Jump to content
Sign in to follow this  
MANV10

EUROPA vs AMERICA

Care din cele 2 continente credeti ca face camioane mai fiabile?  

179 members have voted

  1. 1. Care din cele 2 continente credeti ca face camioane mai fiabile?

    • 50%-50%
      25
    • America 60% Europa 40%
      11
    • Europa 60% America 40%
      14
    • America
      39
    • Europa
      107


Recommended Posts

Care din cele doua continente credeti ca face camioane mai fiabile/performante/confortabile/economice?

As dori ca dupa ce votati sa dati si un argument. Multumesc! :)

peterbilt587a.jpg189199highres10152020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Dupa mine, la consum, tehnologii si calitatea fabricatiei, cele europene sunt mai bune.

Pe de alta parte fiabilitatea lucrurilor mai simple, clasice, in cazul celor americane, e de apreciat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ales Europa deoarece nu prea imi plac americanele la aspect in primul rand. La spatiu si confort sunt mai avansate, dar la consum, aspect si posibilitatea "de a se strecura" prin spatii mai inguste europenele noastre fac praf americanele. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Dupa cum stiti,eu sint fan VOLVO,care este reprezentat in ambele continente,plus ca sint indragostit de VT880,asa ca  votez 50-50

Nu se poate face o comparatie intre doua lumi diferite,spatiile vaste din America si vechile stradute din Europa.

Sint doua stiluri de viata diferite,cu culturi diferite....acolo inca  driver's truck sint  respectati pt modul lor de viata....aici sint vazuti doar ca simpli workers, sclavi moderni ai unei ere moderne !

Pentru restul,ergonomie,dotari,motorizare,sleeper.....chestiune de gust !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Pentru restul,ergonomie,dotari,motorizare,sleeper.....chestiune de gust !!!

He he, nu stiu cati vor fi de acord ca tehnologiile si ergonomia tin de gust. Mai degraba aspectul. :)

Eu tind sa cred ca cele americane sunt orientate cumva catre nostalgie decat catre economie. Nu vad ratiunea dimensiunilor lor in faptul ca au strazi mari.

Asta nu inseamna ca trebuie faci camioane imense cat mai degraba cu un bun raport putere/masa/economie. Iar in acest caz cele europene sunt de preferat.

Strazi mari sunt si-n vestul europei dupa cum strazi mici sunt si in SUA. Deci cred ca in cazul celor americane primeaza traditia, iar in cazul celor europene functionalitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma rezum numai la frumusete ca de restu nu am habar,prefer cele europene,dar imi plac si cele cu botul lung(tot cele europene ex:scania) totul depinde de gustul omului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau pentru raspunsul evaziv pe care-l voi da, si asta se datoreaza faptului ca nu cunosc camioanele europene, nu le-am condus, am fost doar pasager in citeva si din acest motiv ma abtin sa comentez cele "europene".

Ca fiabilitate, cred ca cele americane bat orice camion european. Un motor aici te duce la peste 2.000.000 km fara a umbla in el ( scazind desigur consumabilele), un ambreial il schimbi in jurul la 800.000 km spre 1.000.000 si ceva, cutia de viteza are in general aceeasi viata ca si motorul, diferentialul interaxial ce poate cadea mai des ( sau nu). Un camion american, condus in team face in medie peste 400.000 km pe an.

In rest ii dau dreptate lui Axle:

Dupa mine, la consum, tehnologii si calitatea fabricatiei, cele europene sunt mai bune.

Pe de alta parte fiabilitatea lucrurilor mai simple, clasice, in cazul celor americane, e de apreciat.

Nu il inteleg pe Coman

posibilitatea "de a se strecura" prin spatii mai inguste
defineste te rog spatii inguste. In principal acest strecurat tine de maiestria soferului si nu de latimea/lungimea camionului. Poti sa ai camionul cit de ingust  vrei daca soferul este bita

Ca sa vb de consum, va rog postati date concrete despre consumul camioanelor europene, eu voi posta consumul vazut prin prisma experientei mele si numai asa ne putem face o parere cit de cit corecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MI se pare absurd sa ne dam cu parerea despre fiabiliatate din moment ce nu am condus nicic macar 1 mila camioanele din America.

aici sunt perfect de acord cu tine

... drept urmare si eu am votat egalitatea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camioane ce trec lejer de 2 mil de km sunt Mercedes Benz SK,MAN F90/2000 ,Scania Seria 1,2,3, Volvo Seria F/FH etc.Cei drept astea noi nu mai ajung la 2 mil fara reparati pentru ca asa sunt  facute,din cauza fiabilitati multe firme ,producatoare de camioane/turisme erau sa dea faliment,Ia ganditi-va daca nu ar intra in servici camioanele ,cate piese ar ramane pe stoc,cate service-uri ar fi inchise,aici in Europa ii alta politica,de ex la firma unde lucreaza tatal meu schimba camioanele pe la 450 000 -500 000 km,patronul a zis ca un camion ce intra in service ,ala nu mai renteaza....nu mai aduce profit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

MI se pare absurd sa ne dam cu parerea despre fiabiliatate din moment ce nu am condus nicic macar 1 mila camioanele din America.

