Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Program de conducere


dee_dee

Postări Recomandate

  • Moderators

Eu nu vad care articol al legii sau a normelor de aplicare, te obliga sa conduci intercalat in echipaj. Daca cineva il stie as vrea sa-l posteze aici.

Ca si "alte activitati" si "timp la dispozitie" sunt timpi alocati angajatorului si ar trebui platiti. Ca nu se tine seama de acesti timpi.Ca nu se stiu drepturile legale ale angajatilor. Ca se accepta plata la km pentru o munca destul de diversa. Ca nu se stie inca diferenta intre salariu si diurna.

Ca se iau atestatele asa cum se iau. Ca aproape nimeni nu intreaba nimic sau nu incearca sa gandeasca mai departe la acele "cursuri".....etc.

Nu cred ca sunt acid cand spun toate astea.

Ca incerc sa arat ca suntem la fel cu orice alt angajat, ca nu trebuie sa gandim in sabloane si dupa legendele parcarilor e vina mea si mi-o asum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

salut stimati colegi, as dorii si eu o parere de la colegii care care au mers in echipaj mult timp, despre programul de lucru

Iata ce am invatat eu acum 7 ani : sofer 1 - 4:30 sofer 2 - 4:30 {poate o pauza dar nu mai stiu sigur} sofer 1 - 4:30 sofer 2 - 4:30 , in total sunt 18 ore de condus efectiv si o pauza , adica 19 ore din 21 ore + 9 ore de pauza obligatoriu . mai raman 2 ore pentru alte activitati.

ce ma roade este cate zile pot conduce eu din 7 zile adica ex; plec duminica la ora 12 { incep programul} cand trebuie sa opresc camionul la pauza de 45 ???

La programul

de unul singur .... foarte simplu ..vineri este al 6 lea program .... \:D/ dar la echipaj ???:-ssb-(

va multumesc !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Următorul repaus săptămânal începe înainte de sfârșitul a șase perioade de 24 de ore (de la ultimul repaus săptămânal, evident), indiferent că ești singur sau echipaj.

plec duminica la ora 12 { incep programul} cand trebuie sa opresc camionul la pauza de 45

Sâmbătă la ora 11:59 (cel mai târziu) începi repausul săptămânal.

P.S. '' sofer 1 - 4:30 sofer 2 - 4:30 {poate o pauza dar nu mai stiu sigur} sofer 1 - 4:30 sofer 2 - 4:30''

Nu este nevoie de nici o pauză.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Moderators

daca repausul saptamanal trebuie luat in intervalul luni ora 00- duminica ora 24 ,repausul zilnic trebui luat pana la sfarsitul zilei ?

Repausul săptămânal ÎNCEPE (cel mai târziu), înainte de sfârșitul a 6 (șase) perioade de 24 de ore de la ultimul repaus săptămânal. De dragul exactității, după 143 de ore și 59 de minute de la începutul săptămânii de muncă, OBLIGATORIU începi repausul săptămânal.

Ți-am explicat așa pentru că din felul cum ai formulat înțeleg că tu crezi că repausul săptămânal trebuie inclus complet în intervalul luni ora 0:00, duminică ora 24:00, ceea ce nu este adevărat. Dacă, de exemplu, începi munca luni ora 0:00 și muncești maximul permis, atunci repausul tău săptămânal va începe sâmbătă ora 23:59 și se va termina luni ora 20:59!!!. Înțelegi?... Nu e musai să-ți incluzi TOT repausul săptămânal în cursul aceleași săptămâni.

Dacă știai deja asta, atunci ignoră postarea mea... înseamnă că mi s-a părut mie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Repausul săptămânal ÎNCEPE (cel mai târziu), înainte de sfârșitul a 6 (șase) perioade de 24 de ore de la ultimul repaus săptămânal. De dragul exactității, după 143 de ore și 59 de minute de la începutul săptămânii de muncă, OBLIGATORIU începi repausul săptămânal.

