Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Orarul soferului


Postări Recomandate

  • Members

Felicitari pentru ARR ca a realizat asemenea filmulet pentru a se face mai inteles programul de condus. Credeam ca sunt singurul care s-a pierdut in timpul filmuletului, dar se pare ca nu sunt  ;D. Legea asta mi se pare putin cam prea intortocheata si practic ofera nenumarate sanse si oportunitati ca sa fie incalcata, cred ca din aceasta cauza a si fost realizata atat de incalcit.Parerea mea este ca trebuia sa fie putin mai simpla .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • Administrators

cum am inteles si am practicat ,, regulamentul ,,

am o experienta de aprope 8 ani , si dau dreptate la multi colegi cand zic ca legea e abigua si poate fii interpretata  in mii de feluri …..ma gandeam ca daca ue da o lege generala , intaninduse atatea state si conceptii diferite poate o iesii ceva mai bun dar nici vorba….

Legea zice de la inceput ca saptamana incepe cu  ora oo a zilei de luni si se termina cu ora 24 a zile de duminica  si ca in aceasta saptamana ai voie la cel mult 6 programe zilnice de munca si o pauza saptamanala de 45 ore sau una de 24 ore redusa , 

Cel mult 56 ore pe saptamana sau 90 in 2 saptamani

……. Multi incep sa socotesca saptamana inclusiv de miercurea sau joia dupa care conduc si fac pauza dupa 6 programe , si exemplele pot continua ……

Acum va explic cum am inteles si am practicat eu pe cat sa putut

Un program  are 24 ore din momentul in care ai pornit camionu dupa o pauza saptamanala , ( fie luni , fie marti fie miercuri acela e primul program pe saptamana respective) daca se incepe luni la ora 10 dimineata , atunci programele se repeta succesiv din 24 in 24 ore , ( arcul de 24 ore ) adica de  Luni la ora 10 pana Marti

la ora 10  = primul program sau prima zii de munca din acea saptamana , de marti la ora 10 pana miercuri la ora 10 , al doilea proram sau zii de munca  etc

daca incepi programu miercuri la ora 12  ai primul arc pana la 12 joi , al doilea pana 12 vineri si al treilea pana la ora 3 dimineata sambata in cazul cand vrei sa faci 45 ore sapt aia

ca exemplu o sa va dau cursele pe care le-am facut in paralel cu alte camione , o saptamana cursa de anglia , o saptamana , una paris sau sochaux plus un valencia si atreia daca un erea Ford la koln plus valencia sau  erea Opel din Eisenach plus opel de la zaragoza si iara de la capat , se roteau

acum ca exemplu o cursa Barcelona – Sunderland, nordul angliei

care se face intrun sofer cu peste 3300 km , plecand cu discul curat din baza ( asa mi se intampla in 90 la suta din cazuri )

sa zicem ca se pleca la ora 8 dimnieata din Barcelona si ca sa rotunjim sa dea calculele mai usor  sa zicem 4 :30  ore condus plus 1 ora de pauza , plus alte 4:30 ore de condus sunt 10 ore ,se face ora 18 dupamasa  si se pune tachograful pe pauza , si pana la ora 8 de dimineata se sta pe pauza  .

se considera o pauza de odihna normala  , timpul superior la 11 ore , si pauza de odihna redusa , timpul inferior la 11 ore dar nu  mai mic de 9 ore  de cel mult 3 ori la saptamana . pauza de cel putin 45 minute se numeste pauza activa .

  scazand din 24 ore cel putin 11 ore in cazul pauzei normale sau  ce putin 9 ore , in cazul pauzei reduse ne dau 13 rspectiv 15 ore de timp disponibil pentru a ne efectua , toate activitatile  si in cazul exemplului meu 8 plus 13 = 21 sau 8 plus 15 = 23 , orele pana la care avem voie sa ne desfasuram activitatea de condus , pauza activa , alte activitati , etc ……ultimile ore de 11 sau 9 ore din arcu de 24 fiind rezervate exclusiv odihnei . in acest exemplu se oreste camionu la ora 18 iar rezultatu de 14 ore pana la ora 8 dimineata din ziua urmatoare  este pauza de odihna pana la comletarea arcului de 24 ore .

daca sar pornii dupa cel putin 11 ore de pauza , am adauga perioadei totale de condus totale din acel program inca 3 ore de condus , diferente dintre ora 5 dimineatza ( 18 plus 11 ) si ora 8 ( terminarea arcului de 24 ore in acest exemplu ) deci inca 3 ore …..cand se spune clar ca durata totala de condus acumulata intre sfarsitu unei perioade de odihna /repau zilnic si inceputu urmatoarei perioade de odihna / repaus , sau intre o pauza saptamanala si si inceputul urmatoarei pauze zilnice este de cel mult 9 ore si pana la 10 ore de 2 ori in acea perioada saptamanala ….

