Administrators Mario Bandit Postat Iulie 3, 2011 Administrators Share Postat Iulie 3, 2011 ESTE CORECT ?? Fiecare sofer trebuie sa respecte regulile existente pentru condus, pauze si timp total zilnic de condus. Totusi, regulile privind perioada de odihna zilnica difera, dupa cum urmeaza: fiecare conducator auto trebuie sa ia o perioada de odihna zilnica de cel putin 9 ore, in intervalul de 30 de ore de la incheierea unei perioade de odihna zilnica sau saptamanala; trebuie sa fie 2 conducatori auto in autovehicul (aceasta regula nu se aplica in cazul echipelor formate din mai mult de 2 conducatori auto) stefan , in cazul echipajului , pauza se face cu camionul oprit , dupa cel mult 21 h de la pornire dupa o pauza zilnica sau saptamanala , amandoi in acelasi timp , si in prima ora de ,, de echipaj ,, nu este obligatorie prezenta celui de al doilea sofer Conducator auto 1 TIMP Conducator auto 2 Odihna zilnica perioada de 30 de ore Odihna zilnica Alta activitate 1 ora 08:00 – 09:00 Odihna zilnica (nu in autovehicul) 1 ora Condus 4.5 ore 09:00 – 13:30 Disponibilitate 4.5 ore Pauza + disponibilitate 4.5 13:30 – 18:00 Condus 4.5 ore ore Condus 4.5 ore 18:00 – 22:30 Pauza + disponibilitate 4.5 ore Pauza + disponibilitate 4.5 22:30 – 03:00 Condus 4.5 ore ore Condus 1 ora 03:00 – 04:00 Pauza 1 ora Pauza 1 ora 04:00 – 05:00 Condus 1 ora Odihna zilnica (9 ore) 05:00 – 14:00 Odihna zilnica (9 ore) 10 ore Total condus 10 ore asta cred ca erea un tabel si tu ai facut paste -copii si sa intortocheat tot ;D ;D ;D sofer 1 sofer 2 ----------------------------------------------------------------------- 3 h condus 3 h disponibilitate --------------------------------------------------------------------- 1:30 h alte activitati 1:30 h alte activitati -------------------------schimb 5 min----------------------------- 4 h disponibilitate 4 h condus -------------------------schimb-5 min----------------------------- 4 condus 4 disponibilitate -------------------------schimb-5 min----------------------------- 4 disponibiliate 4 condus -------------------------schimb-5 min----------------------------- 2 condus 2 disponibilitate -------------------------schimb-5 min----------------------------- 2 h diponibiliate 2 condus ------------------------------ -----------------------------------------total :20:55 h --------------------minim --9 h odihna -------------------------- primele 45 minute din disponibilitate , dupa ce ai terminat o perioada de sofat , se socotesc ca pauza ( ca cele 45 minute intre 2 perioade de sofat ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members andreiro Postat Decembrie 6, 2011 Members Share Postat Decembrie 6, 2011 Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc! da se poate conduce 20 de ore in 2 soferi dupa cele 18 ore conduse se mai fac 2 ore un sofer 1 ora celalat o 1 dupa regulametu 561 din 2006 nu se mai face pauza de 45 de minute pentru ca calculand 20 de ore conduse, 4 ori 45 pauza +9 ore odinha depasteste intervalu de 30 de ore 20 de ore conduse se fac de 2 ori pe saptamana cu placere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Decembrie 6, 2011 Administrators Share Postat Decembrie 6, 2011 Salutare.Sa imi spuna si mie cineva,daca se pot conduce 20 de ore in doi soferi,dar va rog cineva care stie exact,si sa imi spuna mai exact cum.Eu am inteles ca se poate face lucrul asta de 2 ori pe saptamana,dar nu una dupa alta,si nici in prima zi de lucru din saptamana respectiva.Astept un raspuns.Multumesc! unde scrie ordinea efectuarii programelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Decembrie 11, 2011 Share Postat Decembrie 11, 2011 Multumesc AndreiRo. Drumuri bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members leto200 Postat Ianuarie 5, 2012 Members Share Postat Ianuarie 5, 2012 Salut.Lucrez pe transport persoane (autocar) si in general noi lucram in echipaj de 2 sau 3 soferi.La lucrul in echipaj nu este permis condusul mai mult de 9 ore pe zi decit in situatii exceptionale cu mentionarea acestora pe diagrama sau introducerea de date in tahograf.La schimbul soferilor nu facem pauza de 45 min ptr ca in echipaj nu