Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

PROGRAM DE LUCRU


crysty969

Postări Recomandate

  • Members

.Deci daca faci miercuri 24 ore pauza este doar 11 ore luata la catastif.De vineri incepi pauza de weekend. 

 

Nu stiu ce carti citesti tu sau daca le citesti in diagolana dar te rog sa nu mai induci lumea in eroare cu atatea aberatii.

Imi pare rau ca am pierdut timpul citind postul tau...credeam ca daca daca depasesete 2 randuri cum sunt majoritatea are si ceva bun in el...

ai avut nroc cu carul colegule !

sper sa ai si de aici incolo !!!

Au fost destui colegi care ti-au explicat cum sta treaba.Ti-am postat mai sus un fragment din brosura VOSA dar tu il stii doar pe Batman.Cred ca ar fi cazul sa te culci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Dmnilor ,programul de lucru ptr transportul de marfuri non food si non frigo-fresh este de luni de la ora 00.00 pana duminica la ora 23,59.  Asta e o saptamana. S-a spus bine de colegi.  Pauza de weekend este de vineri de la 12 pana luni la 12 ,orele sant de zii,restul se considera pauza de lucru pe zii.Deci daca faci miercuri 24 ore pauza este doar 11 ore luata la catastif.De vineri incepi pauza de weekend. 

  Ptr transportul frigo la plus sau food sau adr speciale si etc alea au regim de 6 zile maxim  la lucru si a 7-a zii pauza de weekend. La ele Luni e ziua cand incepe activitatea ,chiar de e joi sau marti.  Este food si fresh si marfuri ce au regimul de transport legat de anumite perioade de timp, au alte norme.

      Ptr cei ce lucreaza la distributie e altceva iar.  Trebuie sa aiba minim 9 ore obligatoriu dar sa faca pauza la domiciliu,de obicei masinile fac 2 schimburi si soferu lucreaza doar 12 ore.Acolo merge si 15 in fiece zii dar se specifica in contract faptul ca lucrezi la distributie alimente conform legii statului respectiv.Necesita 45 pauza weekend si aici dar fara programul de 3 ori 9 si recuperezi etc.Se merge 9 fiece zii si 45 la weekend.    Eu am lucrat pe regim frigo 9 ani si distributie 2 ani,restul pe prelata si adr etc.

    Ceea ce spun este cu siguranta din experientza mea iar ptr lamurirea tuturor celor ce nu cred asta e bine sa cautati si aferentele la programele de condus speciale in ue in afara de ce se tipareste mecanic si cu lipsuri sau interpretari destul de deviate.

    Ptr romania s-a pus la citire o carte destul de sumara ce reprezinta programul de condus eu,dar in germania sant 2 cartzi de cca 500 pagini fiecare ce cuprin de programul de condus al soferilor ptr diferite categorii de marfuri.  Asa ca este bine sa lua-ti aminte la mai multe aspecte innainte de a face un lucru.Pretul este prea mare acum ptr pareri  si aventuri.

 

Voi intelegetzi...k io nuuuuuuuuuuuuuuuu Pauza de weekend de vineri de la 12 pana LUNIIIIIIIIIIIIIII la 12:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

dar eu vorbeam de legi valabile in U.E. , nu de brosuri si alte pictograme !

sper  ca intelegi diferenta, da ?

GONGY  --- Zau daca te inteleg !! am postat legile ! raspunsul de la IFPTR , si tot  nu crezi ca nu este necesara pauza ! O sa te lemuresc imediat cu  o poza atasata mai jos de la ARR ! dute si  tu la arr si intreaba daca nu crezi !!! ,dar te intreb regulamentul nu este la fel si pentru autocar !? este !!!! cand faci linie pe autocar nu faci aceasta pauza de 45 de minute !pauza se ia in masina. problema este ca tahografele nu pot face aceasta diferenta la condusul in echipaj ,sa poti pune  pe PAT in timp ce conduci ! De la arr domnul respectiv a spus ca firmele sant OBLIGATE sa faca un instructaj periodic pentru insusirea legislatiei ! dar nu il fac ,si de aici aceste lacune  privind legislatia . ce zicea domnul de la IFPTR  ? CITEZ ;.... ,, Sunt simple, dar 80 % din soferi nu le cunosc, nu le respecta, NU DIN VINA LOR!!!!  "  intelegi acum ?  de ce nu dai o fuga pana la arr  si te convingi singur ! imi mentin ideea ,amenzile se iau ca depasesc cele 30 de ore !! nu pentru altceva , si 5 minute conteaza daca ai depasit