Dar nu e deloc absurd, pt ca nu trebuie sa le conducem noi ca sa avem o opinie. Asa cum ne pronuntam cu privire la tractoarele europene, la fel se pronunta nord-americanii cu privire la tractoarele lor. Trebuie doar sa intram pe niste forumuri, situri si dispunem imediat de informatii de profil. Motoare precum Cummins, Paccar, DD sau CAT sunt foarte fiabile chiar daca au consumuri mai mari. Mai ales ultimele doua marci. Iar solutiile constructive americane sunt mult mai simple, mai clasice, care necesita mai putin interventii, iar daca totusi se pune problema, sunt mai ieftine. Eu inclin sa cred ca daca americanii ar face tractoare mai mici, cu motoare mai putin gurmande dar puteri similare si ar pastra tendinta lor tehnologica mai retro, adica mai simpla, marcile lor ar fi la mare cautare si la noi pe continent. Pt ca la consumuri similare nu te mai pricopsesti cu probleme de electronica sau mai stiu eu ce gadgeturi sofistice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am votat camioanele europene deoarece sunt mai silentioase,folosesc mai multe tehnologii decat cele americane, exista si un comfort destul de bun in ele chiar daca cele americane sunt mai spatioase si cu mai multe spatii de depozitare si nu in ultimul rand am votat asa pentru ca sunt european ;D.Savimbi, cand se referea la spatii inguste cred ca se referea la ceva de genul  ;DSofer de tir pe curbe stranse.wmv

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axle

NU stiu daca are rost sa-ti raspund dar...

Avem o gramada de experti in fiabilitate din ceea ce citesc pe net

Avem experti in ergonomie si comfort care isi dau cu parerea despre camioane pe care le vad in poze

Avem o tara de antrenori si fotbalisti dar nu avem echipe

Avem o tara de experti in politica dar nu avem politicieni

Avem o tara plina de meseriasi in constructii care fac de toate dar care nu sunt buni sa faca perfect o anumita operatie

Si lista poate continua

Eu unul nu imi permit sa vorbesc despre ce nu am folosit sau macar pipait

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

@Axle

NU stiu daca are rost sa-ti raspund dar...

Eu unul nu imi permit sa vorbesc despre ce nu am folosit sau macar pipait

Dat fiind ce raspunzi, rostul e in dezavantajul tau. :)

Ai grija, sa nu cumva sa vorbesti de astronomie, ca n-ai atins nicio stea. Ce fraieri astronomii astia dupa logica ta...  ;D

Ca sa vorbesti despre ceva trebuie doar sa te informezi. Am placerea sa te anunt amical, ca omul nu obtine informatii exclusiv prin propriile simturi si experiente.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Eu sunt 50% cu 50% avand in vedere tipurile de marfa care se transporta in US dar sa avem in vedere ca acolo se fac de 5 ori mai multi km cine are cunostinte stie,pe de alta parte in EU avem un fel de fite cu camioane dar la 700 k incep problemele de reparatie si cam. nu mai are rentabilitate dar pina la 700-1 mil. km daca e bine exploatat si nu ai avut birjari pe el tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu il inteleg pe Coman defineste te rog spatii inguste. In principal acest strecurat tine de maiestria soferului si nu de latimea/lungimea camionului. Poti sa ai camionul cit de ingust  vrei daca soferul este bita

Sa-ti dau un exemplu de spatiu ingust: trebuie sa bagi masina cu spatele la rampa, si la cativa metri, paralel cu intrarea, ai un gard. Cand te dai dupa remorca cu tractorul o sa vezi ca cel american fiind mai lung cu cativa metri nu prea o sa se descurce. Asta e doar un exemplu de spatiu ingust. Al doilea exemplu ar fi intersectiile din tara noastra...care stim cu totii cat de "largi" sunt, mai ales in orase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spatii inguste:

-parcarile de dupa 22 in Germania

-diferite adrese de incarcare de prin It,Uk,F,E,Ro etc

In general camioanele "cu bot" vazute prin Eu tracteaza semiremorci specializate cum ar fi cisternele,basculele deci mai scurte decat cele de marfuri generale sau cele care trasnporta caravanele si  diferite dispozitive pentru circuri si parcurile de distractii ambulante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt 50% cu 50% avand in vedere tipurile de marfa care se transporta in US dar sa avem in vedere ca acolo se fac de 5 ori mai multi km cine are cunostinte stie,pe de alta parte in EU avem un fel de fite cu camioane dar la 700 k incep problemele de reparatie si cam. nu mai are rentabilitate dar pina la 700-1 mil. km daca e bine exploatat si nu ai avut birjari pe el tine.

Problemele pot incepe si mai repede, dar asta nu din cauza fiabilitatii camionului ci din cauza zgarceniei patronului care prefera sa traga de el pana incepe sa pice cate ceva la el.Se stie foarte bine ca la orice masina mentenanta este foarte importanta.In Europa, dar in Romania in special, nu este bagata in service decat atunci cand este stricata , iar acele revizii periodice (nu cele obligatorii) sunt sarite, ele ne fiind considerate importante pentru un patron.Majoritatea patronilor atunci cand pica cate ceva la un camion spun ca a fost prost expoatat de catre sofer, dar nu iau in calcul si faptul ca nu i-au lasat pe saracii soferi sa duca masina la un servine sa schimbe cate o busca , sa greseze cate ceva pe la ea,sa regleze anumite chestii, etc.

