Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

un pic de ajutor


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

salut colegi, stie cineva vreun site cu metode de repartizare a greutatii pe axe, ma-ar interesa la trei tipuri  cap tractor cu semiremorca, camion cu remorca ( TANDEM), si camion cu axa portanta -remorca cu trei axe. ma intereseaza sa aflu cum se incarca maxim pe fiecare axa. mersi mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ordonanta nr. 43 din 15.04.1998

Ordonanta de urgenta nr. 43 din 15.04.1998 privind regimul drumurilor

*) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 82 din 15 aprilie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 22 aprilie 1998, dandu-se textelor o noua numerotare.

Ordonanta Guvernului nr. 43 din 28 august 1997 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997.

Art. 67

Prevederile prezentei ordonante intra in vigoare la data de 1 ianuarie 1998. Pe aceeasi data se abroga Legea drumurilor nr. 13/1974, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 107 din 31 iulie 1974, Legea nr. 37/1975 privind sistematizarea, proiectarea si realizarea arterelor de circulatie in localitatile urbane si rurale, republicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 6 septembrie 1978, Legea nr. 43/1975 pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor, publicata in Buletinul Oficial, nr. 136 din 27 decembrie 1975, cu modificarile ulterioare, si prevederile referitoare la drumuri din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 257/1959 privind rationalizarea folosirii terenurilor situate de-a lungul cailor ferate si drumurilor, precum si orice prevederi contrare.

ANEXA Nr. 2

TONAJE, GABARITE SI PRESIUNI

A) Limitele maxime ale tonajelor pe osii:

--------------------------------------------------------------------------------

Categorii de drumuri      Tipuri de  Distanta intre axele alaturate

din punct de vedere          osie      -------------------------------

al sistemului rutier                              < 1,40 <= 2,00 > 2,00

--------------------------------------------------------------------------------

Drumuri modernizate,      simpla                                  10,0 (11,0)

europene (E) si alte      dubla (tandem)        16,0 (18,0)

drumuri deschise            triplat (tridem) 22,0

traficului greu, conform listei aprobate de

Ministerul Transporturilor

Alte drumuri modernizate  simpla                                        8,0

                                      dubla (tandem)                14,5

                                      triplat (tridem) 20,0

Drumuri pietruite                simpla                                        7,5

                                    dubla (tandem)                    12,0

                                    triplat (tridem) 16,5

--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:

Tonajele din paranteza (...) se aplica in cazul autovehiculelor cu suspensie pneumatica, pe masura reabilitarii drumurilor.

Se considera osie dubla (tandem) combinatia de doua axe avand distanta dintre ele de cel mult 2,0 m. La greutati inegale pe axe, tonajul pe axa cea mai incarcata ce face parte din tandem nu trebuie sa depaseasca tonajul maxim admis pe osia simpla pentru categoria de drum respectiva (10,0 2, 8,0 t, respectiv 7,5 t).

Se considera osie tripla (tridem) combinatia de trei axe avand distanta dintre ele de cel mult 1,40 m, iar masa pe doua axe alaturate facand parte din tridem nu trebuie sa depaseasca tonajul maxim admis pe osia dubla (cu aceeasi distanta intre axe) pentru categoria de drum respectiva. Pentru osii multiple constituite din mai mult de trei axe alaturate, masa pe orice grup de axe alaturate nu trebuie sa depaseasca tonajul admis pe osia astfel constituita (in functie de distanta dintre axe) pentru categoria de drum respectiva.

Presiunea specifica pe imbracamintea drumului nu trebuie sa depaseasca 6,0 daN/cm2 pentru osia nemotoare si 7,0 daN/cm2 pentru osia motoare.

B) Tonajele totale maxime admise pentru vehicule sunt urmatoarele:

Autovehicule:

- cu doua axe, avand distanta dintre axe:

• mai mica de 4,0 m ................................................... 16,0 t

• egala sau mai mare de 4,0m ................................. 17,0 t (18,0 t)

- cu trei axe ............................................... 22,0 t (24,0 t)

- cu patru axe .............................................. 24,0 t (30,0 t)

- autobuz articulat cu trei axe ...................................... 26,0 t

Remorci:

- cu doua axe, avand distanta dintre axe:

• mai mica de 4,0 m ................................................... 16,0 t

• egala sau mai mare de 4,0 m ......................................... 17,0 t

- cu trei axe ........................................................ 22,0 t

Combinatii de vehicule:

- autotractor cu sa si semiremorca:

• cu trei axe ......................................................... 30,0 t

• cu patru axe, avand distanta dintre axe:

- sub 2,0 m ....................................................... 34,0 t

- egala sau mai mare de 2,0 m ..................................... 36,0 t

• cu cinci si sase axe (indiferent de distantele dintre axe) .......... 40,0 t

- autotren (autovehicul + remorca = total patru axe) ................. 34,0 t

• combinatie avand cinci sau mai multe axe ............................ 40,0 t

NOTA:

Tonajele din paranteza (...) se aplica in cazul autovehiculelor cu suspensie pneumatica, pe masura reabilitarii drumurilor.

C) Dimensiunile maxime de gabarit (inclusiv incarcatura) sunt urmatoarele:

latime ............................................................... 2,50 m

NOTA:

Prin exceptie, pentru vehicule frigorifice avand caroseria izoterma cu pereti grosi se admit latimi de maximum 2,6 m.

inaltime ............................................................. 4,00 m

lungimi:

- vehicul fara remorca .............................................. 12,00 m

- remorca ........................................................... 12,00 m

- vehicul articulat ................................................. 16,50 m

- autobuz sau troleibuz articulat ................................... 18,00 m

- autovehicul cu remorca (autotren) ................................. 18,35 m

- tramvai ........................................................... 30,00 m

NOTA:

Fiecare vehicul sau combinatie de vehicule in miscare trebuie sa se poata inscrie pe o suprafata inelara cu o raza exterioara de 12,50 m si o raza interioara de 5,30 m.

Distanta intre axa articulatiei si limita posterioara a unui vehicul articulat nu trebuie sa depaseasca 12,00 m.

Acum sa nu crezi ca sunt altceva decat un coleg care s-a lovit de cea ce cauti si tu .

PS: Cea ce postez este cea ce stiu eu - nu stiu daca legile ,ordonantele ,etc mai sunt in viguare sau sunt abrogate.

      Daca cea ce este mai sus aduce lezari unor persoane sau companii orice moderator este rugat sa editeze/stearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.