Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Program de conducere


dee_dee

Postări Recomandate

  • Administrators

ESTE CORECT ??

Fiecare sofer trebuie sa respecte regulile existente pentru condus, pauze si timp total zilnic de condus. Totusi, regulile privind perioada de odihna zilnica difera, dupa cum urmeaza: fiecare conducator auto trebuie sa ia o perioada de odihna zilnica de cel putin 9 ore, in intervalul de 30 de ore de la incheierea unei perioade de odihna zilnica sau saptamanala; trebuie sa fie 2 conducatori auto in autovehicul (aceasta regula nu se aplica in cazul echipelor formate din mai mult de 2 conducatori auto)

stefan , in cazul echipajului , pauza se face cu camionul oprit , dupa cel mult 21 h de la pornire dupa o pauza zilnica sau saptamanala , amandoi in acelasi timp , si  in prima ora de ,, de echipaj ,, nu este obligatorie prezenta celui de al doilea sofer

Conducator auto 1 TIMP Conducator auto 2 Odihna zilnica perioada de 30 de ore Odihna zilnica Alta activitate 1 ora 08:00 – 09:00 Odihna zilnica (nu in autovehicul) 1 ora Condus 4.5 ore 09:00 – 13:30 Disponibilitate 4.5 ore Pauza + disponibilitate 4.5 13:30 – 18:00 Condus 4.5 ore ore Condus 4.5 ore 18:00 – 22:30 Pauza + disponibilitate 4.5 ore Pauza + disponibilitate 4.5 22:30 – 03:00 Condus 4.5 ore ore Condus 1 ora 03:00 – 04:00 Pauza 1 ora Pauza 1 ora 04:00 – 05:00 Condus 1 ora Odihna zilnica (9 ore) 05:00 – 14:00 Odihna zilnica (9 ore) 10 ore Total condus 10 ore

asta cred ca erea un tabel si tu ai facut paste -copii si sa intortocheat tot  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

sofer  1                                            sofer 2

-----------------------------------------------------------------------

3 h condus                                    3 h  disponibilitate

  ---------------------------------------------------------------------

1:30 h alte activitati                        1:30 h alte activitati

-------------------------schimb 5 min-----------------------------

4 h disponibilitate                          4 h condus

-------------------------schimb-5 min-----------------------------

4 condus                                        4 disponibilitate

-------------------------schimb-5 min-----------------------------

4 disponibiliate                              4 condus

-------------------------schimb-5 min-----------------------------

2 condus                                        2 disponibilitate

-------------------------schimb-5 min-----------------------------

2 h diponibiliate                              2 condus

------------------------------ -----------------------------------------total :20:55 h

--------------------minim --9 h odihna --------------------------

                               

primele 45 minute din disponibilitate , dupa ce ai terminat o perioada de sofat , se socotesc ca pauza ( ca cele 45 minute intre 2 perioade  de sofat )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
Vizitator Anonymous

Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc!

da se poate conduce 20 de ore in 2 soferi dupa cele 18 ore conduse se mai fac 2 ore un sofer 1 ora celalat o 1 dupa regulametu 561 din 2006 nu se mai face pauza de 45 de minute pentru ca calculand 20 de ore conduse, 4 ori 45 pauza +9 ore odinha depasteste intervalu de 30 de ore 20 de ore conduse se fac de 2 ori pe saptamana cu placere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc!

unde scrie ordinea efectuarii programelor ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Salut.Lucrez pe transport persoane (autocar) si in general noi lucram in echipaj de 2 sau 3 soferi.La lucrul in echipaj nu este permis condusul mai mult de 9 ore pe zi decit in situatii exceptionale cu mentionarea acestora pe diagrama sau introducerea de date in tahograf.La schimbul soferilor nu facem pauza de 45 min ptr ca in echipaj nu trebuie.In general lucram 3 ore cu 3ore pe turistice si 4 ore cu 4 ore pe linie .La Dresda am vorbit cu un inspector BAG care e roman din Lugoj emigrat in 91 si ne-a explicat ca este cel mai bun program ptr lucrul in echipaj .De cind lucram asa nu am avut niciodata probleme cu timpii de condus.Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

Salut Colegi,

Sunt unul nou care vrea sa invete.

Pentru a intelege exact cum stau lucrurile, ii rog pe colegii care cunosc foarte bine treaba cu programul de conducere sa imi raspunda la aceste doua situatii concrete:

Cazul 1

1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min +  pauza 45 min + condus 4h:30min  +1h:15min lucru

2. Terminarea programului la ora 16:00

3. Odihna 9h:00min

3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou

Cazul 2

1. Inceperea programului la ora  05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru

2. Terminarea programului la ora 18:00

3. Odihna 9h:00min

4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa?

De fapt incerc sa gasesc astfel raspunsul de la cei mai experimentati  la intrebarea...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut Colegi,

Sunt unul nou care vrea sa invete.

