Jump to content

Cercetare pentu doctorat


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Salutare tuturor,

In momentul de fata imi fac lucrarea de doctorat pe tema comportamentelor riscante la volan ale soferilor tineri si am ajuns intr-un impas...Nu pot defini suficient de bine ce inseamna comportamente riscante la volan. Literatura de specialitate mi se pare ca trece cu vederea unele aspecte, asa ca ma gandeam sa intreb persoanele care chiar sofeaza si in mod cert au un punct de vedere mai pertinent.

Asadar, rugamintea mea ar fi sa incercati sa enumerati  cat mai multe din comportamentele pe care le-ar putea manifesta un sofer tanar (pana in 25 de ani) si care ar putea fi considerate riscante sau periculoase.

Va multumesc mult pentru raspunsurile voastre!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Multumesc pentru raspuns!

Si politia a fost luata in considerare, doar ca ei catalogheaza ca fiind comportamente riscante cele care se abat de la regulile de circulatie din codul rutier.. Eu am o vaga banuiala ca e vorba si de alte tipuri de comportamente!

Asadar, mi s-a parut o idee buna sa vad care este perceptia soferilor, ce anume cred ei (din experienta proprie sau din ceea ce au putut observa) ca reprezinta un comportament riscant/periculos la volan pentru un sofer tanar.

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Nu stiu daca ii valabil doar celor pana in 25 de ani,dar butonarea telefonului mobil(mai exact trimitera de sms-uri),vorbitul fara hands-free,oboseala (lipsa de odihna ,condusul peste limita normala)mancatul in timpul condusului,''zburatul prin cabina'' in timpul condusului(ex.caz.Tarzan).....si mai sunt dar nu imi vin acum in minte.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

...mancatul la volan?atunci poate bagam si fumatul in aceeasi categorie.banuiesc ca muscatul dintro felie de paine si o felie de salam nu e periculos decat daca eventual ai in dreapta cutitul si in stanga furculita.../// putem baga aici ascultatul muzicii la maxim,teribilismul,depasirile riscante,gesturile obscene,faptul ca pustanii de regula conduc masini puternice,marea majoritate nu au experienta necesara,sunt atatea cazuri in care incepatorii au facut din examenul pentru permis ultimul lucru important in viata.faptul ca pleaca din club/bar/crasma dupa ce s-au cinstit in prealabil.exemple ar fi multe dar la ora asta procesez mai greu...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da, comportamentul la volan tine de conduita fiecaruia , entuziasmul ca sa nu zic teribilismul celor tineri ,aplicare celor invate la scoala de soferi  ,cei 7 ani de acasa si multe altele. Ca sofer profesionist pot sa zic ca esti mai atent in trafic datorita faptului ca locul de munca e pe sosele (autostrazi in Europa ,autostrazi mai putin pe drumurile patriei :) ) . Referitor la treaba cu mancarea pot sa zic k  semintele de floarea soarelui te ajuta ,pe langa ca iti da ocupatie mai faci si exercitii fizice :)'' mai scapi un sambure pe la pedale il cauti  '' vorba unui coleg .

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

In fiecare an, peste un milion de persoane işi pierd viaţa in accidente rutiere in intreaga lume. Dintre victime, 400.000 sunt tineri sub 25 de ani, conform datelor publicate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS). Alte milioane de oameni sunt răniţi sau rămăn intr-un scaun cu rotile toată viaţa.

In fiecare an, peste un milion de persoane işi pierd viaţa in accidente rutiere in intreaga lume. Dintre victime, 400.000 sunt tineri sub 25 de ani, conform datelor publicate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS). Alte milioane de oameni sunt răniţi sau rămăn intr-un scaun cu rotile toată viaţa. OMS consideră accidentele rutiere o problemă majoră de sănătate, motiv pentru care anul acesta a organizat, in premieră, o reuniune mondială dedicată securităţii rutiere. Cu acest prilej s-a atras atenţia asupra factorilor de risc: viteza excesivă, abuzul de alcool şi alte substanţe care afectează atenţia conducătorilor auto, oboseala, utilizarea telefonului mobil.

Viteza excesivă este principalul factor de risc la volan. Tentaţia de a apăsa prea tare pedala de acceleraţie este deseori asociată cu starea de stres a conducătorului auto. Psihologii au constatat că persoanele care au trecut prin decesul cuiva drag sau printr-un divorţ prezintă un risc major de accident, persoanele depresive suferă şi de boala vitezei.

Acestea incearcă să ascundă starea de depresie şi să suplinească nemulţumirea profundă pe care o resimt conducănd cu mare viteză.