Acum ca se foloseste mai practic plecarea dupa 11 ore dupa efectuarea pauzei de odihna asta un inseamna ca e 100 % legal …..dar este practica in desfasurarea muncii ,  si autoritatile si ele in ceatza mai inchid ochii , lucru pe care si eu in 80 % am fost nevoit sal fac pentru a un ramane la cativa km de firme sau de casa pe sfarsitu de saptamana

Marti ora 8 dimimeatza la 700 km de Barcelona pe n 7 la moulins  se fac pana in port din calais inca 9 ore de condus fix din cauza  aglomeratiei din parís ( se prind orele de varf cand ai ocazia sa stai si 2-3 ore in al trece. )-ruta moulins-montargis national si restu pana in port autopista

Deci iarasi , 8 plus 10 ore ( 9 condus si una pauza ) ora 18 dupa masa . odata ajuns in port si formalizand actele de imbarcare ,se astepta  poate si 1 ora pana la imbarcare . imediat ce ajungeam pe linia de asteptare  puneam tacho pe pauza … si introduceam manual in meniul tacho ..intrare ferry …si asteptam imbarcarea

Pauza la transbordurile in ferry sau tren se pote intrerupe de cel mult 2 ori , cu conditia ca timpul total dintre cele doua sa nu fie superior la  1 ora , iar dupa prima intrerupere la repunerea pe pauza se face introducerea manuala de intre ferry  . aici trebuie tinut cont de ora si minutul opririi pentru ca tachografu nu poate socotii continuarea pauzei ,  dar pe tichet se observa ora opriri si simbolu de ferry , lucru luat in calcul de politie

Dupa alte aproximativ 2 ore , se debarcheaza in Dover  se misca camionu pana se face trecerea prin vama  si pana se ajunge la o parcare dar fara a se depasii o ora ( minútele de la prima interupere si cu cele de a doua )  se opreste camionu si aici va pot recomanda o parcare cu plata la nici 1o minute  de port  , este o firma de transport priority freight pe menzies road din White cliffes business park -localitatea withfield , dati un search pe google . si pauza pana la 8 dimineatza

Timpu dintre Dover si sunderland erea in general de 8 ore  ,  cu trecerea lui m25 directie nord si implicit a peajului de la tunel destul de repede , rare au fost cazurile cand am prins trecerea adr-ului si asta te mai intarzie cu inca 15-30 minute depinzand unde prinzi coada .

Sa zicem 8 ore de condus plus una de pauza si eream la fabrica nissan din sunderland la ora 17 …ma conectam la internet:D si intram a descarca cel mult 2 ore in care intra si incarcarea de retur cam in general júmate de camión cu piese defectuase sau custi golale ….. si uite asa mai facem 2 ore de pauza …….salutam englezoii de acolo si mai conduceam inca 2 ore pana spre Dover , ma opream intrun orasel peterlee, chiar in a19 directie sud ….o iesire south west/ nord west industrial estate , si ma bagam si eu acolo sa fac pauza

Deci sa calculam ora 8 diminetza plus 9 ore ( 8 de condus plus una de pauza ) plus 2 ore de incarcat si descarcat pe pauza si alte 2 ore de condus pe intors fix ora 21 seara  si la nani

Deci suntem la ora 21 zilei de miercuri seara , si aici mi se stricau treburile ……eream nevoit sa nu mai respect arcu de 24 ore pentru ca aveam completare la marfa ori la fordu din daghemham –londra ori la firma priority freigh , parcarea de care v-am zis din Dover ……., si mereu ma limitam la cel putin 9 ore de pauza

Daca erea Dover , , dupa calcule se pornea la ora 6 a zile de joi dimineatza cu inca 6 ore de traseu pe distanta ramasa , plus pauza , trebuia sa fiu la ora 13 cel tarziu la Dover ( ora 6 plus 7 ore -6 de condus plus 1 de pauza ) si incarcam in maxim o ora si in  port! deci ora 14  cu camionu pe pauza si in fila de asteptare pentru embarcare

Acum calculele ereau complicate , daca marfa erea urgenta pentru Barcelona sa ajunga luni de dimineata , trebuia sa ma grabesc

…odata atins pamnatul frantuzesc si depinzand la ora care erea ma decideam cum sa continui …si in cazul dat , ora 14 in Dover plus 2 ore de transbordare , ora 16 

