Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Artri si ARR


sorg

Postări Recomandate

  • Members

Text preluat de pe www.EuroAvocatura.ro

ARTRI: Ministerul Transporturilor, prin ARR, comite un abuz grosolan impotriva soferilor care efectueaza transporturi de marfuri si persoane

ARTRI a luat nota de maniera abuziva in care Ministerul Transporturilor – Autoritatea Rutiera Romana impune examinarea conducatorilor auto care efectueaza transporturi de marfuri si persoane, la absolvirea cursurilor de pregatire periodica.

In conformitate cu Directiva 2003/59/CE autoritatea competenta este obligata sa elibereze certificate de competenta profesionala tuturor soferilor care au urmat acest curs (35 de ore/5 zile in decursul a 5 ani).

In flagranta contradictie cu prevederile Directivei europene, Ministerul Transporturilor - Autoritatea Rutiera Romana ii constrange pe conducatorii auto, soferi cu experienta care au dobandit legal dreptul de a profesa, la o examinare abuziva.

In plus, incepand cu 12 noiembrie 2010, acestia sunt examinati in sistem informatic. Pentru fiecare sofer astfel examinat, centrele de pregatire platesc examinatorilor, angajati ARR, sume cuprinse intre 21si 30 de lei.

Urmarile acestui abuz al Ministerului Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romana pot fi deosebit de grave. Astfel, conducatorii auto vor putea fi privati de dreptul o data dobandit de a practica profesia de conducator auto de marfuri si/sau persoane. O consecinta imediata va fi reducerea numarului de soferi pe o piata a transporturilor rutiere afectata deja de un deficit de personal calificat.

ARTRI solicita modificarea in regim de urgenta a OMT nr.42/2006, in sensul transpunerii corecte in legislatia romana a prevederilor Directivei 2003/59/CE .

Consiliul Director al ARTRI

Sinopsis a€“ aplicarea in Romania a Directivei 2003/59/CE

In conformitate cu Directiva 2003/59/CE privind calificarea initiala si pregatirea periodica a conducatorilor de vehicule transport marfa si persoane, sunt scutiti de la calificarea initiala conducatorii auto care au obtinut categoria D inainte de 10 septembrie 2008, respectiv conducatorii auto care au obtinut categoria C inainte de 10 septembrie 2009 (art.4 - Drepturi dobandite).

Statele membre UE pot opta fie pentru o calificare initiala de 280 ore de pregatire incheiate cu examen, fie numai pentru sustinerea examenului (fara a se urma cursuri). Romania a optat pentru varianta a doua. In urma promovarii examenului, se acorda un CCP (certificat de competenta profesionala), care ii da dreptul titularului sa profeseze.

Cei care nu sunt obligati la aceasta calificare initiala precum si cei care au obtinut un CCP in urma calificarii initiale trebuie sa urmeze o pregatire periodica de 35 ore (5 zile) in decursul a 5 ani. La finalul celor 35 de ore de curs, conducatorilor auto li se elibereaza un CCP care le da dreptul sa profeseze (art.8 din Directiva).

Incepand cu anul 2003, in baza Ordinului MT. nr 597/2003, pregatirea conducatorilor auto din Romania presupunea cursuri de 30 de ore finalizate cu examen si eliberarea unui atestat profesional valabil 5 ani.

Potrivit acestui ordin, ar fi trebuit ca toti soferii care efectueaza transport international sa obtina atestatul profesional inainte de 30 septembrie 2003, iar soferii care efectueaza transport national inainte de 31 martie 2004.

Asadar, soferii romani care au obtinut atestatul inainte de data intrarii in vigoare a Directivei nu au nevoie de calificarea initiala. Ei trebuie sa urmeze o pregatire periodica inainte de expirarea atestatului (pentru cei care au) in urma careia vor obtine un CCP necesar practicarii in deplina legalitate a profesiei. Nu se sustine niciun examen ! Acesti conducatori auto au deja un drept castigat.

Primii care trebuiau sa faca aceasta pregatire periodica si sa li se elibereze un CCP sunt chiar cei care au obtinut primele atestate (in 2003 si 2004). Este vorba de aproximativ 300.000 de soferi, iar daca se observa ca examenele sunt platite catre membrii comisiei de examinare cu sume care variaza intre 21a€¦30 lei/cursant examinat, obligativitatea examinarii impuse de Ministerul Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romana devine o A« oportunitate A» interesanta pentru functionarii sai examinatori.

In ceea ce priveste cea de-a doua categorie, a conducatorilor auto care sunt obligati la o calificare initiala :

- conducatorii auto care efectueaza transporturi de persoane vor trebui sa urmeze cursurile de pregatirea periodica incepand cu septembrie 2013 ;

- conducatorii auto care efectueaza transporturi de marfuri vor trebui sa urmeze cursurile de pregatirea periodica incepand cu septembrie 2014.

