Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Carosabil cu zapada/polei/apa/macadam....ce frana folositi?


MANV10

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • VIP

Chestia cu retarderul,multi spun ca nu'i bine sa il folosesti ,da retarderul/intarderul are 3 poziti,daca dai pe prima ,derapeaza camionul? asa si cu frana de motor dai din  a 8-a in a 5-a si daca las brusc ambreajul poate ai ghinionul sa derapeze...nu?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca dai pe prima pozitie,eficacitaea este redusa,nu te ajuta foarte tare.Eu stiu cand am venit prima data in Norvegia,toti imi spuneau sa nu folosesc retarderul iarna,mai ales pe gheata.Si erau soferi scandinavi cu experienta mare.

Cu frana de motor..dupa parerea mea ea trebuie facuta in ordinea fireasca,in ordinea normala,altfel daca socul e prea mare risti sa zbori de pe drum.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu stiu ca frana de motor , dar nu din a 8 in a 5-cea , si un mecanic mi-a zis , fost sofer , at cand faci frana de motor pe gheata , incerca sa dai si un mic sprit cand reduci treapta , sa nu se bruscheze motoru , nu am incerc ce e adevarat , ca nu am gheata pe aici

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Bine poate am exagerat cu 8-5,dar intr-o situatie ''la limita''adica in 20-30 sec tre sa ocolesti ceva sau sa incetinesti,ii nesemnificativ sa dai din a 8 in a 7,adica nu reduci mult viteza si poate nu mai apuci sa ocolesti obstacolul,cum procedezi?iar la coborarile lungi,daca incepi din timp cu retarderul/intarderul,dai prima treapta,dupa cati'va metri(50-100m) dai a 2 treapta s.a.m.d,ii bine sa il folosesti sau nu?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Eu am Opticruise pe masina fara retarder dar am cuplat obturatorul automat cand folosesc frana de serviciu si face si frana de motor in momentul in care calc frana.

Dar NICIODATA nu am folosit retarderul sau frana violenta de motor pe drum alunecos.

Parerea mea este ca daca infranezi f tare motrica vine remorca peste tine si te face "briceag". Dar asta e parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Ori ca folosesti Retarderul/intarderul ori ca folosesti frana de motor,tot axa motrica ii solicitata,diferenta ii ca :retarderul/intarderul actioneaza pe cardan,sau la intrarea cardanului in cutie ,pe cand frana de motor nu permite urcarea,schimbarea treptei de viteze si a vitezei,lucra contra sensului de rotatie a cardanului,si atunci nu'i tot una ca folosesti retarderul/intarderul sau frana de motor,ma refer la coborarile lungi,nu la situatiile de moment.

tot in ''frana de motor''cobori turatia tot ''sus'' sta,adica ii turata, zic bine sau gresesc?

Apropo de cutie automata sau semi,acolo cum faceti,ce frana folositi?

SCania Retarder 2

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

si mai aveti pretentii de profesionisti,asta ar trebui sa fie primul lucru care ar trebui sa-l stiti cind va incumetati sa conduceti un camion. dupa mine singura persoana care are ceva expierenta este klaudiu,si ne mai miram de stadiul in care am ajuns

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Depinde de camion!Eu folosesc Jake-urile dar doar pe viteza mica!La o transmisie nesincronizata nu poti sa faci o frana de motor prea violenta,daca nu sincronizezi viteza de deplasare cu RPM-ul n-o sa reusesti niciodata sa bagi in viteza!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pe un astfel de carosabil eu folosesc sistemul de franare "mers incet". :D

La inceput ma gandeam: daca intervine o situatie brusca, neprevazuta, am de ales intre a pierde aderenta prin frana de serviciu sau a fi impins de semiremorca prin retrogradarea treptei sau folosirea retarderului. Apoi mi-am zis: astea sunt situatii care depind de mai multi factori: gradul de aderenta, inclinatia drumului, masa ansamblului, anvelopele si starea lor, distanta pana la obstacol etc. De preferat e sa folosesti sistemul de franare care incetineste toate rotile, respectiv frana de serviciu. Dar daca derapezi? :) Si atunci zici, bine, voi folosi frana de motor/retarder. Bun, si daca te impinge semiremorca? :) De aia zic eu ca folosesc sistemul de franare "mers incet". :)

Dincolo de cele spuse, in cazuri surprinzatoare pe un astfel de carosabil, eu urmez etapele :

1. putin retarder

2. retrogradez treapta de viteza

3. frana de serviciu

4. repet pana la oprire

Am aplicat-o si la autobuz si pana acum a mers.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

colegii am fost la un curs de conducere in EINDHOVEN.un instructor de la VOLVO a spus;pe ploaie sau zapada FARA retarder,doar frana de serviciu si frana de motor fara manevre violente(CONDUCERE PREVENTIVA).

Link to comment
Share on other sites

  • Members

si mai aveti pretentii de profesionisti,asta ar trebui sa fie primul lucru care ar trebui sa-l stiti cind va incumetati sa conduceti un camion. dupa mine singura persoana care are ceva expierenta este klaudiu,si ne mai miram de stadiul in care am ajuns

Ii fi tu buricul soferilor din lumea asta, nu? Ce stii tu nu stie nimeni sau cum? Cum de nu am auzit de tine pana acuma de ai tu habar de toate cum nu are nimeni???

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.