Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

80 de camioane MAN implicate in raliul Dakar 2009


MANV10

Postări Recomandate

  • VIP

Favoritii de la aceasta editie a raliului Dakar se bazeaza pe camioane MAN. Cursa va ridica pentru prima data probleme noi precum trasee montane si altitudini ridicate, deoarece terenul de desfasurare este unul cu totul nou.

Edisia a 30-a a celebrului raliu urmeaza un curs care, pentru prima data nu ajunge in desertul African. Pentru prima data vehiculele au fost invitate la un traseu muntos in America de Sud.  Calatoria a inceput cu un voiaj de 5 saptamâni pe mare inspre Argentina. Dupa ce au ajuns pe feribot la Buenos Aires, camioanele MAN au luat startul in cursa de pe 3 ianuarie.

MAN este producatorul prezent cu cele mai multe camioane la aceasta editie Dakar 2009. 30 dintre ele concureaza pentru titlu, in timp ce restul sunt camioane de echipa sau de suport. Clte 50 de camioane cu transmisie integrala sunt folosite de echipe pentru a-si transporta echipamentul de la o etapa la alta.

Franz Echter si Hans Stacey piloteaza camioane de competitie

Dakar 2009 urmeaza o ruta de 9.500 kilometri prin sudul Argentinei, prin Azii Cordilieri si pâna Chile. 5.650 de kilometri de etape speciale vor trebui parcurse la viteze de curse. Doua dintre camioanele MAN participante sunt bazate pe varianta MAN TGS 18.480 4x4 si au fost proiectate si devoltate de echipa olandeza de raliu MAN WITH A MISSION 2.

Franz Echter, technician in departamentul de teste al MAN, nu mai conduce anul asta un camion de service: el piloteaza, ca si in 2006 un vehicul

greu de curse. Camionul sau concureaza sub numarul 507.

Unul dintre favoritii pentru titlu la aceasta editie este Hans Stacey. Si el conduce un camion MAN, cu numarul 500. Stacey are o experienta impresionanta când vine vorba de pilotat in diferite conditii.

Daca un raliu de desert ca Dakar 2007 presupune o expertiza impresionanta in ceea ce priveste condusul in nisip, editia Central Europe Rally 2008 din Ungaria si România a presupus o batalie extrema la secunde, pe parcursul etapelor scurte, in timp ce a doua parte transorientala a aceluiasi raliu de 16 zile de la St. Petersburg la Pekin a testat toate abilitatile echipelor. Versatilul olandez a obtinut rezultate bune in toate cele trei.

Pe un MAN TGS 18.480 4x4, echipa de suport formata din Geert Verhoeven, navigatorul Peter Willemsen si mecanicul Johann van Gestel vin in urma lui Stacey si Echter. Camionul de interventii rapide are un kit de reparatii complete la bord.

Cele doua camioane de competitie MAN concureaza si pentru laurii clasei de prototipuri T4. Vehiculele au versiuni modificate ale motoarelor D26 Common Rail de 12,4 litri acealeasi care sunt folosite si in FIA European Truck Racing Championship.

MAN un brand de frunte in motor sport

Pe lânga camioanele si echipa prezentata de noi, mai sunt multe altele la aceasta editie a raliului. Multe dintre ele se bazeaza pe camioane MAN. Multe dintre ele insetesc si echipe de motociclisi sau piloti de automobile de teren. Printre celelalte echipe ce se bazaeaza pe MAN se numara: VW, Mitsubishi, BMW X-Raid-Team, Toyota, Hummer crew, KTM si multe altele.

mandakars1.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.