Jump to content
MANV10

Carosabil cu zapada/polei/apa/macadam....ce frana folositi?

Recommended Posts

Gelule, am raspuns exact, simplu si la obiect cum procedez, insa am fost trimis sa ma apuc de crescut bibilici pentru ca impreuna cu alti 95% din cei de pe aici nu am ce cauta in spatele volanului si asta pentru ca nu procedez ca in situatiile teoretice pe care le-am dezvoltat. citeste un pic mai sus si o sa vezi de la ce a pornit taraboiul. eu doar incercam sa imi dau seama ce se intampla daca fac exact ceea ce am fost sfatuit sa fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc faptul ca nu am citit decat titlul  si ultimile postari ..

Totusi cred  ca sunt lucruri care tin prea mult de :

"Lucrul" potrivit .... la timpul potrivit !

Si asta in meseria noastra este mai mult decat relativ !

Raman la parerea ca omul din propriile greseli invata !

Si mai spunea un mare filozof ... :

"Un expert , este omul care a facut toate greselile posibile intr-un domeniu restrans ! "

Ps

Eu mai am de facut multe greseli !

Share this post


Link to post
Share on other sites

073.jpg

uitati-va ce recomanda Autoritatea ptr siguranta transporturilor din SUA in urma investigatiilor asupra accidentelor provocate de folosirea retarderului pe timpul iernii

Share this post


Link to post
Share on other sites

072.jpg

La recomandarea NATIONAL SAFETY of TRANSPORTATION  producatorul de retardere hidraulice ALLISON Transmission a tiparit PROFESSIONAL TRUCKDRIVER's GUIDE ON USE OF RETARDERS unde scrie negru pe alb retarderul NU se foloseste pe drum alunecos.    pentru ca sant foarte multi ce au declarat pe site ca ei i-l folosesc si nu s-a intamplat nimic pana acum ai rog sa se uite la concluziile investigatiilor facute in urma accidentului din DECATUR,TEXAS soldate cu 3 morti!!! pentru ca aia nu pun botu 'la''sefu mi-a taiat unu calea si am derapat''(dat vina pe altu') aia au citit datele stocate in ECU si au dat verdictul; FOLOSIREA RETARDERULUI PE DRUM ALUNECOS  soferul fiind gasit vinovat .  mentionez ca noile tipuri de retardere sant proiectate special sa decupleze cand roata pierde aderenta ceea ce de multe ori salveaza situatia (si acopera lipsa de profesionalism)  in sperantza ca am fost de folos ,RESPECT si DRUMURI BUNE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

MARAMU, pe vremea cind eram in liceu, pentru o teza la istorie am invatat doar 2 lectii, din lene, din toata materia trimestrului, si am luat 10. singurul 10 la istorie din toata 'cariera' mea de licean. Sa indemn si pe altii sa faca la fel? Ca doar asa reiese din experienta mea ca e cheia succesului. Si nu indemn pe nimeni sa isi schimbe profesia. Cu totii am obtinut dreptul sa o practicam, dar avem obligatia morala de a o face cat mai bine. De asta si intru pe acest forum, ca sa invat de la cei cu mai multa experienta, daca sunt amabili sa o impartaseasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

radu este un punct ff bun ptr tine ca vrei sa inveti ptr ca in meseria asta ptr ca daca te bazezi pe ''doar 2 lectii invatzate''cum ai facut tu la istorie s-ar putea (mai mult ca sigur si nu-ti doresc)sa fii 'trantit' rau tu si sa sufere si altii (accidente) .ce i-mi place ca subiectul este constructiv in fapt;maramu' tir expres dau 'sare si piper' subiectului . RESPECT SI DRUMURI BUNE colegii!    PS (mersi admin ca nu au fugit cu banii(de paine  )  (vt 880stie :D )din donatii ca site-ul sa mai existe si sa mai avem si noi un loc al nostru unde sa ne mai....simtzim ca intre noi ...'MANIVELELE' ;D    RESPECT!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