Starea emoţională işi pune amprenta asupra comportamentului la volan. S-a constatat că şoferii ingănduraţi sau cei preocupaţi cu diverse activităţi (vorbitul la telefon, reglarea radioului etc.) sunt victimele unui fenomen numit "orbire neintenţionată": obiectele dispar din cămpul vizual, in timp ce acul kilometrajului depăşeşte limita de viteză. Astfel, de la această lipsă de concentrare la volan pănă la accident nu mai este decăt un pas.

"Aşa cum unii sunt dependenţi de alcool, droguri sau tutun, alţii sunt dependenţi de viteză. Vitezomanii depind, evident, fără să recunoască, de senzaţiile tari pe care le procură conducerea in forţă".

Sunt persoane impulsive, care se enervează rapid, iar la volan se cred stăpănii şoselelor.

Mai ales dacă sunt posesorii unei maşini cu mulţi cai-putere.

Ce este in mintea unui vitezoman? "Conduc cu viteză ca să arăt căt de puternic sunt." "El se comportă aşa la volan din nevoia excesivă de a controla totul. Frica pe care o generează in răndul celorlalţi colegi de trafic este o formă de dominare. Vitezomanul este adesea o persoană autoritară, rigidă faţă de propria persoană, căt şi in relaţie cu ceilalţi. De la o astfel de persoană ne putem aştepta să ne controleze in geantă sau pur şi simplu să ne controleze viaţa", precizează specialistul nostru.

De ce persoane calme in viaţa de zi cu zi devin agresive la volan, chiar vulgare uneori?

In viaţa de zi cu zi se autocenzurează, iar la volanul maşinii personale işi arată adevărata faţă. Astfel işi găsesc o scuză potrivită pentru a-şi exterioriza furia, tensiunea, conflictele interioare. Comportamentul agresiv este de obicei justificat prin formula «ceilalţi mă obligă să fiu aşa»"

Spune-mi cum conduci ca să-ţi spun cine eşti.

Intr-adevăr, comportamentul la volan arată personalitatea fiecăruia. De aceea există diferenţe la volan in funcţie sex, vărstă şi profesie.

Bărbaţii, femeile, tinerii, angajaţii cu funcţii de conducere, muncitorii nu conduc in acelaşi fel.

Femeile, contrar ideilor preconcepute, conduc mai bine decăt bărbaţii.

Ele au mai multă intuiţie la volan, sunt mai conştiente de pericolul accidentelor, fiind mai prudente decăt bărbaţii.

Acest comportament prudent este asociat cu instinctul matern.

Bărbaţii sunt mai siguri pe ei decăt femeile, au tendinţa de a-şi supraestima capacităţile şi de a subestima pericolul.

Ei consideră maşina drept o prelungire a personalităţii, contrar femeilor, care nu văd in aceasta decăt un obiect util.

Rezultatele arată că ascultarea unei melodii ritmate favorizează comportamentul periculos la volan, pentru că atenţia şoferului este distrasă de muzică. "In schimb, ascultarea unei melodii liniştite determină, in mod inconştient, reducerea vitezei.

Tinerii conducători auto plătesc un greu tribut şoselelor. Boala vitezei este frecvent intălnită in răndul celor de 18-25 de ani, care din teribilism apasă la maximum pedala de acceleraţie. De vină sunt şi inconştienţa in faţa pericolului de accident, dar şi lipsa de experienţă in conducerea autovehiculelor.

Un bun conducător auto are intre 25 şi 35 de ani, are cel puţin cinci ani de experienţă in conducere şi efectuează peste 10.000 de kilometri anual. Capacitatea de concentrare a atenţiei atinge un nivel maxim pănă la 45 de ani, după care scade progresiv. De asemenea, problemele de vedere apar sau se accentuează o dată cu inaintarea in vărstă, iar timpul de reacţie se micşorează. Insă, atenţie, a fi un conducător auto experimentat poate indemna la asumareaunor riscuri.

Viteza excesivă, alcoolul la volan, oboseala pot fi fatale şi in cazul celor care au permis de peste 20 de ani.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Anda parerea mea este ca cine lucreaza ca sa-si intretina familia sau chiar sa se intretina pe el nu-si permite sa aiba decat un comportament normal de sofer profesionist ,deci cine nu se respecta pe el nu are viata lunga in firma si e greu sa-ti gasesti de lucru cand ti se va cere  referinta de la vechea firma

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Imi vin in minte doua exemple date de Adac-ul german.In urma unor filaje efectuate din elicopter au descoperit chestii surprinzatoare si elocvente cu privire la accidentele suferite de soferii profesionisti,in plina zi,fara cauze evidente:unul canta la chitara iar campion a fost un ceh care pregatea la butelie spaghete cu sos:))))bineinteles,in timp ce conduceau!