Nici acestia nu trebuie examinati. Ei au un drept castigat prin calificarea initiala pe care au obtinut-o in urma cu 5 ani.

In contradictie cu art.7 al Directivei, care prevede ca formarea periodica trebuie sa permita actualizarea cunostintelor esentiale pentru activitatea soferilor, cu accent pe conducerea rationala, prin ordinul romanesc de transpunere a Directivei (nr.42/2006), s-au impus in programa de pregatire toate obiectivele din Directiva (acestea se refera numai la calificarea initiala).

O alta grava incalcare a prevederilor Directivei se refera la art.7, alin. (5) care prevede o singura pregatire periodica de 35 ore pentru una din categoriile A« marfa A» sau A« persoane A». Astfel un titular de permis auto C si D, va urma cursurile de pregatire pentru una din cele doua categorii, si aceasta ii va conferi dreptul de a profesa si cealalta categorie.

In schimb, Ministerul Transporturilor a€“ Autoritatea Rutiera Romani il examineaza pentru fiecare categorie in parte a€“ si fiecare examinare este platita!! Mai mult, se deduce lesne ca in loc de 35 ore acesta trebuie sa faca 70 ore (cate 35 pentru fiecare categorie in parte).

Introducerea examinarii in sistem informatic la soferii care au deja dreptul dobandit de a profesa, va avea repercursiuni asupra numarului de soferi, care va cunoaste o diminuare drastica, in contrast evident cu tendinta europeana de atragere a unui numar cat mai mare de oameni care sa imbratiseze aceasta meserie.

Nici un stat membru UE nu a prevazut examen le finalizarea pregatirii periodice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Servus tuturor!  O MARE ULTRAMAGARIE !  Pai daca dupa 29 de ani de meserie din care 18 de international , si profesez , nu sunt sofer din 5 in 5 ani,  ce sa mai zic ?  Mai bine insituiau o autorizatie de functionare si gata ! Dai banul si te urci la volan !

  BANII vorbesc restul e vrajeala ! Ce ma pot invata SCAMATORII aia la ARTRI ? Cum sa parchez intre doua Loganuri si un Sprinter ale CAPREI CU TREI IEZI ? In toata soferia a trebuit sa ma ,,upgradez " singur trecand pe alte si alte sisteme , prin legi si legi , prin vame , peste geografii , prin,, cursuri " rapide de limbi straine si cate si mai cate ... Ce ar mai fi de scolit la mine ? Ma intreb daca nu cumva le pot preda ,, viata pe sosea"  ! Atestatul profesional ar trebui sa fie valabil pe termenul de valabilitate al permisului de conducere , si urmas dupa preschimbare ! Eu am dobandit dreptul de a conduce si a profesa in urma scolii de soferi si a unui examen dat in fata autoritatii in drept , adica politie (pe timpul acela era militie)! Mai revin pe subiect......Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Nici nu este de mirare ca autoritatile romane, in speta ARR, procedeaza atfel decat sunt normele europene. La noi se calca unii pe altii pe picioare numai pe ideea de a face cat mai multi bani (sa nu-i spun spaga). Cum apare o noua norma europeana toate autoritatile in domeniu isi sparg capetele cum ar putea sa fie ei care o pun in aplicare, binenteles tot in ideea de a face bani, si tot binenteles in purul stil romanesc de aplicare a unei legi care pentru altii este destul de clara dar nu si pentru ai nostrii diriguitori.

  Exemple:-degeaba ai permis de conducere cu toate gradele obtinut in urma unui examen dat cu politia, nu poti profesa pana nu iti va da OK-ul unul de la ARR

                - degeaba exista AND-ul (cei autorizati cu cantarirea) pentru ca mai nou se doteaza si ARR-ul cu cateva zeci de cantare (iar e rost de bani) si exemplele ar putea continua. Nu exista o jurisdictie clara pentru fiecare autoritate in parte, se bat pentru a face un ban in plus si la mijloc se afla un amarat de sofer care e sufocat de atata spagarela . Nu m-ar mira sa mai inventeze o autoritate care sa ne ceara numarul la pantofi, calibrul la prezervativ, nr. de telefon al soacrei,etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ca la noi la nimeni! Noi cetatenii de rand suntem bataia de joc a autoritatilor care nu stiu decat sa ne impuna, sa ne ceara si sa ne pretinda fel si fel de lucruri imbecile si mai ales bani. RUSINE CONDUCATORILOR TARII ACESTEIA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.