Acum incercam sa continui cu arcu de 24 ore de la 6 dimineata la 6 dimineata , in cazul dat si socotind  24 -9 =15 ,  6  plus 15= 21  si eu fiind la ora 16 in calais mai aveam diponibilitate de a-mi desfasura ativitatea in 5 ore ……avandi 6 ore de condus de dimineatza ma incadram  sa mai fac cat mai mult ,inca 3ore pentru a avea  9 ore de condus in ziua accea sa ajung la peajele mare din a 1 directie paris  la ora 19 ( mai mult sau mai putin ) a zilei de joi , iar ca sa nu prind aglomeratie pe perifericul parisului trebuia sa ma misc destul de repede ,  pauza de 11 , ( de aceasta data respectand arcu de ora 6 la ora 6 )  …..dai bice si …….prindeam mereu aglomeratia aia blestemata ( stiti ca de ti-e frica de aia un scapi ) ……….cu toate ajungeam in parcarea faimosului viaduct de la millau ( in peaje ) in aprope 10  ore de condus , pe traseul a6 –a77 iar in iesirea montargins sud-n60 si n7 catre nevers –moulins –ganat . si intrare in a 71 , o portiune mica de autopista cu plata , trecerea orasului clermond ferand si .aici incepe urcarea … pierdeam tot avantaju , cai putin , 240 la un man tgl de 12 tone 3.5 tone-4 tone de incarcatura sunt f putini

Dupa  calcule : ora 6 vineri , plus 11:30 ( 10 condus plus 2 pauze de 45 ) se face ora 17:30 ,  si pauza pana la ora 6( respectand arcu de 24 )

  Suntem la ora 6 a zilei de sambata dimineata ……si in circa 8  ore (7de condus plus 1  de  pauza)  ajungeam la baza ( pe traseul a75 , n9 pezenas –beziers –narbonne si perpignan –a9-pana in jomquera si dupa n2 pana la mancanet de la selva din care luam ap7 pana la peajele mare de la roca , la intrare in Barcelona , imediat dupa peaje in granollers erea baza noastra …….ora ……..14 sambata ……si aici intram in pauza de sfarsit de saptamana ………..doar 34 ore ( ora 14 sambata pana duminica la ora 24)

Urmatoarea saptamana bagam o cursa de paris si una de valencia din care cu greu ma intorceam sa fac 45 ore in pauza la

baza …si a 3 saptamana ma rugam de ei sami dea ceva lejer sa mai adaug la cele 45 ore diferente de la 34 ore la 45 ……de care in 90 la suta din cazuri se tineau de promisiuni

aici iara se face o greseala ….pentru ca a face 45 ore pentru de pauza saptamanala …trebuie neparat oprit camionu in ziua de sambata dimineata cel tarziu la ora 3 ……dar ca sa fim practici si sa ne buuram de familia sau casa ……oprim sambata dupa masa si tinem cont de cele 45 ore din monentul opririi , cum ar fii in cazul meu ……ora 14 dupa masa plus 45 ore da fix ora 11luni dimineata ……

acum sa socotim si timpul condus : luni 9 ore +marti 9 ore +10 miercuri+9 joi +10 vineri plus 7 sambata  fac in total 54 ore care in realitate ereau circa 52 pentru ca am rotunzit timpi ca sa fie usor de socotit …….urmand ca in urmatoarea saptamana sa fac restu pe cat se poate, incadranduma in 90 ore ….

Foloseam nationale in functie de cum eream cu timpu si cum intodeauna la fima nissan  daca descarcai dimineata …trebuia sa stai pana dupamasa pentru incarcare  mie imi convenea respectarea timpilor  arcului de 24 la maxim, plus ca aveam diurna zilnica , si daca ajungeam intro zii inainte de ora 8 in baza nu primeam diurna pe ziua acea.

nici eu un am un raspuns clar la intrebari de genu ..daca se pot face cele doua programe de condus de 10 ore , consecutiv sau nu , doua pauze de 9 consecutiv , fiecare isi aranjeaza porogramu cum poate si cum ii vine mai bine si deacceea nu se tine cont de arcul de 24 ore, pentru ca respectand la maxim inseamna doar  timp pierdut si bani pierduti,

Ca sa ne dam seama  de diferente un exemplu ar fii:  cursa barcelona –Madrid intre 2 depozite cu incarcare si descarcare imediat( cam complicat nu, sa gasim asa ceva :D ¿???)