trebuie.In general lucram 3 ore cu 3ore pe turistice si 4 ore cu 4 ore pe linie .La Dresda am vorbit cu un inspector BAG care e roman din Lugoj emigrat in 91 si ne-a explicat ca este cel mai bun program ptr lucrul in echipaj .De cind lucram asa nu am avut niciodata probleme cu timpii de condus.Drumuri bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radudo Postat Ianuarie 7, 2012 Members Share Postat Ianuarie 7, 2012 Stimati colegi , linkul urmator rezolva problema ( de la min. 6 ) Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Martie 4, 2012 Share Postat Martie 4, 2012 Salut Colegi, Sunt unul nou care vrea sa invete. Pentru a intelege exact cum stau lucrurile, ii rog pe colegii care cunosc foarte bine treaba cu programul de conducere sa imi raspunda la aceste doua situatii concrete: Cazul 1 1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min + pauza 45 min + condus 4h:30min +1h:15min lucru 2. Terminarea programului la ora 16:00 3. Odihna 9h:00min 3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou Cazul 2 1. Inceperea programului la ora 05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru 2. Terminarea programului la ora 18:00 3. Odihna 9h:00min 4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa? De fapt incerc sa gasesc astfel raspunsul de la cei mai experimentati la intrebarea...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Martie 7, 2012 Members Share Postat Martie 7, 2012 Salut Colegi, Sunt unul nou care vrea sa invete. Pentru a intelege exact cum stau lucrurile, ii rog pe colegii care cunosc foarte bine treaba cu programul de conducere sa imi raspunda la aceste doua situatii concrete: Cazul 1 1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min + pauza 45 min + condus 4h:30min +1h:15min lucru 2. Terminarea programului la ora 16:00 3. Odihna 9h:00min 3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou Cazul 2 1. Inceperea programului la ora 05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru 2. Terminarea programului la ora 18:00 3. Odihna 9h:00min 4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa? De fapt incerc sa gasesc astfel raspunsul de la cei mai experimentati la intrebarea...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat Martie 7, 2012 Members Share Postat Martie 7, 2012 da. un sofer poate sa conduca mai mult de 9 ore intrun interval de 24 de ore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 parca sunteti batuti in cap cu pauza asta de 45 in echipaj )))) Nu se face pauza de 45 de minute in echipaj pentru ca in timp ce conduce primul sofer max 4;30 al doilea e la dispozitie ,adica sta pe scaunul din dreapta citeste o revista manca se uita la un film etc. timp cat conduce colegul sau , adica 4:30. deci prin urmare aceasta poate fi considerata o pauza foarte mare. Nu mai confudati timp pauza cu timp de odihna ca nu e tot una. `Si plus ca in echipaj nu se conduce 21 de ore , 10 ore unu zece ore altu sau 4 cu 4 cu 1 cu mama masiii ci intr un interval de maxim 21 de ore esti obligat sa iti termini ''treaba"' adica sofer 1 -4,3 ore +sofer 2-4,3 ore inca odata asa si gata numai nici o ora in plus.decat sa o lungiti aici 5 ani cu 45 asta mai bine intrebati pe aia care v au dat atestatele . daca tot vi le-au dat Limbajul folosit de tine lasa de dorit.In plus profilul pe forum este incomplet.Te ro sa iti revizuesti limbajul si sa iti completezi profilul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 nu stiu ce sa zic despre asta in cazul diagramei dar in cazul cartelei iti zic sigur ca intr-un interval de 24 de ore nu poti incepe doua programe si nu poti avea mai mult de 6 programe pe saptamana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Martie 9, 2012 Share Postat Martie 9, 2012 in 24 de ore poti sa incepi doua programe si pe cartela.legislatia e la fel pentru amindoua . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 colegu stefan 24 cam nasol in echipaj : daca masina e pe șaibă (uneori in perioada de odihna trebuie schimbata)+este obositor.... pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members b24cul Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel? te inseli! