Jump to content

EUROPA vs AMERICA


Care din cele 2 continente credeti ca face camioane mai fiabile?  

179 members have voted

  1. 1. Care din cele 2 continente credeti ca face camioane mai fiabile?

    • 50%-50%
      25
    • America 60% Europa 40%
      11
    • Europa 60% America 40%
      14
    • America
      39
    • Europa
      107


Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Anonymous

    Nu am de unde sa-l cunosc,la numarul mare de romani care sunt in transport in State si Canada nu poti sa-i cunosti pe toti.......Banuiesc ca Freightliner Argossy din Germania costa asa de mult din cauza transportului,taxelor vamale si omologarilor......Pentru ca in mod normal ar trebui sa coste de de 2 ori mai ieftin.....|Pe langa ca e cu 2 ani mai vechi(asta nu ar fi o problema),primul este tractor rutier,al doilea este camion-remorca,transport de masini,poate sa duca pana la 8 masini(supra-etajate),se vinde cu tot cu remorca,motorul nu ar trebui sa fie obosit,n-a carat in viata lui greu,greutate totala maxim 25-30T,daca calculezi greutatea la 8 masini plus camion plus remorca,in mod normal aici s-ar vinde dublu la pret decat primul!

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    La pret nu stiu ce sa spun,nu mi se pare un pret foarte mare,depinde de starea tehnica generala,in mod normal un car-hauler de 8masini,platforma inchisa sare de 200000$,cum spuneam,daca starea tehnica generala pe camion si pe remorca sunt bune merita,si daca trebuie sa-i faci motorul,un motor detroit din 2001(mai mult ca sigur este o serie 60)motor fara regenerare,te costa maxim 20000 sa-l refaci complet,si daca ii schimbi transmisia,o transmisie fuller-eaton 10 viteze te costa intre 3-4000$,deci daca restul e in stare buna merita,trebuie verificata instalatia hidraulica inainte de cumparare!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Cred ca trebuie facute niste clarificari:

1) volvo are aceleasi motoare. mai nou si cutii de viteza I-Shift care toti expertii americani spun ca este cea mai buna transmisie la ora actuala

2) Kenworth si Peterbilt (grupul Paccar din care mai fac parte DAF si Scania) au motoare Paccar (un DAF modificat) cat si Cummins

3) Bancnotele USD de pe toata planeta nu pot acoperi nici macar jumatate din datoria SUA

4) Aceste "datorii" sunt absolut o mare vrajeala. Pentru cei interesati de subiect le recomand un adevarat film documentar care m-a surprins in primul rand prin faptul ca respecta deontologia jurnalistica, lucru absolut disparut din peisajul media. Documentarul se gaseste pe youtube.com si se numeste Money Masters

5) Ideea cu camioanele cu motor in fata sunt mai sigure in caz de accident este doar un mit. A se vedea poze cu camioane americane la impact frontal si cum arata cabina. In 95% din cazuri, motorul si bordul au omorat soferul. Cine a montat si a demontat un motor de pe un camion ar trebui sa cunoasca acest lucru.

6) camioanele americane nu pot sa aiba un consum nici macar apropiat de cele europene din cauza design-ului, configuratiei si tehnologiei. Propaganda poate sa urle cat vrea ea, cifrele o vor da de gol tot timpul. De altfel, Obama a tras tare pe un proiect de consum redus de energie in transporturi. Oare de ce?

7)Ken, referitor la lista cu produsele alimentare, te rog frumos sa o trimiti si vamesilor americani ca ei inca nu au aflat de ea. Cel putin asa mi-au zis cand mi-au golit frigiderul. Nu am putut sa trec nici macar cu busuiocul de la biserica. O sa avem amandoi de castigat. Tu osa obtii ce iti doresti cu ardoare, sa ai tot timpul dreptate, iar eu o sa economisesc ceva bani.

8) Camioanele Mack de dupa 2007 au motoare Renault. Colegii din Europa stiu de ce, daca avem in vedere ca Mack este parte a grupului Volvo.

9) MaxxForce este facut de Navistar care acum cateva saptamani a anuntat falimentul.