Plecare luni  la 00 , se conduce 8 ore plus una de pauza ,  ora 9 in Madrid, plus pauza de 11, ora 20 tot lunea , se pleaca  ,  8 ore de condus plus una de pauza , ora 5 , marti  dimineata,in barcelona; iara pauza de 9 , ora 14 se pleaca si iara 8 de condus plus 1 de pauza, ora 1 noaptea miercuri in Madrid plus alte 11 ore de pauza , ora 12 miercuri pe zi; se pleaca si 8 ore de condus plus una de pauza , ora 21 in barcelona miercuri seara  , pauza de 9 ore si plecare la Madrid la ora 6 dimineata joi , cu 8 ore de condus si una de pauza ora 15  a zilei de joi  in Barcelona , inca 9 ore de pauza si la ora 00 plecarea cu 8 ore plus una de pauza ora 9 dimineata vineri in madrid      si deja are 6 programe facute si trebuie sa fac pauza de sf de saptamana , cu 48 ore  de condus , deci de vineri 9 dimineata pana duminica la 24 oferu ar trebuii sa faca pauza saptamanala

Pare S.F rezultatu asta ……ha ha ha

In acelasi caz cu respectarea arcului de 24 ore

Plecare din Barcelona la oo,  luni dimineata plus 8 ore de condus si una de pauza resulta ora 9 in Madrid la depozit si ar trebuii sa astea pana la 00 a zilei de marti cand se porneste catre Barcelona , cu 8 ore de condus si una de pauza , ora 9 diminetei de marti  si pauza pana la oo a zilei de miercuri cand se pleaca catre Madrid , cu 8 ore de  condus si una de pauza ,la ora 9 miercuri si pauza pana la ora oo a zilei de joi , si se pleaca iara catre Barcelona cu 8 ore de condus si una de pauza, ora 9 joi , si pauza pana la ore 00 , candd se pleaca catre Madrid cu alte 8 ore de condus si una de pauza , ora 9 vineri dimineata  si pauza pana la oo a zilei de sambata ……si cum la ora 3 un mai poate conduce pentru a face pauza saptamanala un mai are rost sa plece ……….. deci numai 5 programe

Acum va las pe voi sa gasiti diferentele : eu am experimentat pe propia piele

Si eu am avut programele intortocheate si de multe ori ma incurcam in calcule , dar timpi de condus si odihna intodeauna le-am respectat cu sfintenie , si de cate ori am fost oprit  am vazut cum daca ai acestea in ordine nu mai conteaza daca respecti arcurile , sau pauzele de sf de saptamana elea 45ore

in perioada 00 luni si 24 duminica  sau trecand peste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Si mie mi se pare stufos si interpretabil programul. L-as simplifica incepand cu renuntarea la saptamana calendaristica drept reper. Apoi as continua cu un program zilnic fix de 8 pe zi + 1 ora pauza intercalata (30 min. + 30 min.). Asta ar duce la max. 45 ore in 7 zile. As elimina repausul redus si alte chestii nonstandard. Programul trebuie sa fie standardizat si astfel se elimina orice interpretare. Adica un program de munca fix ca la oricare alta meserie. Resturile, fractionarile si compensarile dau bataie de cap. Mintea trebuie sa fie la sofat si nu la calcularea timpului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Si mie mi se pare stufos si interpretabil programul. L-as simplifica incepand cu renuntarea la saptamana calendaristica drept reper. Apoi as continua cu un program zilnic fix de 8 pe zi + 1 ora pauza intercalata (30 min. + 30 min.). Asta ar duce la max. 45 ore in 7 zile. As elimina repausul redus si alte chestii nonstandard. Programul trebuie sa fie standardizat si astfel se elimina orice interpretare. Adica un program de munca fix ca la oricare alta meserie. Resturile, fractionarile si compensarile dau bataie de cap. Mintea trebuie sa fie la sofat si nu la calcularea timpului.

Asa este Axle, acolo unde este un program cat de cat fix, care sa nu lase loc de interpretari, toata lumea este multumita . Un program de 8-9 ore maxim pe zi , cu 2-3 perioade de pauza obligatorii, fara drept de micsorare de pauza sau depasire de program este ideal.Nu se mai munceste astfel peste puteri, soferii ar fi mai odihniti, nu ar mai avea tot felul de batai de cap cu calcularea timpilor (azi am condus atat, ieri atat, acum o saptamana atat, pauza aia am micsorat-o...oare am recuperat-o....etc....),in acele 8 ore si-ar face treaba ok, pentru ca se stie faptul ca dupa 8 ore de munca (indiferent de domeniu), angajatul nu mai da randament din cauza oboselii.Astfel s-ar micsora numarul amenzilor (un avantaj atat pentru soferi cat si pentru angajatori), soferi mai odihniti (avantajul tuturor),etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Gasesc chiar discriminator faptul ca meseria de sofer profesionist este supusa unei mai mari probabilitati contraventionale decat altele si inca dintr-un punct de vedere secundar ei (timpul) si nu principal (sofatul in sine). Un zidar, medic sau electrician nu se gandesc la program, ci la munca lor. Noi insa mai avem in cap si probabilitatea destul de ridicata de a plati pt...timp. :P