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

din raspunsul ARR se vede ca e o scapare din partea tahografelor,nu ca nu este legal,ca au primit ei indicatii sa te lase e altceva,ce te faci cind ajungi la unii care nu au primit aceste mentiuni si te penalizeaza? Normal era sa se modifice legea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Vizitator Anonymous

Salut Cico si nu numai...ai dat mai sus un exemplu precum k...20 de ore conduse + 0.45 pauza +9 ore =aproape 30h...asta facand si pauza aia atat de criticata...pana la urma daca la calculul de mai sus...nu te incadrezi la programul de 30 k mie mi se pare in regula,poate imi scapa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

pauza saptamanala redusa sau nu, trebuie luata in interrvalul saptamanala respectiv ....(saptamana  =de la oo luni la 24 duminica ..)...logic , si cel mai recomandat ar fii pe sfarsit de saptamana ...pentru ca zice dupa cel mult 6 programe sa se faca pauza , deci daca vrei sa faci 45 ore ..sambata dimineata la ora 03:00 ...se opreste camionu ca pana la ora 24 de duminica ( cand ia sfarsit saptamana ) sa se obtina pauza pauza .......legal .....practic o facem cum putem .....

daca opresti camionu sambata la 14 .....pauza de 45 ore  o facem pana luni la ora 11 .....practic ...sar nu si legal ..

daca ati urmarit postarile mele am dat o definitie .....,,legal practic,,

pauza de 45 minute intre schimburi , in cazul echipajelor , este legala , dar nu pratica , cand colegul conduce tu esti in disponibilitate , care nu e considerata pauza , dar ca sa profitam la maxim de timpi ... si autoritatile ,, inchid ochii ,, privind aceasta manevra ...

uitati de aetr ......prin reg 561 al ue .....romania din momentul aderari .....foloseste doar regulile ue !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

din raspunsul ARR se vede ca e o scapare din partea tahografelor,nu ca nu este legal,ca au primit ei indicatii sa te lase e altceva,ce te faci cind ajungi la unii care nu au primit aceste mentiuni si te penalizeaza? Normal era sa se modifice legea

corect !!!!

conform directivei 2002/15/ CE : DISPONIBILIATEA  se difineste ca :

perioadele, altele decat cele de pauza sau de repaos, in timpul carora lucratorului mobil nu i se cere sa ramana la postul sau de lucru, dar trebuie sa fie disponibil sa raspunda la orice apel de a intreprinde o calatorie sau a relua conducerea vehiculului sau de a efectua o alta munca. In special aceste perioade de disponibilitate includ perioadele in timpul carora lucratorul mobil insoteste un vehicul care este transportat cu feribotul sau cu trenul, precum si perioadele de asteptare la granita si cele datorate interdictiilor de circulatie.

 

Aceste perioade si durata lor previzibila sunt cunoscute in avans de catre lucratorul mobil, adica fie inaintea plecarii fie chiar inaintea inceperii efective a perioadei respective, sau in conditiile generale negociate intre partenerii sociali si/sau in conditiile legislatiei statelor membre.

