Members dee_dee Postat Septembrie 25, 2010 Members Share Postat Septembrie 25, 2010 Dragi moderatori si administratori, Cu colegialitate va sesizez ca in tab-ul cu perioadele de conducere de pe pagina principala s-au strecurat niste erori: in reprezentarea grafica a modului cum trebuie efectuata pauza de odihna intre doua perioade de conducere de 4:30h, luata fractionat, se intelege 30 min cu 15 min iar in lege, din cate imi amintesc e invers adica prima fractiune de 15 min iar a doua de cel putin 30 min. Perioada a doua de conducere zilnica de 4:30 h incepe dupa fractia de pauza de 30 min. In tabelul exemplificativ privind perioadele de conducere in echipaj nu apare pauza de 45 min obligatorie dupa ce fiecare sofer a efectuat cate o perioada de conducere de 4:30 h. Right? Good luck! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Septembrie 25, 2010 Members Share Postat Septembrie 25, 2010 la conducerea in echipaj nu trebuie facuta pauza de 45min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dee_dee Postat Septembrie 25, 2010 Autor Members Share Postat Septembrie 25, 2010 la conducerea in echipaj nu trebuie facuta pauza de 45min Stiu ca asa reiese din Regulamentul CE 561/2006 dar baietii mei au avut probleme cu inspectorii ARR, in sensul ca acestia considerau ca timpul la dispozitie petrecut in cabina de soferul al doilea, care nu conduce nu reprezinta in opinia lor pauza. Inspectorii nu puteau sa faca deosebirea intre odihna (cand autovehiculul e stationat si cu motorul oprit) si pauza care inseamna timp la dispozitie (sa faci orice) dar sa nu conduci si nici sa nu muncesti altceva (alte activitati) si vroiau sa vada pe diagrama sau pe imprimatul scos din tahograful digital o pauza de odihna de 45 min(un "pat") dupa ce fiecare sofer a condus cate 4:30 h. Asa cum se intampla de multe ori, legea lasa loc de interpretari iar ARR-istii nu sunt intotdeauna cei mai buni la asta dar, ca sa nu am batai de cap inutile le-am spus baietilor sa faca cum au zis aia, pt. ca eu nu am gasit nicaieri o reglementare clara. Poate mai are si altcineva o parere sau a trecut printr-o astfel de situatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Septembrie 25, 2010 Members Share Postat Septembrie 25, 2010 Arr-istii nostri sunt in aer rau,pusi in posturi pe alte criterii decat cele de competenta. Am vazut exemple de codus in echipaj de la VOSA(echivalent ARR in GB) si nu era prevazuta acea pauza. Tot un inspector ARR de la noi cataloga ca fiind ilegal cand ai 2 programe de lucru incepute pe aceeasi diagrama,condus 11 ore pe o diagrama si multe altele iar altul ca e ok http://www.transportoffice.gov.uk/crt/repository/Rules%20on%20Drivers%20Hours%20and%20Tachographs%20-%20Goods%20vehcles%20in%20the%20UK%20and%20Europe.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators CALIN Postat Octombrie 5, 2010 Administrators Share Postat Octombrie 5, 2010 Am condus in toata Europa in echipaj si in Ungaria si Polonia si nicaeri nu a cerut pauza de 45 intre echipaje.Si nici legal nu trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Decembrie 30, 2010 Members Share Postat Decembrie 30, 2010 Despre care timp de asteptare vorbesti tu? Ai citit CE 561/2006 ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bear81 Postat Ianuarie 15, 2011 Members Share Postat Ianuarie 15, 2011 eu din cate stiu (am intrebat inspectorii arr si de la tl si gl, ca de astia ma tot lovesc) este obligatoriu ca dupa cei doi soferi si-au facut cate un program de 4:30 sa faca o pauza de minim 30 min. nush cum e pe dincolo dar in ro.....asta cer arr-isti nostri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Mihai_cms Postat Ianuarie 15, 2011 Members Share Postat Ianuarie 15, 2011 Pauza din cate stiu din orele facute inainte de examen cu ARR-ul stiu ca este obligatorie pauza de 45 in doi dupa fiecare condus de 4,30 de fiecare.Deci dupa 9 ore (impreuna 2 soferi)pauza 45 min.asta in Romania. In Italia te obliga la o pauza de minim 15 min. asta ca sa nu ai surprize. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 salutare tuturor deci pauza de 45 de min intre soferul 1 si soferul 2 nu este obligatorie http://tachospeed.ro/pliki/Regulamentul_561_2006_timpul_de_lucru_al_soferului.pdf csrie clar ca conform ce cele 45 de min ale disponibilitati conducatorului -pasagerpoate fi socotita ca pauza din calculele lor aveti si explicatia DRUMURI BUNE.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members crysxyz Postat Ianuarie 16, 2011 Members Share Postat Ianuarie 16, 2011 Pai lege este la fel si la trasnsport persoane [ singura deosebire ca la autocar pe international ai voie sa conduci 12 zile dupa care 3 zile libere] Deci si la autocar nu ai nevoie de cele 45 min pauza ,cei 2 soferi conduc alternativ cate 4,5 ore .Din pacate in estul europei se cam interpreteaza legea dupa cat de mare este norma la amenzi in special in ungaria si romania . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Ianuarie 31, 2011 Moderators Share Postat Ianuarie 31, 2011 Domnule Dee dee ti as recomanda sa citesti si normele de aplicare a directivei 561 si dispozitiile din cadrul social al acestor norme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members xf 105 Postat Ianuarie 31, 2011 Members Share Postat Ianuarie 31, 2011 problema e de interpretare in reg 3821 vechiul aetr se spunea ca dupa max 4h si30 min conducatorul auto trebuie sa faca o intrerupere ;in consecinta timpul petrecut pe patrat e intrerupere.in schimb in 561 se spune ca dupa 4 hsi 30 min conducatorul auto trebuie sa faca o PAUZA adica pat si de aici problema in schimb programul tahoscan de citire a cardului nu da eroare daca nu faci pauza deoarece e facut dupa vechiul aetr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Ianuarie 31, 2011 Moderators Share Postat Ianuarie 31, 2011 Observ ca discutia se poarta mai mult despre programul echipaj,care legal este urmatorul == primul sofer conduce 4,30 al 2 lea pe timp disponibil ==al 2lea sofer conduce 4,30,primul sofer intra pe timp disponibil ==Ambii soferi trec pe pauza de 45 minute =conduce primul sofer 4,30 si al 2 lea pe timp disponibil =conduce al 2 lea sofer,primul pe timp disponibil =ODIHNA=ambii soferi,vehicul in stationare Ca o notita sa nu se uite ca un sofer care face parte dintr-un echipaj trebuie sa aive o perioada de odihna de cel putin 9 ore in 30 ore care urmeaza perioadelor de odihna zilnica sau saptaminala [mamaaaa ,asta am luato din carte ,] Sper ca acum problema sa fie lamurita,asta e ce se cere legal, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 4, 2011 Moderators Share Postat Februarie 4, 2011 problema e de interpretare in reg 3821 vechiul aetr se spunea ca dupa max 4h si30 min conducatorul auto trebuie sa faca o intrerupere ;in consecinta timpul petrecut pe patrat e intrerupere.in schimb in 561 se spune ca dupa 4 hsi 30 min conducatorul auto trebuie sa faca o PAUZA adica pat si de aici problema in schimb programul tahoscan de citire a cardului nu da eroare daca nu faci pauza deoarece e facut dupa vechiul aetr Nu din cauza vechiului AETR, nu-ti da eroare. Acesta e motivul : [ataşament şters de admin din cauza vechimii] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danyeltrans Postat Februarie 4, 2011 Members Share Postat Februarie 4, 2011 nu stiu voi peste ce arr ati dat dar la noi la firma se conduce in echipaj fara pauza de 45 la 4,30 pt fiecare sofer . si se merge pe card dar nu ni sa spus odata ca nu este bine in mai bine de 2 ani . 18 ore 9 ore de fiecare + primul mai conduce o ora dupa ce termina ultimul sofer programul deci 19 ore +2 ore de alte activitati care se pot face in timpul incarcarii descarcarii si pe urma pauza care este de 9 ore . la 30 de ore in echipaj pauza sa fie de 9 ore deci 21 de ore condus + alte activitati . oriunde in europa este asa si la noi in ro la fel . in uk de ex. trebuie ca la 6 ore de munca deci nu de condus ci de munca trebuie sa ai 30 min pauza pe card/disc inafara de pauza care se face la 4,30 ore . bafta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Februarie 5, 2011 Moderators Share Postat Februarie 5, 2011 programul regulamentar este cel care vi lam pus eu mai sus,ehipaj,ambii soferi iau odata pauza de 45 min,nu cind conduce unu si celalalt e pe alte activitati,acum daca la o firma mare se merge cum se merge si odata la1 an