Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Members

Nu sunt secretos,doar ca nu am avut timp sa scriu detalii despre firma si am zis ca ii las un nr. ca sa vorbim prin telefon....uitativa la cer ora scriu..........Nu lucrez la ei,va spun doar ce am auzit de la alti colegi care lucreaza la filip.Se cere experienta internationala de minimum 3 ani,daca te cheama la interviu o sa vorbesti direct cu patronu mare,la final de interviu daca te trimite la garaj sa dai proba de lucru,inseamna ca pe jumate esti deja angajat.....proba de lucru: sa ageti o remorca si s-o bagi cu spatele intre doua remorci (te pune sa o bagi din dreapta).Dupa asta te trimite in proba pe tara cu un sofer care ii testeaza pe astia noi veniti, el fiind poreclit  :o''profesoru'':o.......faci o cursa doua cu expertu :P si cam de el depinde daca ramai sau nu.In fine se plateste 8 euro la suta de km cele mai multe curse se fac in italia si franta,curse au la greu........nici bine nu ajungi inapoi la garaj ca te si trimite inapoi,cu banii nu au fost niciodata probleme,in general au volvouri si scania.Cam atata stiu dac ii vreun coleg printre noi care lucreaza la filip sa ma corecteze unde am gresit eventual sa mai adauge niste detalii ce nu am scris eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
  • 2 years later...
  • Members
Nu sunt secretos,doar ca nu am avut timp sa scriu detalii despre firma si am zis ca ii las un nr. ca sa vorbim prin telefon....uitativa la cer ora scriu..........Nu lucrez la ei,va spun doar ce am auzit de la alti colegi care lucreaza la filip.Se cere experienta internationala de minimum 3 ani,daca te cheama la interviu o sa vorbesti direct cu patronu mare,la final de interviu daca te trimite la garaj sa dai proba de lucru,inseamna ca pe jumate esti deja angajat.....proba de lucru: sa ageti o remorca si s-o bagi cu spatele intre doua remorci (te pune sa o bagi din dreapta).Dupa asta te trimite in proba pe tara cu un sofer care ii testeaza pe astia noi veniti, el fiind poreclit  :o''profesoru'':o.......faci o cursa doua cu expertu :P si cam de el depinde daca ramai sau nu.In fine se plateste 8 euro la suta de km cele mai multe curse se fac in italia si franta,curse au la greu........nici bine nu ajungi inapoi la garaj ca te si trimite inapoi,cu banii nu au fost niciodata probleme,in general au volvouri si scania.Cam atata stiu dac ii vreun coleg printre noi care lucreaza la filip sa ma corecteze unde am gresit eventual sa mai adauge niste detalii ce nu am scris eu.

Salut, total gresit. Cel putin, in anul 2014 este altceva. Aceasta firma SC FILIP SRL angajeaza pe oricine, indiferent ca a venit de la oras sau din mina, important este sa aiba permis CE, card tahograf si atestat transport marfa.

Parerea mea despre aceasta firma, pentru ca am lucrat la ei:

Incepatorii sunt angajati fara nicio proba de lucru, diurna fiind 3euro/100km, ceea ce e o suma infecta. Pentru fumatori, va recomand sa nu incepeti la Filip.

Incepatorii mai avansati sunt platiti, dupa o perioada cu 4euro/100km, acea perioada este cam dupa 2-3-4 luni de contract. Unii au ajuns sa fie platiti asa doar dupa 6-7 luni. (Bineinteles, nu prea s-au descurcat la inceput)

Incepatorii sau soferii 2 mai avansati sunt platiti cu 5euro/100km. Ei bine, aici incepe buba... Din momentul in care esti avansat la 5euro/100km, ei incep sa iti traga cate 30% din fiecare decont pana la atingerea sumei de 700euro, care reprezinta o garantie. Ma rog, politica firmei... asta e. Dar daca vom calcula mai bine, preferi sa ramai cu 4euro/100km decat cu 3euro si ceva/100km.

