VIP MANV10 Posted January 23, 2011 Author VIP Share Posted January 23, 2011 Cipri,la noi poate peste 100 de ani se va proceda asa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ciprian swe Posted January 23, 2011 Members Share Posted January 23, 2011 Dar nu inteleg de ce!Nordicii nu sunt cu nimic peste noi,intelectual vorbind.Cu absolut nimic.Poate doar mai incapatanati in a-si primii drepturile.Cateva legi si ar schimba totul.Chestia e ca firmele de transport nu or sa propuna asta in vecii vecilor.Deci ar trebui sa vina tot de la sindicate sau ...UE.Altfel slabe sperante. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted January 23, 2011 Author VIP Share Posted January 23, 2011 Sti cum ii tara asta,ca un colac legat cu funie si scapat din mana,l-au purtat atat de mult valurile incat ii asa de incolacit si depare in cat , decat sa il aduci inapoi mai bine tai funia....sper ca ai inteles la ce ma refer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Pana una alta, e si in avantajul soferului sa mai fenteze programul, daca e (si e ) platit la nr de km.Cu ceva emotii, poti sa-i eviti pe "domnii" de la la ARR sau 50 lei rezolva mai orice problema. Din pacate nu prea e relevanta comparatia cu occidentul,nordicii, pt ca in 8h de condus nu faci acelasi nr de km in romania ca in afara, banii proveniti din texele gigantice pe care le platesc firmele nu se intorc in circiut, autostrazi ...lor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mercedes_freak Posted January 26, 2011 Members Share Posted January 26, 2011 Pana una alta, e si in avantajul soferului sa mai fenteze programul, daca e (si e ) platit la nr de km.Cu ceva emotii, poti sa-i eviti pe "domnii" de la la ARR sau 50 lei rezolva mai orice problema. Din pacate nu prea e relevanta comparatia cu occidentul,nordicii, pt ca in 8h de condus nu faci acelasi nr de km in romania ca in afara, banii proveniti din texele gigantice pe care le platesc firmele nu se intorc in circiut, autostrazi ..lor. Ei na! Uite unul pe inima mea... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Chestia asta cu programul de mers eu sincer as bagao la sanctiuni rutiere, cu amenda la firma si retinere permis la sofer fara a putea fi contestata undeva candva.Asta pentru depesire program pe diagrama,iar la magnet dosar penal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members crysxyz Posted January 26, 2011 Members Share Posted January 26, 2011 auzi ,,Pana una alta, e si in avantajul soferului sa mai fenteze programul " prea tare . de regula cam asa se intampla : azi fentezi programul , si maine la fel ,sefu stie ca fentezi si o sa te puna mereu sa il fentezi , dupa care unul care merge corect o trage ! sefu zice cam asa: bai vasile pai gheorghe stie sa fenteze programul tu esti prost ca nu o faci ! si se duce dracu totul din cauza unora ,,smecheri" in firma . vorba unuia mai sus, sa stea ARRul zilnic pe controale . TU nu intelegi ca te fentezi pe tine ? iti incalci drepturile tale, TU nu te respecti pe tine ? sefu te face pres la firma lui si ai pretentia sa iti respecte meseria ? ai citit titlul topicului ? uite : Fac orice pt 1km in plus ! pentru cei care gandesc asa, sa va faceti soferi de taxi !!! 300 de posturi in forum si nu a invatat nimic ,iar de aici vedem cu ce sant mai presus nordicii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mihai Doctorasu Posted January 26, 2011 Members Share Posted January 26, 2011 Pai nu fac bine normele euro 6 ca iti taie gazu la terminarea programului +30 min depasire,si nu merge cu magnet, nu poti sa-i mai faci nimic.Sa stea fratilor ARRul din suta-n suta de km,si sa nu se mai uite la numere de inmatriculare sau culoare de ochi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members longbou Posted January 26, 2011 Members Share Posted January 26, 2011 Chestia asta cu programul de mers eu sincer as bagao la sanctiuni rutiere, cu amenda la firma si retinere permis la sofer fara a putea fi contestata undeva candva.Asta pentru depesire program pe diagrama,iar la magnet dosar penal. zi-ne ca tu nu pui magnetul cand ai 7-8 de stationare si ti se spune sa tragi la rampa la incarcat/descarcat si noi te credem , parol asta ar fi singura varianta cu care as fi de acord cu magnetul, dar mai e si varianta aia care mai ai 2 ore pana acasa si mai ai 30 minute din program. sa vii de la 2-3000 km distanta si sa ramai la o ora de casa ca s-a terminat programul, iar e rau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 In Canada exista companii care iti interzic sa-ti depasesti orele(se poate merge pana la concediere)si altele care-ti "sugereaza"sa faci un mic efort si sa mai faci o livrare mica.....E drept ca nimeni nu te poate concedia daca vrei sa respecti legea,dar dispecerii pot sa te tina minte si sa nu mai aiba voiaje bune pentru tine daca-i refuzi....Oricum,in Canada legea e destul de darnica,ai dreptul sa conduci 13 ore/zi,14 ore de munca+condus intr-un interval de16 ore,8 ore obligatorii de somn,si ai dreptul sa conduci 70 ore/saptamana! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted January 27, 2011 Members Share Posted January 27, 2011 Servus tuturor! Programul e bine venit , insa inflexibil! Toti suntem nevoiti odata sa ,,dam in diagrama". Sunt multi cei ce vor sa respecte AETR-ul dar nu pot din vari motive! 1.FIRMA 2.TIMPII PIERDUTI LA OPERARI 3.INCONSTIENTA SOFERULUI Peste tot in EU se incalca AETR-ul ,nu numai in RO!!! Daca s-ar dori de catre autoritati stoparea incalcarilor legii, eu as zice ca trebuiesc urmatoarele: 1. Amenzile trebuiesc date pe FIRMA - ( astfel patronul il va obliga pe sofer sa stea , nu sa ai dea la vale) 2. Centralizarea datelor de incalcari ale programului si INTERCOMUNICATE intre state ( astfel transporturile vor fi urmarite in toata lumea) si nu in ultimul rand 3. La prima abatere amenda 5000 E , la a doua abatere 25000 E , La a treia abatere 100000 E si retragerea LICENTEI - toate in interval de 1 an. Dragi colegi! Sunt adeptul respectarii programului insa...... chiar nu am ce face si nici nu cred ca vom avea ce face!! Pe timpul lui Ceausescu nici gand de AETR , lucram si 24 de ore pe zi daca voiam , insa nu am vazut sofer sa lucreze mai mult de 10- 11 ore. Nimeni nu-ti punea sula-n coaste sa ajungi musai. AVEAI SALARIU (bun) si DIURNA , nu erai platit la Km (ca acum si acel Km e un nimic financiar vorbind) . Toti alergam dupa Km dupa principiul foamei.Sistemele sunt proaste iar normalitatea nu se vrea de catre cei de sus! Nu soferul care adoarme la volan e de vina ci legea prost gandita! Sarpelui daca vrei sa-l distrugi ai dai la cap nu la coada! Cati dintre voi voiati sa trageti in parcare sa prindeti o ora de somn si venea un telefon din care se auzea vocea sefului tunand ,, UNDE ESTI ? CAND AJUNGI? ...... Voi mai reveni pe tema asta. Nu sunt adeptul adormitului la volan ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members djred Posted January 27, 2011 Members Share Posted January 27, 2011 auzi ,,Pana una alta, e si in avantajul soferului sa mai fenteze programul " prea tare . de regula cam asa se intampla : azi fentezi programul , si maine la fel ,sefu stie ca fentezi si o sa te puna mereu sa il fentezi , dupa care unul care merge corect o trage ! sefu zice cam asa: bai vasile pai gheorghe stie sa fenteze programul tu esti prost ca nu o faci ! si se duce dracu totul din cauza unora ,,smecheri" in firma . vorba unuia mai sus, sa stea ARRul zilnic pe controale . TU nu intelegi ca te fentezi pe tine ? iti incalci drepturile tale, TU nu te respecti pe tine ? sefu te face pres la firma lui si ai pretentia sa iti respecte meseria ? ai citit titlul topicului ? uite : Fac orice pt 1km in plus ! pentru cei care gandesc asa, sa va faceti soferi de taxi !!! 