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members b24cul Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 parca sunteti batuti in cap cu pauza asta de 45 in echipaj )))) Nu se face pauza de 45 de minute in echipaj pentru ca in timp ce conduce primul sofer max 4;30 al doilea e la dispozitie ,adica sta pe scaunul din dreapta citeste o revista manca se uita la un film etc. timp cat conduce colegul sau , adica 4:30. deci prin urmare aceasta poate fi considerata o pauza foarte mare. Nu mai confudati timp pauza cu timp de odihna ca nu e tot una. `Si plus ca in echipaj nu se conduce 21 de ore , 10 ore unu zece ore altu sau 4 cu 4 cu 1 cu mama masiii ci intr un interval de maxim 21 de ore esti obligat sa iti termini ''treaba"' adica sofer 1 -4,3 ore +sofer 2-4,3 ore inca odata asa si gata numai nici o ora in plus.decat sa o lungiti aici 5 ani cu 45 asta mai bine intrebati pe aia care v au dat atestatele . daca tot vi le-au dat tu daca esti mai tanar { banuiesc , ca nu ai trecuta varsta la profil} nu esti batut in cap ca altii care au ceva vechime si sunt acum la al doilea atestat cel putin!noi astia batuti in cap cand am dat examen asa era cu pauza de 45 minute in echipaj! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members danchi72 Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 A fi in pauza inseamna practic ca roata sa stea! Fix! Deci exista pauza de 45 minute in echipaj. 45 minute dupa 9 ore (4,5+4,5) ore condus! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 te inseli! De ce nu explici si de ce se inseala?daca tot te-ai deranjat cu un raspuns. Cu privire la pauza de 45 min in echipaj eu zic ca nu este obligatorie dar este recomandat sa o faci.(in UE). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 Imi cer scuze ca te contrazic!Nu cred ca ma insel la camionul care am facut eu scoala avea 2 locasuri ptr diagrame si 2 butoane, respectiv 1 buton era sofer 1 si al 2 lea buton sofer 2.este vorba de un volvo FM7 din 99.eventual daca e am sa fac o poza sa vezi ce vreau sa zic.si pe langa asta am un prieten care culmea mia explicat multe despre treburile astea care lucreaza pe autobuz in orasul nostru si la el tahograful este tot cu 2 locasuri ptr 2 diagrame respectiv sofer 1 si sofer 2.ca o paranteza baiatul respectiv este de 8 ani instructor auto si de vreo 12 ani sofer pe autobuz la transport de persoane in orasul nostru deci zic eu ca stie ceva meserie si are ceva experienta avand toate categoriilesi atatia mii de km facuti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 Da diagrama se schimba la 24h maxim cu 2h inainte. Colegul se referea ca in echipaj nu poti face pauza zilnica de minim 9h pe o singura diagama(24h-max minus 21h progam ramin 3h) si trebuie sa te trezesti sa schimbi diagramele. Butoanele sint ptr. schimbarea pe alte activitati sau stat la dispozitie (cind descarcati,faceti pana sau asteptati program ect) diagrama soferului care conduce trebuie sa fie la sofer 1. valabil si ptr. card. PS. Nu intotdeauna multi km facuti inseamna neaparat si esperienta in anumite domenii,fiecare loc de munca are particularitatile lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Bingo Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 De acord si eu . Fara suparare dar instructorii auto sunt cam slabuti la condus (practic si teoretic ). Nu va mai bazati pe povestile lor. Eu am avut noroc ca am lucrat la fosta ITA. Acolo am avut ce invata de la soferi adevarati pe masini adevarate. Pt colegul care nu schimba diagramele ci foloseste butoanele : La sofer doi nu zgarie si in zona de viteza a diagramei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iulie 29, 2012 Administrators Share Postat Iulie 29, 2012 Cazul 1 1. Inceperea programului la ora 05:00......condus 4h:30min + pauza 45 min + condus 4h:30min +1h:15min lucru 2. Terminarea programului la ora 16:00 3. Odihna 9h:00min 3. Intrebarea mea este la ce ora am voie sa incep un program nou dupa pauza de minim 9 h , cu conditia ca in acea saptamana de munca sa nu ai deja 3 reduceri de pauza zilnica !! Cazul 2 1. Inceperea programului la ora 05:00 condus 