Members qazqazqwerty Posted October 13, 2012 Members Share Posted October 13, 2012 cel mai bine a spus-o in prima parte colegul nostru, ciuli_buli , daca ai mai multe pe cap, conduci altfel. Ideea mai e si alta, si anume: daca DL. PATRON isi bate joc de tine, de ce nu i-ai raspunde cu aceeasi moneda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mario Bandit Posted October 14, 2012 Members Share Posted October 14, 2012 saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ciuli_buli Posted October 14, 2012 Members Share Posted October 14, 2012 saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ? nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri): - saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d). - "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente). am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members DES Posted October 20, 2012 Members Share Posted October 20, 2012 saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ? sunt curios cat reusesti sa mergi tu pe liber cu un camion echipat cu o cutie de viteze traditionala cu schimbare de gama !? P.S. recunoaste ca nu ai condus un camion mai mare de 12 tone in viata ta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Coman Posted November 2, 2012 Members Share Posted November 2, 2012 Salutari. Postez si eu consumurile pe care le-am avut la cele 2 camioane de 40 de tone pe care am muncit pana acum. Scania G420, Euro 5, an 2010, bena cereale, 52% din km incarcat cu 25 de tone, 48% gol, numai transport intern, undeva la 29-30 L/100 km. Volvo FH12, 500 de cai, Euro 5, an 2012, prelata, 50% incarcat, 50% gol, Suedia-Norvegia, undeva la 29. Cel mai bun consum pe o cursa buna l-am scos la 27,5%. Mentionez ca in general sunt incarcat pana la 10 tone, dar am carat si 25 T. Cam astea sunt consumurile realizate de mine pana acum, dar vreau sa precizez ca desi nu port cizme precum Gongy, le dau bocanci, fiindca "time is money" si nu imi prea place sa dorm pe drum. :D Numai bine tuturor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lumberman Posted January 23, 2013 Members Share Posted January 23, 2013 VOLVO FH, 13 L, 460 cai, I-Shift 18% capul tractor 0.5% / T, ansamblu semiremorca + marfa, la drum intins (remorcile au intre 6 si 9 T in functie de dotari, tip, marca ... pentru neinitiati, consultati CMR si talon remorca) ... fara furt. Consumul ti-l faci singur. Daca ii dai talpa, papa 0.52 l/t ... daca mergi incet si fara turatii inutile (maxim 1500) obtii 0.45 l/t. PS: N-ar strica acestui forum, ca la numirea in postul de moderator veteran, admin si alte functii de restrictionare si pedepsire, sa faca un test de limba romana, care o inveti in primele 12 clase, scris, vorbit si citit. Dragul nostru coleg,altele sunt criteriile de alegere a unui moderator,administrator,printre care si bunul simt,noi suntem soferi nu doctori in filologie,cu toate astea fii sigur ca toti stim sa discutam in limba noastra materna corect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members maramu` Posted January 23, 2013 Members Share Posted January 23, 2013 stimate domn ciuli buli, se pare ca ultima data cand ai condus un camion era prin anii 1960, ca numai atunci mai erau camioane pe benzina!!! sau esti mandrul posesor al unui GAZ importat din Ucraina imediat dupa revolutie. fa bine si roaga moderatorii sa iti stearga postarea pana nu mai vad si altii ce ai scris, ca rad de tine pana si cei care abia acum fac scoala de soferi. nu pot intelege cine te-a invatat sa scoti din viteza la "liber" un camion, chiar si gol!!! cum doamne iarta-ma sa sustii ca e bine sa faci ceea ce faci? sunt curios, asta in cazul in care conduci un camion chiar si de 7,5 tone, la cat timp schimbi placutele de frana si tamburii!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members jupanu Posted April 20, 2013 Members Share Posted April 20, 2013 Iveco stralis 500 Euro5 2011 medie 22to 30-32 la suta si trage la panta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted April 21, 2013 Members Share Posted April 21, 2013 mersul pe liber????? mersul pe liber consuma motorina aprox 2 l la ora ,,,,,,,mersul in frana de motor consuma 0 l referitor la consum volvo fh12,,,,420 cp [multi sant mai batrani] 2.750.000 km...32-33% 23-25 t mers cu viteza 85-90 km /h la 12 t vigo [espana] -timisoara [ro] 29% mers numai in limitator.....mers pe manual vigo [e]-alexandria [it] restul pe pilot automat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted April 22, 2013 Members Share Posted April 22, 2013 saritul vitezelor ? mersul ,, pe liber ,, ? nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri): - saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d). - "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente). am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel. ,,Saritul vitezelor" si zona verde ? Scos din viteza in mers ? Camion cu motor Otto (adica benzina)? Scoti pe liber si franezi ? ......Parerea mea personala e ca tu nu ai treaba cu soferia ! Mai ales ca profesie ! Daca esti profesionist , iar eu ma indoiesc , cauta sa inveti macar din notiuni de teoria conducerii ! In alta ordine de idei ....pentru a continua sa mai intrii pe forum , completeaza profilul ! Altfel .