate etc .......intelegeti ce spun.

Parerea mea este ca instructorul poate fi in orice fel ,daca nu te ai pe tine ca talent pt asta poti sa dai traseu si sala de 4-5 ori si oricum vei incurca oamenii nu in trafic ,doar atunci cand va trebui sa faci manevre sau sa te strecori pe o strada in unghi de 90.

Trebuie sa simti masina ,sa-i cunosti cantecul ,sa sti cand iti cere ceva....etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Acum voi fi si mai huiduit, dar ce sa-i faci  ;D.

Pai daca vine un elev si vrea sa invete sa conduca profesionist si nu are de la cine ? Poate ca elevul isi da si interesul ca sa priceapa ceva (tot mai rar, ce-i drept) si nu-i este explicat cum trebuie nu are cum sa invete. Pai cum sa invete un elev sa citeasca daca invatatoarea nu-l invata toata literele ? Tu esti un caz fericit, dar daca era unul mai greoi putin de cap si nu se prindea rapid cum se face decuplarea si cuplarea remorcii , avea toate sansele sa pice la examen, asa-i ?  ;)

Trebuie sa incercam sa eliminam mentalitatea asta de " dau 100-200 de euro si iau examenul", dar si mentalitatea cealalta si anume "lasa, ca se descurca la examen si cu putin noroc il si ia, banul sa iasa, pica sau trece nu este treaba mea".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.