 

pentru lucratorii mobili care conduc vehiculul in echipa, perioada petrecuta stand langa sofer sau in cuseta in timp ce vehiculul este in miscare;

deci in mod LEGAL  ar trebuii o pauza de 45 minute ,

dupa cel mult 4:30 de condus , intrii in disponibilitate ,nicidecum pauza , conduce colegu , dupa te pui iara la condus ca sofer 1, dand prealabil la introducerea manuala a datelor - continuarea programului , vezi dupa ceva timp ca apare sa faci pauza !!!! nimeni nu sa intrebat de ce ?

practic ne ofera o portita , cu acel comunicat ,plus ca asa profitam de timp si il facem mai ,,rentabil ,,

cu timpul isi dau si ei seama de lagunele ,, sistemului ,, si incearca sa le acopere !!! oricum o lege binedefinita sau revizuirea regulamentului nu ar strica !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

pauza saptamanala redusa sau nu, trebuie luata in interrvalul saptamanala respectiv ....(saptamana  =de la oo luni la 24 duminica ..)...logic , si cel mai recomandat ar fii pe sfarsit de saptamana ...pentru ca zice dupa cel mult 6 programe sa se faca pauza , deci daca vrei sa faci 45 ore ..sambata dimineata la ora 03:00 ...se opreste camionu ca pana la ora 24 de duminica ( cand ia sfarsit saptamana ) sa se obtina pauza pauza .......legal .....practic o facem cum putem .....

daca opresti camionu sambata la 14 .....pauza de 45 ore  o facem pana luni la ora 11 .....practic ...sar nu si legal ..

daca ati urmarit postarile mele am dat o definitie .....,,legal practic,,

pauza de 45 minute intre schimburi , in cazul echipajelor , este legala , dar nu pratica , cand colegul conduce tu esti in disponibilitate , care nu e considerata pauza , dar ca sa profitam la maxim de timpi ... si autoritatile ,, inchid ochii ,, privind aceasta manevra ...

uitati de aetr ......prin reg 561 al ue .....romania din momentul aderari .....foloseste doar regulile ue !!!!!

Aici tin sa te contrazic mario....In Romania intradevar se aplica reg 561UE ,dar camioanele imatriculate in Romania care circula spre ex.in Albania,Ucraina,Rusia,Moldova,Turcia etc....vor respecta AETR pe teritoriul acestora...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

corect , nu am mentional de asta , din cauza ca transporturile in general se fac din ro catre ue , sau national , pe tarile aetr se face putin , si cum pe noi , cei care fac ro/ro sau ro/ue ..ne amendeaza dupa reg ue ....consider ca trebuie sal stim bine si cand ne amendeaza sa stim pentru ce ne amendeaza , 

sper sa nu supar pe cei care folosesc ,, aetr ,,

acum o intrebare: daca faci o cursa de turcia la inceput de luna , una de germania , si pleci in a 3-a catre ue spre sfarsit de luna ..si te ia unguru ca nu ai facut pauza de 45 fractionata  ( 15 cu 30 ) si vede 15 cu 15 cu 15 ....pentru ca ai fost pe aetr ....cum faci sa scapi de amneda ?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

corect , nu am mentional de asta , din cauza ca transporturile in general se fac din ro catre ue , sau national , pe tarile aetr se face putin , si cum pe noi , cei care fac ro/ro sau ro/ue ..ne amendeaza dupa reg ue ....consider ca trebuie sal stim bine si cand ne amendeaza sa stim pentru ce ne amendeaza , 

sper sa nu supar pe cei care folosesc ,, aetr ,,

acum o intrebare: daca faci o cursa de turcia la inceput de luna , una de germania , si pleci in a 3-a catre ue spre sfarsit de luna ..si te ia unguru ca nu ai facut pauza de 45 fractionata  ( 15 cu 30 ) si vede 15 cu 15 cu 15 ....pentru ca ai fost pe aetr ....cum faci sa scapi de amneda ?????

Tocmai de aceea la sfarsit/inceput de program se inregistreaza statul/judetul....Asa ca pe bonul respectiv vede pauza15-15-15 dar vede si Tr...asa ca....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

561/15.03.2006

O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.