Ți-am explicat așa pentru că din felul cum ai formulat înțeleg că tu crezi că repausul săptămânal trebuie inclus complet în intervalul luni ora 0:00, duminică ora 24:00, ceea ce nu este adevărat. Dacă, de exemplu, începi munca luni ora 0:00 și muncești maximul permis, atunci repausul tău săptămânal va începe sâmbătă ora 23:59 și se va termina luni ora 20:59!!!. Înțelegi?... Nu e musai să-ți incluzi TOT repausul săptămânal în cursul aceleași săptămâni.

Dacă știai deja asta, atunci ignoră postarea mea... înseamnă că mi s-a părut mie :)

Nu stiam nici asta ..e bine venita oricum orice lamurire(deci notiunea de "repaus saptamanal" si "repaus zilnic" nu trebui tratate la modul propriu..sunt doar asa orientative se pare)..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Nu stiam nici asta ..e bine venita oricum orice lamurire(deci notiunea de "repaus saptamanal" si "repaus zilnic" nu trebui tratate la modul propriu..sunt doar asa orientative se pare)..

 

nu    sunt orientative deloc, sunt bine definite in legislatie:

 -repausul zilnic trebuie sa se incadreze in cele 24 de ore de la ultimul repaus zilnic sau saptamanal.

 -repausul saptamanal incepe pana la sfarsitul celor 6 perioade de 24 de ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu    sunt orientative deloc, sunt bine definite in legislatie:

 -repausul zilnic trebuie sa se incadreze in cele 24 de ore de la ultimul repaus zilnic sau saptamanal.

 -repausul saptamanal incepe pana la sfarsitul celor 6 perioade de 24 de ore.

Gata m-am lamurit..am luat "Explicaţii privind Regulamentul (CE) nr. 561/2006 în sprijinul punerii în aplicare armonizate a controalelor rutiere"..zice tot aici..ca la clasa a 4-a!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

O intrebare . Daca am peste 100 de ore de cand am scos cardul , trebuie sa fac 9 ore pauza la reintroducere ? Iau masina unui coleg , in loc. de domiciliu (e greu de dovedit asta) si fac o cursa .Intelegeam sa fac 9 ore daca ma deplasam la camion in alta parte , dar daca traseul trece prin localitatea mea nu cred ca e necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

O intrebare . Daca am peste 100 de ore de cand am scos cardul , trebuie sa fac 9 ore pauza la reintroducere ? Iau masina unui coleg , in loc. de domiciliu (e greu de dovedit asta) si fac o cursa .Intelegeam sa fac 9 ore daca ma deplasam la camion in alta parte , dar daca traseul trece prin localitatea mea nu cred ca e necesar.

Repausul zilnic/săptămânal înainte de (re)începerea unei săptămâni de lucru este obligatoriu la conducerea în echipaj. ...Știi tu ceva :D

 

În cazul tău însă, depinde de ceea ce ai făcut în acele peste 100 de ore:

  • dacă ai fost în concediu - atunci certificat de atestare a activității (întocmit la sediul firmei), până la data și ora întocmirii certificatului(la căsuța 20 completată localitatea ta de domiciliu), apoi îți începi săptămâna de lucru... pe spatele unei diagrame!!! :D . Și-ți notezi așa: ''timp la dispoziție'' cât stai prin firmă, ''alte activități'' dacă conduci mașină sub 3,5t să te duci acasă să aștepți camionul, iar ''timp la dispoziție'' dacă te duce cineva cu altă mașină etc, urmând ca la preluarea camionului să introduci aceste date manual în taho digital și să-ți continui programul;
  • dacă ai fost în repaus - atunci la preluare introduci manual repausul și începi direct o nouă săptămână de lucru (ordinul de deplasare și foaia de parcurs a colegului vor arăta că a trecut prin localitatea ta de domiciliu și ai preluat acolo);

Sper că ți-am răspuns la obiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Repausul zilnic/săptămânal înainte de (re)începerea unei săptămâni de lucru este obligatoriu la conducerea în echipaj. ...Știi tu ceva :D