Nu inteleg de ce in acest context, ca nu doar la noi se incalca timpii de conducere, nu se simplifica foarte mult si fara portite interpretabile programul de lucru. Tot asa cum este in oricare alta meserie. Perceptia mea este ca acest program nu are grija de sofer ci de bugetul unde se vireaza amenzile. Pt ca daca ar avea in vedere atat operatorul de transport cat si soferul, solutia e simplificarea drastica si nicidecum stufareala de acum cu timpi normali si redusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Un program  are 24 ore din momentul in care ai pornit camionu dupa o pauza saptamanala , ( fie luni , fie marti fie miercuri acela e primul program pe saptamana respective) daca se incepe luni la ora 10 dimineata , atunci programele se repeta succesiv din 24 in 24 ore , ( arcul de 24 ore ) adica de  Luni la ora 10 pana Marti

unde scrie mai colegule ca un progran are 24 de ore?      NICIUNDE .

un program de condus incepe dupa ultima pauza zilnica sau saptamanala si se inchide dupa ce ai condus 9 sau 10 ore  + o noua perioada de odihna zilnica de 9 sau 11 ore , atat si nimic mai mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Da, dupa pauza saptamanala care poate fi normala sau redusa, un program de condus care poate fi normal sau redus. De aici incepe tangoul. :)

Cine a zis ca un program are 24 de ore? Dupa mine nici n-ar trebui specificat timpul de odihna obligatoriu (pt ca oricum nu se poate verifica daca e de odihna), ci doar cel de munca si pauza.

Restul fiind timp la dispozitia soferului/muncitorului ca in oricare alta meserie. Nu e mai simplu 8 ore conducere plus 1 de pauza impartita in doua, cuprinse in intervalul celor 24 de ore de la plecarea autotractorului de pe loc? Se ajunge astfel la 45 de ore de serviciu standard in 7 zile pt fiecare sofer si gata. Iar la control sa ne ceara activitatea pe ultimele 48 de ore si nu 28 de zile. Ca daca n-am comis nimic in 2 zile, e clar ca am fost odihnit si am condus profesional. Care-i ratiunea verificarii a 28 de zile? Sa faca asta la firma si nu la sofer in timpul serviciului. Noi avem alte griji. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@Axle,aberezi la greu...in 24 de ore pot conduce doar 8 fara a avea timp liber si sa fiu rupt de oboseala,tocmai de asta exista aceasta perioada de odihna minima.Daca nu te odihbesti si stai in club e problema fiecaruia.

Stai linistit ca in tarile civilizate nu se pedepsesc depasirile de program cu cateva minute.

Asta e legislatia si trebuie respectata.E spre binele nostru,ne apara de multe abuzuri din partea angajatorilor, nu stiu de ce va lamentati atat.

Legea e foarte simpla,se rezuma la cateva randuri dar din pacate la noi au ajuns sa conduca camioane toti analfabetii si toti ce au un IQ comparabil cu al unui copil de gimnaziu.Dealtfel se poate observa si aici unde proaspat posesori de permis si teancuri de atestate nu stiu sa-si adune orele ca sa nu depaseasca limita de 15...

Sunt pur si simplu uluit de cate sute de colegi chiar cu multi ani de soferie in spate am intalnit si habar nu aveau sa-si faca programul de condus ca sa obtina un maxim de eficienta.

Sunt albit de legende de genul:-nu ai voie 2 zile sa conduci cate 10 ore,sa faci 2 zile consecutive pauza redusa,sa faci program de lucru 15 ore fara sa ai o pauza de 3 ore etc.

Am zeci de colegi la firma care arunca diagramele pe geam iar la final de luna au mai putini km decat mine care conduc de fiecare  ducand programul la limita si,poate cel mai important,dorm noaptea in loc sa conduc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

1. @Axle,aberezi la greu...

2. in 24 de ore pot conduce doar 8 fara a avea timp liber si sa fiu rupt de oboseala,

3. tocmai de asta exista aceasta perioada de odihna minima.

1. Confunzi afirmatia cu argumentatia. La greu. :)

2. Cin' te pune? In propunerea mea conduci maxim 2 x (4 ore cu 30 min pauza) in 24 de ore. Iar la fiecare 7 zile ai maxim 45 de ore. Daca acum sunt 90 de ore in doua saptamani, de ce n-ar fi maxim 45 intr-o saptamana? 