300 de posturi in forum si nu a invatat nimic ,iar de aici vedem cu ce sant mai presus nordicii CORECT SPUS !!! asa se intampla intotdeauna, din tantar se face armasar si asta obligatoriu. parerea mea: PROGRAMUL e PROGRAM ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 @crysxyz, nu ziceam de situatia in care sa tragi ca hamalul 12h/zi in mod regulat. Dar daca te simti in stare sa mai conduci si peste program (in sensu ca nu esti obosit, sau vrei sa ajungi acasa) nu cred ca e o abatere atat de grava. Pana la urma nu poti sa zici ca daca incalci programul cu 2-3h deja esti pericol public,ca adormi la volan etc Mai sunt si situatiile frecvente cand tre' sa astepti la incarcare/descarcare, din cauza unor idioti pierzi din timpul de condus,si poate vrei sa faci in ziua respectiva 2 curse.Si nu-i faza ca are de castigat numai seful, ca si tu faci bani direct proportional cu castigurile lui. E frumos pe la tara, la cereale, iti mai ramane si tie un sac de seminte,grau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Cand amenda o va lua exclusiv operatorul de transport (pt ca de la el pleaca magaria), probabil atunci nu se va mai fenta programul. Iar daca operatorul este corect si descopera ca soferul nu respecta programul il poate concedia. Sa vedem care operator va fi dispus sa-si dea profitul pe amenzi si care sofer va fi dispus sa-si piarda serviciul. Dar asa ceva nu se va intampla prea repede. Pt ca toti vor sa traiasca prin completare. Si ARR-ul (care primeste spaga) si operatorul (care da spaga obtinuta prin hamalirea soferului) si soferul care trebuie sa hamaleasca pt. ca n-are ce face. Solutia ar fi una tehnica. Adica din fabricatie masina sa nu mearga mai mult decat programul si sa nu plece de pe loc cu o sarcina mai mare decat cea legala. Exceptiile fiind autorizate prin metode software de catre ARR in colaborare cu reprezentantii locali ai constructorilor de autotractoare. In cazul masinilor mai vechi s-ar putea atasat un modul hardware care sa faca ce zice legea in privinta programului si sarcinii. Pe cat posibil trebuie eliminati de la astfel de decizii operatorii si soferii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted February 4, 2011 Moderators Share Posted February 4, 2011 e bine ca discutia se intinde,inseamna ca suntem pasionati de acest subiect si poate invatam ceva,totusi observ ca unii din noi nu vrem sa renuntam la vechea mentalitate[ca sa zic asa]Ea am avut prostul obicei de a nu accepta decit ceea ce este normal si legal,la mine nu a avut tupeu sa tipe seful[sau altii ca el] pentru ca stiau ca am dreptate cind zic ceva si mai stiau ca nu fug de munca ci de prostie.Am respectat si voi respecta programul,chiar daca mai am 1 ora pina acasa,[gindestete ca in ora aia daca continui poti pati ceva,si atunci???]Eu ma gindesc ca familia de acasa e mai importanta decit orice bani, si atunci procedez ca atare,sa nu uitam de familiiile altora,ptr ca in meseria noastra daca greseti faci zob o gramada de alea mici.Necesarul nostru ptr a se putea intra in rindul lumii este sa avem drumuri[infrastuctura]Cum e posibil ca oricare dintre noi sa se duca si sa munceasca afara intr-o tara din UE,si acolo sa respecte programul si tot ce tine de el si cind se intoarce in tara sa uite si sa bage la greu?Avem greutati si alte cele dar asta nu inseamna ca nu tre sa fim corecti.Si inca ceva,ginditiva ca la orice sar organiza[ca protest din partea noastra]cati am vrea sa mergem?Ati vazut grecii de cite ori au facut tamtam,la noi na zis NIMENI sa protestam impotriva scumpirii motorinei si benzinei,macar patronii sa zica [sa te oblige sa participi]la un mars ,adunare,protest ceva.De unde,fiecare capul la cutie si tot inainte.Eu cred ca tine de noi sa impunem respectarea programului,nu ca ne controleaza ARR,ci ca asa e legal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 @cico observ ca unii din noi nu vrem sa renuntam la vechea mentalitate Nu neaparat ca place. Exista imprejurari care pot forta nota. la mine nu a avut tupeu sa tipe seful[sau altii ca el] pentru ca stiau ca am dreptate cind zic ceva si mai stiau ca nu fug de munca Seful ala nu avea alternativa. Daca batea altul la poarta lui sau il avantaja Codul Muncii sigur tipa la tine. Cum e posibil ca oricare dintre noi sa se duca si sa munceasca afara intr-o tara din UE,si acolo sa respecte programul si tot ce tine de el si cind se intoarce in tara sa uite si sa bage la greu? Simplu : conjunctura. Bagi la greu cand esti impins/fortat sa bagi la greu si alternative de a fi corect nu ai. Avem greutati si alte cele dar asta nu inseamna ca nu tre sa fim corecti. Cand ai de ales intre foame si incalcarea legii ma tem ca o alegi pe a doua. la noi na zis NIMENI sa protestam impotriva scumpirii motorinei si benzinei,macar patronii sa