Members MarkMaverick Posted January 15 Members Share Posted January 15 Buna ziua, colegi! Sunt sofer de camion de 40 t de cateva luni si am obtinut atestatul legal. Cu toate acestea, este clar ca mai am lipsuri in pregatire, iar unele informatii le obtin din varii surse, nu in mod neaparat oficiale, fara a cunoaste exact baza legala. In acest context, mi s-a spus ca este obligatoriu ca inceperea programului sa fie facuta in mod obligatoriu cu 10 minute cu tahograful setat pe "alte activitati". As dori sa stiu ce act normativ reglementeaza acest lucru, daca exista vreunul. Apreciez raspunsurile la obiect si documentate si va multumesc anticipat pentru acestea. Drumuri asa cum ni le dorim! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted January 17 Moderators Share Posted January 17 Incepe cu minim 15 minute alocate ''alte activitati'',acest timp este necesar pentru a face verificarea unitatii,ca documentatie incepe cu regulamentul 561/2006,continua cu 165/2014, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members MarkMaverick Posted January 18 Author Members Share Posted January 18 10 hours ago, cico_3504 said: Incepe cu minim 15 minute alocate ''alte activitati'',acest timp este necesar pentru a face verificarea unitatii,ca documentatie incepe cu regulamentul 561/2006,continua cu 165/2014, Multumesc pentru raspunsul prompt! Cu toate acestea, as fi dorit unul putin mai detaliat, deoarece pana acum nu am gasit detaliata aceasta problema, cel putin in 561. Puteti fi, va rog, mai explicit? Un capitol, articol, sectiune? Fireste, voi continua studierea, multumesc pentru recomandare si amabilitate! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members MarkMaverick Posted January 31 Author Members Share Posted January 31 Nimeni cu un raspuns detaliat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cri5tian Posted March 14 Moderators Share Posted March 14 ”Actul normativ” de care vorbești tu, este Fișa postului, acolo este mențiunea legată de verificarea înainte de cursă (inclusiv ca procedură). Obligativitatea vine indirect în cazul ăsta, în sensul că deși nu există ”act normativ” care să spună ”Activitățile zilnice încep cu o perioadă de X timp cu tahograful pe ciocănele”, există în schimb: 1. Fișa postului care te obligă să faci verificarea înainte de cursă; 2. Reg. U.E. 165/2014 care spune că trebuie folosit tahograf pentru înregistrarea activităților desfășurate + obligația de a înregistra cât mai fidel activitatea desfășurată; și 3. Reg. C.E. 561/2006 care îți definește anumite durate. Sigur, dacă vrei, mai poți adăuga prevederile Directivei 15/2002 care definește suplimentar niște timpi de muncă/repaus, Legea 53/2015 (Codul Muncii) care-ți stabilește cadrul limită sau chiar R.O.I.-ul firmei angajatoare, ce poate conține obligații lucrative suplimentare. P.S. Din toate astea doar obligativitatea efectuării verificării înainte de cursă + înregistrarea ei în tahograf, reiese în mod explicit. Ca durată în schimb, nu există nici o mențiune, ceea ce (în teorie) înseamnă că activitățile zilnice pot fi începute cu tahograful ”pe ciocănele” timp de min. 1 minut și maxim... 15h!!! În practică, tu trece taho pe ciocane, marchează începutul activităților zilnice și dă o tură la dihanie, indiferent că durează 1 minut sau oricât. Obișnuiește-te așa, nu neapărat că e obligație legală. Crede-mă... e mai bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.