4h:30min + pauza 1h:00min + condus 2h + pauza 1h:00min + condus 2h:30min + 2h:00 lucru 2. Terminarea programului la ora 18:00 3. Odihna 9h:00min 4. Si in acest caz am aceeasi intrebare...la ce ora pot pleca din nou in cursa? idem , doar ca tine cont ca se mai fac si pauza zilnice normale , nu toate reduse !! adica mai mari de 11 h ;) ...Poate un sofer sa conduca efectiv mai mult de 9 sau 10 ore dintr-un arc de 24 de ore de cand a inceput programul sau? DA , dar aici trebuie facuta diferenta intre o zii de munca de 24 h si 24 h naturale . nu stiu daca o sa intelegi dar in o zi de munca de 24 h ( program de 13//15 h si pauza de 11/9 h ) nu poti depasii limita de 9 /10 h , dar daca faci o zii de munca scurta sa zicem 10 de munca plus 11 de pauza si incepi noua zii de munca in cercul tau de 24 h din mometul pornirii primeii zii de munca iti intra si 3 h de condus , dar nu se calculeaza la prima zi de munca din cauza pauzei cu care ai inchis prima zi de munca . [quote author=mariuspop link=topic=2282.msg46465#msg46465 date=1331304380] nu stiu ce sa zic despre asta in cazul diagramei dar in cazul cartelei iti zic sigur ca intr-un interval de 24 de ore nu poti incepe doua programe si nu poti avea mai mult de 6 programe pe saptamana conform 561 ce , sunt permise cate ,, proograme ,, vrei , toate in cel mult 6 perioade de 24 h muncite dupa ultima pauza saptamanala normala sau redusa ! ca folosesti un tahograf digital sau analog , se respecta acelasi lucru . pai da dar din cate am vazut eu pe saiba au 2 locasuri ptr 2 diagrame,respectiv sofer 1 si sofer 2 .au 2 butonase ,comutatoare de pe sofer 1 pe sofer 2.deci nu trebuie sa schimbi diagrama decat la sf. celor 24 de ore.Sau ma insel? la echipaj soferul care conduce isi pozitioneaza diagrama sau cardul in slotul 1 al tahografului digital si in pozitia 1 a tahografului analog , celalant sofer este sofer 2 ( cu diagrama sau cardul in pozitia corespuzatoare ) prin schimb , soferul 2 devine sofer 1 si 1 devine sofer 2 , schimbul nu se face din butoane , acelea sunt doar pentru modificarea activitatilor desfasurate . ca o paranteza , referitor la pauza intre schimburile de soferi la echipaj , avem nota de orientare 2 asupra 561 care explica foarte bine , este la legislatie ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members b24cul Postat Iulie 29, 2012 Members Share Postat Iulie 29, 2012 De ce nu explici si de ce se inseala?daca tot te-ai deranjat cu un raspuns. Cu privire la pauza de 45 min in echipaj eu zic ca nu este obligatorie dar este recomandat sa o faci.(in UE). ca si la taho digital , cel care conduce tre sa aiba in slotul 1 cardul.cand treci la volan tre sa pui diagrama cu numele tau deasupra [cum ar veni in slotul 1 ] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maryusik Postat Octombrie 23, 2012 Members Share Postat Octombrie 23, 2012 cine ma poate ajuta.....incep munca la 05:00 1:30h condus. 2:00h alte activitati . 3:00h condus. 1:00h pauza 4.30h condus. termin munca. 9h pauza redusa.= 21 h din arcul de 24. 9h condus 2h alte activitati 1h pauza 9h pauza redusa = 21h --din care imi raman 3h pentru a acumula arcul de 24. pot incepe un alt program pe aceeasi diagrama utilizand cele 3 ore ramase pentru condus? este bine daca dupa 21h schimb diagrama cu un noua pentru a incepe un alt program de lucru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members romanulstrain Postat Octombrie 24, 2012 Members Share Postat Octombrie 24, 2012 diagrama se schimba doar la sfarsitul celor 24 de ore.ieri dimineata am vb cu inspector de la ARR si asa a zis .sunt intradevar cazuri exceptionale in care se scoate diagrama(control sau mutatul pe alt camion,defectarea aparatului taho)dar ne-a zis clar clar ca diagrama se scoate la sf zilei adica cand sunt cele 24 de ore. Da,poti continua condusul pe diagrama aia in timpul ramas de 3 ore si cand sa termin ziua schimb diagrama.Eu l-am intrebat invers ,adica daca incep pauza la 6 seara mai schimb diagrama si mia zis ca:Da , la ora 24 te trezesti si schimbi diagrama!Ca cica e si o amenda ptr suprascrierea diagramei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.