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

si elicopterul era pe un trailer sau ce scule foloseau de vedeau in cabina?...

Cam sec raspunsul, se poate uza un teleobiectiv,iar elicopterul zboara in paralel la distanta  ...hai sa nu transformam si acest topic intr-un camp de " bataie" !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Va multumesc tututor pentru timpul acordat raspunderii la acest topic. 

Pentru mine este foarte importanta opinia celor care se confrunta zilnic cu astfel de comportamente, nu doar cea a cercetatorilor din laboratoare care pot scapa multe lucruri din vedere.

Intr-adevar, vt880, cercetarile arata ca soferii tineri alaturi de cei in varsta sunt segmentele cele mai sensibile din randul soferilor. In cazul celor tineri este vorba de lipsa de experienta, teribilism si dorinta de a isi impresiona prietenii, iar in cazul celor mai in varsta e vorba de declinul functiilor cognitive. Daca pentru persoanele in varsta exista extrem de multe programe de interventie si reabilitare(nu ma refer la Romania..), pentru cei tineri (18-25 de ani) nu au fost puse la punct prea multe... Din aceasta cauza am ales sa studiez comportamentul tinerilor la volan..

Cercetarile pe care imi bazez lucrarea trateaza comportamentul riscant la volan doar din perspectiva depasirii limitei de viteza si a condusului sub influenta alcoolului, neluand in considerare alte aspecte. Luand in considerare acest aspect, va multumesc mult pentru ajutorul oferit in diversificarea listei de comportamente riscante! Daca va mai amintiti sau mai intalniti astfel de comportamente, va rog sa nu ezitati sa mi le impartasiti.

Va doresc o saptamana excelenta tuturor!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Members

eu sunt de parere ca daca vrei sa iti faci doctoratul...sa pui mana si sa iti faci studiile de caz...nu tot ce zboara se mananca, dar e mai usor sa plagiezi si sa bagi burtologie dacat sa faci ce trebuie! de doctorazi ca tine e plina romania!fara suparare!

si pentru voi colegii ar trebui sa va pricepeti la condus si sa respectati regulamentele si legile in vigoare ptr ca.asta va este meseria...fiecare sa isi faca ce are de facut!acesti doctoranzi si multi altii pot ajunge sau sunt factori de decizie...neefectuarea corespunzatoare a studiilor si implicit interpretarea gresita a datelor de catre persoane care nu pot intelege anumite aspecte, situatii s.a.m.d. nu duce decat la ingradirea si limitarea noastra a conducatorilor auto indifernt de varsta!sa faca un studiu privitor la nerespectarea de catre operatorii de transport dispeceri patroni asupra conditiilor in care conducatorii auto profesionisti isi desfasoara activitatea!nu poti optimiza un transport doar cu o masina ieftina si destinata ptr altceva, un sofer flamand si obosit care se spala la bidon si isi vede familia la luna...avem drepturi si obligatii toti in prima faza sa ne facem treaba toti si sa respectam ceea ce este reglementat si in vigoare!avem nevoie de oameni care sa inteleaga cum stau lucrurile in transportul rutier in ansamblul lui si nu de doctoranzi flamanzi sa mai inventeze studii pe care incompetentii sa le promoveze la rang de taxe, legi sau dupa bunul lor plac...profesionalism domnisoara...cauta un esantion de studiu si monitorizeaza in timp ani chiar nu merge cu vrajeli de forum...poate in momentul acesta esti doctor in ceva stiinta vai si amar de capul nostru care posibil sa ne ciocnim de tine la un psihologic sau la vreo evaluare ca esti zero barat sincer si in loc sa ne indrumi asa cum ar trebui ne vei creea probleme

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

eu sunt de parere ca daca vrei sa iti faci doctoratul...sa pui mana si sa iti faci studiile de caz...nu tot ce zboara se mananca, dar e mai usor sa plagiezi si sa bagi burtologie dacat sa faci ce trebuie! de doctorazi ca tine e plina romania!fara suparare!