3. Specificand maximum de munca, automat specifici maximum de timp liber. N-are rost sa specifici obligatii neverificabile (odihna). Apropo, cat IQ iti trebuie sa-ti dai seama de fleacurile asta? :)

Deoarece e clar ca nu intelegi propunerea mea de simplificare prin standardizare, incerc sa ti-o clarific. Asadar, propun (ca discutie intre colegi si nu catre CE sau ARR) standardizarea programului prin eliminarea perioadelor reduse si a unei obligativitati imposibil de verificat - odihna. De aici rezulta un program de munca zilnic si saptamanal fix ca in oricare alta meserie si imposibil de a fi gresit inteles/interpretat. Nu ai cum sa fii exploatat daca se specifica un program fix, restul fiind implicit timp la dispozitia ta (odihna, mancare, familie, distractie etc). Ce este aberant? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

1. Confunzi afirmatia cu argumentatia. La greu. :)

2. Cin' te pune? In propunerea mea conduci maxim 2 x (4 ore cu 30 min pauza) in 24 de ore. Iar la fiecare 7 zile ai maxim 45 de ore. Daca acum sunt 90 de ore in doua saptamani, de ce n-ar fi maxim 45 intr-o saptamana? 

3. Specificand maximum de munca, automat specifici maximum de timp liber. N-are rost sa specifici obligatii neverificabile (odihna). Apropo, cat IQ iti trebuie sa-ti dai seama de fleacurile asta? :)

Deoarece e clar ca nu intelegi propunerea mea de simplificare prin standardizare, incerc sa ti-o clarific. Asadar, propun (ca discutie intre colegi si nu catre CE sau ARR) standardizarea programului prin eliminarea perioadelor reduse si a unei obligativitati imposibil de verificat - odihna. De aici rezulta un program de munca zilnic si saptamanal fix ca in oricare alta meserie si imposibil de a fi gresit inteles/interpretat. Nu ai cum sa fii exploatat daca se specifica un program fix, restul fiind implicit timp la dispozitia ta (odihna, mancare, familie, distractie etc). Ce este aberant? :)

OMG !!!

La tine totul se rezuma doar la condus??Tu crezi ca descarcarile si timpul de deplasare nu variaza niciodata?NU confunda cursele de linie si cele de camion complet cu transportul facut intre oricare 2 tari si cu cate 4-5 incarcari si descarcari.Tocmai de asta exista  acele exceptii care sunt foarte utile daca te ajuta capul.Daca nu...conduci 8 ore pe zi si faci pauza 16 ca nu te obliga nimeni la mai mult nici acum.

NU am timp sa-ti fac un desen dar si acum tot un maxim este  si anume 13 respectiv 15 ore in care poti conduce 9-10 ore mai faci si pauze intermediare,mai legi si marfa,mai tragi de o prelata etc.

Tu faci distinctia intre muca si timp liber??NU te forteaza nimeni sa dormi 11 ore,e problema ta daca te odihnesti sau nu,ideea e sa nu conduci sau sa desfasori alta munca.

Aberant este ca iu vrei sa faci dintr-un program flexibil unul fix.Asta e realizabil doar cand iti transporti cartofii in piata.

Se pare ca vorbesc cu cineva care face transoprt doar virtual in jocuri unde camioanele se desarca apasand o tasta indiferent de ora de sosire si fara sa se stea la rand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

1. La tine totul se rezuma doar la condus??

2. Tu crezi ca descarcarile si timpul de deplasare nu variaza niciodata?NU confunda cursele de linie si cele de camion complet cu transportul facut intre oricare 2 tari si cu cate 4-5 incarcari si descarcari.

3. NU am timp sa-ti fac un desen dar si acum tot un maxim este  si anume 13 respectiv 15 ore in care poti conduce 9-10 ore mai faci si pauze intermediare,mai legi si marfa,mai tragi de o prelata etc.

4. Aberant este ca iu vrei sa faci dintr-un program flexibil unul fix.

1. Daca citeai mai atent ai fi observat ca vorbesc de timp de munca si timp liber. Condus era cu titlu generic in dreptul muncii.

2. Ce te faci in a doua saptamana, daca mai ai doar 34 de ore din 90 si timpul de munca variaza? Faci ce trebuie - te opresti la 34. Asa si in modelul meu. Ai terminat programul? Te-ai oprit.

Legat de variatii. Daca e o regula, se organizeaza activitatea astfel incat sa nu se incalce legea in privinta programului de munca. Insa in modelul meu nu bagi 56 cu 34. Bagi 45 cu 45, 46 cu 44, hai 47 cu 43 in doua saptamani, flexibilizand usor programul tocmai pt astfel de situatii si fara a gafai soferul. Ai 4-5 incarcari? Faci 3-4 in limitele legii.

