Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Ministrul mediului viseaza TIR-uri plimbate cu trenul


Timishan

Postări Recomandate

  • Members

"Ministrul mediului viseaza TIR-uri plimbate cu trenul"

Descongestionarea traficului de pe soselele aglomerate este o tema care da bine intr-un discurs politic. Ministrul mediului, Attila Korodi, a marsat pe aceasta idee si a declarat public ca ar vrea sa restrictioneze transportul rutier pentru camioanele de marfa care traverseaza tara noastra. El a propus urcarea TIR-urilor in vagoane de tren speciale si transportarea lor pana la iesirea din tara. Oficialul de la Mediu nu cunoaste insa realitatea: in Romania nu exista infrastructura necesara pentru ca o masura de acest gen sa aiba acoperire in practica.

Descongestionarea traficului de pe soselele aglomerate este o tema care da bine intr-un discurs politic. Ministrul mediului, Attila Korodi, a marsat pe aceasta idee si a declarat public ca ar vrea sa restrictioneze transportul rutier pentru camioanele de marfa care traverseaza tara noastra. El a propus urcarea TIR-urilor in vagoane de tren speciale si transportarea lor pana la iesirea din tara. Oficialul de la Mediu nu cunoaste insa realitatea: in Romania nu exista infrastructura necesara pentru ca o masura de acest gen sa aiba acoperire in practica.

Intentia unui ministru care doreste sa impuste doi iepuri dintr-un singur foc este laudabila, la prima vedere, daca luam in calcul fluidizarea traficului si protectia mediului. Urcarea camioanelor care tranziteaza Romania in trenuri la granita si transportul acestora pe calea ferata pana la iesirea din tara ar fi o masura excelenta. Dar cum se aplica o astfel de propunere daca infrastructura feroviara nu se poate adapta pentru sistemul Ro-La, necesar transportului camioanelor? Nici chiar cel care a facut acest anunt nu stie sa dea un raspuns.

„Datele tehnice vor iesi pe parcurs la iveala. Eu am precizat doar cateva teme care trebuie indeplinite in 2008. Se tot vorbeste despre autostrazi, despre descongestionarea traficului si nimeni nu se gandeste ca exista si alternativa transportului pe calea ferata. Eu am vazut ca asa se practica in alte tari", ne-a declarat Korodi.

„Nu stie ce spune!" - Cei mai surprinsi de anuntul facut de ministrul mediului au fost transportatorii. Ei i-au transmis lui Attila Korodi ca a omis faptul ca drumurile sunt publice si nu se poate interzice tranzitarea unei tari. In cazul in care, totusi, o astfel de masura este luata, Romania ar risca procese cu toate firmele afectate. „Nu stie ce spune! Circulatia nu o poate opri pentru ca a auzit cineva ca exista posibilitatea apelarii la serviciile Cailor Ferate. Trebuie respectate normele internationale", a explicat pentru SFin Ion Lixandru, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). El spune ca transportatorul analizeaza optiunile si o alege pe cea care ii este favorabila din punct de vedere financiar.

Nu este pentru prima data cand se aduce in atentia publica sistemul de transport feroviar de tip Ro-La. Potrivit conducerii CFR Marfa, din 1993 s-a tot incercat, fara succes, aceasta metoda. S-au facut si investitii importante pentru achizitionarea de vagoane si pentru construirea unor terminale unde TIR-urile sa fie imbarcate in trenuri. Dar infrastructura feroviara a reusit sa omoare din fasa un astfel de proiect.

Desi ar fi cei mai interesati ca o astfel de decizie sa se aplice, reprezentantii CFR Marfa isi recunosc lipsurile. In primul rand, isi dau seama ca sunt necesare investitii uriase pentru ca transportul Ro-La sa devina util. „Consideram ca o linie Ro-La pe o relatie de tranzit Giurgiu-Curtici, pe relatia Bucuresti Progresu-Wels si retur sau pe o alta relatie interna nu ar fi ocupata cu TIR-uri. Si asta pentru ca ar presupune asigurarea unor conditii tehnice si comerciale cel putin la nivelul transportului rutier international. In plus, costurile de transport pe calea ferata sunt mult mai mari decat cele legate de transportul auto", ne-a declarat directorul general adjunct CFR Marfa, Gratian Calin.

Sursa: de Stefania Enache in News pe 25 Ianuarie 2008, 00:00 (Saptamana Financiara)

Personal, aici miroase a afacere pentru CFR Marfa, sa nu dea chics pentru restrangerea activitatiilor in frontul economic romanesc.La noi, doar la dedesubturi murdare te poti astepta, desi intentiile facute public sunt nobile (reducerea traficului, direct proportional, al poluarii).Vra-jea-laaa !. ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Decat sa faca autostrazi mai bine cumpara trenuri si le astupa gura oamenilor....tara lui papura voda

Smecherie clara... o sa invoce modelul EU, dar de fapt va fi o afacere pt. CFR, adica pt. politicienii aflati la putere..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Decat sa faca autostrazi mai bine cumpara trenuri si le astupa gura oamenilor....tara lui papura voda

Smecherie clara... o sa invoce modelul EU, dar de fapt va fi o afacere pt. CFR, adica pt. politicienii aflati la putere..

Perfecta dreptate! Aici este afacerea ministrului transporturilor , el are actiuni la CFR. Este o mare prostie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Si cate camioane transpora pe zi?20:))si restul de N-spe mii?

Sper sa nu fie aprobata aceasta prostie. Vom ajunge de rasul lumii! Trenurile marfare nu mai au ce transporta si sa nu stea degeaba ministrul transporturilor s-a gandit sa transporte camioane. Buna intrebare :) Sunt mii de camioane in Romania, cum le transporta pe toate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ce t?mpenie numai la noi se putea asa ceva si sa vedeai haos la infrastructura noastra feroviar?

Gresiti baieti. In Elvetia deja se lucreaza la liniile de tren care o sa tranziteze tara, carand camioanele pe vagoane. Nu peste mult timp o sa redeschida si pentru Ungaria, ala care cara camionele de la Seged pana la Wels (Austria). Incet tranzitul o sa se faca feroviar in toate tarile UE. Asta se stia de foarte mult timp, dar incet se va materializa. Poluare, aglomeratie, sufocare a traficului, criza de petrol, etc. Astea sunt cauzele enumerate de UE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Este adevarat ca in unele tari din europa se practica deja chestia asta cu urcatul camioanelor pe tren, ( am vazut in niste filmulete , trebuie sa le caut k sa le postez aici )dar sunt doar acele camioane care doar tranziteaza tara si nu au punc de incarcare sau descarcare in acea tara.Pe de-o parte ar fi si benefica intr-un fel aceasta procedura ( nu si daca ne gandim la afacerile de nivel inalt intre ministrii si ministere) deoarece si camioanele ar ajunge mai repede in celalalt capat al tarii , fara stresul de ati fi taiata prelata la camion si furat din marfa.Sa nu mai vorbim atunci de faptul ca va fi si traficul mai lejer (bine, la noi in romania nu prea :P ) .Dar sa stam linistiti k in tara noastra se fac mai greu investitii de genul in infrastructura, deci vom muri noi si nu vom mai vedea asa ceva. In toata chestia asta e si un mare minus pt soferi, k vor avea mai putini km la bord si asta se va cunoaste la salarizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.