(13) Toți termenii cheie ar trebui definiți în mod complet pentru a facilita interpretarea și a garanta aplicarea uniformă a prezentului regulament. De asemenea, este necesar să se prevadă asigurarea unei interpretări și aplicări uniforme a prezentului regulament de către autoritățile de control naționale. Definirea termenului “săptămână”, prevăzută de prezentul regulament, nu ar trebui să împiedice conducătorul auto să înceapă săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii.          :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

nici ca se putea un raspuns mai bun ,  bodo ( raspunsul pe care il si  asteptam); cred ca multi iau la misto ce te intreaba tacho acolo , pe spania pe langa tara trebuie sa introduci si provincia !!!!!

gongy una e ce ,,zice,, legea si una e cum o aplica tacho , respectiv agentul de constatare , care se bazeaza dupa softul si aplicatiile tacho :

articolul 3:

litera (i) „săptămână”: perioada cuprinsă între ora 00.00 a zilei de luni şi ora 24.00 a zilei de duminica ;

cum zici si tu definirea nu ar trebuii să împiedice conducătorul auto să înceapă săptămâna de lucru în oricare zi a săptămânii. dar tacografu nu o  face ....el tine cont de intervalu saptamanii de luni 00 pana duminica , cat si de intervalele zilnice de 24 ore ..in calculul:

timpilor de condus / pauza / alte activitati ...cand dai sa vezi activiatea soferului  ti le arata ..acumulate (in functie de activitate ) in perioada de 00 la 24  - nu din timpul cand iti incepi tu programul , dupa o pauza saptamanala , sau zilnica ...

desii  in regulament zice :

1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore.

(k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o

perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal

ce iti apare pe tichet la rubrica:  timpi totali de activitati

se aduna sau nu ? tine cont de litera k ???

.

timpi de condus sapatamanal sau in doua saptamani ...el tine cont de de saptamana ca fiind intervalul de la 00 luni la 24 sambata , si doua saptamani , 2 intervale legate , deci tu daca incepi sa lucrezi de miercuri .., tacho iti calculeaza orele conduse din momentul de luni 00 in sus ........NICIODATA NU SE DAU LA ,,ZERO ,, se aduna orele conduse saptamana trecuta cu saptamana in curs ;  saptamana in curs cu cea viitoare; saptamana viitoare cu viitoarea si asa mai departe

ca sa aibe pretentii de la noi , sa respectam timpii , in primul rand legislatia si modul de aplicare cat si sistemul de control + soft tachograf sa fie pe aceiasi lungime de unda .....,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

hahha,stai ca vine gongy cu replicaaa,o sati puna la articole de te doare capul,hahahah

nul scoti din ale lui,

daca am tahograf analog si incep saptamana de munca miercuri la ora 8 conduc  normal pana  luni seara la ora 20, fac pauza de 24 de ore pana marti la ora 20 apoi conduc pana lunea urmatoare la ora 19 se i-a in considerare pauza saptamanala redusa la 24 de ore pe care am facut-o pe o singura diagrama ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

calculul se va face la saptamana,apoi la 2 saptamani,deci daca ai depasi in prima si ai merge 56 in a 2 tre sa mergi max 34,si tot asa,dar tu stii destul de bine aceste lucruri .Dupa cum stii bine calculul se face intre luni 0,00 si duminica 24,00 indiferent de tacho,si in 2 saptamani tre sa ai max 90 ore conduse cu minim 24 ore intre cele 2 perioade saptaminale,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

calculul se va face la saptamana,apoi la 2 saptamani,deci daca ai depasi in prima si ai merge 56 in a 2 tre sa mergi max 34,si tot asa,dar tu stii destul de bine aceste lucruri .Dupa cum stii bine calculul se face intre luni 0,00 si duminica 24,00 indiferent de tacho,si in 2 saptamani tre sa ai max 90 ore conduse cu minim 24 ore intre cele 2 perioade saptaminale,

eu am, specificat ca merg cu diagrame , de ce eviti sa raspunzi  concret  ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

daca ai tinut cont de cele 24 ore de disc , cand le-ai schimbat , ca sa nu calce peste , luni dimineata la ora 8 fara ceva minute ar trebui sa schimbi discu , si zici ca pana la 20 , tot luni ai muncit , , deci ai 12 ore de disc acoperit ;

daca esti in baza si pleci acasa scoti discul , il inchei, si pui disc nou sa-ti inregistrezi toata pauza ,,dintr-o bucata ,  fie ea de cat o fii , dupa ce revii si inchei discul de pauza , cu data si ora pe care o marcheaza tacho !!!

