Jump to content

Program vs. ''Fac orice pt 1km in plus''


Recommended Posts

  • Members

Ce mai e corect in ziua de azi?! Eu ma uit in jur si nu prea vad nimic. Super tare faza aia cu chingi peste prelata. Data viitoare da-le si un galon de ulei de transmisie sa dea pe chingi, sa mearga mai usor cand le strang. Ce ma scot din sarite fazele astea la shipper cu "stim noi mai bine". Si la 53' coffin sunt probleme de genul asta, nu numai la skateboard. Eu le spun cum sa incarce, ei tot cum vor ei. Si ma costa o gramada de bani si timp. Daca pun la sosocteala si numai faptul ca trebuie sa tin trailer-ul departat de cabina si tot ma ciuguleste la bani.

n-ar fi cine stie ce dar cand faci calculul si vezi 10 $ colo, alti 20 dincolo ... La un an de zile vezi cum concediul tau in Mexic s-a dus pe apa sambetei. Da' noi, camionagii avem bani, ne permitem!

  Referitor la Landstar, trebuie sa pornesti de la ideea ca ai de-a face cu o companie foarte mare in care lucreaza multi. Adica, vorbeste cu altcineva si daca sunt probleme cere un supervisor. O sa vezi ca brusc descopera ca e totul OK. Sincer, nu te-as sfatui sa o lasi balta. La lstr open deck-urile sunt platite al naibii de bine. Si pe mine ma bate gandul sa trec pe step. Dar mai intai sa rezolv cu caruta asta. Ca nu pot sa trag eu singur step-ul. Asa ca idee, am cativa prieteni canadieni la lstr si vreau sa spun ca am vazut setlment-urile lor. Arata al naibii de bine. 10-12 mii de cocoloi net, dupa ce au platit toate alea, inclusiv posirca aia de o bagam in rezervor. am vazut si mai mult de atat. Stiu doi romani cu open deck la lstr, unul mi-e prieten. Face bani frumosi, frumosi. Asa ca, nu te lasa. Am un alt prieten roman care e ca si tine cu own authority si are set up cu lstr. Vreau sa spun ca 70-80% din curse sunt de la lstr si face mult mai multi bani ca mine. Chiar acum are 4 load-uri booked de la lstr si are de pedalat doua saptamani de acum incolo.

  Asadar, nu baga in seama frecusurile cu cativa pencilpushers ca n-are rost. O singura data trebuie sa iti bati capul cu ei. ERA SA UIT CE ERA MAI IMPORTANT. Vezi ca acum lstr da card-uri cum am eu si la 3rd party carrier. Adica, bagi motorina mai ieftina la 5th wheel si TA, caucioace si alte piese mai moca, pana si autoturism sau calculator ai discount. Vezi pe www.landstarbroker.com scotoceste si tu pe acolo ca iti arata despre card-urile alea. Si platesc si in doua zile.

  OK. Ajunge! Cred ca te-am motivat destul. :) daca mai ai probleme cu lstr da-mi un pm sau telefon si vorbesc eu cu ei. Vorbesc serios, stiu cu cine si ce sa vorbesc. Sunt cunoscut prin vecini ca buba neagra. Ideal ar fi sa faci tu, ca e paranoia mare cand sun eu sa intervin pentru cineva, da' mi se rupe jointu' de ei.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Anonymous

