Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

SISU


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

Sisu Auto este o companie finlandeză de camioane. Numele său vine de la cuvântul finlandez "SISU" insemnand curaj si determinare.

Compania Sisu a fost infiintata în 1931. În primele nouă vehicule Sisu, o serie de prototipuri constând dintr-un autobuz şi opt camioane, iesit de pe linia de producţie în 1932.

În scopul de a asigura constructia camioanelor în timpul războiului, în 1943 o noua fabrica de camioane a fost construit în apropierea orasului Hämeenlinna, aproximativ 100 de kilometri nord de capitala. Autocamioanele Sisu au fost fabricate acolo intre ani 1945-1948. Fabrica a fost preluat de catre proprietarul companiei Vanajan Autotehdas Oy, care a fabricat camioane şi autobuze sub numele de marcă Vanaja până în 1968, când Sisu a preluat activităţile de la Hämeenlinna din nou.

2_Y60.jpg

304Ar.jpg

1936: Exportul este lansat pentru Estonia.

1949: Prima fabrica de camioane Sisu cu pickup şi "tail lift" sunt fabricate.

1958: Legendara SISU lift bogie este introdus pe un camion SISU 6x2 . Conceptul de succes este încă în producţie.

  La sfârşitul anilor 1950 alegerea motoarelor pentru camioanele Sisu a fost Leyland `s diesel. Gama sa a crescut la 20 de tone, cu dispozitive electro-hidraulice de ridicare, pentru transferul greutatii pe axa motoare. Acest sistem a devenit, de asemenea, o caracteristică universala pentru camioanele nordice cu şase roţi şi a fost adoptat pe scară largă în multe alte ţări.

1960: Sisu livrează primele 33 de vehicule Kontio-Sisu in Columbia, începând sa faca export pe scară largă în America de Sud.

1962: Sisu KB-112 este primul camion european echipat cu cabina hidraulica, ce a intrat în producţia de serie.

1964:Camionul off-road militar KB-45, este introdus. Peste 500 de unităţi sunt produse până în 1982.

In mijlocul anilor '60 au aparut camioanele cu posibilitatea inclinari cabinei in fata, iar in 1966 modelele controlate normal au fost restilizate folosing capota din fibra de sticla.Modelele K normal-control acoperite 4x2 de 16 tone 4x4 şi 6x2 până la 24 de tone şi 6x4, în timp ce au existat două modele KB cabover - un tractor 4x2 si un 6x2, de la 38 - la 45 de tone.

La inceputul anilor 1970 o gama completa de 14 camioane au fost disponibile, plus tractoare terminale (half-cab).

Cel mai mare camion construit de Sisu a fost un 6x6 de 180 de tone.

1970: Sisu introduce conceptul cadru rigid, cu profil închis in cruce.

Seria M a apărut în 1971 cu un nou design al cabinei.

În 1974, dreptul de proprietate asupra Sisu sa întors în proprietatea statului finlandez şi motoarele Leyland si Rolls Royce au fost eliminate în favoarea motoarelor Cummins.

În 1976, Leyland Motors şi Saab-Scania ambele au avut actiuni in valoare de 10% în compania Sisu cu acordul tripartit.

1979: Exportul cabinelor de camion este pornit.

1980:Seria S, primul model fiind SK 150.

Primele prototipuri de vehicule militare, Pasi şi Masi, sunt fabricate. Aceste vehicule câştig succes pe scară largă de servire ONU forţele de pace din întreaga lume.

La mijlocul anilor 1980 Noua serie SR şi seria SM au aparut.

1985: Sisu Racing se alătură camioanelor de curse FIA, castigand Campionatele Europene din 1991, 1992, şi 1993.

1988: Productia camioanelor avand in componenta 5 axe este pornita.

1991: Ca singurul producator, Sisu introduce rama mare de 460mm cu componente integrate.

1995: Prima generatie E-serie echipate cu cabină proprie Sisu este introdus.

In 1997 Sisu a semnat un acord de parteneriat cu compania franceza Renault VI Acordul a inclus achiziţionarea de componente, inclusiv cabinele, motoare şi osii, precum şi importul şi vânzarea de vehicule comerciale Renault în Finlanda.

1998: SISU Defence a prezentat SISU  6x6 high mobility tactical vehicle (HMTV).