10) Majoritatea camioanelor au motoare americane de dupa 2008, adica Cummins si Detroit. Cat de americane sunt, este de discutat. Am inteles ca majoritatea componentelor Cummins sunt facute in China. Si asta din cauza ca nimic nu e facut in China :) Detroit DD 15, 16, 13 au foarte multe componente europene. Trebuie doar sa ridici capota.

p

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Robert,lista cu alimentele cu care ai dreptul sa treci in State poate fi gasita pe saitul US customs,nu imi imaginez cum de nu te-au lasat pe tine sa treci cu alimente care figureaza pe lista lor!Mie nu mi s-a intamplat niciodata asa ceva,e drept,mai nou fac local,dar nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se confiste alimente care erau admisibile pe lista lor,chiar atunci cand vamesii erau stresati la maxim cu "vacile nebune"din Canada!Camioanele Mack de dupa 2007 nu au motoare Renault!Au avut motoare Renault pe unele Mack-uri si au renuntat la ele pentru ca erau un adevarat fiasco!asta este si una dintre cauzele pentru care au rebotezat Vision in Pinnacle,dupa ce l-au dotat cu motoare Mack MP-8! Mai sunt intr-adevar unele Mack-uri dotate cu Volvo,pentru ca fac parte din acelasi concern!Navistar nu a declarat faliment!Navistar,care a incercat sa se conformeze noilor norme anti-poluare prin metoda EGR si nu SCR(pe scurt fara ad-blue)si-a dat seama ca nu au cum sa respecte normele prin aceasta metoda si au declarat ca o sa treaca la metoda SCR!Pe unele modele o sa puna motoare Cummins,pe altele motoare Navistar facute in colaborare cu Cummins!Nu inteleg de ce nu folosesc motoarele Navistar,cu ad-blue,care sunt deja in productie pentru camioanele international de pe piata din Brazilia,Australia,Noua Zelanda si Africa de S!Dar,ma rog,este decizia lor!Cummins are majotitatea uzinelor in Statele Unite,in Indiana,Caroline(de N si de S) Wisconsin,si NY,mai are o uzina in Canada(Westport cummins,la Vancouver) si una in Mexic la San Luis de Potosi!Aceste uzine din America de N reprezinta mult peste jumatate din productia Cummins! Acuma,bineinteles ca mai au uzine in China,India,Rusia,Brazilia,Turcia s.a.m.d dar aceste uzine deservesc in primul rand pietele locale!Detroit este normal sa aiba"componente" europene,face parte din grupul Daimler- Benz,la fel ca si Mercedes!BTW,si Mercedes are uzine in China,India,Brazilia s.a.m.d Aoleu!Chiar si Mercedes?Da,chiar si Mercedes!Asta ca sa nu mai vorbim de Volvo(e drept,nu volvo trucks ci cars) care este......chinezesc!Pentru ca actionarii majoritari sun chinezi!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Despre Navistar am auzit pe Road Dog, la Landline Magazine, emisiunea OOIDA. Despre Cummins am vazut cu ochii mei eticheta " Made in China" pe un Kenworth nou. Despre alimente, am trait pe pielea mea. La prima cursa cu noul camion, mi-au luat tot, inclusiv busuiocul luat cu o zi inainte de la biserica romaneasca. Pe motiv ca nu stiu ce seminte... bla, bla. Pana si vamesii radeau cand mi l-au luat dar au dat neputinciosi din umar pentru ca asta e legea. Trei oameni faceam pe tampitii pentru ca asa ne cere legea.

  Navistar a facut ultimele 3 versiuni de Maxx Force cu CAT. Probabil de aceea au si tinut mortis de chestia cu regenerarea. Culmea este ca asta a scos si CAT din businessul cu motoare de camioane. Am inteles ca vor sa revina cu camionele facute complet de CAT. Am vazut unul mai de aproape in Oklahoma City, nu e rau, pare solid.

  Dar acum sa revenim la business. Ce ai facut cu LSTR pana la urma?