    Robert,merci mult pentru raspuns!Stiu ca Landstar este o companie mare,de aia si ezit putin,am mai lucrat deja in unele companii mari(robert,QuickX,etc)si stiu ca sunt avantaje dar si dezavantaje in a lucra pentru o companie mare!De 2 ani lucrez doar cu companii mici si per ansamblu imi place mai mult!Intr-o companie mica iti cam negociezi contractul cum vrei tu,nu accepti un contract standard impus de altii,cand ai probleme nu te duci la reprezentantul sindical care la randul lui raporteaza mai sus sau convoaca o sedinta,te duci pur si simplu la sef si stai de vorba cu el intre 4 ochi,una peste alta ai mult mai multa libertate!De exemplu,la Trac World,suntem doar 30 de soferi!10 soferi de companie si 20 de brokeri!Si fiecare aproape are contractul lui individual si personalizat!Unii sunt in programul lease to own (au cumparat camioane de la TW dar nu sunt inca platite,momentan platesc o chirie pe ele care este considerata rata la camion si TW plateste in continuare placile si asigurarile),altii au camioanele platite dar au contract exclusiv cu TW si TW le plateste asigurarile,altii ca si mine,nu avem contract exclusiv cu TW si mai facem voiaje si pentru altii!Mai e unul,un italian,are 6 camioane,3 camioane lucreaza permanent pentru TW,cu celelalte 3 face dump-truck(basculanta),vara are de lucru ca la balamuc la santiere,iarna are contract pe zapada,dar daca este cate o iarna ca iarna trecuta(fara prea multe furtuni)isi mai aduce si celelalte camioane sa lucreze la TW!Unul lucreaza la TW de luni pana joi,joi seara camionul pleaca in Ohio,are o cursa regulata pentru o alta companie si un sofer care-i face voiajul de week-end!Altul,un indian,are un camion la TW,altul la SGT,altul la CN si mai are 3 camioane cu care face voiaje pe cont propriu,de pe link,in State!Efectiv,fiecare avem contractul nostru,negociat individual,nu ne bate nimeni la cap,nu avem satelit,black-berry,totul se negociaza de la o zi la alta!Adica seara,de exemplu,il sun pe dispecer,el imi spune ce voiaje poate sa-mi ofere(daca are voiaje,dar de obicei are cam tot timpul)Daca nu are voiaje,lucrez pentru alta companie,sau imi iau zi libera sau mai lucrez la camion.Daca m-am inteles sa-i fac unul(sau mai multe) voiaje intr-o zi,imi fac treaba,livrez,incarc,nu ma intreaba nimeni ce fac si pe unde sunt(bineinteles daca am probleme ii sun eu dar asta se intampla extrem de rar)si la sfarsitul zilei le dau documentele de livrare-pick-up la care bineinteles fac copii ca sa am dovada ca le-am facut voiajele si sa mi le plateasca!Cam asta e tot,e foarte simplu,iti faci programul cam cum vrei tu(bineinteles,in masura disponibilitatilor,degeaba vrei tu sa incepi la 3 dimineata sa termini mai devreme,daca ei au incarcari doar la companii care deschid la 7 sau la 8),termini cam cand vrei tu sa termini,nu esti conditionat decat de trafic,clienti sau alte eventuale probleme dar asta e peste tot in transport,una peste alta ai mult mai mare libertate decat intr-o companie mare!Bineinteles,sunt si dezavantaje,platesti tu placile,asigurarile,motorina o iei la pretul de la pompa,nu ai discount la cauciucuri sau piese,iar cand nu prea e de lucru stai acasa,sau iti gasesti voiaje in alta parte!Dar,una peste alta e mult mai placut sa lucrezi intr-o companie mica si cu un contract din asta negociat individual!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Asa cum ai zis, avantaje si dezavantaje. Tu ai doua optiuni : sa vii cu lease la lstr, cu DOT # lor sau sa iti faci setup ca 3rd party. Eu as opta pentru 3rd party. Altora le place sa lucreze exclusiv pentru lstr. Nu as putea sa spun nimanui fa asta sau asta. De altfel, urasc chestia asta. Dupa cum bine stii, am avut "altercatii" pe alte forumuri pe chestia asta. Ma eneveaza la maxim cand vine unul cu ideea aia geniala : " fa asta! Si daca nu o faci, esti prost!". Nu sunt nici mai prost, nici mai destept. Sunt doar eu, cel care multumeste lui Dumnezeu ca i-a dat si creier nu numai cap. Asta imi place, asta imi convine si asta ... basta. Daca fac o greseala, eu o platesc, nimeni altcineva.

  Ce pot sa fac pentru tine este sa iti spun despre plusuri si minusuri ca leased to lstr. Ceea ce imi place ar fi : non-forced dispatch, lucrez pe dot #, asigurare, placi ale lor. Au curse bine platite, atunci cand piata merge bine. Avantajul este ca daca piata merge bine faci mai multi bani decatl a forced dispatch. Cand piata merge mai slab, cred ca este un dezavantaj. Spun "cred" pentru ca nu am fost O/O la asemenea companie. Au fleet discount foarte bune la cauciucuri, piese, service, camioane, autoturisme, calculatoare, celulare si aboanamente, echipament pentru camion si altele. Cel mai important este discount-ul la motorina. Am avut saptamani cand am salvat si 200 $ la motorina si crede-ma, nu sunt genul care sa fac 3500 mile pe saptamana. Media este undeva la 6500 mile pe luna. Depinde de tine ce curse alegi si la ce bani. Eu consider asta un plus, altii il considera un handicap. Daca ai nevoie de bani pentru reparatii, te ajuta ei si ii dai inapoi la setlement, usor, usor. In cazul in care intrii la scandal cu DOT te ajuta cu un avocat pentru ca este si interesul lor. Dar nu prea se intampla, pentru ca si ofiterii stiu ca lstr dispune o armata de avocati si tot felul de experti in trucking. De altfel, am remarcat imediat diferenta de atitudine peste pe unde am fost dupa ce am venit la lstr. Shipper, vames, ofiter de politie, oriunde te duci cand vede lstr vorbeste altfel. S-ar putea sa fie doar o falsa impresie dar nu cred. Trebuie sa faci inspectie tehnica o data la 120 zile, care e platita de lstr. Eu consider asta un plus, altii il considera dezavantaj. Nu te obliga, asa cum fac multe companii, sa ai camion mai nou de 5 ani. Am vazut si camioane din '85 la lstr. Dar merg, trec inspectia tehnica si sunt OK.

  Dezavantaje ar fi : trebuie sa ai mare grija cu moving violations. La mai mult de doua in trei luni, ai zburat. Vor sa bage EOBR dar cine vrea, nu te forteaza. Iti impun EOBR numai daca ai moving violations. Adica ai facut una acuma, una peste trei luni, alta peste doua si tot asa. M-u innebunit cu "safet, safety, safet". Sunt atenti la orice miscare pe care o faci si ar putea sa afecteze CSA score. Cam paranoici. Dar adevarul este ca au fost soferi care au facut niste greseli absolut stupide. Cand e vorba de agenti, sunt cam de partea lor. Asadar, trebuie sa ai grija cum lucrezi cu agentii. Am lucrat cu agenti foarte buni si corecti, cu load-uri bune dar am dat si de cateva javre. Si daca javra are cifra mare de afaceri cu lstr, esti cam in aer. Dar, cum eu nu sunt dus prea des la biserica, a fost un pic de scandal si tot ca mine a iesit. Un alt dezavantaj ar fi ca trebuie sa iei curse numai de la lstr. Acum, daca ai un agent sau mai multi cu care te intelegi bine, iti cauta ei ce ai nevoie. LTL-ul nu este unul din punctele forte la LSTR. Mai ales la coffin. Pentru skateboard am vazut ca se misca. La fel de bine poti sa iti pastrezi placile. Eu platesc 1650 $ pe an placile si permit-urile sunt mai nimi. Si vorbesc de toate permit-urile posibile, pentru toata Nord America. Asigurarea lor imi permite sa ma bag la orice load. Nu vreau sa vb aici ce valoare aveau unele dintre load-urile pe care le-am dus