Pentru a intelege exact cum stau lucrurile, ii rog pe colegii care cunosc foarte bine treaba cu programul de conducere sa imi raspunda la aceste doua situatii concrete:

Cazul 1

1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min +  pauza 45 min + condus 4h:30min  +1h:15min lucru

2. Terminarea programului la ora 16:00

3. Odihna 9h:00min

3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou

Cazul 2

1. Inceperea programului la ora  05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru

2. Terminarea programului la ora 18:00

3. Odihna 9h:00min

4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa?

De fapt incerc sa gasesc astfel raspunsul de la cei mai experimentati  la intrebarea...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

parca sunteti batuti in cap cu pauza asta de 45 in echipaj :)))))) Nu se face pauza de 45 de minute in echipaj pentru ca in timp ce conduce primul sofer max 4;30  al doilea e la dispozitie ,adica sta pe scaunul din dreapta citeste o revista manca se uita la un film etc. timp cat conduce colegul sau , adica 4:30. deci prin urmare aceasta poate fi considerata o pauza foarte mare. Nu mai confudati  timp pauza cu timp de odihna ca nu e tot una. `Si plus ca in echipaj nu se conduce 21 de ore , 10 ore unu zece ore altu sau 4 cu 4 cu 1 cu mama masiii  ci intr un interval de maxim 21 de ore esti obligat sa iti termini ''treaba"' adica sofer 1 -4,3 ore +sofer 2-4,3 ore inca odata asa si gata numai nici o ora in plus.decat sa o lungiti aici 5 ani cu 45 asta mai bine intrebati pe aia care v au dat atestatele . daca tot vi le-au dat                                                                                                                                              Limbajul folosit de tine lasa de dorit.In plus profilul pe forum este incomplet.Te ro sa iti revizuesti limbajul si sa iti completezi profilul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

nu stiu ce sa zic despre asta in cazul diagramei dar in cazul cartelei iti zic sigur ca intr-un interval de 24 de ore nu poti incepe doua programe si nu poti avea mai mult de 6 programe pe saptamana
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

        colegu stefan 24

cam nasol in echipaj : daca masina e pe șaibă (uneori in perioada de odihna trebuie schimbata)+este obositor....

pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel?

te inseli!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

parca sunteti batuti in cap cu pauza asta de 45 in echipaj :)))))) Nu se face pauza de 45 de minute in echipaj pentru ca in timp ce conduce primul sofer max 4;30  al doilea e la dispozitie ,adica sta pe scaunul din dreapta citeste o revista manca se uita la un film etc. timp cat conduce colegul sau , adica 4:30. deci prin urmare aceasta poate fi considerata o pauza foarte mare. Nu mai confudati  timp pauza cu timp de odihna ca nu e tot una. `Si plus ca in echipaj nu se conduce 21 de ore , 10 ore unu zece ore altu sau 4 cu 4 cu 1 cu mama masiii  ci intr un interval de maxim 21 de ore esti obligat sa iti termini ''treaba"' adica sofer 1 -4,3 ore +sofer 2-4,3 ore inca odata asa si gata numai nici o ora in plus.decat sa o lungiti aici 5 ani cu 45 asta mai bine intrebati pe aia care v au dat atestatele . daca tot vi le-au dat

tu daca esti mai tanar  { banuiesc , ca nu ai trecuta varsta la profil} nu esti batut in cap ca altii care au ceva vechime si sunt acum la al doilea atestat  cel putin!noi astia batuti in cap cand am dat examen  asa era cu pauza  de 45 minute  in echipaj!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Imi cer scuze ca te contrazic!Nu cred ca ma insel la camionul care am facut eu scoala avea 2 locasuri ptr diagrame si 2 butoane, respectiv 1 buton era sofer 1 si al 2 lea buton sofer 2.este vorba de un volvo FM7 din 99.eventual daca e am sa fac o poza sa vezi ce vreau sa zic.si pe langa asta am un prieten care culmea mia explicat multe despre treburile astea care lucreaza pe autobuz in orasul nostru si la el tahograful este tot cu 2 locasuri ptr  2 diagrame respectiv sofer 1 si sofer 2.ca o paranteza baiatul respectiv este de 8 ani instructor auto si de vreo 12 ani sofer pe autobuz la transport de persoane in orasul nostru deci zic eu ca stie ceva meserie si are ceva experienta avand toate categoriilesi atatia mii de km facuti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da diagrama se schimba la 24h maxim cu 2h inainte. Colegul se referea ca in echipaj nu poti face pauza zilnica de minim 9h pe o singura diagama(24h-max minus 21h progam ramin 3h) si trebuie sa te trezesti sa schimbi diagramele. Butoanele sint ptr. schimbarea pe alte activitati sau stat la dispozitie (cind descarcati,faceti pana sau asteptati program ect) diagrama soferului care conduce trebuie sa fie la sofer 1. valabil si ptr. card.