vine controlul de la arr,i se da o masa,se plateste o amenda,doua[se controleaza citiva soferi] si firma isi permite e altceva,dar programul este postat corect.Daniel ai dreptate cu uk ,numai ca ai omis ceva,acolo se ia pauza de 45 minute la primul timp .Adica daca conduci 4,30 ore si nu ai 6 ore de munca iei pauza.Daca ai 2 ore de condus dar tu ai mai stat 4 ore[sau facut 6 ore de munca,nu de condus] iei iarasi pauza.Oricum ei sunt cu mult inainte,gindestete ca la ei daca se intimpla accidente in acelasi loc de mai multe ori deja cereteaza sa vada care este cauza,daca e de vina drumul il reconstruieste,etc.Sper sa reusim si la noi macar in 15 ani sa avem ce au ei, ;D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 6, 2011 Moderators Share Postat Februarie 6, 2011 Nu speculatiile desprec cum se desfasoara un control sunt importante. Coruptia nu a inventat-o ARR sau romanul. Ea exista si va exista atata timp cat exista omenirea. Intr-o mai mare sau mai mica masura. Argumentele care stau in picioare la o posibila contestatie, verbala sau in scris sunt cele legale. Legiuitorul a definit, cat de bine a putut si a fost informat, ce inseamna pauza, odihna, perioada de conducere. Atat pentru un singur sofer cat si pentru echipaj de 2. Pe de alta parte poti fi sigur ca nu aveam aceasta polemica daca nu eram de acord si noi soferii si angajatorii sa facem abstractie de paragraful in care se spune ca este interzisa plata la km si ne ceream drepturile care le avem date prin codul muncii. Adica un salariu pe masura cerintelor si diurna pentru deplasare/detasare calculata legal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Postat Iunie 5, 2011 Members Share Postat Iunie 5, 2011 Programul de condus in echipaj este foarte simplu : 18 ore in 21 de ore si 9 ore pauza. Nu exista pauza intre schimburi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Iunie 5, 2011 Members Share Postat Iunie 5, 2011 Ai redeschis cutia Pandorei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members blondul Postat Iunie 5, 2011 Members Share Postat Iunie 5, 2011 Perioada de odihna - echipaj !!! Citez din cartea : ''Ghid ptr stabilirea perioadelor de conducere si de odihna ale conducatorilor auto'' - 4,30 conduce 1 conducator ; al 2 lea conducator - 4,30 conduce al 2 lea conducator 1 conducator - 45 min PAUZA PAUZA - 4,30 conduce 1 conducator ; al 2 lea conducator - 4,30 conduce al 2 lea conducator 1 conducator - 9 ore ODIHNA - vehicul in stationare !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Postat Iunie 5, 2011 Members Share Postat Iunie 5, 2011 Va rog frumos cititi cu atentie regulamentele!! Acele 45 min de pauza pe care le invocati, sunt incluse in cele 4 ore si 30 min pe care le ai la dispozitie cat timp esti sofer 2. Mai exact primele 45 de min dupa schimbare. Am auzit si eu prin parcari tot felul de povesti cu fel si fel de pauze intre schimburi. Repet, NU exista pauza intre schimburi, decat numai cat schimbi discurile sau cardurile... Daca aveti drum si va tin si balamalele puteti conduce linistiti 18 ore... Drumuri Bune va doresc la toti colegii ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Iunie 5, 2011 Members Share Postat Iunie 5, 2011 se pot conduce 20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Postat Iunie 6, 2011 Members Share Postat Iunie 6, 2011 De acord. Se pot conduce si 20 de ore doua zile pe saptamana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members MaddMaxx Postat Iunie 6, 2011 Members Share Postat Iunie 6, 2011 Hai sa-mi postez si eu parerea ca doar am lucrat destul de mult in echipaj, deci am fost oprit de toate militiile din Europa noastra draga si nu m-a amendat nimeni ca nu am pauza de 45min si chiar am intrebat si la VOSA si la BAG despre asta. Parerea mea e ca pauza asta e scornita de romani si unguri sa mai ciupeasca si ei ceva. P.S. : daca nu aveti curse snur va sfatuiesc sa mergeti la 3ore si o sa vedeti cat de mult va ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members petre125@yahoo.com Postat Iunie 6, 2011 Members Share Postat Iunie 6, 2011 Da, se poate si asa. E mult mai bine la 3 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.