daca esti in cursa si se supune ca esti in camion , tu trebuie sa tii cont de ora 8 , deci tu esti la ora 20 , ramai pe acelasi disc pana cu cateva minute (3-5 minute ) ininte de oara 8 marti dimineata , schimbi discul , si pana la ora 20 stai pe pauza !!!

eu am luat de la guardia givil  - pentru acest fenomen 75 euro , cica  e ,, inaintare de disc ( adelantamiento de disco )

in baza e legal , in ,, afara ,, nu  , daca mai ai si norocu ca sa schimbi camionu , iti trebuie foaie de activitate de la firma  pe timpul lipsa ..ca nu ai cu ce dovedii ,, odihna ,,

oricum eu raman la parerea mea , pauzele pe sfarsit  de saptamana , asa e logic , si firesc , dar daca munca nu ne-o permite ce sa facem ,

daca tu miercuri incepi saptamana de munca , si consideri ca de  luni ( eventual sambata , ca nu stim cand ai terminat ultima pauza saptamanala ) pana miercuri ai fost in pauza saptamanala , ....pana lunea viitoare la 20 ai fix 5 programe si 12 ore ...deci te incadrezi  , o pauza sapt se face dupa cel mult 6 cicluri de 24 ore !!!

cate ore ai condus nu stiu ,,,ca nu tii cont de arcurile de 24 ore si ai fact mai multe programne ,

dupa pauza de 24 ore , de marti la ora 20 pana luni viitoare la ora 19 sunt , fix 6 cicluri de 24 fara 1 ora .... iara cate ore ai facut si ce ai facut nu imi dau seama

ce ziceau domnul gongy , cei de la arr  ca ai trecut de 90 ore , 98 parca ai zis  ..desii tu te juri ca nu ???? uite si de ce ....ce tii tu cont ce tine tacho  ;D ;D ;D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

eu am demonstrat cu hartii din tahograf si din card ca nu am depasit orele in doua saptamani consecutive (17-30 ianuarie 2011)

am condus doar 89,56 ore , si nu au mai zis nimic !

eu stiu ca nu este greseala mea , si am dovedit asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

si atunci ??? lamurestene  si pe noi , ce au zis ????

maine postez aici o poza cu activitatea mea in cele doua saptamani in discutie  !

inspectorii au zis ca eu sunt in regula, programul de control are probleme( adica este prost facut).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

maine postez aici o poza cu activitatea mea in cele doua saptamani in discutie  !

inspectorii au zis ca eu sunt in regula, programul de control are probleme( adica este prost facut).

Se poate o copie a e-mail -ului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • Members

buna colegii!!! am si eu o intrebare in legatura cu pauza de 45 de minute cand se ia din doua bucati 15 min si 30 de min. intrebarea e ca e obligatoriu sa fie primul de 15 minute si al doilea cel putin 30 min?

adica daca eu de exemplu am oprit sa fac o pauza de 30 de minute sunt obligat sa fac si al doilea portiune sa fie cel putin 30 de minute?

deci inainte sa fie pauza una de 30 min si al doilea de 15 min e corect sau obligatoriu al doilea minim 30 min???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

szabo_gabor :

"După o perioadă de patru ore şi jumătate de condus, conducătorul trebuie să facă o pauză

neîntreruptă de cel puţin patruzeci şi cinci de minute, exceptând cazul în care îşi începe o

perioadă de repaus.

Această pauză poate fi înlocuită cu o pauză de cel puţin cincisprezece minute urmată de o

pauză de cel puţin treizeci de minute, pauze intercalate pe parcursul perioadei de conducere

astfel încât să respecte dispoziţiile primului paragraf."

..deci daca prima ta pauza e de 44 de minute iti este calculata ca si pauza de 15 minute.. cand iei pauza de 45 din 2 bucati, e obligatoriu sa fie prima de 15 si a 2-a de 30, nu invers!

Verifica aici cum e corect: http://www.arr.ro/files/tahograf-digita ... ie/561.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.