 

În cazul tău însă, depinde de ceea ce ai făcut în acele peste 100 de ore:

  • dacă ai fost în concediu - atunci certificat de atestare a activității (întocmit la sediul firmei), până la data și ora întocmirii certificatului(la căsuța 20 completată localitatea ta de domiciliu), apoi îți începi săptămâna de lucru... pe spatele unei diagrame!!! :D . Și-ți notezi așa: ''timp la dispoziție'' cât stai prin firmă, ''alte activități'' dacă conduci mașină sub 3,5t să te duci acasă să aștepți camionul, iar ''timp la dispoziție'' dacă te duce cineva cu altă mașină etc, urmând ca la preluarea camionului să introduci aceste date manual în taho digital și să-ți continui programul;
  • dacă ai fost în repaus - atunci la preluare introduci manual repausul și începi direct o nouă săptămână de lucru (ordinul de deplasare și foaia de parcurs a colegului vor arăta că a trecut prin localitatea ta de domiciliu și ai preluat acolo);

Sper că ți-am răspuns la obiect.

Destul de clar.Dovada foii de parcurs si a unui ordin de deplasare , din punctul meu de vedere , lasa loc de interpretari.

"Foia de concediu" e instrumentul legal de dovedire a activitatilor desfasurate.Desi se pare ca si aceasta va fi eliminata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Destul de clar.Dovada foii de parcurs si a unui ordin de deplasare , din punctul meu de vedere , lasa loc de interpretari.

"Foia de concediu" e instrumentul legal de dovedire a activitatilor desfasurate.Desi se pare ca si aceasta va fi eliminata.

Citește T.R.A.C.E. și vei descoperi că până la urmă chiar și cuvântul tău este suficient. Nu te speria de ce auzi prin parcări, sunt idei de posesori de plastic roz. Tu fă cum ți-am spus și nu vei avea probleme.

Atâta timp cât tu ai acoperire (indiferent de formă) pentru fiecare minut din timpul tău cât ești angajat, iar desfășurarea activităților/repausurilor tale respectă legislația... restul e can-can. Tu duci cu fruntea sus oriunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

E vorba de Regulamentul U.E. 165/2014, câteva articole din el au intrat în vigoare începând cu 02-03-2015. Printre ele, art. 34:

 

Statele membre nu impun conducătorilor auto o cerință de a prezenta formulare care să ateste activitățile lor în intervalul în care s-au aflat departe de vehicul.

 

P.S. Newsfeed-urile publicațiilor de profil sunt foarte utile, modul de utilizare al internetului azi permite chiar selectarea informațiilor de urmărit. Asta ca să nu mai creadă Măria Sa Gongy că a inventat mersul pe jos. Mai are puțin și ne spune că a studiat intens ca să ne ofere această informație... mie oricum mi-a spus că nu am eu de unde să știu ce știe el :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

asta era raspunsul la intrebare, deci se poate.

(si da inca mai ai de invatat)

Mda... nu era nici o întrebare, erai doar tu care te dădeai mare că știai amănuntul ăsta. Și eu aș fi mai rezervat cu afirmația aia ''a ieșit la pensie''... deocamdată referirea se face la controalele din trafic, nu zice nimic de controalele la sediul firmei...

Și nu m-aș mira să renunțe la a o mai cere șoferilor, în schimb să impună declararea online în momentul întocmirii la sediul firmei (ideea nu-mi aparține, am citit ceva interviu în Ziua Cargo, parcă era...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca ai citit in "ziua cargo" afirmatia aia ca trebuie sa fie fituica respectiva la sediul firmei nu mai am nimic de comentat.

(retractez tot ce am zis despre tine, in afara faptului ca nu stii legislatie.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ah, deci e pe bune?!?

