Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Consumul la diverse modele de camioane


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 115
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ?

nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri):

- saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d).

- "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente).

am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ?

    sunt curios cat reusesti sa mergi tu pe liber cu un camion echipat cu o cutie de viteze traditionala cu schimbare de gama !?      P.S.  recunoaste ca nu ai condus un camion mai mare de 12 tone in viata ta...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Salutari. Postez si eu consumurile pe care le-am avut la cele 2 camioane de 40 de tone pe care am muncit pana acum.

Scania G420, Euro 5, an 2010, bena cereale, 52% din km incarcat cu 25 de tone, 48% gol, numai transport intern, undeva la 29-30 L/100  km.

Volvo FH12, 500 de cai, Euro 5, an 2012, prelata, 50% incarcat, 50% gol, Suedia-Norvegia, undeva la 29. Cel mai bun consum pe o cursa buna l-am scos la 27,5%. Mentionez ca in general sunt incarcat pana la 10 tone, dar am carat si 25 T.

Cam astea sunt consumurile realizate de mine pana acum, dar vreau sa precizez ca desi nu port cizme precum Gongy, le dau bocanci, fiindca "time is money" si nu imi prea place sa dorm pe drum. :D :D

Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

VOLVO FH, 13 L, 460 cai, I-Shift

18% capul tractor

0.5% / T, ansamblu semiremorca + marfa, la drum intins (remorcile au intre 6 si 9 T in functie de dotari, tip, marca ... pentru neinitiati, consultati CMR si talon remorca) ... fara furt.

Consumul ti-l faci singur. Daca ii dai talpa, papa 0.52 l/t ... daca mergi incet si fara turatii inutile (maxim 1500) obtii 0.45 l/t.

PS: N-ar strica acestui forum, ca la numirea in postul de moderator veteran, admin si alte functii de restrictionare si pedepsire, sa faca un test de limba romana, care o inveti in primele 12 clase, scris, vorbit si citit.

Dragul nostru coleg,altele sunt criteriile de alegere a unui moderator,administrator,printre care si bunul simt,noi suntem soferi nu doctori in filologie,cu toate astea fii sigur ca toti stim sa discutam in limba noastra materna corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

stimate domn ciuli buli, se pare ca ultima data cand ai condus un camion era prin anii 1960, ca numai atunci mai erau camioane pe benzina!!! sau esti mandrul posesor al unui GAZ importat din Ucraina imediat dupa revolutie. fa bine si roaga moderatorii sa iti stearga postarea pana nu mai vad si altii ce ai scris, ca rad de tine pana si cei care abia acum fac scoala de soferi. nu pot intelege cine te-a invatat sa scoti din viteza la "liber" un camion, chiar si gol!!! cum doamne iarta-ma sa sustii ca e bine sa faci ceea ce faci? sunt curios, asta in cazul in care conduci un camion chiar si de 7,5 tone, la cat timp schimbi placutele de frana si tamburii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

mersul pe liber??????????? mersul pe liber consuma motorina aprox 2 l la ora ,,,,,,,mersul in frana de motor consuma 0 l

referitor la consum volvo fh12,,,,420 cp [multi sant mai batrani] 2.750.000 km...32-33% 23-25 t mers cu viteza 85-90 km /h

la 12 t vigo [espana] -timisoara [ro] 29% mers numai in limitator.....mers pe manual vigo [e]-alexandria [it] restul pe pilot automat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ?

nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri):

- saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d).

- "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente).

am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel.

,,Saritul vitezelor" si zona verde ? Scos din viteza in mers ? Camion cu motor Otto (adica benzina)? Scoti pe liber si franezi ? ......Parerea mea personala e ca tu nu ai treaba cu soferia ! Mai ales ca profesie ! Daca esti profesionist , iar eu ma indoiesc , cauta sa inveti macar din notiuni de teoria conducerii !

In alta ordine de idei ....pentru a continua sa mai intrii pe forum , completeaza profilul ! Altfel ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
VOLVO FH, 13 L, 460 cai, I-Shift

18% capul tractor

0.5% / T, ansamblu semiremorca + marfa, la drum intins (remorcile au intre 6 si 9 T in functie de dotari, tip, marca ... pentru neinitiati, consultati CMR si talon remorca) ... fara furt.

Consumul ti-l faci singur. Daca ii dai talpa, papa 0.52 l/t ... daca mergi incet si fara turatii inutile (maxim 1500) obtii 0.45 l/t.

PS: N-ar strica acestui forum, ca la numirea in postul de moderator veteran, admin si alte functii de restrictionare si pedepsire, sa faca un test de limba romana, care o inveti in primele 12 clase, scris, vorbit si citit.

Tare sunt curios sa aflu formula de calcul a consumului per tona . In alta ordine de idei , daca doresti un forum unde moderatorii au studii superioare si sunt doctori in litere , a-ti recomand alte site-uri . Faptul ca ai privilegiul de a accesa acest forum ,nu-ti permite si obraznicia ! ( Banuiesc ca te vrei a fi doct , eu insa ma indoiesc . )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@oldtrucker, te superi degeaba, dar cuvantul "a-ti" nu exista in limba romana. Eu inteleg ca pe vremea cand ai fost tu la scoala nu se scria cu â din a, dar cu putina concentrare se rezolva ;)