  Eu, daca as fi in locul tau, as urmari o vreme load-urile de la LSTR si as da telefoane la load-uri. Tone de telefoane. Cu cat mai multe, cu atat mai bine. Asa... sa discuti cu unul sau cu altul... e inutil. Am auzit niste vrajeli de la unii pe la LSTR de m-am cracanat de ras.

  Daca vrei sa vii la LSTR, da-mi pe PM ca aici n-am loc de intors. Ar fi foarte util pentru ca iti vei face tu singur o parere. Fara sa te influentez eu sau altii.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    Este foarte interesant,Robert!Cu placile,banuiesc ca platesc ei o parte,altfel nu inteleg,eu platesc 3200/an....Iar asigurarile.......nu inteleg,daca va ofera asigurarile lor,de ce mie mi-a spus femeia aia ca asigurarile mele nu sunt bune(desi sunt asigurat la o companie cu sucursale peste tot in America de N si am si asigurare cargo de 5000000.....)N-ar fi fost mai simplu sa-mi spuna ca asigurarile mele nu sunt bune DAR imi asigura Landstar asigurarile lor?Sunt chestii pe care nu le inteleg,daca ala de la resurse umane mi-a spus ca indeplinesc criteriile,Landstar imi trimite periodic cate un newsletter cu ce se mai intampla prin companie,uneori chiar si link-uri cu voiajele lor(acuma nu stiu daca sunt voiaje reale sau la vrajeala,pentru ca scorurile sunt foarte apetisante)atunci femeia aia de ce mi-a spus ca din cauza asigurarilor nu pot intra la voi?Probabil ca ar trebui sa sun si sa vorbesc cu altcineva,dar nu prea sunt genul care sa inceapa colaborarea cu o companie printr-o cearta.......Urmeaza sa ma hotarasc si sa iau o decizie....

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Scuze, iar m-am infasurat in tot felul de chestii si n-am mai dat pe aici. Acum eu nu stiu ce vrei tu sa faci, cum vrei sa lucrezi cu LSTR. Ori inchiriezi camionul la ei (adica vii la LSTR si lucrezi exclusiv pentru ei) si folosesti DOT # lor si atunci automat, ai asigurare si placi de la ei. Asa se explica de ce eu platesc mai putin, am placi de Ilinois. A doua varianta este sa iti faci un setup ca si 3rd party carrier. De aia ti-au refuzat asigurarea. Stiu ca trebuie sa indeplineasca anumite cerinte asigurarea ta. Personal, eu as alege sa fiu 3rd party carrier. Dar eu stiu anumite lucruri. La noi, toata familia este LSTR, daca intelegi ce vreau sa spun. Asadar, am acces la niste informatii care alti "landstaristi" ajung cu greu sau deloc. Newsletter de la LSTR, banuiesc ca primesti din cauza ca printre discutii au inteles ca ai vrea sa vii leased to LSTR. Cred ca te-am ametit, mai bine intreaba-ma tu punctual sau da-mi un PM cu numarul tau, ca telefonul in care aveam numarul tau a avut ghinion de nesansa.

left_side_B_volvo_770.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Members

Hai ca am o durere de cap de ma omoara si n-am vazut bine ce ai scris. Ideea este ca tu poti sa ramai cu Truck World daca ai own authority. Dar poti (si trebuie ca altfel nu ai cum) sa iti faci un setup cu LSTR ca sa poti lua load-uri de la ei. Asadar, ramai independent. Daca sunt probleme cu asigurarea, regeleaza treaba asta. Poti sa ii intrebi chiar pe LSTR pentru ca sunt canadieni destui care au setup cu ei, si single operation si fleet si chiar logistics sau freight broke® Chestia cu setup-ul este vorba de plimbat hartoage si de incins fax-ul dar am inteles ca nu e chiar o filosofie. Consoarta mea stie mai mult ca a facut chestia asta pentru cativa.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

    Acuma am vazut raspunsul Robert!Multumesc pentru raspuns!Momentan stau si astept,o sa am o operatie minora la sfarsitul lunii,dupa aia o vacanta de recuperare de 2 saptamani(5 zile ne ducem in Maine,la mare,pica bine,o sa fie week-end lung,ca e ziua muncii in America de N,asa ca sotia nu trebuie sa-si mai ia decat 2 zile libere de la serviciu).Pana la operatie muncesc,dar nu fac flatbed ca sa nu fortez,fac doar containere!Am sa vad dupa operatie ce decizie o sa iau!Camionul din poza e al tau?Arata foarte bine!Si imi place la nebunie moose-bumper-ul tau!Vreau si eu sa-mi cumpar unul la fel dar sunt scumpe tare!Acuma mi-am comandat un deer-guard din Michigan,astept sa vina,nu sunt asa de performante ca un moose-bumper dar e mai bun decat nimic!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Tahograful si limitarea de viteza, are rolul esential de a impiedica concurenta intre firme pe aceste doua domenii sensibile!