Până nu mi-ai spus tu de existența unei noutăți legislative, habar nu aveam de chestia asta. Am căutat ulterior, dar am luat toate newsfeed-urile la care sunt abonat... și pe Infotrucker am găsit articolul referitor la noutate. După aceea, am citit o discuție/interviu unde un oficial dinăsta își dădea cu părerea, că ne putem aștepta la declararea online, că nu se specifică clar nefolosirea lor, că până la intrarea completă în vigoare a regulamentului 165 (în 2016) se mai pot face modificări și bla, bla-uri... dar noh... dacă în articolul ălora de la Infotrucker nu scria nimic, sună credibil până la proba contrarie.

Caut acum articolul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

"foaia de concediu" a intrat in concediu  definitiv incepand cu data de 02-03-2015 !

( pe scurt a iesit la pen..u mai exista)

certificarul de desfasurare a activitatii ramane valabil in continuare pentru situatiile in care se cere conform notei 5 de orientare , sensul citatului din art 34 nu este clar definit , pentru care am cerut socoteala la arr si transport spaniol , acestia afirma ca sa vrut ( desi vedeti ce sa reusit ) ca acest citat sa redea ce zice nota 5 , ca nu sunt necesare certificate pentru perioadele de repaus zilnice sau saptamanale obijnuite, iar aceste perioade sunt obligatorii a fi justificate prin introducerea datelor manual exact cum cere art 34 din 165 sau cum cerea art 15 din 3821 / 85

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

  • Abordarea care trebuie adoptată: Formularul de certificat nu este necesar pentru activități care pot fi înregistrate de tahograf. Prima sursă de informații în cadrul controalelor rutiere este reprezentată de înregistrările efectuate de tahograf, iar absența înregistrărilor ar trebui să fie justificată printr-o atestare numai dacă înregistrările făcute de tahograf, inclusiv intrările efectuate manual, nu s-au putut realiza din motive obiective. Indiferent de circumstanțe, setul integral de înregistrări efectuate de tahograf, însoțit de formular, dacă este cazul, se acceptă ca probă suficientă a conformității cu Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau cu AETR, cu excepția situației în care există o suspiciune justificată. Certificatul vizează anumite activități din perioada menționată la articolul 15 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, respectiv ziua curentă și cele 28 de zile anterioare. Certificatul poate fi utilizat în cazurile în care șoferul: • s-a aflat în concediu medical • s-a aflat în concediu, în cadrul concediului său anual de odihnă, în conformitate cu legislația statului membru în care se află sediul întreprinderii • s-a aflat în concediu sau în repaus • a condus un alt vehicul exclus din domeniul de aplicare al Regulamentului (CE) nr. 561/2006 sau al AETR • a desfășurat o altă activitate decât condusul • a fost disponibil și în cazul în care înregistrarea acestor activități cu ajutorul echipamentului de înregistrare a fost imposibilă. Căsuța „concediu sau repaus” poate fi utilizată în situația în care șoferul nu a condus, nu a efectuat alte activități sau nu a fost disponibil, nu s-a aflat în concediu medical sau în concediu anual, luându-se în considerare, de exemplu, și cazurile de șomaj parțial, de grevă sau lock-out. Statele membre nu sunt obligate să impună utilizarea formularului în cazul în care lipsesc înregistrări însă, dacă se cere un formular, trebuie recunoscută valabilitatea acestui formular standardizat. Pe de altă parte, însă, nu se impune niciun fel de formular pentru perioadele obișnuite de repaus zilnic sau săptămânal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dubios. Si spun asta pentru. ca legat de aceasta intrebare m-am oprit azi langa un ispector I.S.C.T.R. si l-am "luat la intrebari".Mi-a atras atentia ca ,incepand cu data de 02.03.2015 foaia de concediu isi pierde valabilitatea.

"- Pai si, bun, eu ce fac ? Am scos cardul pe 27.02.si azi incep serviciul.

  - Foaie pana pe 02.03 ,cu ce ai facut pana atunci ,restul datelor se introduc manual in tahograf."

Editat de cico_3504
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.