PS. Nu intotdeauna multi km facuti inseamna neaparat si esperienta in anumite domenii,fiecare loc de munca are particularitatile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De acord si eu .

Fara suparare dar instructorii auto sunt cam slabuti la condus (practic si teoretic ).

Nu va mai bazati pe povestile lor. Eu am avut noroc ca am lucrat la fosta ITA.

Acolo am avut ce invata de la soferi adevarati pe masini adevarate.

Pt colegul care nu schimba diagramele ci foloseste butoanele :

La sofer doi nu zgarie si in zona de viteza a diagramei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cazul 1

1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min +  pauza 45 min + condus 4h:30min  +1h:15min lucru

2. Terminarea programului la ora 16:00

3. Odihna 9h:00min

3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou

dupa pauza de minim 9 h , cu conditia ca in acea saptamana de munca sa nu ai deja 3 reduceri de pauza zilnica !!

Cazul 2

1. Inceperea programului la ora  05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru

2. Terminarea programului la ora 18:00

3. Odihna 9h:00min

4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa?

idem  , doar ca tine cont ca se mai fac si pauza zilnice normale , nu toate reduse !! adica mai mari de 11 h  ;) ;)

...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau?

DA , dar aici trebuie facuta diferenta intre o zii de munca de 24 h si 24 h naturale . nu stiu daca o sa intelegi dar in o zi de  munca de 24 h ( program de 13//15 h si pauza de 11/9 h ) nu poti depasii limita de 9 /10 h , dar daca faci o zii de munca scurta sa zicem 10 de  munca plus 11 de pauza si incepi noua zii de munca in cercul tau de 24 h din mometul pornirii primeii zii de munca iti intra si 3 h de condus , dar nu se calculeaza la prima zi de munca din cauza pauzei cu care ai inchis prima zi de munca . [quote author=mariuspop

link=topic=2282.msg46465#msg46465 date=1331304380]

nu stiu ce sa zic despre asta in cazul diagramei dar in cazul cartelei iti zic sigur ca intr-un interval de 24 de ore nu poti incepe doua programe si nu poti avea mai mult de 6 programe pe saptamana

conform 561 ce , sunt permise cate ,, proograme ,, vrei , toate in cel mult 6 perioade de 24 h muncite dupa ultima pauza saptamanala normala sau redusa ! ca folosesti un tahograf digital sau analog , se respecta acelasi lucru .

pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel?

la echipaj soferul care conduce isi pozitioneaza diagrama sau cardul in slotul 1 al tahografului digital si in pozitia 1 a tahografului analog , celalant sofer este sofer 2 ( cu diagrama sau cardul in pozitia corespuzatoare ) prin schimb , soferul 2 devine sofer 1 si 1 devine sofer 2 , schimbul nu se face din butoane , acelea sunt doar pentru modificarea activitatilor desfasurate .

ca o paranteza , referitor la pauza intre schimburile de soferi la echipaj , avem nota de orientare 2 asupra 561 care explica foarte bine , este la legislatie  ;) ;) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De ce nu explici si de ce se inseala?daca tot te-ai deranjat cu un raspuns. Cu privire la pauza de 45 min in echipaj eu zic ca nu este obligatorie dar este recomandat sa o faci.(in UE).

ca si la taho digital , cel care conduce tre sa aiba in slotul 1 cardul.cand treci la volan tre sa pui diagrama cu numele tau deasupra [cum ar veni in slotul 1 ]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

cine ma poate ajuta.....incep munca la 05:00   

1:30h condus.

2:00h alte activitati .

3:00h condus.

1:00h pauza

4.30h condus. termin munca.

9h pauza redusa.= 21 h din arcul de 24.

9h condus

2h alte activitati

1h pauza

9h pauza redusa = 21h  --din care imi raman 3h pentru a acumula arcul de 24. pot incepe un alt program pe aceeasi diagrama utilizand cele 3 ore ramase pentru condus?

este bine daca dupa 21h schimb diagrama cu un noua pentru a incepe un alt program de lucru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

diagrama se schimba doar la sfarsitul celor 24 de ore.ieri dimineata am vb cu inspector de la ARR si asa a zis .sunt intradevar cazuri exceptionale in care se scoate diagrama(control sau mutatul pe alt camion,defectarea aparatului taho)dar ne-a zis clar clar ca diagrama se scoate la sf zilei adica cand sunt cele 24 de ore.

Da,poti continua condusul pe diagrama aia in timpul ramas de 3 ore si cand sa termin ziua schimb diagrama.Eu l-am intrebat invers ,adica daca incep pauza la 6 seara mai schimb diagrama si mia zis ca:Da , la ora 24 te trezesti si schimbi diagrama!Ca cica e si o amenda ptr suprascrierea diagramei.   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.