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted April 22, 2013 Members Share Posted April 22, 2013 VOLVO FH, 13 L, 460 cai, I-Shift18% capul tractor 0.5% / T, ansamblu semiremorca + marfa, la drum intins (remorcile au intre 6 si 9 T in functie de dotari, tip, marca ... pentru neinitiati, consultati CMR si talon remorca) ... fara furt. Consumul ti-l faci singur. Daca ii dai talpa, papa 0.52 l/t ... daca mergi incet si fara turatii inutile (maxim 1500) obtii 0.45 l/t. PS: N-ar strica acestui forum, ca la numirea in postul de moderator veteran, admin si alte functii de restrictionare si pedepsire, sa faca un test de limba romana, care o inveti in primele 12 clase, scris, vorbit si citit. Tare sunt curios sa aflu formula de calcul a consumului per tona . In alta ordine de idei , daca doresti un forum unde moderatorii au studii superioare si sunt doctori in litere , a-ti recomand alte site-uri . Faptul ca ai privilegiul de a accesa acest forum ,nu-ti permite si obraznicia ! ( Banuiesc ca te vrei a fi doct , eu insa ma indoiesc . ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Marse Posted April 22, 2013 Members Share Posted April 22, 2013 @oldtrucker, te superi degeaba, dar cuvantul "a-ti" nu exista in limba romana. Eu inteleg ca pe vremea cand ai fost tu la scoala nu se scria cu â din a, dar cu putina concentrare se rezolva Eu consider critica constructiva, deci nu o lua ca un afront. Doar asta e scopul unui forum, sa invatam unii de la altii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted May 6, 2013 Members Share Posted May 6, 2013 marse ,,aici este saitu ,,,,,,soferii.ro ......poate ai vrut sa intri pe alt saite si ai gresit,,,,,,,,,noi santem soferi nu profesori de limba si literatura romana ,,,,,,,santem multumiti ca stim sa citim si sa scriem cat putem noi,,,,,noi astia mai batrani si daca nu scriem a-ti sau i-ti sau chiar daca nu folosim deloc cuvantul tot intelegem .........daca oldtruck te intreaba despre racitorul de aer,,,,sau marja in greutate a pistoanelor,temperatura aerului care iese din turbina,,,rezistenta max admisa intre 2 acumulatori cum ati scoti arama in fata lui,,,,,,,,,,cautand pe google? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Marse Posted May 6, 2013 Members Share Posted May 6, 2013 Virgil, asta cu "noi santem soferi nu profesori de limba si literatura romana" nu e o scuza. D-aia suntem tratati ca niste femei de serviciu sau impingatori de roaba. Ne plangem ca nu suntem respectati. Pai cum sa fim respectati daca noi nu suntem in stare sa ne cerem drepturile in limba materna? Nu trebuie sa fim profesori ca sa vorbim/scriem corect. Cat despre mecanica, putem sa discutam la nesfarsit, bere sa fie. Ai fi fost surprins sa afli ca nu sunt tocmai tanar absolvent... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members alexxela Posted May 8, 2013 Members Share Posted May 8, 2013 VOLVO FH 460 EEV,2012 consumul mediu pe o distanta de 10 000 km cu o incarcatura medie de 20 t este de 27% ,un consum bun pentru traseul facut(a7 germania,brenero,a14 italia ,a16 italia a3 sicilia,a19,retur a1 italia si iarasi spre danemarca pe acelasi traseu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members alinR420 Posted May 8, 2013 Members Share Posted May 8, 2013 consum RABA ROMAN pe toata perioada vietii =MULT AL DREACU... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members SnakebiteTwo Posted August 14, 2013 Members Share Posted August 14, 2013 Salut! Sunt sofer profesionist incepator, insa am lucrat 20 de ani ca fotograf. Am o idee si as vrea sa intreb aici pe forum daca ideea mea are vreun sens. Legat de consum, toate tehnologiile scumpe implementate pe noile camioane sunt binevenite, insa eu intreb de ce sufera aerodinamica? Partea frontala a camioanelor este la fel de aerodinamica ca o caramida. De ce? O fi asa de greu sa rotunjeasca putin liniile reducand astfel rezistenta la inaintare, mai ales la viteze de autostrada? Eu cred ca un asemenea design ar ajuta semnificativ la eficientizarea consumului. Mi-am folosit cunostintele in ale modificarii imaginilor si am pus aici un exemplu. Ceva in felul asta: din lateral: si: Ce parere aveti? Sunt cumva ceva dificultati tehnice de implementare a acestui design. Nu stiu, ceva tehnic legat de suspensia cabinei, ori a balamalelor de rabatare a cabinei? Astept pareri. Multumesc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members RazvanBV Posted August 15, 2013 Members Share Posted August 15, 2013 Salut, ce ai desenat sau modificat acolo e un Steyr mai modern sa zic asa Seamana cat de cat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members truckerv Posted August 15, 2013 Members Share Posted August 15, 2013 sunteti off topic.....va rog cautati topicul corect pentru ceea ce vreti sa postati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members RazvanBV Posted August 15, 2013 Members Share Posted August 15, 2013 Eu eram mai mult off colegu era aproape on . Ca sa fiu on topic, consumul la masina pe care lucrez momentan. Man tgs 33.440 6x6- consum general 25-27% mers mai mult pe asfalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted October 5, 2013 Members Share Posted October 5, 2013 Salut!Sunt sofer profesionist incepator, insa am lucrat 20 de ani ca fotograf. Am o idee si as vrea sa intreb aici pe forum daca ideea mea are vreun sens. Legat de consum, toate tehnologiile scumpe implementate pe noile camioane sunt binevenite, insa eu intreb de ce sufera aerodinamica? Partea frontala a camioanelor este la fel de aerodinamica ca o caramida. De ce? O fi asa de greu sa rotunjeasca putin liniile reducand astfel rezistenta la inaintare, mai ales la viteze de autostrada? Eu cred ca un asemenea design ar ajuta semnificativ la eficientizarea consumului. Mi-am folosit cunostintele in ale modificarii imaginilor si am pus aici un exemplu. Ceva in felul asta: din lateral: si: Ce parere aveti? Sunt cumva ceva dificultati tehnice de implementare a acestui design. Nu stiu, ceva tehnic legat de suspensia cabinei, ori a balamalelor de rabatare a cabinei? Astept pareri. Multumesc! Nu prea merge sa se dea forme de marire a factorului Cx din simplul motiv ca trebuiesc sa se incadreze strict in standardele de gabarit . Daca alungesti cabina automat trebuie sa micsorezi sasiul , iar in cazul acesta nu mai poti incadra saua . Totusi coeficientul de aerodinamicitate (Cx) este imbunatatit prin unele elemente de caroserie . Cert este ca in ciuda formei cubice , camioanele au totusi o aerodinamica destul de buna . La cele mai multe modele si marci , constructorii au scazut garda la sol , au rotunjit liniile cabinei, au adougat flapsuri si paravanturi , au compactat oglinzile chiar daca sunt cu mult mai mari , in unitati retrovizoare ....etc. si toate pentru a scadea in primul rand consumul . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lkw_daniel Posted November 6, 2013 Members Share Posted November 6, 2013 @oldtrucker, te superi degeaba, dar cuvantul "a-ti" nu exista in limba romana. Eu inteleg ca pe vremea cand ai fost tu la scoala nu se scria cu â din a, dar cu putina concentrare se rezolva Eu consider critica constructiva, deci nu o lua ca un afront. Doar asta e scopul unui forum, sa invatam unii de la altii. Off topic total commentul meu la fel si al cărui il citez! Marse...să nu crezi că ai prins pe d,zeu de.un picior lucrând la Bertschi! Ai luat.o așa încet pe forum de când te.ai înregistrat.A urmat schimbarea avatarului în Bertschi de cand ai inceput munca la ei Părerea mea îi că experiența ta de viață și profesională nu prea iți dă dreptul și nu ai cunoștințele necesare să da.i lecții egal de care. lingvistice ori profesionale \:D/ Mai fă câțiva ani practică și eventual un tatuaj cu Bertschi si după stam de vorbă Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted November 23, 2013 Members Share Posted November 23, 2013 consum sub 30% la 3282 km ,,,,spania -romania ...19 tone ,,,, volvo fh12 ,,,2005 ,,,,km facuti in echipaj dar sa nu spuneti la nimeni ,,,,,,in echipaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lkw_ovidel Posted November 23, 2013 Members Share Posted November 23, 2013 SCANIA R560 2012 frigo media tonaj 35t.italia germania,consum 29,5-30,5l/100km.sau 3,10-3,40km cu 1l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members globetroter1 Posted November 23, 2013 Members Share Posted November 23, 2013 consum RABA ROMAN pe toata perioada vietii =MULT AL DREACU... Asa,doar de curiozitate,cam cat consuma <>? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.