Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Consumul la diverse modele de camioane


Guest Anonymous

Recommended Posts

  • Members

Hai ca suntem cei mai tari in comentarii de  consumuri as dori o parere de la soferi care lucreaza afara eu nu am lucrat pe romania mai mult de un an dar nici nu am auzid de consum decat la soferi si firme din Romania.Daca as lucra la consum cred ca as lucra gratis ar trebui sa platesc motorina sau nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Members

Hai ca suntem cei mai tari in comentarii de  consumuri as dori o parere de la soferi care lucreaza afara eu nu am lucrat pe romania mai mult de un an dar nici nu am auzid de consum decat la soferi si firme din Romania.Daca as lucra la consum cred ca as lucra gratis ar trebui sa platesc motorina sau nu stiu.

pai la categoria lucru la consum se face la Com Divers si Lazar Company, esti obligat sa mergi la consum si tot iesi gaura de motorina si trebuie sa o platesti...firme din romania de kaka.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Consumul era facut numai pe autostrada,incarcat cu materiale de constructii,drumul fiind :Franta,Italia,Slovenia,Ungaria,Romania-MM .Oricum nu ma intereseaza, consumul era facut k fapt divers,camionul este particular

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

daf xf 105 410 ph incarcat din barcelona 22 t pana in italia in cisterna de latina si retur portugalia braga 23 t consum de 41,2

cum vi se pare?dati-mi un sfat ce pot face consuma imens .Masina e luata de la STADLER si a mers numai cu bio diesel si acum motorina de la shell.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

daf xf 105 410 ph incarcat din barcelona 22 t pana in italia in cisterna de latina si retur portugalia braga 23 t consum de 41,2

cum vi se pare?dati-mi un sfat ce pot face consuma imens .Masina e luata de la STADLER si a mers numai cu bio diesel si acum motorina de la shell.

Esti sigur ca pompa, injectoarele si turbina lucreaza bine?

DAF = RABA COAFATA  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

daf xf 105 410 ph incarcat din barcelona 22 t pana in italia in cisterna de latina si retur portugalia braga 23 t consum de 41,2

cum vi se pare?dati-mi un sfat ce pot face consuma imens .Masina e luata de la STADLER si a mers numai cu bio diesel si acum motorina de la shell.

Masina cum trage?

Sa nu fie setata pe biodiesel...poate se poate face setarea din bord ca la Mercedes...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am si eu o intrebare, probabil offtopic.

Daca erai strungar sau frezor va interesa cat curent consuma masina unealta?

Nu ca as fi curios dar vrea sa stiu.

Cred ca da...daca lucrai pentru tine si vroiai sa iti calculezi profitul net...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Members

volvo fh440 2008 euro5, gol(cu thermoking) 22-25%, incarcat 18-22t 28-34%, man tgx440 2010, gol(thermoking) 21-24%, incarcat 18-22t 28-33%, man tga460 2005, gol(thermoking) 24-27%, incarcat 18-22t 32-40%

Link to comment
Share on other sites

  • Members

AlexVal nu am lucrat si nu voi lucra niciodata la consum nu este treaba mea cat consuma masina dau in ia cat imi permite constructoru. Iar pentru cei ce au masinile lor si ii intereseaza consumu sa lucreze singuri sa vada cum se realizeaza un consum mic,daca vreti consum mic platitima la ora si ma angajez la voi si scot consum mic.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Nici eu nu am lucrat si nici acum nu lucrez la consum, dar daca merg optim cu ea, scoate un consum rezonabil care conteaza. Insa nu tin cont prea mare ptr asta, pentru ca la noi la firma trebuie sa se invarta roata si sa iasa banii. Daca ar fi ca la altii, probabil astia ar da faliment. Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • Members

Sunt firme care cer consum de autostrada cu incarcatura anormala pe Nationale si mai au pretentia sa faci KM,cind ore da KM ba,de ce nu normeaza mergind ei la volan nu eu?da sa fiu martor ca de Basme...........

Exces de litere mari [caps] urmatorul comentariu in acelasi fel il elimin

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Drumuri bune tuturor si fara accidente sau evenimente neplacute. Consumul mediu are prea multi factori de care poate fi influentat: starea cauciucurilor, incarcatura, vreme (ploaie, vant), starea drumului (cu gropi, national, autostrada), starea de nervozitate a soferului (daca e presat de timp, daca nu a primit nimic de la nevasta aseara, etc), starea camionului / tirului, cum stie sa schimbe vitezele soferul. Ca sa poti sa calculezi un consum mediu ar trebui sa parcurgi acealsi traseu timp de mai multe saptamani si sa faci in fiecare saptamana (sau la fiecare plin) media si apoi sa faci o medie din toate mediile saptamanale sau macar sa le compari si sa vezi cam pe unde te situezi. Eu va prezint doar situatia mea: in fiecare zi am acealasi traseu (fac doar intern) si fac plinul o data la 3 zile (de 2 ori pe saptamana ca am o zi libera). Pe zi fac aproximativ 350 km pe autostrada, drumuri nationale si ocazional ceva mai proaste (nu are treaba ca sunt in Dublin, Irlanda, pentru ca traseul e acelasi si doar asa iti poti da seama care e consumul mediu). Incarcatura e cam aceeasi in fiecare zi deci nu difera prea mult. Am peste 10 ani de experienta de soferie. Imi amintesc ca dupa prima saptamana cand am luat camionul si am facut cursa, am primit un telefon de la sef in care imi spunea scurt: nu ai voie sa mai treci de 80 km / h. La fiecare 3 zile fac cam 1000 km si in prima saptamana am pus de 2 ori diesel de fiecare data 350 L. Dupa ce am primit telefonul cu stabilirea vitezei maxime de 80 km / h, plinul de diesel a fost de 250 L la fiecare 3 zile. Apoi inca un telefon de la sef si mi-a zis ca nu mai am timpi limita la care sa ajung la destinatii deci sa nu mai fortez camionul. Asa ca am inceput si eu sa conduc pe "verde", sa o las mai moale si sa conduc economic: vitezele 2/4/6, apoi 7,8,9, sa pun auto cruise-ul ori de cate ori am posibilitatea, dat fiind ca suntem pe masina mare si vedem in fata cam la 1 km am inceput sa o las pe liber cand vedeam semaforul (inainte de asta o calcam ca sa prind verdele si uneori desi ajungeam la cupla maxima trebuia sa pun frana ca se facea intre timp rosu ... va dati seama cata energie consumata degeaba si irosita), la semafoarele din intersectiile mari unde stiam ca poti sta si 3-4-5 min opream motorul de tot, etc, toate chestiile astea mici adunate m-au ajutat sa scot 150 L la fiecare 3 zile. Deci, de la 350 L cand acul trecea de verde (acolo ajungea la limitarea de 90 km / h) la 150 L socotiti voi unde e diferenta. Plus ca asa am invatat sa scad consumul si la masina personala: redu viteza chiar si cu 5-10 km, nu tine piciorul pe acceleratie, incearca sa previi franarea excesiva sau brusca, vezi traficul din fata ca sa nu faci manevre bruste, incearca (doar cand e posibil) sa sari peste o viteza, etc. Numai bine tuturor. Kostel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.