3. Programul nu trebuie calculat doar la sofat, ci la toate activitatile conexe lui. Deci daca alimentezi masina, stai la incarcat, arimezi marfa, faci o pana etc, tot in cele 8 munca + 1 pauza trebuie sa te incadrezi, in modelul meu.

4. Un program de munca al unui om trebuie sa varieze usor. Daca activitatea respectiva depaseste in mod regulat un program fix pt alte categorii profesionale, atunci operatorii si clientii o reorganizeaza de asa natura incat sa respecte si drepturile angajatului sofer. Angajat care, sarmanul, are si asa destula raspundere in spate pe unde merge. Soferul trebuie sa stie ca are un program fix de 9/24 activitate alocata profesiei sale, dar care poate varia usor, tot asa cum usor variaza si la alte categorii profesionale. :)

O solutie alternativa de compensare a orelor suplimentare, o solutie mai buna zic eu, ar putea fi compensarea in ziua urmatoare si nu in a doua saptamana.

De pilda, daca azi a lucrat 12 ore, nu-i dau cu 3 ore mai putin in saptamana doi, ci a doua zi. De ce e mai bine asa? Pt ca soferul se reface in proximitatea efortului facut si nu prea tarziu.

La fel ca in cazul schimburilor din alte activitati. Ai lucrat 12 ore? Ai 24 libere. Ceva de genul asta. Necazul in meseria asta este ca activitatea este organizata mai mult in jurul randamentului comercial al masinii si profitului operatorului si nu in jurul angajatului. Sa nu-mi spuna nimeni ca programul actual este conceptia unor soferi angajati, ca nu-l cred. :)

Avand in vedere ce responsabilitati, riscuri si privatiuni isi asuma un sofer profesionist (apropo de privatiuni, mult mai mari decat un cadru militar care freaca menta intr-o unitate si care pleaca acasa la 15.30, imbracat si hranit de noi fara ca el sa aibe vreo contributie economica), activitatea soferului ar trebui tratata mult mai cu atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ai un rationament gresit.Si in prezent codul muncii limiteaza numarul orelor de munca,nu te poate obliga nimeni sa muncesti peste,o faci de buna voie daca vrei sa mai lucrezi la firma respectiva.Daca vrei program fix iti cauti loc de munca pe vidanja,masina de gunoi,ratb,motostivuitor sau ce o mai fi,nu te obliga nimeni sa faci externul.Aici nu se poate lucra in ture fixe,esti visator! Ar creste costurile foarte mult,s-ar mai timpii morti,nu exista infrastructura neesara pentru cresterea numarului de camioane,s-ar produce si mai julte ambuteiaje etc.Tu preferi sa muncesti 10-11 ore singur sau sa stai 24/24 inchis in cusa alaturi de un strain ?

Sunt foarte multe meserii ce au raspundere mult mai mare,nu mai victimiza soferii.La nivel Eu legea e Ok,ce nu se aplica pe la noi e alta mancare de peste dar afara se merge la program cu exceptia unor zmei care ar face orice sa-si impresioneze sefii si sa castige 200E in plus reusind astfel sa strice socotelile tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Ai un rationament gresit. Si in prezent codul muncii limiteaza numarul orelor de munca,nu te poate obliga nimeni sa muncesti peste,o faci de buna voie daca vrei sa mai lucrezi la firma respectiva. Daca vrei program fix iti cauti loc de munca pe vidanja,masina de gunoi,ratb,motostivuitor sau ce o mai fi,nu te obliga nimeni sa faci externul. Aici nu se poate lucra in ture fixe,esti visator! Ar creste costurile foarte mult,s-ar mai timpii morti,nu exista infrastructura neesara pentru cresterea numarului de camioane,s-ar produce si mai julte ambuteiaje etc. Tu preferi sa muncesti 10-11 ore singur sau sa stai 24/24 inchis in cusa alaturi de un strain ? Sunt foarte multe meserii ce au raspundere mult mai mare,nu mai victimiza soferii.

Unu la mana. Ceea ce spune codul muncii nu spune regulamentul nostru.

Doi la mana. Sugestia unui alt loc de munca recunoaste problema reclamata in loc sa o rezolve. Propunerea ta nu face decat s-o paseze altuia. :)

Trei la mana. Se poate lucra foarte usor in ture fixe, ca randamentul economic sa nu fie afectat, prin solutia numita echipaj.

Patru la mana. Nu ma deranjeaza sa muncesc 12 ore singur daca a doua zi muncesc doar 6, astfel refacandu-ma corespunzator.

Cinci la mana. Cand mai marea raspundere a altor meserii depaseste timpul legal de munca, acesta se compenseaza a doua zi.

