Members elx Posted March 26, 2022 Members Share Posted March 26, 2022 Va salut, Am citit celelalte topicuri dar tot nu m-am lamurit cu privire la situatia mea... Sunt angajat a unei societati care nu are domeniul de activitate transportul. Urmeaza sa achizitionam o duba 7tone pe care sa o folosim sa transportam pentru noi echipamente de la o locatie la alta (locatiile sunt ambele ale societatii). Eu nu sunt angajat ca sofer in cadrul societatii iar aceste transporturi le-am face destul de rar. In afara de caterogia C1, este necesar atestat? Consider din ce am citit ca ne incadram in transport necomercial, pentru ca il facem in regim propriu si nu contra cost (eu fiind in programul de lucru la societate dar nefiind angajat ca sofer). Mai sunt necesare alte documente etc? Multumesc mult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted March 27, 2022 Moderators Share Posted March 27, 2022 tot ce depaseste 3,5 t intra sub incidenta 561/2006...conform 165/2014 trebuie sa aive si tachograf pe duba,avind 7 t,concluzia...carnet conducere si atestat daca va incadrati la exceptii,vezi litera h articolul 3 din regulament, ca esti sau nu angajat, in momentul cind conduci o duba esti sofer,in baza unui permis,ca nu o poti conduce fara permis fiind timplar..strungar...sau orice altceva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members cri5tian Posted March 31, 2022 Members Share Posted March 31, 2022 Vorbești pe lângă Cico... De atestat e nevoie ca să fii angajat ca șofer autocamion. Dumnealui ESTE angajat, dar pe alt post, deci d.p.d.v. al activității la locul de muncă nu-i trebuie atestat. Mai departe... Transportul nu este de natură comercială, din cauză că: 1. Nu se transportă mărfuri nou achiziționate și încărcătura transportată NU face obiectul niciunui contract de transport/contract de intermediere a transportului; 2. Mărfurile/echipamentele transportate nu sunt vândute pentru a obține profit; 3. Transportul în cauză este doar parte a desfășurării obiectului de activitate principal al firmei; Deci d.p.d.v. al obligației de a folosi șoferi angajați, aceasta nu există, deci, din nou, nu trebuie atestat (conform excepției din Reg. C.E. 561/2006). Tot ce-i trebuie este permis cu categoria necesară, tahograf cu metrologia în regulă (vehiculul ESTE destinat transportului de mărfuri), foaie de parcurs/ordin de deplasare și să respecte Codul Muncii, normele de arimare și asigurare a încărcăturii, Codul Rutier și participanții la trafic. Atenție! Dacă cel care conduce ARE o cartelă tahografică emisă pe numele lui și mașina are tahograf digital, SE RECOMANDĂ folosirea cartelei (se respectă Directiva 15/2002 + Codul Muncii, NU 561...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.