Viteza de deplasare, si odihna soferilor.

Sincer? Daca nu ar exista aceste doua restrictii, marea majoritate a camionagiilor ar goni ca descreieratii de le-ar sari rotile in mers, si ar adormi la volan pe capete.

Observ insa ca multi soferi nu pricep, din rea vointa sau obtuzitate, ca aceste norme nu sunt indreptate impotriva lor, ci impotriva firmelor, si au rolul de a-i proteja pe acestia de abuzuri!

Amenzile trebuiesc inasprite, si dublate de alte restrictii inclusiv pt dotarea tehnica precare a trenurilor rutiere, deoarece tot mai multe firme concureaza intre ele prin: Cauciucuri tot mai uzate, cauciucuri inadecvate, probleme la frana si directie, probleme la motor si evacuare de natura a polua mediul chimic si fonic

Si xenoanele.... neuronul a tot mai multi tiristi ramane in intuneric, si apeleaza la modificari ilegale pt a-si lumina mintea!

Va recomand o carte, ca xenonul daca era pt tiruri, il puneau fabricantii!

Am preluat un citat mai mic din postarile tale.Cine esti tu?Esti cumva unul care crede ca sustine pamintul pe umerii sai?Utopie!Noi camionagii,asa cum ne numesti tu va sustinem pe voi.Noi va transportam rodul muncii voastre.A celor care credeti ca sunteti mai presus decit soferul de camion.Cauta in statisticisi ai sa vezi ca noi soferii de camion sustinem economia mondiala,dar mai ales pe cea europeana.Caraghiosi ca tine intilnesc in fiecare zi ,cu fiecare km parcurs la volan.Eu imi respect programul si meseria,asa cum imi respect si colegii.Cind vei invata ce inseamna a treia treapta la scara unei masini,probabil vei fi cit decit mai respectuos cu noi soferii de camion. >:(
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • Members

Da, camionul din poza A FOST al meu. L-am dat acum vreo 6 saptamani pe mai nimic ca m-am saturat de dealerii Volvo. In ciuda varstei si a milajului era un camion solid dar mai necesita reparatii sa fie asa cum vreu eu si dealerii cereau niste preturi de zici ca erau din aur piesele alea. Asa ca... pisat de multi in jurul meu, mi-am luat un camion cat se poate de american. Freightliner Columbia 2007, CAT C15 care poate fi bumped la 600HP dar o sa il duc la 550. Transmisie manuala Eaton, 18 speed, 2:55 rear end, axe Eaton, Tripac APU, transmisia zic ei ca a fost rebuilt dar e cam firava si camionul are o caruta de piese noi, cauciucuri noi pe fata si reesapate pe spate dar aproape noi, revopsit sasiu, istorie de reparatii si intretinere.

  Am cautat sa iau un Pete 379 sau macar386 dar astia au luat-o razna... Pretul pt aceleasi spec, milaj si an aproape dublu fata de Columbia. O fi el Pete dar las-o jos ca macane. 

  Am facut cu el vreo 6000 mile si a ajuns la un Freghtliner dealer in Calgary unde sta de doua saptamani si merge pe trei. Factura sare de 11000 dar o plateste Ryder. Ei mi-au platit pasaroiu de la Calgary acasa si retur plus 2000 de CAD pentru pagube de parcare.

  Am si la asta bumper din ace;a smecher dar nu recomand, asa am cumparat camionul. E o adevarata durere in c** iarna cand trebuie sa faci pre-trip. Plus ca mai strica si aerodinamica. Camionul l-am luat pentru ca voiam un motor C-15 si cam asta am putut. am vazut vreo 30-40 camioane pana la asta. Niste tomberoane gata frante si sa vezi preturi, 50-60 mii coco si mai mult. Asta m-a costat 32500 CAD plus taxe.

July_24_008.jpg

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

    Pretul este bun!Motorul  Caterpillar este bun,dar,din pacate,2007 este din cate stiu generatia aia blestemata cu regenerare cu care au avut probleme!Dar banuiesc ca majoritatea problemelor le-a suportat deja fostul proprietar!Chestia cu sasiul,din cate stiu eu Ryder nu le sand-blasteaza,le curata doar superficial si le vopsesc,dar oricum e mai bine decat nimic!Si bara imi place!Mi-am pus si eu un Pro-tec grill guard,nu asa impresionanta ca a ta dar cred ca e eficienta,bat in lemn sa nu aflu vreodata pe viu cat de eficienta este!Intr-adevar,cu basculatul barii ca sa ridici capota,pierzi un pic de timp,in functie bineinteles si de model,la modelul meu pierzi cel mai mult timp pentru ca are 2 pini pe care trebuie sa-i scoti inainte sa basculezi bara,urmeaza modelul tau,la care trebuie sa invarti "ochiurile" cu " bara",la fel ca la bumperele Herd,dar sunt si modele mai noi foarte usor de "operat","Bandit" au un model foarte usor de basculat bara,ca sa nu mai vorebesc de BFG,eu BFG am vrut sa-mi cumpar dar nu faceau pentru modelul meu,singurul model de International pentru care fac bari este Pro star!