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Robert,Kenworth nu mai scoate camioane cu motoare Cummins!Sunt doar 2 exceptii:                                      1)camioanele cu motoare Cummins westport,pe gaz natural lichefiat,foarte putine,facute pe comanda,in serie limitata si motoarele sunt facute EXCLUSIV la uzina de la Vancouver,Canada!                                                      2)modelul C500.Model care se face in serii foarte mici,la comanda,este un camion vocational,folosit pe santiere,in padure,campuri petroliere,excavatii,etc!Este singurul model Kenworth la care ai libertatea(contra cost si ce cost)sa-ti faci camionul cum vrei tu,iti pui ce axe vrei tu,iti alegi tu diferentialele,franele,transmisia,motorul,pe scurt faci ce vrei tu!Si la modelul asta ai libertatea sa alegi intre CAT,Cummins,Detroit sau ce vrei tu ca motor!Dar este singurul model  si este la comanda!In rest absolut toate Kenworth-urile noi vin de serie cu motoare Paccar adica DAF!Cu Landstar n-am mai facut nimic,am avut o mica interventie chirurgicala la mana,am reinceput munca dar usurel de tot,fac numai containere momentan,mai stau pe containere o perioada(nu vreau sa fortez),astept sa treaca sarbatorile,in ianuarie am inspectia la camion si,cu ocazia asta mai fac cateva mici imbunatatiri la camion,daca tot imi iau o saptamana liber,una dintre imbunatatiri ar fi un protector de cabina,momentan nu am asa ceva,la Trac-World nu aveam nevoie ca toate flatbed-urile aveau perete in spate,dar cred ca este o investitie buna daca mai vreau sa mai fac flatbed mai incolo,si,pe urma,in februarie imi iau vacanta de 2 saptamani in Sud,sa rup iarna in 2,si prin martie,cu forte noi,incep sa vad pe unde e mai bine pentru mine pe flatbed! Cum spuneam,o iau usor,nu ma grabeste nimeni si nimic,la Trac world e OK chiar daca sunt si companii mai bune pe lumea asta!Mama ce polologhie am scris!Aaa,si am uitat sa spun ca mi-am mai luat in International(9300 rosu),dar nu-l pun inca la munca,momentan il bag in revizie capitala,nu ma grabesc cu el,cand va fi gata va fi gata si cu asta basta!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Am inteles. Sa il stapanesti sanatos! Ce an e? Banuiesc ca tot cu CAT e. Sa stii ca la LSTR se fac bani pe flat sau step. si eu vreau sa trec pe step. Tot planuiesc dar iese numa' pe dos. Trei luni am stat acasa, am lucrat vreo 3 saptamani si acum iar am luat pauza de doua saptamani. E in shop la Freight in Calagary. Parca nu se mai termina...

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Multumesc! Da,Caterpillar!Din 95! Are potential,dar trebuie pus la punct!Momentan nu ma grabesc cu el,l-am luat pe un pret foarte mic,cu banii jos,nu ma costa nimic daca sta pe dreapta!

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    La pret rezonabil poti gasi,daca ai noroc,pe lespac,kijiji,etc.Adica pe saiturile de anunturi de la particulari!Dar trebuie sa cauti si sa ai rabdare!Am inteles ca sunt niste companii care se ocupa cu licitatii de echipament greu!Eu nu am fost la asa ceva,dar un coleg de-al meu,italianul,si-a cumparat vreo 4 remorci dump-truck de la licitatie si e foarte multumit de ele plus 3 tractoare(2 pete si un international,dar cu unul dintre pete-uri,un 387 a vaut o gramada de probleme).Un alt coleg,roman,Ghita si-a cumparat al 2-lea camion de la licitatie!Un columbia ca al tau dar din 2005, cu motor Mercedes si transmisie 10 viteze,adica nu chiar ca al tau!A dat 12 mii pe el si a mai bagat 10 mii in reparatii(cauciucuri,baterii,radiator,air-to-air,condensor aer climatizat,amortizoare,pompa apa si compresor aer si aer conditionat).Dar l-a facut ca nou,acuma are un sofer care lucreaza pe el,Ghita mai are un alt camion cu care lucreaza!Din cate am inteles trebuie sa te inscrii undeva ca sa poti participa la licitatiile astea,dar nu stiu exact ce si cum,nu vreau sa spun prostii,am sa-l intreb pe Ghita cand ma vad cu el!Altfel,firme care fabrica si comercializeaza remorci noi sunt o gramada(alutrec,temisko,manac,etc.poti sa-ti configurezi remorca cum vrei tu dar si pretul este pe masura).Sunt si firme care vand remorci S.H.dar iti dai seama ca pretul este umflat,ca sa faca si ele profit!Parerea mea e ca cel mai bine e de la particulari,daca ai timp sa cauti si chef sa te deplasezi sa vezi mai multe remorci!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Am inteles, multumesc frumos. Ideea este ca m-ar tenta un job pe step sau flat dar echipamentul asta e scump al naibii. Vreo 3500 plus taxe si asta in State. Aici, nici nu am mai incercat. Nu stiu daca ai vazut post-ul meu de pe celalalt topic dar m-am carat de la Landstar ca s-a imputit rau de tot treaba.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Am vazut,ti-am raspuns pe celalalt topic! Pentru Kenworth,o mica rectificare,modelul T 680(ca si modelul 579 de la Peterbilt)pot fi comandate si cu motor Cummins,dar costa mai mult si e o durata de asteptare!Cel putin asta mi-a spus Stephane,un mecanic de la peterbilt Sainte Julie!In concluzie,camioanele vin in mod normal cu Paccar dar,daca esti dispus sa platesti mai mult si sa astepti ceva poti sa pui cummins pe ele!E bine de stiut ca ai optiuni!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Nu mai vorbi de optiuni ca sunt satul. Ca aia, ca ailalta si intr-un final tot acolo ajungi. Sincer, am lucrat pe DAF dar nu cred ca mi-as lua un  Paccar aici. Am avut Volvo care este de doua decenii si mai bine pe aici si mecanicii tot se uita la el ca broasca in teava. Asa ca... multumesc dar nu. Nici macar nu vreau sa imi imaginez cum ar fi sa ma duc la shop cu un Paccar. Mai bine imi bag un bat in fund, ca macar e gratis.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Members