zica [sa te oblige sa participi]la un mars ,adunare,protest ceva. Pai vezi ? Iar ajungem la ce spuneam : imprejurarile/conjunctura/mediul. La noi e favorabil incalcarii legii si slugarniciei. Intr-un astfel de mediu ai doar trei alternative : foamea, conformarea la ilegalitate sau parasirea lui (emigrarea). A doua e cea mai la indemana. De aia spuneam mai sus ca solutia e una tehnica in masura sa elimine operatorul de transport si angajatul acestuia. Nu acestia sa decida cat si cum merge masina, cu exceptia situatiilor speciale cu autorizatii speciale emise de autoritati care raspund pt deciziile lor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted February 4, 2011 Members Share Posted February 4, 2011 Ei na, daca iei 3-4 milioane in minus la salar pentru ca muncesti legal nu inseamna ca mori de foame, poate doar ca trebuie sa micsorezi din cheltuieli.Daca noi insine nu ne respectam nu ne va respecta nimeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Tavy, la un salariu de pana in 1500 lei, 300-400 lei minus este enorm. Asta fara sa mai iau in calcul si devenirea "oii negre" in firma, cu tot ceea ce succede acestei nonculori acolo. Banii aia pot insemna o rata maricica sau cheltuieli cu facturile ale intregii familii. Iar lipsa acestei sume este partea roza, ca sa zic asa, pt ca aia neagra poate fi somajul cu tot ce implica el mai ales in vremurile astea. N-as vrea sa fiu inteles gresit : eu doar constat realitatea si motivele ei mai sus, insa nu o promovez, nu mi-o doresc. Doar o gasesc explicabila : consensul autoritatilor si a operatorilor de a bate tot calul care trage. Adica nu vreau sa pun la coltul de rusine soferii, cand de fapt ei sunt cei constransi de catre cei care ar trebui sa aibe cu ei un raport legal si echitabil. Noi suntem veriga slaba doar pt ca cererea e mai mica decat oferta fortei de munca acum, in bransa noastra si nu numai. Cand raportul se va schimba sau macar echilibra, abia atunci vom putea discuta in alti termeni. Deocamdata insa fiecare cum poate pt ca trebuie sa supravietuiasca. Trist dar...adevarat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted February 5, 2011 Moderators Share Posted February 5, 2011 axle depinde de fiecare,am vazut destui care acceptau mai putin decit era normal,dar insist ca tot noi suntem de vina.Sa iti dau un ex daca vrei ptr a putea sa ma intelegi,eu sunt din Buc si la un loc de munca unde eram am cerut o marire de salariu datorita faptului ca era mai mult de munca,etc.In aceiasi firma mai erau citiva colegi care erau din imprejurimi si cind au auzit au vb cu alti colegi de la ei din sat si sau prezentat aia pe la sef sa ceara de munca[si asta nar fi fost nici o problema] , au spus ca vor mai putin decit mine cu 2,3 milioane ptr ca se stia salariul.Ptr mine problema nu era ca au venit sa ceara ci ca au zis ca vor mai putin avind mai multe cheltuieli de facut[transport,etc] Patronul mia spus ca oricit de bine intentionat ar fi nu poate sa imi mareasca si mia explicat de ce aratindumi pe aia care venisera.Stii cum am procedat eu?Iam dat cheile,miamluat la revedere si am plecat,nici nam mai stat la discutie.Inteleg ca foamea te impinge la mai multe dar nu cred ca asta inseamna sa devii pres[ca sa zic asa].Totul depinde de fiecare dintre noi,de asta sau invatat sa ni se spuna ca daca vrei mai mult sunt 100 la poarta in locul tau.Pai in pana mea daca aia 100 care vin zic ca vor aceleasi conditii ca si cel care era inainte ia sa vezi ca se schimba calimera.Nu vreau sa fac o polemica cu tine[sper ca intelegi asta] ci doar sa iti spun punctul meu de vedere.Nu ne ajuta si legislatia ai dreptate dar cred ca noi suntem in linia intii.Fiecare din noi are destule ex cred ca e nasol si ca mai bine accepta,ca la pus seful,etc dar... Uite sa iti dau inca un ex de azi,am vb cu cineva de la Hidroelectrica si la ei lau pus pe un baiat sa care ceva cu o lea[cu toate ca era acolo bascula,tractor].el saracul a acceptat ca ia zis seful si nu a vrut sa aiva probleme,numai ca in km care la facut sa intimplat sa dea cu cupa intrun logan si sa omoare 2 insi[Acum el e cercetat penal,seful sta bine mersi si atunci?? Fiecare normal si le stie pe ale lui