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Nu stiu ce sa spun Robert,e drept ca nu am apucat inca iarna cu bara,dar cand am instalat-o am studiat-o putin si toate suruburile sunt galvanizate,nu ar trebui sa rugineasca!Oricum,eu am pus vaselina,eu in mod normal imi gresez camionul la 2 saptamani,la bara cred ca am sa pun vaselina la pini minim o data pe saptamana!Vroiam sa o shootez toata cu vaselina protectoare pentru iarna,sa protejeze cromul,dar m-am gandit ca nu e practic,in fiecare zi cand ridici si dai jos bara fara sa vrei iei si vaselina de pe ea!Asa ca am sa gresez pinii si suruburile minim o data pe saptamana,am sa o spal cand spal camionul(adica minim o data pe saptamana)si am sa folosesc produsele pentru crom recomandate de fabricant!A propos,in certificatul lor de garantie spune sa nu folosesc niciodata produse Comet sau Softscrub si sa folosesc doar gama de produse Mojo!Habar nu am de ce,oare chiar or fi mai bune sau poate fabricantul are contract cu ei?Oricum,am sa incerc cu Mojo,si daca nu sunt multumit de rezultat am sa trec pe Belgom ca ala stiu ca da rezultate!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Nu rugina e problema. Apa de peste zi se pune pe la pinii aia pe acolo si noaptea ingheata. am patit-o o data. Referitor la Landstar m-am carat de la ei sau sunt pe punctul de a ma desparti fara lacrimi. Load-urile lor sunt carate de cei ca tine (3rd party) si nu de cei ca mine( leased to LSTR) pentru simplul motiv ca agentii fac mai multi bani cu tine decat cu mine. Toate s-au stricat de cand a venit fomistul asta de Gerken. Adica, diferenta intre ce e azi si ce era cand am venit eu la ei este enorma.

  Asadar, sunt liber la mantinela si nu stiu incotro sa o apuc. M-am uitat in stanga si in dreapta dar nu prea imi place. Toate companiile mari sunt corecti cu tine si impart toata treaba. Adica, tu iei riscul, investitiile, munca, stresul si ei iau profitul. Caut ceva mai local si mai platit. Am un camion heavy duty, e un work horse dar si costa. 6 mpg fac numai la sarbatori. 550 HP, 1850 torque, 18 vitese, 3:42 rear end pe care cred ca o sa il schimb in 3:55 sau chiar 3:73. Ambreiaj heavy duty. Chiar nu mai imi permit sa trag un van prapadit. Mi-as lua own authority dar de unde bani. Anul asta a fost un dezastru pentru mine. Cat despre  trailer... doar daca imi aduce Mos Gorila. Asadar, TRUCK FOR HIRE.

  Si motorul nu este cu regenerare, e 2006. Iar bordul nu este electronic este 18 gauges, stilul vechi. Da' trage de rupe. Mississauga, ON -Laredo,TX 40 mii in coffin. Am splituit de doua ori la panta pentru ca nu am avut loc sa depasesc. Viteza medie 67 mph. Consum 5.1 mpg. Dar se pare ca o sa am nevoie de injectoare. Deja numarul 4 went South. Towing, doua zile 2600 de USD. IEFTIN!!!! Cred ca si daca imi iau camion nou tot nu scap de breakdown-uri. M-am obisnuit, sunt blestemat si gata.

  Apropo, daca stii vreun business care merita, te rog anunta-ma. Cand o sa am bani, probabil ca o sa imi trebuiasca si un mecanic destept pentru CAT. Sunt sigur ca stii pe careva.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Robert,la ce ai tu m-as baga pe oversize! As incerca la Bellemarre! Poate sa fie local dar poate sa fie si  foarte long distance! Sau la Watson! Sau poate divizia specializata a lui Challenger,Lodwick?Nu am lucrat la ei,dar am auzit si bune si rele!Sau as incerca la Kleyssen!Oricum,550 caluti e pacat sa-i bagi pe van-uri!as incerca ori pe transport greu,ori poate pe cisterne,poate Trimac,poate QC,poate Brasseur,poate Lavoie,sau Praxair,sau Airliquide,sau Jacques auger....O sa ai nevoie de PTO(pentru cisterne) dar majoritatea companiilor ti-l instaleaza pe banii lor daca semnezi un contract de minim 6 luni cu ei.....si-l respecti!Transportul de masini plateste bine(Hansen,Allied,C.A.R.S,Laberge)dar e bataie de cap si oricum nu folosesti potentialul camionului tau(intre noi fie vorba,nu ai nevoie de 550HP ca sa cari 8 masini de 1 tona jumate fiecare,sa zicem un 12 tone si cu inca 15 tone remorca,pe 2 etaje si cu instalatie hidraulica,si tot nu ai nevoie de 550cai)