Eu consider critica constructiva, deci nu o lua ca un afront. Doar asta e scopul unui forum, sa invatam unii de la altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

marse ,,aici este saitu ,,,,,,soferii.ro ......poate ai vrut sa intri pe alt saite si ai gresit,,,,,,,,,noi santem soferi nu profesori de limba si literatura romana ,,,,,,,santem multumiti ca stim sa citim si sa scriem cat putem noi,,,,,noi astia mai batrani si daca nu scriem a-ti sau i-ti sau chiar daca nu folosim deloc cuvantul tot intelegem .........daca oldtruck te intreaba despre racitorul de aer,,,,sau marja in greutate a pistoanelor,temperatura aerului care iese din turbina,,,rezistenta max admisa intre 2 acumulatori cum ati scoti arama in fata lui,,,,,,,,,,cautand pe google?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Virgil, asta cu "noi santem soferi nu profesori de limba si literatura romana" nu e o scuza. D-aia suntem tratati ca niste femei de serviciu sau impingatori de roaba. Ne plangem ca nu suntem respectati. Pai cum sa fim respectati daca noi nu suntem in stare sa ne cerem drepturile in limba materna? Nu trebuie sa fim profesori ca sa vorbim/scriem corect.

Cat despre mecanica, putem sa discutam la nesfarsit, bere sa fie. Ai fi fost surprins sa afli ca nu sunt tocmai tanar absolvent...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

VOLVO FH 460 EEV,2012 consumul mediu pe o distanta de 10 000 km cu o incarcatura medie de 20 t este de 27% ,un consum bun pentru traseul facut(a7 germania,brenero,a14 italia ,a16 italia a3 sicilia,a19,retur a1 italia si iarasi spre danemarca pe acelasi traseu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Salut!

Sunt sofer profesionist incepator, insa am lucrat 20 de ani ca fotograf. Am o idee si as vrea sa intreb aici pe forum daca ideea mea are vreun sens.

Legat de consum, toate tehnologiile scumpe implementate pe noile camioane sunt binevenite, insa eu intreb de ce sufera aerodinamica?

Partea frontala a camioanelor este la fel de aerodinamica ca o caramida. De ce?

O fi asa de greu sa rotunjeasca putin liniile reducand astfel rezistenta la inaintare, mai ales la viteze de autostrada?

Eu cred ca un asemenea design ar ajuta semnificativ la eficientizarea consumului.

Mi-am folosit cunostintele in ale modificarii imaginilor si am pus aici un exemplu.

Ceva in felul asta:

Unofficial_Volvo_rounded_front_ent_design_propos.jpg

din lateral:

Volvo_FH_750_roundness_reduce_drag.jpg

si:

Volvo_rounded_face.jpg

Ce parere aveti? Sunt cumva ceva dificultati tehnice de implementare a acestui design. Nu stiu, ceva tehnic legat de suspensia cabinei, ori a balamalelor de rabatare a cabinei?

Astept pareri.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members
Salut!

Sunt sofer profesionist incepator, insa am lucrat 20 de ani ca fotograf. Am o idee si as vrea sa intreb aici pe forum daca ideea mea are vreun sens.

Legat de consum, toate tehnologiile scumpe implementate pe noile camioane sunt binevenite, insa eu intreb de ce sufera aerodinamica?

Partea frontala a camioanelor este la fel de aerodinamica ca o caramida. De ce?

O fi asa de greu sa rotunjeasca putin liniile reducand astfel rezistenta la inaintare, mai ales la viteze de autostrada?

Eu cred ca un asemenea design ar ajuta semnificativ la eficientizarea consumului.

Mi-am folosit cunostintele in ale modificarii imaginilor si am pus aici un exemplu.

Ceva in felul asta:

Unofficial_Volvo_rounded_front_ent_design_propos.jpg

din lateral:

Volvo_FH_750_roundness_reduce_drag.jpg

si:

Volvo_rounded_face.jpg

Ce parere aveti? Sunt cumva ceva dificultati tehnice de implementare a acestui design. Nu stiu, ceva tehnic legat de suspensia cabinei, ori a balamalelor de rabatare a cabinei?

Astept pareri.

Multumesc!

Nu prea merge sa se dea forme de marire a factorului Cx din simplul motiv ca trebuiesc sa se incadreze strict in standardele de gabarit . Daca alungesti cabina automat trebuie sa micsorezi sasiul , iar in cazul acesta nu mai poti incadra saua . Totusi coeficientul de aerodinamicitate (Cx) este imbunatatit prin unele elemente de caroserie . Cert este ca in ciuda formei cubice , camioanele au totusi o aerodinamica destul de buna . La cele mai multe modele si marci , constructorii au scazut garda la sol , au rotunjit liniile cabinei, au adougat flapsuri si paravanturi , au compactat oglinzile chiar daca sunt cu mult mai mari , in unitati retrovizoare ....etc. si toate pentru a scadea in primul rand consumul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members
@oldtrucker, te superi degeaba, dar cuvantul "a-ti" nu exista in limba romana. Eu inteleg ca pe vremea cand ai fost tu la scoala nu se scria cu â din a, dar cu putina concentrare se rezolva ;)

Eu consider critica constructiva, deci nu o lua ca un afront. Doar asta e scopul unui forum, sa invatam unii de la altii.

Off topic total commentul meu la fel si al cărui il citez!

Marse...să nu crezi că ai prins pe d,zeu de.un picior lucrând la Bertschi!

Ai luat.o așa încet pe forum de când te.ai înregistrat.A urmat schimbarea avatarului în Bertschi de cand ai inceput munca la ei

Părerea mea îi că experiența ta de viață și profesională nu prea iți dă dreptul și nu ai cunoștințele necesare să da.i lecții egal de care. lingvistice ori profesionale \:D/

Mai fă câțiva ani practică și eventual un tatuaj cu Bertschi si după stam de vorbă

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.