si pentru voi colegii ar trebui sa va pricepeti la condus si sa respectati regulamentele si legile in vigoare ptr ca.asta va este meseria...fiecare sa isi faca ce are de facut!acesti doctoranzi si multi altii pot ajunge sau sunt factori de decizie...neefectuarea corespunzatoare a studiilor si implicit interpretarea gresita a datelor de catre persoane care nu pot intelege anumite aspecte, situatii s.a.m.d. nu duce decat la ingradirea si limitarea noastra a conducatorilor auto indifernt de varsta!sa faca un studiu privitor la nerespectarea de catre operatorii de transport dispeceri patroni asupra conditiilor in care conducatorii auto profesionisti isi desfasoara activitatea!nu poti optimiza un transport doar cu o masina ieftina si destinata ptr altceva, un sofer flamand si obosit care se spala la bidon si isi vede familia la luna...avem drepturi si obligatii toti in prima faza sa ne facem treaba toti si sa respectam ceea ce este reglementat si in vigoare!avem nevoie de oameni care sa inteleaga cum stau lucrurile in transportul rutier in ansamblul lui si nu de doctoranzi flamanzi sa mai inventeze studii pe care incompetentii sa le promoveze la rang de taxe, legi sau dupa bunul lor plac...profesionalism domnisoara...cauta un esantion de studiu si monitorizeaza in timp ani chiar nu merge cu vrajeli de forum...poate in momentul acesta esti doctor in ceva stiinta vai si amar de capul nostru care posibil sa ne ciocnim de tine la un psihologic sau la vreo evaluare ca esti zero barat sincer si in loc sa ne indrumi asa cum ar trebui ne vei creea probleme

Usurel spanish boy, nu merge asa cu pietre, nu te obliga nimeni sa raspunzi,si nici sa te implici.

Fata a cerut un ajutor , si nu avea un esantion mai bun , ce ai fi vrut sa intrebe la aia " virtuali ", un pic de respect si gentilete, ce naiba ...nu esti de aceeasi parere ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

anda a crezut ca este normal sa apeleze la ajutorul nostru ,probabil era mult mai usor sa ia de pe net citeva statistici si date si sa isi faca lucrarea,totusi ea a ales o cale mai grea,sa ne intrebe direct pe noi.Asa ca eu consider ca macar pentru acest lucru merita respectul nostru si totodata sa ii dovedim si cresterea noastra de acasa.Cine doreste o poate ajuta cu raspunsuri ,cine crede ca nu ,il rog sa nu posteze. ;)

In opinia mea orice alta activitate facuta in timpul condusului poate fi fatala,dar in mod elocvent se detaseaza citeva mai des intilnite cum ar fi lipsa de experienta ,depasirile riscante,viteza excesiva sau nepastrarea distantei,oboseala.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daca cumva a terminat lucrarea de facut o  rog pe anda sa ne spuna pentru ca unul din moderatori sa poata inchide topicul,nu de alta dar am ajuns in perioada de vacanta ;D ;D ;D

Din cate stiu eu, doctoratul de intinde pe 3 ani, poate isi face lucrarea din timp  :).

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

bravo ady,felicitari pentru postare,

filmul asta face mai mult decit 20 pagini de discutii,se observa destul de usor ca daca ai intrat in gura nemtilor te cautaa....peste tot,ex cu chingile unde erau cu putine descusaturi,hahaha

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

:D Nu m-am asteptat sa starnesc asa o polemica. Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns (politicos) solicitarii. Pentru mici clarificari: pana in acest moment am 2 studii facute. Unul pe 4000 de subiecti si unul pe 1000. Solicitarea mea a fost facuta pentru a lua "pulsul la cald" din partea celor care chiar se confrunta cu diverse situatii periculoase in trafic. E usor sa cercetezi, asa, de dragul cercetarii, fara contact cu ceea ce e in realitate. DOAR pentru a fi sigura ca nu am ratat nimic important am solicitat ajutor aici. Puteam, foarte frumos, sa raman cu parerile cercetatorilor (foarte avizati de altfel) de specialitate din domeniu. Dar am spus ca e mai ok, si ca voi avea o validitate ecologica (masura in care rezultatele cercetarilor mele se pot aplica direct in realitate, in afara conditiilor de laborator) mai ridicata daca voi cere si avizul unor soferi profesionisti. Imi cer scuze daca am lasat impresia ca sunt un doctorand fara speranta (care face o cotutela finantata de statul francez, caci romanii nu dau 2 lei pe securitate rutiera).

Revin cu multumiri fata de cei care si-au rupt din timp si mi-au raspuns. Raspunsurile voastre au fost discutate impreuna cu coordonatorii mei de doctorat si am introdus o parte din comportamente in chestionarul final. Ajutorul vostru a fost (si mereu va fi) extrem de important pentru mine.

Numai bine si o saptamana excelenta, fara evenimente rutiere!

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

Anda,iti multumesc in numele tuturor userilor, nici noi nu am crezut ca putem deveni " obiect de studiu ", ce pot spune mai mult,bafta in continuare,si daca am servit cu ceva la studiul taul asteptam in continuare  "vesti  "  !

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.