Link to post
Share on other sites
  • Members

Mai repede m-as baga la car hauler. La cisterne nu prea m-as baga pentru ca am sasiu simplu si intr-un an sau doi se face barca. Asta e, totul heav duty si sasiu normal. De fapt, car hauler a fost primul job aici si stiu ca e OK dar tot ce am gasit trebuie sa ai specializat de 10 masini. Daca as gasi sa agat o remorca de 8 masini ar fi OK. La cisterne sunt bani dar distrugi camionul. Am vazut cum sunt facute citernele pe aici si am lucrat pe cisterne in Europa dar aici nu ma tenteaza.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  La car hauler se plateste bine,DAR:Trebuie sa fii foarte atent la fiecare primire predare de masini,sa verifici fiecare zgarietura cand preiei o masina ca nu cumva sa poata sa-ti fie imputata tie!Mai trebuie sa nu-ti fie frica sa lucrezi la inaltime!Pentru remorci,gasesti o paleta foarte mare de modele,de la 3 masini la 10 masini!Marcile de remorci sunt Cottrell,Delavan,Boydstun,Lohr,Kaufmann,Infinity,Sun Country,Loadmax,Kraftsman,Wally-Mo si sunt sigur ca am uitat cateva!O remorca nou-nouta,de marca serioasa,construita heavy-duty,de 8-10 masini costa peste suta de mii!Remorci vechi poti gasi si la cateva zeci de mii,mie personal,care nu sunt un specialist in instalatii hidraulice,mi-ar fi frica sa ma bag la o remorca veche,mi-ar fi frica sa nu pierd prea mult timp si bani la garaj!Plus,imagineaza-ti nenorocire,sa ai un voiaj de masini noi-noute,si sa le pictezi pe toate cu ulei hidraulic pentru ca furtunele tale au crapat de vechi ce erau!O gramada de timp pierdut sa le scoti la liman(clientul nu ti le accepta manjite),o gramada de timp sa-ti repari remorca,etc!Asigurarile sunt ceva mai mari(cel putin erau cand m-am interesat eu,ca vroiam sa ma apuc de transport de masini).Plus ca pentru un double-decker iti mai trebuie si un PTO pe tractor!La PTO,la fel,poti gasi mana a-2a si la 1000$,dar la fel,eu unul as prefera unul nou-nout!Este un domeniu in care se pot face bani,dar inainte sa-i faci trebuie sa investesti mult si sa fii foarte atent!Allied stiu ca nu primesc brokeri,dar daca chiar vrei sa intri in domeniul asta,in locul tau as suna la Hansen,Laberge sau C.A.R.S si as intreba daca nu cumva primesc brokeri dar pe remorcile lor intr-o prima faza!

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  La Hansen si la C.A.R.S am vazut multe tractoare semi-remorca!La Hansen am vazut chiar tractoare cu semiremorci de 3-4 masini,fara instalatie hidraulica!Am vazut o data in curte la C.N o platforma care mie mi s-a parut interesanta,in sensul ca nu era hidraulica,avea doar un etaj,era de fapt o rampa pe care urcai 3 masini,iar in fata,te depinai si puteai sa mai bagi pe sub king-pin inca o masina sub platforma!Deci puteai sa duci 4 masini,fara sa ai probleme hidraulice fara sa ai nevoie de PTO!O remorca de genul asta costa,noua,in jur de 15 K,dar mana a2a poti sa gasesti si la 4-5K!Sasiul il verifici,il inspectezi sa nu fie putred,la o adica mai sudezi cate ceva,in rest nu prea are ce sa se strice,fleacuri,roti,lumini si frane!Acuma,normal,in principiu,fiind platit la masina,cu cat pui mai multe masini pe platforma cu atat faci mai multi bani!Spun in principiu pentru ca in viata reala,trebuie sa calculezi si pretul mai mare de achizitie al unei remorci de 8-10 masini,dobanzile la banca pentru ca la cat costa,nu ai de ales,trebuie sa o iei in rate,intretinerea mai costisitoare(cu cat este mai complexa,cu atat sunt mai multe piese care se pot strica si care costa bani),pretul unui PTO,Consum mai mare de motorina(pui mai multe masini deci esti mai greu+ca ai 2 etaje,vantul fluiera ca in pampas printre masinile tale),plus ca uneori ca voiaj de retur ai doar 2-3 masini,cari de pomana in urma ta ditamai scheletul!Acuma sigur,sa cari 3-4 masini nu prea ai nevoie de un tractor heavy-duty ca al tau,in principiu poti sa o faci si cu un pick-up truck(gen dodge ram cu motor hemi sau cummins)si castigi la motorina si la placi(il inmatriculezi pe 5 axe,nu pe6+),dar per ansamblu nu stiu cat castigi,un pick-up truck nou nout costa mai mult decat un tractor second,unul second hand nu stiu cat timp rezista,in general,chiar daca poti sa cari 4 masini cu un pick-up truck,il cam distrugi,nu neaparat motorul,care poate sa duca,dar transmisia,suspensia,directia,franele,etc,sunt sanse sa bagi mai multi bani in reparatii ca intr-un tractor+ca nu poti sa faci decat local,daca vrei sa faci long-distance trebuie sa platesti camera la hotel,chiar daca ai o cabina crew-cab tot nu ai dreptul,legal,sa dormi intr-un pick-up......Eu am analizat toate chestiile astea acum cativa ani,cand vroiam sa fac transport de masini,am vorbit cu oameni care faceau si pe pick-up si cu tractor-semi remorca,si cu camion remorca,si cu remorca inchisa,am intrebat si la companiile care primeau brokeri,m-am uitat si pe link sa vad care sunt preturile,si sincer,dupa cateva luni de prospectare nu am reusit sa vad care este cea mai buna varianta!

Link to post
Share on other sites
  • Members

M-as baga la masini pentru ca asta a fost primul meu job in Canada. Am facut Canada, coast to coast, la vreme de iarna, adica am vazut partea cea mai grea. Descarcam si incarcam noaptea si ziua la orice ora si pe orice vreme.