In timpul anilor 1990, Sisu a oferit o gama larga de camioane cu mai multe axe, inclusiv 8x2, 8x4 si 10x4 cu gtws de până la 60 de tone şi Cummins a devenit alegerea principală a motorului pentru noul Mil şi E14.

2001: Are loc aniversarea a 70 de ani de la infiintarea Companiei Sisu, si producerea a 50.000 de camioane.

2004: Exporturile companiei Sisu cresc semnificativ, ca urmare a acestor cresteri compania se va extinde in Elvetia si Abu Dhabi.

2005: Sisu introduce noul C500, R500 si C600 pana la sfarsitul anului.

In decembrie 2005 Sisu Defence a semnat un contract de furnizare  SISU 8x8  Forţelor de apărare Lituaniene până în 2009. Afacere este în valoare de peste 20 milioane de euro, cu o opţiune pentru livrări suplimentare de peste 10 milioane de euro , şi este cea mai mare livrare la export, unică în istoria Sisu Auto

În 2006, un vehicul 10x10 de mare mobilitate tactică a fost prezentată şi este modelul de top in gama camioanelor Sisu.

  Sisu Defence

Sisu 4x4

Engine:               MAN D0836LFL63

Gearbox:              ZF 12 AS 1210 OD MAN TipMatic

Axles:             front: MAN VP 06, rear: MAN HP-0728

Suspension:          front: 2-leaf parabolic, rear: ECAS air suspension

Cabin:             SISU Off-Road Cabin

Payload:             5 tons

Emission level:      Euro V

etuviisto03_pieni_thumb.jpg

sivu01_pieni_thumb.jpg

Sisu E13TP 6x6 is a High Mobility Terrain Vehicle (HMTV)

Engine:           Caterpillar C 13,  400 hp (cai putere)

Gearbox              Allison 4500 Automatic

Axles:           Sisu Axles

Suspension:        SISU

Cabin:           SISU Armoured Cabin

Payload:           15 tons

Emission level:    Euro III

6x6_vehicle_thumb.jpg

Sisu 8x8

Engine:               Caterpillar C 13

Gearbox:              Allison 4500 Automatic

Axles:               Sisu Axles

Suspension:       SISU

Cabin:               SISU Armoured Cabin

Payload:               20 tons

Emission level:      Euro III

IMG_0974_thumb.jpg

IMG_0984_thumb.jpg

Sisu 10x10 off road truck

Engine:         Caterpillar C 13

Gearbox:    Allison 4700 Automatic

Axles:         Sisu Axles

Suspension: SISU

Cabin:      SISU Armoured Cabin

Payload:    25 tons

Emission level: Euro III

08_thumb.jpg

15_thumb.jpg

16_thumb.jpg

Engine C 7

+ Max Power 275 hp                      + In-line 6-cylinder

+ Operating Range                        + Weight (Net Dry) app.647 kg

+ 1200 - 2100 rpm

+ Peak Torque 1085 Nm 

+ Altitude Capability 3048 m

Engine C 13

+ Max Power 485 hp                      + In-line 6-cylinder,

+ Operating Range                        + Weight (Net Dry) app.1184 kg

+ 1200 - 2100 rpm

+ Peak Torque 2237 Nm

+ Altitude Capability 3048 m

Engine C 15

+Max Power 550 hp                      + In-line 6-cylinder

+ Operating Range                        + Weight (Net Dry) app.1420 kg

+ 1200 - 2100 rpm

+ Peak Torque 2509 Nm

+ Altitude Capability 3048 m

3_engines_thumb.jpg

Sper sa va placa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pare un camion bine facut, ca design-o combinatie interesanta intre Scania, MAN si Renault, per ansamblu ceva robust si trainic ca si finlandezii. Interesant daca va apare si prin Romania, dar mai ales la ce pret este.

P.S. Intr-adevar, cel alb e mortal cu 3 axe liftante( cum naiba le-au ingramadit pe acolo  :D)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pare un camion bine facut, ca design-o combinatie interesanta intre Scania, MAN si Renault, per ansamblu ceva robust si trainic ca si finlandezii. Interesant daca va apare si prin Romania, dar mai ales la ce pret este.

P.S. Intr-adevar, cel alb e mortal cu 3 axe liftante( cum naiba le-au ingramadit pe acolo  :D)

Pacat ca suprastructura e fff mica. La 5 axe, trebuia sa aiba una macar cat cabina de inalta, sa poti pune pe ea...  ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.