Bun... mergem mai departe. Despre aceasta garantie, 700euro. Ei spun, punandu-te sa semnezi o declaratie "fara valoare juridica", cum spune blonda aia de la etaj, cum ca esti de acord ca dupa atingerea nivelului de 5euro/100 sa platesti 30% din fiecare decont pentru acoperirea garantiei. Din moment ce nu se intocmeste un act notarial in acest sens, practic, acei 700euro sunt facut cadou firmei Filip. Caz clar -->> Sofer titular care a parasit locul de munca de la Filip si nu si-a mai luat banii inapoi.

Bun... mergem si mai departe. Daca refuzi avansarea de la 4 la 5euro/100km, esti concediat pe diverse motive. Caz clar al unui baiat din Tulcea care a patit acest lucru. Se numeste Mircea Nicolae.

Buuuunnn, mergem mai departe. Aceasta firma detine 3 locuri de stationare in Europa, adica un set de containere cu paturi suprapuse in Romania in localitatea Sofronea, Arad, la 2-3 km de oras (foarte greu pentru cei ce nu au masini sa isi cumpere de-ale gurii), un apartament in Hutsopece, Cehia (2 camere cu paturi suprapuse) si un apartament in Zagreb, Croatia (aceeasi istorie.)

Spre exemplu, din Romania, de la garajul din Sofronea se pleaca cu camionul in 2 soferi, unul dintre ei are la dispozitie un program sa ajunga in Cehia la Hustopece, acolo coboara si intra in stationare pe apartament. Altul, in locul lui, pleaca cu soferul titular mai departe in cursa.

Ok, ei spun ca stationarile in strainatate care sunt la apartamentele din cele doua orase sunt platite cu 1euro/ora, asta insemnand 24euro/zi. Foarte frumos, stai degeaba si castigi bani. :) Dar aici e cheia, la curse iesi mereu in minus cu motorina, si ma refer la sume astronomice.

Oricum, nu are rost sa o lungesc cu prea multe detalii, fiecare are dreptul de a incerca si de a se convinge singur cum e treaba cu aceasta firma. Ei merg pe profit din orice directie, de pe spatele celor care le fac contractele, de pe spatele soferilor, etc.

IMPORTANT!: Daca sunteti incepatori si vreti sa faceti o cariera in soferie de TIR nu incepeti aici, aveti putina rabdare, cautati altceva, prin cineva cunoscut, pentru ca la aceasta firma veti incepe sa credeti ca soferia de TIR este un lucru groaznic, pe cand nu e asa...

Mult succes tuturor va doresc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

In mare parte ai dreptate ATB dar totusi cred ca mai trebuiesc mentionate unele aspecte, si anume:

- din ianuarie 2015 incepatorii sunt angajati direct cu 4 euro/100km (ca urmare soferii 2 sunt platiti cu 4 sau 5 euro/100km)

- titularul castiga 8euro/100km

- garantia aceea de 700euro ti se restituie la plecare daca alegi sa pleci dupa terminarea preavizului de 20 zile (daca nu stai in preaviz atunci da, au fost colegi care nu au mai primit banii inapoi); iar daca ai facut ceva gaura la firma din vina ta (cauciuc taiat, amenda, masina lovita) tot din banii astia ti se trage (urman ca apoi sati retina din diurna pana la reintregirea sumei de 700 euro)

- numai au punct de lucru la Zagreb ci doar cel de la Hustopece si nici acolo nuprea se mai face schimb de soferi

sunt colegi care in fiecare luna termina cu economie de motorina si li se plateste economia - ce depaseste 100L motorina economie se plateste cu 1euro/L (aici firma castiga intr-adevar pentru ca daca ai gaura chiar si 1L i-l platesti dar economia doar de la 100 in sus se plateste)

- ar mai fi de adaugat ca te alearga foarte tare (de multe ori nici nu ajungi bine pe garaj ca trebuie sa te intorci) astfel incat pana la urma ajungi sa-ti doresti la sfarsit de saptamana 45 afara ca sa te mai poti odihni, pauza de 45 acasa nu se prea nimereste(eventual o data la 2 luni)

- cu toate astea daca iti dai interesul sa inveti meserie (si ai noroc de un titular ok) in 6 luni poti ajunge si titular (asta daca rezisti la ritmul lor de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.