am gasit pe truckersreport.com acelasi topic. Are o gramada de pagini si pe primele 4-5 sunt americanii care nu mai contesc sa ia peste picior camioanele europene. SE interesant de vazut cum niste oameni care nici macar nu au vazut in realitate un camion european, isi dau cu parerea. Dar dupa tot circul ala ieftin au aparut proprietari si operaori de camioane din Noua Zeelanda, Africa de Sud si Australia. Tari in care vezi pe sosele atat americane cat si europene. Dupa ce acestia si-au exprimat parea american vs. europeam, nici picor de amrican pe acolo. Din toata euforia lor si circul pe care il faceau, n-a mai ramas decat praful. Asa cum am spus-o si pe alt topic, ar fi bine sa va ganditi de mai multe ori pana admirati ceva.

Si pentru ca tot s-a discutat de International Prostar si Lonestar, am avut si eu o experienta personala cu aceste camioane. Am probat un Loanstar, mai ceva ca ala din pozele de aici. Era frumos, nu pot sa zic, spec-ruile de care aveam nevoie si gata de drum. Diferenta mare intre el si clasicele care au castigat "reputatia" camioanelor americane. Destul de solid, si destul de legat pentru un camion american. Am fost gata sa ma bag la rate pentru el (nu am tupeul sa zic "Mi-am luat camion!") pana cand am aflat ca la 80000 de CAD nu mai avea garantie de nici un fel. Se pare ca a fost oferta speciala, a stat vreo 2 ani prin curtea delaer-ului dupa care a fost cumparat de un quebecois la pret redus dar cu garantie doi ani si numai 200 mii km. Asa ca, am zis pas. Dupa care am probat un 2014 (facut in 2013, evident) dar Prostar. Sotia mea a zis ca imi ia gatul daca iau camionul ala. Si asta, inainte sa il pornesc. Facut in Mexic, totul numai plastic de cea mai joasa calitate. Dar sa vezi ce preturi avea plasticul ala. Ca m-am interesat si de preturile pieselor. Mi-a trecut repede. Tot pe acel forum al truckerilor americani puteti gasi si opiniile lor despre International.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • Members

Americani au camioane fiabile confortabile si mai sigure deoarece majoritatea au botul acela specific, europeni au camioane mai usor de condus si mai economice .Daca lucrezi in state cu un camion european dupa trei ani il poti arunca la gunoi deoarece ei fac in medie 300000km pe an cu tonaj in timp ce daca lucrezi cu unul american in ue ai consum asa de mare si asa de multi clienti nu poti sa ii servesti ca nu se renteaza sa il ai . In suedia cred ca ar merge bine unul american avand in vedere ca ei pot sa mearga masa maxima si lungime mai mare ca celelalte state.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.