radule, nu ma apuc de citate, dar tu cu manutele tale ai scris ca 95% din cei de pe aici nu au ce cauta la volan. toti cei care postam pe aici cate una alta suntem "soferi profesionisti perfecti"(din punctul nostru de vedere). asta nu inseamna ca tot ceea ce stim noi este perfect(din punct de vedere legal, spiritual, sau din orice punct de vedere). am vrut sa iti demonstrez numai ca si ceea ce tu ai crezut ca e bine, s-ar putea sa nu fie bine din punctul meu de vedere(vezi problema cu debraiatul sau "bagatul" in viteza). ceea ce voiam sa subliniez e faptul ca e bine sa respecti si punctul de vedere al altuia, pentru ca ti-am zis, nu era vorba de concurs aici, era vorba de experienta fiacaruia, buna sau rea. ai vazut ca cercetatorii americani nu sunt de acord cumprocedez eu. asta nu inseamna ca daca ma intalnesc cu truckman nu o sa bem o bere si nu o sa dezvoltam problema asta. poti sa combati parerea oricui de pe forum, totul e sa ai grija cum iti alegi cuvintele. este o vorba pe la noi, gura bate curul( am scris corect cur, pentru ca fund au numai oalele).

si pentru ca am chef sa mai glumesc un pic, poti sa iti treci varsta la profil? asta ca sa nu te ia la suturi moderatorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare la soferi.din cate ce am experimentat eu pe norvegia numai frana de serviciu,iar daca ai incarcatura o mai poti tine si din retarder cate putin daca e valea prea lunga si in linie dreapta.plus de astea la Scania in momentul in care aluneca motrica iti sare din retarder.am prins doua anotimpuri de iarna si nici macar odata nu a venit trailerul peste mine.depinde te tine ca sofer cat de mult simti masina si cand trebuie sa reduce viteza in curbe.multa bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce frana folositi atunci cand carosabilul este cu zapada/polei/apa/macadam(santier)?Ii bine sa folosesti Retarder-ul/Intarder-ul/Frana de motor/Frana de serviciu?

Cel mai bine e sa folosesti retarderul,usurel,daca esti greu il poti folosii ca si pe uscat,sunt prostii,te impinge remorca,il folosesc cu cap si n-am avut probleme,in schimb am intalnit destui speriati care din cauza umezelii de pe strada au folosit doar frana de serviciu iar cand au ajuns jos lea luat foc rotile,iar la altii li sa blocat roata,ia incercati si folositil usor treapta dupa treapta si vedeti ca e eficient chiar si pe patinoar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce frana folositi atunci cand carosabilul este cu zapada/polei/apa/macadam(santier)?Ii bine sa folosesti Retarder-ul/Intarder-ul/Frana de motor/Frana de serviciu?

Cel mai bine e sa folosesti retarderul,usurel,daca esti greu il poti folosii ca si pe uscat,sunt prostii,te impinge remorca,il folosesc cu cap si n-am avut probleme,in schimb am intalnit destui speriati care din cauza umezelii de pe strada au folosit doar frana de serviciu iar cand au ajuns jos lea luat foc rotile,iar la altii li sa blocat roata,ia incercati si folositil usor treapta dupa treapta si vedeti ca e eficient chiar si pe patinoar...

colegu florin , fiecare cum ii invatat !

nu se poate spune ca (cel mai bine ii asa )!

eu unu nu zic cum ii mai bine !( recomand )a nu se folosii retarder,intarder pe zapada, patinoar (vb ta) ! indiferent de cat de calculat si cu (cap) il foloseste soferul

umezeala pe drum ii una,,zapada ii alta treaba !

numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nu recomanzi,dar cand o sa-ti ia foc ferodourile ce faci,i-ti spun eu sigur cu 20 de tone nici daca vrei si nu te impinge remorca. Gandestete daca in urma suprasolicitarii franei de serviciu ramai fara frane,ce faci?,foloseste intotdeauna frana de motor asta insemnand o treapta de viteza inferioara la o turatie maxima a motorului 2200,plus un pic de retarder,nu faceti ca un coleg incepator care a venit o data cu mine si a vazut ca lucrez din frana de motor,ajungand la garaj aud ca ia zis sefului ca am turat motoru,ce sai faci?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da nu recomanzi,dar cand o sa-ti ia foc ferodourile ce faci,i-ti spun eu sigur cu 20 de tone nici daca vrei si nu te impinge remorca

exact,,recomand !

ferodouri ?,,cam rar in zilele astea la camioane,,placute poate !

oricum nu vreau sa intru in polemica pe tema asta cu tine sau cu cineva !

dar nici nu poti zice (sigur asa,i bine 100%)

am mai scris mai sus !

fiecare cum stie si cum ii invatat ! si pe unde si pe ce fel de drumuri a umblat

nu, o regula ce si cum se foloseste !

ii ceva de genu ... dute cu masina cu viteza cu care poti tu.. nu cat poate masina

Share this post


Link to post
Share on other sites
pun si eu 2 intrebari doar :

1- pe ce roti actioneaza frana de motor ?