Si acum imi aduc aminte cum am descarcat la 2 noaptea in Regina, -28 C, plus factorul vant cred a erau -40C lejer... Mi-au trebuit doua ore sa incalzesc instalatia hidraulica. Era sa zbor de pe puntea de sus de nu stiu cate ori, o data era sa adorm sub puntea de jos din cauza frigului, norocul a fost ca eram in team, altfel acolo imi ramaneau oasele. Si nu stiu cum, toate cursele erau JIT asa ca indiferent de vreme, Pete-ul ala nu stia decat 110 km/h. Am facut o cursa cu patronul companiei si a doua nu a mai mers cu mine, desi trebuia dar a zis ca nu mai are curaj. A iesit cand nu trebuia din sleeper, ghinionul lui. Nu e deloc frumos sa vezi cum spulbera camionul zapada la 110 la ora si tocmai in momentul ala depaseam. Camionul era full numai cu masini grele, stiu ca aveam si vreo 3 pick-up truck-uri. Pana am ajuns la descarcat nu a mai iesit de acolo.

  Dupa cum vezi, nu munca in sine ma sperie. Dar ma ia groaza cand vad cum se plateste. sunt remorci si de 6 masini care au instalatie electrica, nu hidraulica. Am vazut unele pe truck&trailer foarte interesante. Altii au modificat step deck-uri... Ar fi remorci, bre... Nu e bani, dom'ne!!!

  Si apropo de asta, am zis sa mai fac o incercare cu LSTR. Mare greseala! Astia sunt mai tampiti decat prevede legea. Cand o sa am timp, am sa pun si istorioara asta aici. Spune multe despre cum merg treburile pe aici. E aproape incredibil, a depasit pana si puterea mea de imaginatie.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Robert,nu stiu ce sa spun despre remorcile alea electrice,nu am lucrat cu asa ceva,dar daca or fi cum erau sasiele de containere electrice pe vremuri....Spun pe vremuri ca a fost doar o incercare nereusita,acuma nu le mai fabrica nimeni!Ogramada de soferi ramaneau fara baterii,era un adevarat chin,cu un container de 20" plin,daca vroiai sa-l culisezi in fata trebuia sa gasesti un loc perfect drept,sau sa fie o mica panta in fata,daca vroiai sa-l culisezi in spate trebuia sa gasesti o panta in spate,ca altfel,daca nu-l ajuta panta nu culisa deloc si se bloca!La mine,la International era usor sa cuplez cablurile la baterii,am doar un capac ,sub sasiu,care se deschide usor,dar la tine,la Freightliner,trebuie sa demontezi placa din spate ca sa ai acces la baterii care sunt prost puse,chiar in mijloc.....ca sa mearga instalatia,trebuia sa las motorul de la camion pornit,pe fast idle,motorul la 1000-1200 turatii.....Nu stiu cum faceau cei care au shut-down la motor dupa 5 min(adica stiu,se chinuiau,incercau sa culiseze in intervalul de 5 min,daca nu reuseau,si se oprea motorul,opreau si ei culisarea din buton,se suiau in camion,porneau iara motorul si culisau din nou,ca altfel,riscai sa ramai fara baterii.......Plus ca,eu am patit o data,riscai sa-ti sara containerul de pe sine!Noroc ca nu era nimeni si nimic in spate!Eram la un client,la livrare,cu un container de 20"!Containerul era plin,de aceea,pana la client,il centrasem,ca sa fiu legal cu greutatea pe axe,deci era in mijlocul sasiului.......dar la client,ca sa-mi fac livrarea,a trebuit sa-l dau in spate ca sa pot sa deschid usile si sa dau la dock.....Buuun,zis si facut,m-am pus in pozitie de dat la dock,si in sinea mea mi-am zis e ziua mea norocoasa,la client dock-ul era in panta,destul de pronuntata,mi-am zis ca n-o sa am nici o problema ca sa-mi culisez containerul.......si n-am avut,containerul a culisat excelent,doar ca nu s-a mai oprit unde trebuia,cablul de la troliul care-l actiona s-a rupt,si de la viteza si greutate pinii din spate au cedat......rezultatul,containerul s-a varsat pe jos,intre sasiu si dock!Noroc ca am putut sa deschid usile si sa golesc containerul la mana,noroc ca nu era nimic fragil inauntru care sa se sparga,si noroc ca receptionerul de la companie a acceptat sa iasa cu liftul afara,dupa ce am golit containerul,si sa mi-l puna cu liftul pe sasiu......Pe urma,l-am legat cu lanturi,l-al lasat in port,gol,si m-am dus cu sasiul la garaj la reparat......Am pierdut o gramada de timp,m-am enervat groaznic si am mai tras si o sperietura buna,daca in spate ar fi fost cineva,sau vreo masina,praf se facea.......

Link to post
Share on other sites
  • Members

N-am tras niciodata o remorca de care vorbeam doar le-am vazut pe net si am cerut pareri in stanga si in dreapta. Din cate am inteles ar fi niste motoare electrice care misca o instalatie semi-hidraulica. Doar atata stiu, n-am studiat indeaproape. Multi au zis ca sunt multumiti de ele si n-ar avea probleme. Acum... ce inseamna " no problems" la fiecare, nu mai stiu. Mie mi-a zis un sofer de la LSTR, intr-o dimineata la cafea, care tragea ca si mine, un dry van al companiei ca e foarte fericit la LSTR. A pus 13000 (tre'spe mii) in banca intr-o luna. Din nefericire pentru el, mie imi place matematica si la un calcul rapid mi-a dat seama ca omul face 14000 de mile pe luna cu 0 mile deadhead si e platit 3,8/mila average. I-am spus ca a intarziat un pic. Doar cu 35 de ani. Doar pe vremea aia mai adormeam cu basme.