si procedeaza in consecinta[aici vb de fam,rate,etc] dar cred ca trebuie sa stam si necocosati,nu de alta dar soferia e o meserie frumoasa si grea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 @Cico, eu sunt de acord cu punctul tau de vedere, dar in acelasi timp remarc ca se bazeaza exclusiv pe experienta ta. Drept urmare te poti judeca doar pe tine prin prisma acestui punct de vedere sau si pe altii care au avut parte de o experienta similara alei tale. Eu am avut colegi care erau disperati dupa munca si erau in stare la lucreze pe oricat. Oameni care ma sunau poate stiu ceva de lucru si bateau pe la toate usile. Le stiam greutatile, familiile si cum as putea sa-i judec dupa masura noastra? Intelegi acum? Cei mai multi dintre noi dintre noi traiesc intr-un context in care nu-si permit sa lase cheile masinii si sa plece. Nu pt ca nu vor, ci pt ca n-au unde. Si la asta se rezuma cea mai mare parte a problemei. Majoritatea noastra traieste intr-un context socio-economic in care este constransa sa fie veriga slaba. Ca sunt si fraieri din nastere care se cocoseaza lipsiti de demnitate in ideea ca daca intra pe burta sub pielea sefului isi vor pastra postul, este adevarat. Insa cum ziceam, majoritatea noastra, daca prinde un loc bunicel nu lasa cheile pt ca nu stie daca mai gaseste un loc la fel sau macar altul...mai rau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted February 5, 2011 Members Share Posted February 5, 2011 In ultimii 5 ani (si chiar mai inainte, dar in ultimii 5 ani mai mult), oamenii(indiferent de locul de munca), atunci cand s-au vazut pe un post unde castigau cat de cat bine si aveau o situatie financiara stabila s-au bagat la rate.Greseala ce-a mai mare este ca s-au bagat la mai multe rate decat pot duce si din aceasta cauza acum trebuie sa munceasca pe nimic, in conditii mizere si incalcand legea de cele mai multe ori. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted February 5, 2011 Author VIP Share Posted February 5, 2011 In ultimii 5 ani (si chiar mai inainte, dar in ultimii 5 ani mai mult), oamenii(indiferent de locul de munca), atunci cand s-au vazut pe un post unde castigau cat de cat bine si aveau o situatie financiara stabila s-au bagat la rate.Greseala ce-a mai mare este ca s-au bagat la mai multe rate decat pot duce si din aceasta cauza acum trebuie sa munceasca pe nimic, in conditii mizere si incalcand legea de cele mai multe ori. Corect,nu era bun TV cu tub ,luam plasma,nu era bun VW din '97 ne luam din 2010......si acum urlam ca nu avem ce manca si nu ne putem plati facturile! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted February 5, 2011 Members Share Posted February 5, 2011 Corect,nu era bun TV cu tub ,luam plasma,nu era bun VW din '97 ne luam din 2010......si acum urlam ca nu avem ce manca si nu ne putem plati facturile! Si casa noua si mult mai mare, si frigider,masina de spalat, renovari, concedii, etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 In ultimii 5 ani (si chiar mai inainte, dar in ultimii 5 ani mai mult), oamenii(indiferent de locul de munca), atunci cand s-au vazut pe un post unde castigau cat de cat bine si aveau o situatie financiara stabila s-au bagat la rate.Greseala ce-a mai mare este ca s-au bagat la mai multe rate decat pot duce si din aceasta cauza acum trebuie sa munceasca pe nimic, in conditii mizere si incalcand legea de cele mai multe ori. Mare adevar ai grait. Treaba a inceput de prin 2004-2005 cand cica motoarele economiei duduiau, vorba lui Tariceanu. De fapt duduiau motoarele autocarelor cu romani care plecau in Spania si Italia (creandu-se astfel locuri de munca in tarra), iar inapoi veneau euro in tara prin aceleasi autocare sau Western Union. Dar ce vina au avut oamenii pan' la urma? Au incercat si ei sa traiasca mai bine. Nu si-au copt-o ei singuri ca nu-i avertizasera nimeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted February 5, 2011 Members Share Posted February 5, 2011 Nu Axle, dar au vrut sa faca prea multe dintr-o data, prin rate.Cand te arunci la rate trebuie sa gandesti in viitoar, mai ales cand sunt rate pe 5-10-15-20 de ani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.