2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ?

eu cred ca glumesti cu rotile,,!

ii un fel de test ca numerele alea (pin card) ?? :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intarderul (Retarder) este un subansamblu care efectuează frânarea hidrodinamica a vehiculului, preponderent acţionând asupra cutiei de viteze, frânarea efectuându-se hidrodinamic sau electrodinamic.

Folosind intarderul, se asigura o frânare mult mai buna şi eficienta, confort sporit pentru pasageri sistemul de frânare clasic fiind protejat, reducând cheltuielile de reparaţii si mărind siguranţa în circulaţie a vehiculelor echipate astfel. :-B:-B

Share this post


Link to post
Share on other sites
pun si eu 2 intrebari doar :

1- pe ce roti actioneaza frana de motor ?

2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ?

As adauga si eu o intrebare;

Care este deosebirea dintre retarder si intarder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pun si eu 2 intrebari doar :

1- pe ce roti actioneaza frana de motor ?

2- pe ce roti actioneaza retarder-ul ?

As adauga si eu o intrebare;

Care este deosebirea dintre retarder si intarder?

Intarderul (Retarder) este un subansamblu care efectuează frânarea hidrodinamica a vehiculului, preponderent acţionând asupra cutiei de viteze, frânarea efectuându-se hidrodinamic sau electrodinamic.

Folosind intarderul, se asigura o frânare mult mai buna şi eficienta, confort sporit pentru pasageri sistemul de frânare clasic fiind protejat, reducând cheltuielile de reparaţii si mărind siguranţa în circulaţie a vehiculelor echipate astfel. :-B:-B

intarderul obtureaza galeria de evacuare

retarderul actioneaza pe cutie direct !

parerea mea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

intarderul obtureaza galeria de evacuare

retarderul actioneaza pe cutie direct !

parerea mea !

gresit !!

toate sunt dispozitive de incetinire , pe galeria de evacuare e ,, exhaust brake ,, intarderul si retarderul sunt doua dispozitive asemanatoare hidraulice doar ca retarderul este amplasat in afara cutiei de viteze si functioneaza cu apa sau ulei separat de cel al cutiei ( racite cu apa ) iar intarderul este amplasat in cutia de viteze si foloseste uleiul acesteia , (racit cu apa ) , zf fiind unicul constructor de cutii cu intarder .

,

mai raman dispozitivele de incetinire electrice , pe cardan pana in grupul reductor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intarderul sau retarderul sunt unul si acelasi lucru . Diferenta dintre ele este de ordin constructiv. In cazul retarderului ,uleiul nu comunica cu cel din cutia de viteze(avand rezervor separat),iar in cazul intarderului uleiul comunica cu cel din cutie .In plus,intarderul este racit cu apa din circuitul motorului,deci in permanenta uleiul din cutie va avea temperatura apei din motor (se elimina posibilitatea supraincalzirii cutiei),ele actionand numai asupra capului tractor.Intarderul/retarderul este eficient doar la viteze de peste 30-40 km/h si la turatii mari ale motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OAU! #:-s

intarderul obtureaza galeria de evacuare

retarderul actioneaza pe cutie direct !

x_x

mda,,greseala mea ca l,am confundat intarder cu exhaust brake !

in schimb cu retarder nu vad care ii asa mare grozavia care am scris,o ?

eventual ca nu i,am dat asa culoare la comment ,,mno,,nu,s asa prieten cu copy si paste din carti tehnice,

greseala mea ca ma bag in seama aiurea !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

bine ca nu ai confundat cu jokob brake. comentariu eliminat . marius daf xf, ai vrut diferente intre ele, ti s-au dat. daca vrei diferente in viata reala suie-te intr-un volvo si trage retarderul si suie-te intr-un mercedes si trage reatrderul. pana nu ai sa faci asta.. taci ca din carti le stim toti. de frana electromagnetica si obturatoare si asa mai departe putem discuta inca 234000981 de pagini...daca esti sofer nu pui intrebari de 2 bani si nu te lansezi in polemici de 3 parale. sper ca m-am dfacut inteles in 4 randuri. daca vreti si rezumat vi-l dau.....daca esti sofer stii ce frana si cand sa o pui...daca esti contabil da-i cu retarderu pe gheata.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.