In SUA se circula pe drumuri foarte bune spre deosebire de Romania spre exemplu(drumul fiind un factor important in durata de viata a unei masini).Eu cred ca si in Europa se fac tot cam atat de multi km ca si in SUA (cu exceptia celor care fac Highway), iar tonaje exceptionale gasim si pe aici prin Europa  ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti dau un exemplu de spatiu ingust: trebuie sa bagi masina cu spatele la rampa, si la cativa metri, paralel cu intrarea, ai un gard. Cand te dai dupa remorca cu tractorul o sa vezi ca cel american fiind mai lung cu cativa metri nu prea o sa se descurce. Asta e doar un exemplu de spatiu ingust. Al doilea exemplu ar fi intersectiile din tara noastra...care stim cu totii cat de "largi" sunt, mai ales in orase.

Crede-ma ca te inseli. Exemplul pe care l-ai dat este simplu de rezolvat. Faci parcarea in asa fel unghiul format de capul tractor si remorca sa fie la 90 grade. Cite de astea nu fac.....nu mai zic de intersectii pe care le abordez din 2 miscari. Totul tine de indeminarea soferului...ca de fapt tu conduci camionul, nu el te conduce pe tine... :);):);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  De acord cu Savimbi!Acuma,cu privire la fiabilitatea motoarelor americane,ele erau foarte fiabile!Pana in 2005!Din 2005 incoace au venit 3 valuri de modernizare la motoarele americane(2005,2007 si 2010).Rezultatul,mai multa electronica,motoar mai putin poluante,dar mai costisitoare si mai putin fiabile!Dintre motoarele americane Cummins este ultimul american adevarat!CAT s-a retras de pe piata camioanelor grele,Detroit se inspira mult de la Mercedes(fac parte amandoua din concernul Daimler Chrysler),Mack are un motor propriu dar se inspira mult de la Volvo,facand parte din acelasi concern,Paccar este de fapt DAF iar MAXX-FORCE este de fapt MAN!Eu prefer in continuare camioanele OLD SCHOOL,Camionul meu este din 2000,foarte putina electronica,am 1000000km cu el,probabil ca pe la 2000000 o sa-i fac motorul si daca am grija pot sa ma duc cu el pana la 3 000 000 !Ce am schimbat la el pana acuma,injectoarele(la 1 000 000),turbo(tot acuma,era inca bun dar i-am pus un turbo mai puternic)si i-am ajustat valvele tot la 1 milion!Transmisia este originala si merge brici!Ambreiajul i l-am schimbat la 800 000km dar asta pentru ca era solo,cu auto reglaj care la un moment dat a incetat sa se mai regleze!Acuma am modelul vechi,care nu are moarte,e drept ca trebuie sa il reglez eu din cand in cand!Diferentialele sunt originale!Franele i le-am facut la 900 000km,la fel si directia!La suspensie baloanele le-am schimbat vara asta,la 9 sute si ceva de mii iar amortizoarele le schimb la cativa ani!I-am mai schimbat pompa de motorina si compresorul de aer!La partea electrica nu am umblat aproape deloc(bine,i-am schimbat demarorul pe la 9 sute de mii,i-am instalat un invertor,i-am mai schimbat niste cordoane de curent(care fac legatura cu remorca),am mai schimbat niste becuri,niste sigurante,am mai instalat eu niste beculete si niste proiectoare!A,si am schimbat farurile dar la modelul meu sunt faruri clasice,patrate,care costa 11$bucata!In rest nimic,motorina,ulei,filtre,antigel si cauciucuri!Aaa,si acuma,la un milion,i-am schimbat toate curelele si toate furtunele si conductele de motorina,preventiv!

Era sa uit bateriile,la cativa ani de zile!Astea pe care le am acuma sunt CAT,originale,le-am pus acum 2 ani si sunt excelente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crede-ma ca te inseli. Exemplul pe care l-ai dat este simplu de rezolvat. Faci parcarea in asa fel unghiul format de capul tractor si remorca sa fie la 90 grade. Cite de astea nu fac.....nu mai zic de intersectii pe care le abordez din 2 miscari. Totul tine de indeminarea soferului...ca de fapt tu conduci camionul, nu el te conduce pe tine... :);):);)

Nu stiu de ce insisti...la capitolul manevrabilitate nu se pot compara

As vrea sa te vad eu cum faci "parcarea" asta pe dreapta la un depozit cu rampe foarte apropiate si pline

Se pare ca nu ai mers pe cateva nationale mai modeste de prin I,E,F

Nu ai cum lua virajele,incape un camion si o bicicleta.Sa mai spun ca mai sunt si sensuri giratorii?

Nici macar nu mai iesi din foarte multe parcari,eventual daca parchezi pe locurile da gabarite sau daca circuli prin tarile nordice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.