Deci unde este rationamentul meu gresit? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

1. Confunzi afirmatia cu argumentatia. La greu. :)

2. Cin' te pune? In propunerea mea conduci maxim 2 x (4 ore cu 30 min pauza) in 24 de ore. Iar la fiecare 7 zile ai maxim 45 de ore. Daca acum sunt 90 de ore in doua saptamani, de ce n-ar fi maxim 45 intr-o saptamana? 

3. Specificand maximum de munca, automat specifici maximum de timp liber. N-are rost sa specifici obligatii neverificabile (odihna). Apropo, cat IQ iti trebuie sa-ti dai seama de fleacurile asta? :)

Deoarece e clar ca nu intelegi propunerea mea de simplificare prin standardizare, incerc sa ti-o clarific. Asadar, propun (ca discutie intre colegi si nu catre CE sau ARR) standardizarea programului prin eliminarea perioadelor reduse si a unei obligativitati imposibil de verificat - odihna. De aici rezulta un program de munca zilnic si saptamanal fix ca in oricare alta meserie si imposibil de a fi gresit inteles/interpretat. Nu ai cum sa fii exploatat daca se specifica un program fix, restul fiind implicit timp la dispozitia ta (odihna, mancare, familie, distractie etc). Ce este aberant? :)

sa intelegem ca tu ai de gand sa devii parlamentar european si ai sa propui modificarea lui 561 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

sa intelegem ca tu ai de gand sa devii parlamentar european si ai sa propui modificarea lui 561 ?

Buna gluma, colegu'. ;D

Daca te uiti un pic, ai sa vezi ca ce propun eu tot 90 de ore in 14 zile inseamna. Insa este o distributie mai uniforma a programului.

Iar atunci cand apar variatii mici, ele se compenseaza mai rapid, evitand astfel suprasolicitarea soferului intr-un timp scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Unu la mana. Ceea ce spune codul muncii nu spune regulamentul nostru.

Doi la mana. Sugestia unui alt loc de munca recunoaste problema reclamata in loc sa o rezolve. Propunerea ta nu face decat s-o paseze altuia. :)

Trei la mana. Se poate lucra foarte usor in ture fixe, ca randamentul economic sa nu fie afectat, prin solutia numita echipaj.

Patru la mana. Nu ma deranjeaza sa muncesc 12 ore singur daca a doua zi muncesc doar 6, astfel refacandu-ma corespunzator.

Cinci la mana. Cand mai marea raspundere a altor meserii depaseste timpul legal de munca, acesta se compenseaza a doua zi.

Deci unde este rationamentul meu gresit? :)

Regulamentul se refera la perioadele de condus.Pentru perioadele de munca primeaza codul muncii din fiecare tara.Acestea nu se exclud unul pe celalalt,trebuie respectate ambele.

Nu este nicio problema.In armata exista program fix?Te obliga cineva sa lucrezi in armata?

La echipaj facusem referire si eu.Solutia numita echipaj afecteaza randamentule economic la cursele scurte.Va insemna ca si agentii economici sa dubleze turele.

Nu muncesti singur ci alaturi de un alcoolic,fumator si caruia ii put picioarele...In echipaj o sa muncesti 16 iar a doua zi o iei de la capat.

In prezentele regulamente  se compenseaza pauza la sfarsitul de saptamana.In codul muncii este prevazuta compensatia prin zile libere.

Cam peste tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

1. Regulamentul se refera la perioadele de condus.Pentru perioadele de munca primeaza codul muncii din fiecare tara.Acestea nu se exclud unul pe celalalt,trebuie respectate ambele.

2. La echipaj facusem referire si eu. Solutia numita echipaj afecteaza randamentule economic la cursele scurte.

3. Va insemna ca si agentii economici sa dubleze turele.

4. Nu muncesti singur ci alaturi de un alcoolic,fumator si caruia ii put picioarele...

1. Pai numai cu perioadele de condus depasesti in Romania orele prevazute de codul muncii. Plus de asta, cum ziceam si mai sus, nu trebuie luat in calcul exclusiv condusul (9 ore), pt ca timpul "alte activitati" tot profesional este, presupunand prezenta si activitatea conexa a soferului la locul de munca.

2. La cursele scurte nu se pune problema variatiilor mari de program pt ca sunt mult mai usor de planificat.

3. Nici vorba de dublatul turelor. In cel mai rau caz poate avea loc prelungirea programului in anumite zile a unora din firma respectiva sau inceperea lui mai tarziu dimineata, astfel incat sa nu se intre in ore suplimentare, daca asta nu se doreste din partea lor. 

4. Aici fiecare vorbeste conform experientei lui. Eu am avut patru colegi cu care am stabilit de comun acord niste reguli si le-am respectat ca atare. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.