  In TA din Laredo, un alt "happy BCO" de la LSTR. Avea un step deck si imi spunea ce multumit, nemaipomenit bla, bla e el la LSTR. Vine vorba de curse si imi zice ca a stat 5 zile in Houston ca nu a gasit nimic. A venit pe gol la Laredo ca a gasit o cursa cu 4 dolari la mila pana in Arizona, 2000 de dolari gross revenue.

  Asadar, "I'm happy" si "No problems" sunt niste notiuni absolut relative. De aceea, nu stiu ce sa zic. Desi as vrea sa stiu.

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  4$ /mila nu-i rau,doar ca intr-adevar,daca a venit gol din Houston pana la Laredo(banuiesc ca nu va plateste cand mergeti gol)si daca a mai stat si 5 zile prin Houston(nu stiu daca va plateste lay-over sau nu)2000$ nu mai reprezinta mare lucru.......

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

  Chestia cu 13000,sunt multi care calculeaza"altfel",zilele trecute m-am intalnit cu un broker de la o companie care face California,si cand m-a intrebat cat castig eu pe luna,pe local,a ramas surprins!I-am spus ca raman cu cca 4000$!Numai atat? pai eu fac 20000$!I-am spus,4000$ sunt banii mei,eu fac un brut de 10000$/luna,2500/saptamana,cca 500$/zi,dar ma costa 3000$ motorina,cca 1000-1500 reparatiile si 500$ placile si asigurarile(sunt asigurat doar pe Quebec,deci nu platesc asigurare decat 2sute si ceva/luna)Dupa cum vezi,mai raman 5000$,doar ca nu lucrez tot timpul 5 zile/saptamana,mai imi iau liber cate o zi pe saptamana ca sa mai repar la camion sau sa fac alte chestii,asa ca in unele luni nu fac chiar 10000$,uneori fac 9000,alteori 10000,alteori chiar mai mult,cand vine returul de taxe,la 3 luni,cca 1500$,dar eu am facut o medie!.El mi-a spus ca face 20000!I-am zis da,brutul,dar cat te costa motorina?Pai cam 10000$!Cat te mai costa ratele la camion?(are camion luat de nou in rate)pai 2300$/luna!Asigurarea si placile?Inca 1000$!Un schimb de ulei/luna,gresaj,cauciucuri,ca atunci cand faci California schimbi un set de gume/an,si nu-ti permiti sa pui recap-uri,deci vreo 5000$,cca 400$/luna!Mai calculeaza si telefonul,mai scump,ca ai convorbiri interurbane,dusurile in truck-stop,mai adauga 1000$ in plus,pe luna,fata de mine,la returul de taxe,pentru ca ai mai multe cheltuieli,si ai sa vezi ca  la sfarsit de luna ai poate 1000$in plus in buzunar!Doar ca dormi 20nopti/luna in camion!

Link to post
Share on other sites
  • Members

Hai sa te lamuresc cu cifre. Eu nu sunt genul care sa te iau cu propaganda, desi am o diploma in domeniu. Cursa avea vreo 500 de mile si era platita 2000 de dolari gros. Din 4$/mila scadem 0,49$/mila si ramanem cu line haul per mile la 3,51. Sau altfel spus, din 2000$ scadem fuel surcharge care ar fi 500 mile X 0,49 = 245. Acum, 2000$ (gross revenue) minus 245 (fuel surcharge) ne da 1755. Din acesti 1755 tie iti revin (72% din 98% al line haul) adica 1719.9 $ X 72% = 1238.3 $. La asta adaugam fuel surcharge 245 $ si ne da 1483, 3. Astia sunt banii tai brut pentru aceasta cursa. Din astia trebuie sa scazi chiria la step deck care este 177$/saptamana. Asadar, 1483.3 -(177X2)= 1129. Din acesti 1129, scazi un 20$/zi mancare si alte nimicuri. Trebuie sa recunosti ca am pus minimul posibil. Rezulta ca 20X10 zile=200$. Ramanem cu 929$. Costul per mila parcursa la un step deck este 1-1,20, cost in care nu intra salariul tau ca sofer si taxe de platit. 500 mile X 1 =500 $. Din ceea ce ne-a ramas scadem si acest cost si ne da, 929-500=429$. Acum mai punem si cele 350 mile deadhead din Houston in Laredo 352 mile, confor PC Miller, avem alti 352 de dolari. Acum, 429-352= 77$. Astia sunt banii cu care "fericitul" a ramas dupa 10 zile. Acum, ca sa imi arat valeitatile de contabil as pune la socoteala, taxe, plus salariul tau ca sofer macar 40 de centi la mila (400$) fuel tax, cheltuieli neprevazute. Hopaaaa! Stai ashea... cred ca trebuie sa mai aducem bani de acasa ca sa muncim. Cred ca este o buna explicatie de ce atunci cand am cautat camion, cam 7 din 10 camioane erau repo. Adica, mai pe romaneste, camioane care le-a pus banca la vanzare.

  Stiu ca nu ai nevoie de toate detaliile astea dar am postat pentru toata lumea. Stii ca am primit "reclamatii" ca vorbim chineza ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.